***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

öööö mikä kerho?? :wave: mä oon ny tippunu kärryiltä..

ja se poika oli löytynyt hyvinvoivana !! taivaan kiitos.

ja SANDELIINI paidat on ostettu mikkelin lastentarvikeliikkeestä keväällä 06 että ovat kyllä jo ikää nähneet, mutta kaapissa.
ovat merkkiä Bella ja musta on L ja tummansininen on XL. mustassa on enämpi haalistumaa .. mutta päälekäin laitettuna tummansininen on pari senttiä lyhkäsempi mutta muuten leveydeltään samoissa mitoissa.
mustan hinta 2? ja sinisen 4? +postarit ??

voi helvatta tätä hellettä.. :eek:
pian rantasaunan lämmitykseen ja jos kävis vaan seisoo järves ja velelemassa itteensä kauhalla :D

anteeki.. ekana sotki sipsusen sandeliiniin.. :ashamed:
 
LIMATULPPA irtosi aamulla. mutta ei se välttämättä mitään tarkoita. varsinkaan kun mulla ei supistele tai muutakaan. tokan kanssa lähti kun supistukset alkoi tai oliko niin että eka tulppa ja sitten supistukset, mutta kuitenkin, en usko että oon tästä mihinkään lähtemässä vielä.

huh näitä helteitä :( meillä tänään +30 varjossa! sisälläkin +29. ja nukkumisesta voi vaan unelmoida... huomenna pääsen yksin hesaan kaveria tapaamaan & shoppailemaan. lämmintä luvattu joten saa nähä miten jaksan. ja tarkistaa että vessoja läheisyydessä koko ajan ;)

korvapuusti 33+6
 
korvapuusti: Jee, limatulppa-kohtalotoveri! :D :heart: Mulla oli sillon menkkamaista jomottelua kun se irtosi. Sen jälkeen on kivuttomat supistukset olleet etenkin iltaisin. Maha kiristelee tasaiseen tahtiin. Viime päivinä on alkanut myös liitoskivut nivusissa, meinaa jalat lähteä alta. Mutta ei ainakaan vielä ole tuo irtoaminen kunnon ennakoivia oireita tehnyt. Jospa ne nämäkin kypsyttäisi paikkoja jotenkin valmiiksi..:)
 
EDDA mulla ollut muutaman päivän ajan menkkakipua mutta vaan ajoittain. muutamia kertoja päivässä ehkä. nyt ei tunnu enää mitään semmostakaan. saa mun puolestra kypsyttää paikkoja mutta en jaksa uskoa mitään. molempien kanssa ollut vielä rv 37 3cm ja täysin kiinni joten en usko että tälläkään kiirettä maailmaan ;) millä rv sulla irtos?

korvapuusti 33+6
 
tin
Ihania kuvia pikkutytöistä! Molemmat niin virkeesti kattelee :heart:

Neuvolakäyntejä täälä on 30-36, 2xkk, 36-syntymä 4xkk.
Tämä kaveri on ihan mahdoton hikkaamaan, niinku oli isoveljensäki. Aika ärsyttävä tunne :D

Meillä olis parit häät tiedos vielä loppukesälle ja hirviä kriisi että mitä puen päälle! Näytän sotanorsulta kaikis mekois, mieluummin laittasin jonku kireen topin tms joka näyttäs vaan ison mahan eikä tekis koko kropasta järkkyä tankkia :x

Nyt hetkeksi nauttiin auringosta ku poika on kummitätinsä kans uimas :) Ootteko muuten jo kyselly kummeja näille uusille tulokkaille?

ON:
Neuvolas maanantaina kävin ja sf- mitta junnaa samas paikas ku yli pari vkoo sitte(28cm). Sain lääkäriajan seuraavalle päivälle. Lääkäri sano että vauva on pienehkö, mutta kolmen kilon yli jos laskettuun menee. Uä:lllä ja käsikopelolla kaikki kuitenki kunnos. Kontrolliajan sain kahden viikon päähän, vielä ei tartte äitipolille näillä mitoilla. Ulkosuu oli auki, niinku jo vkolta 24, paikat hyvin pehmeenä ja kanavaa 1,5cm. Sanoi että ei todella kannata odottaa mitää kahden tunnin supistuksia kotona vaan heti vain sairaalaan ku alkaa tapahtua. Esikkoki synty reiluun viiteen tuntiin. Muuten kaikki ok. Kauhisteli sitä ku oon vielä töis, mutta ku sielä ei supistele erikoisemmin niin sain kuitenki luvan vielä näihin kolmeen työvuoroon. Uimaan saa mennä paitsi ei enää mihinkää kylpylään...

tin ja lyly 34+4
 
Meillä on toinen kummi tiedossa, mun kaveri ihan lapsuudesta asti. Toisesta taas ei mitään haisua... Muutamia vaihtoehtoja ollaan pyöritelty mielessä, mutta en tiiä. Yks ois mun täti, ikää jo yli 50 vee, mutta eikai se ikä mitään merkkaa. Oikeestaan ainut sukulainen joka on silleen läheisempi jos ei ihan perhepiiriä lasketa. Toinen ois miehen serkku, sen veli on meidän esikoisen kummi. Ei vaan olla hirveesti tekemisissä, muutaman kerran vuoteen nähään, vaikka suht. lähekkäin asutaan, hän on nuori, parikymppinen... Hankalaa.

