***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Tiqustiina
Alkuperäinen kirjoittaja epplu:
Tiqustiina Minkä takia tuota vauvan kokoa seurataan niin tarkkaan sulla?
Mulla oli eilen rv 35+0 vauvan painoarvio 2260g ja lääkäri sano että ihan
normaalipainonen eikä jatkoseurannan tarvetta ole?
vauvan kasvu on hidastunut yks kaks. rv28 vauva meni vielä yläkäyrillä mutta sitten yks kaks sf mitta romahti alakäyrälle samoin sitten tuo painoarvio. mä en tajua miks ne noin tarkasti sitä seuraa mutta kai heillä sitten on syynsä.mä just koitin sitä kysyä että voisko olla muuten vaan pieni vauva niin ei sanonut mitään.sanoi että istukassa voi olla jotain ja sen takia vauva ei jaksa enään ottaa painoa nyt loppua kohden.
voihan se olla että ne seuraa myös sen takia kun oli se keuhkotulppa hommelikin mulla niin josko se vois vaikuttaa mutta eivät vaan sano sitä :whistle: sain kuitekin aika kovia lääkkeitä sekä otettiin ne viipalekuvat ja laitettiin varjoainetta.Tosin mä tivasin silloin ku olin sairaalassa että onko haittaa niin sanottiin vaan että parempi hoitaa vaan kuin olla hoitamatta.
Ja myöskin mä luulen että ne vertailee hieman edellisiin lapsiin. Kuitenkin päälle 3kg ollut molemmat niin näillä käyrillä tää sälli jäis alle 3kg.
 
Tiqustiina, mulla vauva oli vielä reilut 100gr pienempi ku sulla samoilla päivillä, mutta en saanut mitään jatko-ohjeita, eikä lääkäri ollut huolissaan. Seuraava kontrolli on vasta laskettuna päivänä (vai oliko 40+1). Erilaisia käytäntöjä siis. Jospa meillä vaan ois sirot vauvat eikä mitään vialla, toivotaan...! Mut hyvä että sulla seurataan tarkkaan, ku oli niitä tulppahommeleita, jos vaikka jotenki siitä johtuis.

Muoks: tarkoitin vajaa 100gr pienempi. Ja jossain vaiheessa (olikohan rakenneultrassa) meillekin vielä povailtiin isoa vauvaa...
 
Voi miten siroja ja sööttejä masuja teillä on! :heart: mä nyt laitan kanssa tän röllykän, on kyllä jo "kovasti koeteltu ja kokenut" tapaus :D ja polvissa laahaa jo.

Meillä muuten oli painoarvio rv 36+6 3,3kg ja virhemarginaali noissa on kuulemma +-10%. Kovasti jo vaihtelee loppuvaiheessa nää.

 
Missä teillä "tuntuu" vauvan hikka? Meillä taittaa olla poika kääntyny taas istumaan ku hikka tuntuu vasemman rinnan alapuolla =) Maanantaina olis viimänen lääkäri neuvola, siellä viimeistään selviää vaikka mulla on kyllä sellanen olo että siellä se istuu... niin jykeviä iskuja tulee välillä arkaan paikkaan ;)

n11na ja Urho 35+4
 
Ilma viilentynyt ja tuntuu että turvotus hieman hellittänyt jaloista. Ihmettelen näitä sokeriarvojani ku tänään olleet todella hyvät vaikkakin oon syönyt vähän vääränlaista ruokaa :ashamed:

Vapaa ilta kun poju meni mummilaan yöks ja mies on tietysti tien päällä=) Näistä vapaa hetkistä pitänee nauttia. Vaikkakin kyllä täällä tekemistä olis mitä vois tehdä

Maijamehi ja Toukka rv 36+2
 
n11na Just neiti hikkaili ja tuntu tuossa hieman navan yläpuolella, vasemmalla puolella. Ja neitihän on perätilassa :/ Aikasemmin tuntunu tuolla navan alapuolella hikottelut.

