***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Huomenia!

Ihana päivä tulossa, lähdetään tytön kanssa ulos ihan kohta, kun päivällä on sitten liian kuumaa. Iltapäivästä suunnataan rautakauppaan, työhuoneen kun haluan pistää uusiksi, niin mennään katselemaan mimmosenkohan siitä nyt sitten tekis.

Väsyttää nää helteet kyllä aika paljon, päivällä otan kyllä unet kun on tytsyn päikkäriaika.

Katjuska, meillä on taas toisinpäin tuon ajan mitottamisen kanssa, mä olen sitä mieltä että aikaa ei enää paljoa ole, ja mies taas laskee että onhan tässä vielä puoltoista kuukautta... mikä tietty on mahdollista, mutta jos siihen tuudittautuu niin taatusti syntyy ennen aikojaan.

Jaahas, pitänee hakea pyykit koneesta ja laitella uloslähtiessä kuivumaan. =)

Helteistä päivää kaikille!
 
Tiqustiina
Se olisi sitten tasan 1kk laskettuun :heart:

Painokontorilli olisi tuossa kahden maissa. Mua pelottaa ja jännittää taas niin pirusti.Toivottavasti olis ottanut sälli painoa ettei tarttis murhetia näitä vikoja viikkoja koko ajan.

Vadelmanlehtitee ööö koska sen pitäis tuoda niitä supistuksia ? vai mikä siinä oli se teho? Mä en oo huomannut mitään erikoista :p

Tiqustiina & Tiqu rv 35+4
 
pieni väliaika selvite.. mökillä kun remonttia tekee niin tääl käy vaa yhtäkkii..
eilen oli tullut sitten elämäni ekan kerran ihan hippasen turvotusta, sekin vain vas jalas.

mut jatkan kierrosta tääl sanotaan

POKS32+0
 
Huomenta
Täälläkään ei oo oikeen ehtiny kirjotella ku ollaan istuttu ulkona ja rannoilla kaikki päivät ku on ollu niin mahtavat ilmat =) Harmi et ite ei pääse enää uimaan ku on tuo kohdunsuu auki, mut pääasiahan se on et tyttö saa polskutella meressä..
Supistelujen kans kärvistellään täälläki ja viime yö meni parin tunnin unilla.. mä en jaksa enää en en en... nyt sais oikeesti jo syntyä!!! :'(


Jonetta ja pikku-veeti 36+2
 
Muakin kiinnostas tuo vadelmalehtitee, saako sitä jo juoda ennen täysiaikaisuutta? Kun en mä nyt vielä ees halua synnyttämään joskus 38 viikolla sit...

Mie oon aika surutta vielä uinut. Tai käynyt pulahtamassa vedessä, vaikka alakerran tilanteesta ei oo tarkkaa tietoa. Meillä neuvolassa sanoivat että vaikka paikat ois vähän auki niin limatulppa suojaa... Tiiä sit.

Mulla menee yöt silleen että joka toinen yö nukun huonosti, ja sit kun oon niin väsynyt niin joka toinen yö nukun hyvin =) Viime yönä nukuin n. 8 tuntia kahdella herätyksellä, eli ihan ok...

Oottekos nähneet vielä synnytysunia? Mä oon muutaman, viime yönä näin että meillä syntyi tosi pieni vauva (sellainen baby-born nuken kokoinen) ja kun kattelin että minkänäköinen se on niin kätilö huikkasi että se on siellä penkin alla lattialla. Ponnistin siis jossain saunajakkaran tapaisella ja vauva rukka pötkötteli siellä lattialla :| :LOL:

-Sande & kolmas toukka 34+2

 
Tiqustiina
Mä olen ymmärtänyt ettei tuo tee käynnistä synnytystä vaan tehostaa supistuksia. Eli auttaa sitten siinä kohti jos synnytys alkaa. Eli pelkällä teellä ei voi saada synnytystä käyntiin.
 
Me9 Hyvä kuulla, että kaikki mainiosti siellä suunnalla B)

Synnytysunista pari kertaa oon vissiin unissani jo synnyttänyt. ensimmäinen kerta oli joskus puolenvälin paikkeilla. Jotenkin unissa se vauva vaan tupsahtaa maailmaan suht helposti ja kivuista tietoakaan. :whistle: vois mennä oikeestikin sitten niin :D

Mahan sisään vetämisestä mä välillä huomaan yrittäväni vetää tota palloa sisään, mutta huono on ollut menestys tässä lajissa. :LOL: muutenkin oon alkanut törmäilemään tän mahan kanssa milloin mihinkin. jääkaapin oveakin kun koettaa avata, niin aina ollaan liian lähellä ja ovi osuu mahaan. :kieh: Jotenkin nyt osaa ollenkaan hahmottaa näitä kehonsa ääriviivoja. :whistle:
 
Me9 - oot siis vielä kasassa :) ehdin jo miehellekki selittään että yks ahkerasti kirjottava on nyt johonki kadonnu että varmaan synnyttämässä :LOL:

meillä puuttuu edelleen vauvalta sänky. Anoppilasta piti se hakea, mutta siitä oli kaikki ne kokoamis ruuvit hukassa |O Pitäs varmaan alkaa jostain pinnistä hankkiin..