 
korvapuusti: Mulla irtosi sillon viime viikolla..Viikot oli siis 35+3 muistaakseni. Minäkään en usko, että se olisi tapauksessani mikään ennakoiva merkki. Vaikka en olisi pahaksi laittanut vaikka nyt alkaisi pikku hiljaa jotain tapahtuakin..:) Tuota menkkajomottelua ei tosiaan ole ollut enää sen jälkeen.

Maanantaina synnytystapa-arvio! Siellä jos jotain selviäisi..:)
 
Oltiin sitten pojan kanssa 4 tuntia Yyterin sannoilla.. ja sain sitten poltettua noi omat jalkani :whistle: No onneks kuitenkin pojalle laitoin kunnolla rasvaa, jottei hän polttanut itseään.

Huomenna soittelen neuvolaan niistä pissa kokeen tuloksista, jospa siitä sitten selviäis jotain. Jotenkaan en vielä "uskaltais" ottaa yhtetyttä sinne äippäpolille... huomenna toisaalta olis hyvä iltapäivällä sinne ottaa yhteyttä ku poju lähtee isälleen. siis jos vielä huomenna tuntuu siltä.

Onneks 2 vuotias lapsi löytyi

Maijamehi ja Toukka 36+4
 
EDDA ihanaa että sulla jo huomenna ä-poli aika! mulla nimittöin vasta 3 vkon päästä. vasta silloin saan tietää, jos edes saan, koska en mee sinne synnytystapa-arvioon vaan muusta syystä, mitä tonne alas kuuluu ja kuuluuko edes jotain ihmeellistä...

jotain piti vielä kirjoittaa mutta eihän nää aivot toimi...

korvapuusti 33+6
 
kova homma lukee teidän kuulumisia, sillä en oo tämän kuun juttuja kerennyt vielä edes aloittaa ;) Aamulla vasta palailtiin reissusta kotia.
Pikaiset kuulumiset.. äippäpoli-aika oli tullut ja se on 22.pv,sitä kovasti odotellen.
Niin ja nyt on ne Britaxin B-Dual tuplarattaat hankittuna:)

Ei muuta kuin pyykin pesuun ja illalla lukemaan ensimmäiseltä sivulta saakka kuulumiset :wave:
 
Kesäloma reissulta palattu B)
Täällähän on tullut tekstiä taas huimasti ja tapahtunut vaikka mitä!
Vilivet siellä alkaa olla jännät paikat.
Edda ja Korvapuusti toi limatulpan irtoaminen kuulostaa myös lupaavalta!
Sannuli ja Sirri aivan ihania teidän pikku prinsessat!
Upsydaisy hienoa,että maksa-arvoissa muutosta hyvään suuntaan.

Ja kaikille muillekin jaksuja loppu odotukseen!

Itsellä tänään kauhun sekoitteinen äippäpoli reissu :eek: .
Kaksi viikkoa sitten typykän painoarvio oli 2,2kg ja tuohon asti tasaisesti kasvanut painoarvion ja muitten mittojen mukaan.
No nyt sitten muka kahdessa viikossa kasvanut 1,3kg,painoarvio oli 3,5kg :eek: :eek: :eek: APUA!!!
Lääkäri ei sen kummemmin ihmetellyt asiaa,sanoi vaan ,että taas kahden viikon päästä seuranta.Kyllä mua alkoi kamalasti pelottaan miten se yhtäkkiä noin on pompannut.Omassa painossa ei ollut tapahtunut mitään muutosta.
Lapsivettä kuulemma paljon,että tulva tulee kun vedet menee.
Kohdunkaula pehmennyt,2cm suljettua kanavaa.
Sitten olin käyrällä ,en tiedä johtuko tuosta sisätutkimuksesta,mutta ihan hirveä vihlonta alkoi alapäässä kun menin kyljelleni.Vatsa ei kovennut yhtään vain kauheaa vihlontaa,jotka piirtyivät supistuskäyrälle.
Siis ovatko nekin jonkinlaisia supistuksia???
Sellaisia on ollut aikaisemminkin,mutta olen luullut,että ne on vain jotain liitoskipuja.
Te jotka olette olleet käyrällä,oletteko katsoneet mihinkä saakka supistukset ovat piirtyneet siinä asteikolla?
Nämä liitoskivun tapaiset olivat 70 kohdalla kun aikaisemmat vatsan kovettumat ovat olleet korkeintaan siinä 40 kohdalla.