Onko muilla tietoa istukan kunnosta? Torstaina lääkäri sano että hieman on istukka kalkkeutunu, mutta ei pahasti. Ei sen kummemmin siitä sitten kertonu enkä osannu itekkään kysyä. Vauvan kasvuunhan se nyt sitten vissiin jotenki vaikuttaa, mutta onkohan siitä muuten haittaa vauvalle?
 
tänään tuli taas pitkastä eikaa tehtyäkin jotain .. käytiin noukkimassa mansikoita :)
Noukin n. 5-6 litraa ja muksut (isommat) 3l per nuppi .. tosinoli plokkaamista hieman kun oli todella härmäsiä mansikoita ... no mut soppaa kelpaa kyllä ihan hyvin ja mansikkakakunkin tein tänään :p
ai niin mahdoinko jo vastata siihen tee asiaan....
Vadelmanlehtitee Tosiaan voimistaa jo olemassaolevia supistuksia , ei tee uusia ...
Mulla on kadonneet supistukset totaalisesti jonnekin sen myötä kun tää nappula nousi takaisin ylös ! Tai no muutama supistus voi olla per päivä , eikä toi tee tunnu niihin mitenkään vaikuttavan :( Nyt saisi kyllä jo tulla noita supistuksia enemmän ja voimakkaampina ... no ehkä sitten taas lähempänä synnytystä !

neitim + tytsy 35+3
 
Huoooh, on taas tämän päivän jälkeen tuo lantio niin romuna että melkein tekis mieli itkeä kivusta :(

Istukasta: mulla oli tytön saatuani epikriisissä, että siinä oli ollut kaksi infarktia. Kysyin sitä laitoksella, että mikä tuo tommonen on, niin kuulemma normaalia loppuraskaudessa. Nyt en sitten tiedä mitään miten missäkin mennään, kun ei ole mitään seurailtu. No, vajaan kolmen viikon päästä on tietty se synnytystapa-arvio, mutta tuolloin on viikkojakin meneillään jo 37-38 niin ei paljoa ole tässä matkan varrella tietoa tosiaan tullut miten tuo pötkylä tuolla masussa voi. Toivon mukaan hyvin ja toivon mukaan myös istukka vielä pelaa ja kukkuu niinkuin pitää.

Jaah, mä koitan nilkuttaa sohvalle nukkumaan ja könyän sitten sieltä kuitenkin sata kertaa yöllä vessaan.

Hyviä öitä, palaillaan!
 
Kyllä teillä on ihania massuja :heart:

Annikan kuulumisia: Tyttö on iloinen ja erittäin ilmeilevä tapaus :D Monesti saa kunnon naurut kun tytön kanssa seurustelee. Puhelee myös paljon. Tosin vastaus joka asiaan on kiivas "ö" tai "ä". Tosiaan Annika saa kasteen jo sairaalalla vanhempien ja kummien läsnäollessa tulevana lauantaina 10.7. Tilasin tytölle aivan ihastuttavan keskosille tarkoitetun kastemekon :) Jää sitten mukava muisto kasteesta. Painoa on tällä hetkellä jo peräti 2060g! Eli 2kg raja on ylitetty!

Tässä teille kuva meidän auringonpaisteesta :D



 
ihana, että Annika voi hyvin :heart: =)

Neuvola kuulumisia rv 33+1 (30+2)

painoa : +805g/vko (-193g/vko)
turvotus : + (-)
RR : 137/76 (129/76)
pissa : puhdas (puhdas)
SF : 29cm (27cm) hieman keskikäyrän alapuolella mennään :)
lv : n/r (n/r)
tarjonta : rt (rt)
liikkeet ja sykkeet : ++ (++)

Eli kaikki ok :) Seuraava käynti kuun lopussa, rv 36.
 
Kirjotellaampa näin yön tunteina muutama sananen..ihan turhaan lähden pyöriin tuonne kuumaan sänkyyn :kieh:

Täällä on supistelut huomattavasti tihentynyt sen myötä ku vauva kääntyi raivotarjontaan. Tänään on tullut jo tosi paljon ja välillä kellotinkin..mutta ei onneks kovin kipeitä. Pistää silti miettimään etteihän vielä?? Ei oo viel kaikki valmiina..eikä edes sairaalakassi pakattuna.

