***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

ruuth81 Ainakin Aventin tutipullot on koliikkipulloja :)

En oo alkuraskauden jälkeen ottanu päikkäreitä ku olo ollu aina ihan paska herätessä. Tuntunu että väsy vaan jatkuu vaikka miten nukkus ja nukkus ja päätä särkee. Mutta nytpä tempasinkin parin tunnin päikkärit sohvalla :D Ja olo onneks ei ollu huonompi.
 
Äitipoli kuulumisia tulin pikaseen kertoon... Eli rv34+2. Painoarvio oli nyt 2460g ja kaikki pikkuisella hyvin, MUTTA oli kääntynyt poikittain. 2 viikon päästä uus aika ja jos on edelleen väärinpäin niin yritetään ilmeisesti kääntää ja jos ei käänny niin kait se on sitten sektio edessä... Kohdunsuu oli kiinni ja kanavaa jäljellä n.3cm, ei ole siis supistukset tehneet mitään. Tosi mukava naislääkäri oli mulla ja tarkasti katsoi kaikki. Sanoi että jos nyt menisi vedet tai synnytys käynnistyisi, niin makuuasennossa pitää sairaalaan mennä kun vauveli väärinpäin.

Te keillä edellisissä raskauksissa on vauvaa yritetty kääntää tai tehty sektio niin kertokaas hieman kokemuksista =) Varsinkin tuo kääntäminen mietityttää... Mulla vielä istukka edessä niin miten mahtaa edes onnistua???

Sirri ja Sannuli : Ihania kuvia tytöistä ja tosi kiva että molemmat voivat hyvin =) :heart:

jonna ja pikkuveli 34+2
 
POOOOOKS 36+0! :D

Dreamerille ja Kääkkänälle tsempit! Viimeisiä päiviä viedään ja kohta saatte kullanmurut syliin! =) Varmasti aika jännää, kun tietää päivän etukäteen. Ite en varmasti nukkuisi silmäystäkään, jos olis joku tietty päivä mitä odottaa!



Sirrin ja Sannulin tytöt on tosi hienosti kasvaneet, kohta varmasti pääsee molemmat kotiin! Supersöpöjä tyttöjä! :heart:

Tänään oli mulla lääkärineuvola, laitampa lukemia tänne:
paino: +1167 (-162) Hupsista... :ashamed:
turvotus: + (-)
RR: 126/62 (118/66)
pissa: puhdas (sama)
sf: 33,5

oho tää karkas jotenki sinne sivuille jo, vaik on ihan kesken! No jatkan tähän, yritän siis ekaa kertaa muokata..

Lapsivettä normaali määrä ja jipii, nyt tehtiin painoarvio, joka 2700g, syntymäpainoksi arvioi tällä tahdilla n 3500g.
Pää alaspäin oli edelleen, sykkeet hyvät, liikkeet myös ++.
Ihana yllätys oli, kun olikin ultraäänimasiina talossa, niin pääsin näkemään piiiitkästä aikaa pikku kaverin! :heart:

Jännältä tuntui, kun lääkäri sanoi, että nyt jos alkaa syntyä, niin senkun vaan! Käski vaan perua loput neuvola-ajat, jos synnyttämään lähden. Jotenkin konkretisoitui, että tosiaan ollaan ihan loppusuoralla jo! Muutenkin oli tosi mukava lääkäri ja sai muhunkin tartutettua oman positiivisen asenteensa. Nyt on semmoinen olo, että hyvin tää menee loppuun asti, ja ihana pikku vauva sieltä tosiaan kohta syntyy maailmaan! =)

Ituhippi ja maailman mahtavin mukula 36+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja ruuth81:
Olikos täällä muuten jotain elokuisten salattua kerhoa? [/b]Tuo fb ei oikein saavuta suosiota ja olis kiva laitella kuvia joskus, ainakin sitten pikkulikan synnyttyä...
Meidän Kaksplus-kerhoon on kirjotettu viimeks helmikuussa, joten ei kovin kovaa tunkua sielläkään..
Kerhon perustajana ja uusien hyväksyjänä ja mahd siis myös kuvien yms hyväksyjänä on Rhiannon, joka valitettvasti tipahti alkutaipaleella jo pois joukoista. Silloin lupas kyllä pitää sitä yllä, kun joku mietti tarviiko perustaa uus..
Mutta oikeesti olisko sillä enää intoo/kiinnostusta/jaksamista moiseen??'
Eli jos joku meistä haluaisi sellasen oman ja salatun perustaa, niin olis kyllä ihan mukava "tavata" vielä odotusajan jälkeenkin.
Oon mukana tuolla FB:ssakin, mutta en oo sitä osannut omakseni ottaa ja kun kaikki meistä ei siellä edes ole.