Järkyttynyt mimosa73 ja typykkä 35+1

 
No Mimosa päihitti mut painoarviossa :D Mutta toivotaan että nää molemmat olis virheellisiä mittoja :hug: Enkä mä kyllä usko tuohon 1,3kg /2vkoa kasvutahtiin,yhtä vähän uskon omani 650g 10 päiväiseen kasvuun :D

Kerhoon olisin haluakas mukaan =)

Kyllä aurinko nyt hellii meitä odottajia B) Mä tykkään kovasti,mutta ymmärrän myös jos on toiselle tuskaa :hug:
Nyt on talviturkkikin heitetty,kahdesti :D
Meressä kävin uimassa,eikä masukki ollut moksiskaan :heart:

Muksut pulineet vedessä koko päivän ja aattelin laittaa jo ajoissa nukkumaan.
Palailen sitten kun kuorsaavat :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja månsdottir:
poikavauvoja odottavat:
Perhesiteissä tuore äiti käytti pee-pee teepeetä apuna vaipanvaihdossa.
http://www.cheekymonkey.ca/PPTP.htm
pitäisköhän hankkia pari tiipiitä??
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Kaikkea ne keksii :LOL: esikoisen vaippaa vaihdattaessa olis varmaan ollu todella käteviä, nythän en tiedä kumpi täällä masussa majailee:) Sen näkee sitten kun päättää syntyä
 
Mimosa; vähän aikaa sitten juuri yhden kätilön kanssa juttelin ja ymmärsin niin, että eri KTG-laitteiden piirtämiä käyriä ei millään voi verrata toisiinsa, koska ne säädetään eri herkkyyksille, ts ei ole mitään vakiosäätöä. Eli mullakin edellisessä raskaudessa muistan että lukemat oli äippäpolikäynnillä yli 70 supistusten aikana, ja nyt äsken (tässä raskaudessa) otetuissa vähän yli 30. Ei kuulemma voi mitenkään arvioida onko supistukset siis lievempiä vai voimakkaampia. Vähän hankala oli selittää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maijamehi:
Alkuperäinen kirjoittaja månsdottir:
poikavauvoja odottavat:
Perhesiteissä tuore äiti käytti pee-pee teepeetä apuna vaipanvaihdossa.
http://www.cheekymonkey.ca/PPTP.htm
pitäisköhän hankkia pari tiipiitä??
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Kaikkea ne keksii :LOL: esikoisen vaippaa vaihdattaessa olis varmaan ollu todella käteviä, nythän en tiedä kumpi täällä masussa majailee:) Sen näkee sitten kun päättää syntyä
jo toi nimi on mun mielestä niin hupsu :D Ja noi kuosit...
Mutta kieltämättä jo näin etukäteen muka-hirvittää :heart: tytön lammikoiden jälkeen tuleva poikamallin suhuttelija.. Saas nähä kuinka monta osumaa otetaan.. :D


Mimosa: Oon Tirliinan kans samoilla linjoilla. Meillä se käyrä säädetään 20 tuntumaan ja se selitti just, että sen "lähtötason" voi valita
 
:wave:
Täällä käyty päivän reissulla risteilyllä eräällä saarella, mahtava päivä takana, nyt vaan tosi väsyny ja koko kroppa ihan poikki!
Huh ku meillä monilla alkaa oleen isot viikot ja monilla jo kovastikkin merkkejä synnytyksen lähenemisestä..alkaa todella jännittää jo itseni ja muiden teidän puolesta!
Empä nyt muista mitä muuta piti kommentoida vaikka kaikki luin läpi :headwall:
Jos sitä painelis nukkumaan ku aamulla tulee siskon lapset hoitoon..
Hyviä vointeja kaikille, toivottavasti saatte nukuttua hyvin.. täällä menty jo pitkään parin tunnin yöunilla, täällä sisällä on reilu 30 astetta lämmistä ja muutenki tuo nukkuminen on niin hiton ongelmallista et illalla valmiiks aina pelottaa jo tuleva yö.. toivon niin et tää vauva syntyis pian!!!

jonetta ja pikku-veeti 36+4
 
Kiva kuulla että on kohtalotovereita huonon nukkumisen suhteen, meilläkin tosi kuuma ja pätkissä torkun yöt :( Onneksi ollaan lähössä taas asuntovaunulla reissuun viikonloppuna, siellä on parempi ilma, jotenkin raittiimpaa.

Täällä eka laatikollinen mansikoita perattu, pakastettu ja osa syöty, nams! Maha meinaa olla kipiä, söin ehkä liikaa :p Mutta ei noita voi olla syömättä samalla kun peraa... Vauvakin taisi tykätä, alkoi mahassa kauhee jytinä :D
 
Täälläkin on herkuteltu mansikoilla ... omalta maalta tuli eilen n. 7 litraa ja tänään suunnilleen saman verran , poika tosin otti hieman liian vaaleitakin mansikoita , mut toivottvasti kypsyy jääkaapissa muutamassa päivässä loppuun tai sitten laitan ne pakkaseen , kyllä ne mansikkasopassa menee ihan hyvin , kun ei nyt ihan raakoja ole , mut ei kuitenkaan täysin kypsiäkään ... :(

neitim+ tytsy 35+5
 

Yhteistyössä