Sannulin Annika
on aivan ylisöpö, ihana neiti ja ihanat kuulumiset :heart:

Hienoa et Upsyn arvot laskeneet!! :flower:

Tuli mieleen ku viimestä kuukautta viedään että täällä meilläpäin ei ilmeisesti tartte joka viikko neuvolassa käydä ku mulla oli neuvola viime viikolla 35+4 ja seuraava on kahden viikon päästä eli 37+3..liekkös sitte enää tarttee sinne mennäkkään..synnärille seuraavaks. Mutta empä sinne hingukkaan ku kaikki on ok.

Mahtavia masuja!! Voisko joku pikakurssilla infota kuinka kuvia liitettiinkään, silleen että kuva näkyy eikä vain linkki. Kiitos jos joku viitsii =) Jos kehtais omankin masun laittaa näkösälle, en vaan mielelläni itseäni kuvaa..tätä vartta siis :$ :D

Täällä kans ujo masukki, aina kun käsken miehen tai lasten katsoa tai koskea masua niin tyyppi hiljenee tyystin. Sit ne kyllästyy odottaan ja lähtevät pois niin taas hertta alottaa hypiskelyn. Ja täällä hiljaiselon jälkeen on taas virtaa..maha heiluu puolelta toiselle ja välillä tulee kova isku niin että äitee ihan säikähtää. Ja nyt on alkanu ilmeisesti vauvan laskeutuminen..ilkeeltä tuntuu alakerrassa ja supistelee tosi lujaa välillä. Viiltokivut alapäässä saa ihan pysähtymään ja haukkomaan henkeä. Ja mulla pukkaa paniikin et kohta on tosi kyseessä ja kuinka sen kivun taas kestän..pelottaa ihan saakelisti synnytys..

Istukasta, korkea verenpaine voi aiheuttaa istukan virtauksiin häiriöitä. Mulla on aina istukat olleet hieman kalkkeutuneita eli tarkoittaa että istukka on aikansa elänyt ja alkaa olla tehtävänsä tehnyt. Sen vuoksi nämä lapset on varmaan ajallaan syntyneetkin, kun istukkahan toimii rajallisen ajan, joillakin kauemmin ja toisilla vähemmän aikaa. Mulla on viime raskaudessa mitattu äitipolilla kerran noita virtauksia jotta ovat kunnossa ja vauva kasvaa. Ne oli vähän heikentyneet ja teki oikein ronskin sisätutkimuksen jotta vauva alkas itekseen syntyyn :kieh: ja niinhän se seuraavana päivänä sit lähti syntymäänkin.

Me9, mulla kans obsidanit laitto mahan sekasin ja ihan oksetutti. Mut neuvolan täti neuvo ottamaan yötä vasten ne tabut (mulla tuplana) niin sit ei tullu huonoa oloa eikä enempi ripattiakaan.

Tuo meidän kuopus neljä vee on niin hellyttävä kun joka ilta juttelee masun läpi vauvalle, kuinka tahtois jo nähdä sen ja alkaa hoitamaan. Laulaa iltalaulun, kysyy että minkä haluat kuulla jne..ja luikauttaa jotain ihanaa :heart: Silittelee ja hellittelee eikä malttas enää odottaa. Tänään kysyi että kakkaako se vauva sinne masuun, sanoin että kakkaa ja pissaa, niin tyttö kysyi että millä se pyyhkii sit pyllynsä? :LOL: Sanoin ettei millään ku se kelluu vedessä..tyttö siihen että HYYYIIII B) Vaan nyt aloin miettiin että kakkiiko vauvat edes sinne...ku sitä pihkaa vaan loppuajasta?? Pissaavat ainaski, mut ei voi kaikkee tietää :xmas:

Juups. jos lähtis pyöriin sänkyyn..alamaha edelleen kipenä inhottavasti..painaakohan vauva jotenki tuonne vasemmalle alas..kohta sit ku meen maate niin alkaa leeeevottoooomaat jalat :kieh: :kieh: Ja hengenahdistus jne...