Iivari on oikea herra Hikkamestari. :D
Lukuisia kertoja päivässä alamaha nykii ja hytkyy, ku nuori mies hikkailee.
Ja jos totta puhutaan, ni ei se niin kovin ihanaa enää oo...
Aika usein hikka alkaa mun syömisen jälkeen. Kai se reppana haukkoo henkeensä mun ruokavaliolle...? :LOL: :LOL:
tai sit se on yhteensattuma, kun syön myös lukuisia kertoja päivässä....
:ashamed: :whistle: :LOL:

 
Heissan taas!
Pääsin jo viime viikolla sairaalasta kotiin, mutta en ole jaksanut kirjoitella :ashamed: ..
Tänään aamusta meniin Tyksiin näytille, kun epäilin lapsivettä tihkuvan. Ei ollut sitä. Vauvan painoarvio oli 2200g. Sisätutkimuksen tekivät, ja tilanne edennyt taas viikossa, nyt oli 4cm auki ja kanavaa 1cm jäljellä :whistle: . Kotona olen kuitenkin lepäillyt. Olisivat ottaneet osastolle taas, mutta en halunnut. Eivät kuitenkaan enään estele kun synnytys käynnistyy. Joten saas nähdä milloin alkaa tapahtumaan...
Joku kyseli hikasta; meidän vauveli kans hikkaa lähes joka päivä, välillä pariin kolmeen kertaankin päivässä.
Monella tässä pinossa onkin jo todella pitkällä viikot, joten vauvoja varmaan syntyy jo kohta urakalla =) .

Vilivet 33+6
 
Vilivet .. sulla onkin jo varsin pitkälle edennyt kohdunsuun tilanne ,hui...
Taitaa tulla aika vauhdilla vauva kun on tullakseen :)
Voimia makoiluun ..

Nyt laittamaan lapsille iltapalaa ja päivitän vielä ton etusivun :)

neitim+ tytsy 35+4
 
Lääkärineuvola kuulumisia..

rv 36+3 (suluissa viime kerta eli 34+1)
Paino muutos: +1050/viikko (+640) Hiukan on turvotukset tehneet tehtäväänsä
Pissa: Hiukan vissiin proteiinia tai jotain, perjantaina saa sit tulokset siitä (puhdas)
RR: 122/84 (108/86) alapaine vissiin vähän koholla..
Hb: 117 (123) rautakuurista huolimatta mennyt alaspäin
Sf-mitta: 38 (35)
Tarjonta: rt (rt)
vaavin :heart: syke: 135 (136)

Kohdunsuun tilanne, pehmä, auki 1 cm ja pituus 1 cm

Arvioi että vauva olis isompi mitä esikoinen, joten laittoi lähetteen painoarvioon. Lisäks on pieni epäilys et olis raskausmyrkytys aluillaan. Vauvan pää kuulemma tuntu sisätutkimuksessa.

Näillä mennään ens tiistaihin jolloin on seuraava neuvola, ellei sitten jotain perjantaina selviä siitä pissa testistä.

Maijamehi ja Toukka rv 36+3
 
älytön väsymys mutta koitan kirjottaa pikasesti kuitenkin kun on niin paljon kommentoitavaa ja asiaa muutenkin :D
Ihania kuvia Annista ja Annikasta ja mahtava kuulla että kumpikin tyttö voi hyvin :heart:

Jonnuli en muista kommentoinko jo aijemmin mutta kiva että sinulla vauva kääntynyt oikein päin =)

Vilivet jännä tilanne sinulla.Ei mene varmaan kauaa kun saat oman pikkuisesi nähdä
:heart: Toivottavasti kuitenkin vielä jonkin aikaa malttasisi pysyä vatsassa kasvamassa.

Nyt en enään muista mitä muuta piti kommentoida kun niin väsyttää :ashamed:

Tänään tajusin että eihän me millään enään keretä tehdä ja ostaa kaikkia juttuja mitä piti.Rahaa tulee enään yhden kerran ennen laskettua aikaa ja niin paljon kalliitakin ostoksia tekemättä(ainakin sänky,patja,peitto,tyyny,rintapumppu,imetysliivit tai kahdetkin ym ym..)ettei ne rahat kyllä kaikkeen riitä ja miehellä näytti olevan niin paljon nuita yhteisiä laskujamme(joihin mun kotihoidontuki ei riitä)että en viiti ees kysyä pystyykö se ostaan sitä sun tätä ku eka pakko maksaa nuo laskut.
Masentavaa ku ei rahat riitä :/
Mutta toisaalta vaikka olin tosta oivalluksestani kauhuissani et aika loppuu kesken ja rahat niin toisaalta olin myös "salaa" hiukan iloinen siitä että raskausaika alkaa käydä vähiin ja pian meillä alkaa vauva arki :heart: Ja onhan se niin mahtavaa sitten vihdoin nähdä tuo vatsan asukki ja saada hänet hoivailtavaksi ja rakastettavaksi :heart:
Vaikka kyllä tunnen jo nyt rakastavani maha asukkia.Hymyn se pukkaa huulille aina illalla kun muut lapset jo nukkuu ja minä makoilen sängyllä vauvan jumppaamista rauhassa ihaillen =) :heart: Sillon onkin meidän kahdenkeskistä aikaa jolloin kerkeän todella keskittyä vauvaan.
Olen nauttinut kyllä tästä raskaudesta ja kun tämä luultavasti on viimeinen raskaus niin vähän pelottaa kuin selviän siitä ettei enään ikinä raskauden tuomia mahtavia tunteita ja salaperäisyyttä,ei synnytystä ja sitä tunnetta kun saa vastasyntyneen ensi kertaa rinnoilleen,ei vastasyntyneen kanssa ensipäiviä tutustellen ja nuuskutellen pientä uuttaa tulokasta :'( Ottaa varmasti koville ja nyt jo vähän ikävöin raskausaikaa ja mahaa vaikka vauvan ootankin kovasti pian näkeväni.
Ihanaa kuitenkin että olen saanut ja saan yhä kokea tätä kaikkea jo neljättä kertaa :heart:
Lapsetomuudesta kärsineenä tiedän että tämä ei ole itsestäänselvyys eivätkä kaikki saa tätä kokea yhtäkään kertaa :'(

Mutta nyt nukkumaan jotta jaksaa huomenna touhuta lasten kanssa ja tehdä edes jotain listalla olevista asioista =)
Tänään tuli taas pestyä muutamat vauvanvaatteet :heart:

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: JO 32+1
 
ihme touhuu...
olen tyytyväisenä käynyt polskimassa kolmena päivänä lämpimässä järvessä :D
tänään olikin taas mielenkiintoinen päivä, mielenkiintoinen osuus alko tossa ennen kahta kun kylille lähdin raksun töihin et saa kattoo tuota autoa. no ei tästä aja kuin vajaa 15min sinne, puolessa välissä alkoi tuntua napakoita paineita alhaalla tasaisesti, mutta loppuivat kun pääsin perille, sieltä sitten tunnin päästä autoa pakkaamaan kummisedän luo mökin korjauksii varten. sielläpä oli mahatautia, :|
no toivotaan etten tartuntaa saa, istuin kyl autos koko ajan ja taas alko nippailee supistuksii. taukosi sitten pariksi tunniksi kun sieltä kotiin mentiin käymään, sitten kokka kohti mökkiä ja korjattavaa kattoa, puolessa välissä matkaa alkoi alaselkää särkemään, muutamia napakoita supistuksia ja tasainen voimakas kipu siityi tuohon oikeaan jalkaan, supistuksia tuli matkan aikana ihan ok määrä (½h 4-7supistusta)

taukosi mökillä vähän. kävin uimassa ennen kuin lähdettiin sieltä. kotiuduttiin tuossa 11 jälkeen ja koko matkan alaselkää särki, nivusia särki(vieläkin samat oireet), pitkäkestoisia supistuksia, sen puolentuntia kun tultiin. hyvä kun sain kotiin päästyä itteni kuskattuu autosta ulos, taaperran ku ankka sitten kun liikun ja vauhti on tuplasti hitaampi ku aikasemmin, alaselän särky on siirtynyt nivusiin ja lantion alueelle, välillä nippailee supistusta.

ja mä tien sanoo että oon ankka jollei mitään oo tapahtunut seuraavaan neuvolaan/lääkäriin mentäessä. :headwall:

noissa ajamisissakin on niin hieno juttu että se olen minä joka ajaa, on hieno tunne kun supistuksii tulee koko reissun aikana :xmas:
 
Heh,eilen kirjoitin ettei masukas hikkaa usein ja eilen illalla mentiin nukkumaan hikkaavan masun kanssa ja nyt hikkaa ihan kovasti :LOL: Koko vatsa hyppii :D

Kaunis päivä taas tulossa :D

Voikaahan hyvin kaikki :flower:
 
huomenia

takana tuskaisan kuuma yö ja loppuviikoks luvattu lisää helteitä..
Saakos ulkosuuaukiset mennä vielä uimaan?
Vai onko se sisäsuu, mikä tässä vaakakupissa painaa?