Öitä mammat ja masut!!

jonnuli ja hertta 36+3
 
Heipsan!

Sannuli Aivan ihastuttava pikkuneiti teillä,tosi suloinen ja mahtavasti kasvanut! Hienoa! Kauan neiti on ollut nyt sairaalassa? Meidän neiti voi kans oikein hyvin ja painaa nyt yli 1600g ja on 40cm pitkä :) Nenä-mahaletku on vielä,välissä se oli jo poissakin. Ja tavallisessa sängyssä ollut nyt muutaman päivän jo,että hyvin pitää lämpönsä. Sitä ennen oli lämpösängyssä,missä oli sellanen lämmitettävä patja.
Vielä pitäs vähäsen kasvaa niin pääsee kotia <3 En malta odotella. Neiti on nyt ollu sairaalassa 3vkoa ja 2 päivää. Laitan taas linkit missä ois neitistä aika vasta otettuja kuvia,en osaa laittaa suoraan tähän noita kuvia :)

http://www.aijaa.com/v.php?i=6399072.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=6399073.jpg

sirri81
 
Huomenta :wave:

Aivan ihastuttavia kuvia pikkuneideistä, mahtavaa että molemmat kasvaa ja voimistuu =)

Istukan kalkkeutumisesta. Mullekin viime viikolla lääkäri ultrassa (34+2) mainitsi, että on alkanut kalkkeutumaan. On kuulemma ihan normaalia näillä viikoilla ja loppu mennäänkin ilman ylimääräisiä kontrolleja.

Vielä 3 päivää pitää kärsiä tylsyydestä, sitten vihdoinkin mies jää kesälomalle. Ja viikonloppuna mut viedään ulos syömään (vielä kun ehtii ennen vauvan syntymää ). No, mulla on viikon päästä kolmekymppiset ( :kieh: ), niin pitää kai sitä vähän juhlistaakin...

Dino & Hobi 35+2
 
Ihania kuvia ja kuulumisia Sannuli ja Sirri :heart: :flower:

Täällä pitkästä aikaa hieman paremmin nukuttu yö takana. Tänään olisi tarkoitus mennä tutustumaan Jorvin synnäriin. Mielenkiintoista ja jännittävää.

Tänään pitäisi myös meidän remontin olla valmis ja päästään näkemään lopputulos. Eilen hommat olivatkin jo tosi hyvällä mallilla siellä. Perjantaina muutetaan jo osa tavaroista ja lauantaina on sitten varsinainen muutto. Mulle on varattuna pihalle aurinkotuoli josta voin valvoa muiden uurastamista B) En malta odottaa, että pääsen sitten siivoilemaan ja laittamaan kaikkea valmiiksi.

Sipsunen & nalle 35+3 :heart:
 
sirri , ihanaa että myös teillä voidaan hyvin , vaikka vauva onkin vielä niin pieni :heart:

Täällä myös yöllä juostu vessassa ja kärsitty lonkkakivuista sekä siitä että vauva on niin huonossa asennossa , siis itseäni ajatellen .. huoh ... ja nää liikkeet ... todellakin alkaa jo sattumaan , on niin ylhäällä ja tekee kunnon päänympäri käännöksiä samalla potkien ja mätkien.... :(
6 aikaan aamulla kävin sammuttamassa ilmastoinnin, kun alkoi tuo ukkonen kunnolla paukkumaan ja 6:30 käytiin repimässä irti muutkin sähkölaitteet ja kaikki muksutkin heräs !
No onneksi ukkonen loppui heti 7 jälkeen ... sade tekee kyllä hyvää kun on ollut niin kuumaa ja kuivaa , mutta ukkos sade piiskaa liian kovalla voimalla kaikkia kasveja ja rehuja ... toivottavasti noi mansikatkin on ihan kunnossa ja kesäkurpitsat .. mut onneksi ei tullut kunnon ukkonen tähän päälle !!!!

neitim+ tytsy 35+4
 

Yhteistyössä