Månsku, joka miettii vakaasti mökille lähtemistä.....
 
mänsdottir mulla ainakin vakaa tarkoitus mennä mereen uimaan tänään,ulkosuu sormelle auki ja ei mitään kieltoa oo tullut(tosin viime käynnillä lääkäri ei sanonut mitään ks tilanteesta vaikka sen koitti,lienee sitten sama kun aiemmin....)
 
mänsdottir.. joo tuotapa miekin oon miettinyt kun oon järvessä uimassa käynyt.. viimeksi tilanne on katsottu 26 viikolla.. ja lekuri neuvola vasta 28.7...
ei viittis pyytää tarkastamaan uimaan pääsyn takia. :ashamed:

no uimassa oon käyny tuossa omassa rannassa melkein joka ilta nyt helteillä kun ollaan saunassa käyty.. ei oo vielä tullut mitään .. mitä siitä voisi tulla??

muuten jos jotakuta turvottaa niin syökää mansikkaa .. hurjasti :D se poistaa nesteitä vähentää siten turvotusta.
mutta yritäkää ostaa luomuna tai torjunta-aineettomana kun ne kasvinsuojeluaineet juuri voi aiheuttaa sen kuumeen, huonon olon ..
itse napostelen päivässä 2-3litraa ja jatkuvaan saa käydä pisulla.. ja kakkosella :x

hei.. mulla olisi pienikokoisia L koon imetys t-paitoja pari myytävänä .. vastaavat mun mielestä kooltaan enemmän M kokoa.
ostettu mutta jääneet tosi vähälle käytölle tuon pienuuden vuoksi sellasia "luukku mallisia" olikohan tumman sininen ja musta .. jos kiinnostuneita niin tarkistan kunnon ja ilmoitan hinnan.. mutta oisiko 5 sopiva?? +postikulut..

Suppis 33+5
 
Vilivet kiva että oot päässyt osastolta kotiin lepäilemään :hug: mutta ompas sulla tosiaan jännä tilanne! Pieni voi tulla minä hetkenä hyvänsä! Oishan se toki hyvä, jos malttaisi pari viikkoa edes vielä masussa kasvaa <3

Te joilla kohdunsuulla tapahtunu muutoksia Onko teillä ollut jotain oireita siitä? Millaisia?

Täällä taas viimeyönä tuli säännöllisesti polttoja selkään, masuun ja reisiin sekä tuntui jopa painetta takapuolessa. Ja masu taas entistä alempana ja kävellessä/seisoessa vauva poraa kovasti alaspäin ja tulee tosi kovia vihlaisuja. Mut mä jotenkin omalla kohdallani aattelen, et tuskin mulla on yhtään mitään tuolla kohdunsuulla edes tapahtunu, varppina kahden viikon päästä lkrineuvolassa kohdunsuu kiinteä, kiinni, 3cm. Mun puolesta nimittäin sais jo jotain alkaa tapahtua alakerrassa, etten turhaa näistä suppareista kärsi ja että tää toka vois jopa syntyä alakautta.

Poika heräs täällä sit jo klo 4 eikä olla sen jälkeen sit nukuttukaan.. |O Ei oo kyllä ihan normaalia tollanen heräily pojalta. Täytyy varmaan piiitkästä aikaa nukkua päikkärit tänään, sitä odotellessa..

mmiilia ja hubbis-typy 34+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suppis76:
mänsdottir.. joo tuotapa miekin oon miettinyt kun oon järvessä uimassa käynyt.. viimeksi tilanne on katsottu 26 viikolla.. ja lekuri neuvola vasta 28.7...
ei viittis pyytää tarkastamaan uimaan pääsyn takia. :ashamed:

no uimassa oon käyny tuossa omassa rannassa melkein joka ilta nyt helteillä kun ollaan saunassa käyty.. ei oo vielä tullut mitään .. mitä siitä voisi tulla??
Jos sisäsuu on kovasti jo auki(tai lapsivedet menneet)voi tulla kohtutulehdus uimisesta."pöpöjä pääsee kohtuun"
Mut kai se suurin vaara on noissa uimahalli/kylpylä vesissä jotka seisoo ja on lämpimiä.Harvemmiten puhtaasta meri/järvivedestä sentään.
Ja enpä usko että kukaan lapsivesien mentyä ryntäis ekana uimaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja mmiilia:
Te joilla kohdunsuulla tapahtunu muutoksia Onko teillä ollut jotain oireita siitä? Millaisia?
mä menin näytille pitkän menkkajomotuksen takia. Kivuttomia suppareita tuli/tulee tiuhaan


Uimisesta vielä
Suppis: tulehdusriski
uimahalli vs järvi: mä oon taas saanut sen käsityksen (neuvolastakin), että luonnonvedet pöpösempiä ku kloorivesi
mutta järveen haikailen... tosin ei poreallaskaan pahaa varmaan tekis ;)

Tää ä-polin kontrollointi ja kortisonipiikit on saanut mut vähän säpsyks ja ylihuolehtivaks emoks. En suostu/en halua omalla toiminnalla aiheuttaan mitään ennenaikaistavaa tai muuta harmia.
Voi olla hölmöökin, mutta...

 

Yhteistyössä