Aamulla kävin labrassa ja klo 13.30 tuomiolle :|

UpsyDaisy ja Fiina-neiti 33+3
 
Nousee mullakin, tuntuu että saa melkein pienestä kantapäästä kiinni ;) Muuten vauva ollut näin helteellä vähän vaisumpi, liikkuu kyllä mutta vähemmän kuin viileämmällä ilmalla. Näin oli myös alkukesästä kun oli ne ekat helteet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiqustiina:
onko teillä muuten vauvan liikkeet napakoita? eli kun vauva työntää vaikka jalkaansa niin masu nousee kyllä reippaalle kummulle?
Kyllä täällä on näkynyt jo useamman viikon ajan vauvan liikkeet päällepäin tosi selvästi. Melkein saa kantapäästä kiinni. Välillä näkyy selvästi jalan tai pyllyn liikerata kun toinen möyryää. Neuvolassakin totesivat, että kovin pikkuinen tarjoaa itseään tuohon pintaan, kun punkesi takalistoaan ja selkäänsä läpi mun vatsasta. Välillä nuo möyryämiset ottavat ihan kipeää. Potkut ovat napakoita, mutta eivät tunnu yhtä ilkeältä kuin venyttelyliikkeet.

Sipsunen & nalle 35+2 :heart:
 
Tiqustiina
IHana kuulla että muillakin nuo liikkeet tuntuvat ja näkyvät. Mä oon jo kehitellyt että mulla on joku ufo mahassa kun en muista ollenkaan 4vuoden takaisesta odotuksesta millaisia liikeet oli lopussa :D Sit kun oon koittanut muiden odottajien masuja seurailla että näkyykö likkeitä niin ihan vaisua ja meikäläisen maha heiluu suuntaan ja toiseen ja välillä vähä kumpuaa ku toinen jyllää :D
 
Jaksamista Jonetalle :hug: ihanan tutulta kuulostaa, iltaisin ei pysty käymään nukkuun kun jotenkin kyljellään olo koskee sairaasti kylkikaareen. Vauva painaa jotenkin, en kyl tajuu ku pitäs olla jo tosi alhaalla,mutta kaipa tuo liikkuu sitten makuulla ollessa. Parin tunnin yöunilla mennään ja meillä on varmaan kohta avioero valmis kun riehun ku raivohullu päivät täällä :ashamed: :ashamed: :ashamed: Oikeestaan lapset ne on,jotka ottaa päähän. Kuopuskin vaan kiukkuaa kaikesta, tänään sai raivarin kun on kuulemma tylsää!! |O |O |O |O
Ja isompia pitäs koko ajan olla uittamassa ja viedä menoihin ja peleihin, ei jaksa ja jotenkin vaan ärsyttää... :x

Jostain vartalotyynystä olitte puhelleet? minkälainen se on, ja mitä hintaa? Mä olen imetystyynyäkin kokeillu mut se on liian paksu ja äänekäs jalan alle. hirmunen rahina kuuluu kun vähän liikahtaa.

Kävin tänään hakemassa verenpainemittarin tk:sta ja paineet katottiin samalla, ihan normia näytti. Kädessä vaan jotain verenkiertohäiriöitäkin, musta tuntuu että tässä on jo ihan vanhus :eek: :eek: :eek:

no, onneksi tänään poksu täysiaikaisuus,joten eipä haittaa vaikka lähtis käyntiinkin jo...

Kääkkis ja lapanen 37+0


 
Vauvan liikkeistä ootte jutellu. Mulla kans tunkee välillä tosi kovaa mahasta läpi, ihan selvästi näkyy päällepäin kun möyryää ja muljuu. Tää vaavi vaan taitaa olla jollain lailla ujohko tapaus, kun aina lopettaa möyryämisen välittömästi, kun jollekin sanon että kato nyt se myllää! :LOL: Yritä siinä nyt sitten että "joojoo ihan oikeesti, kyllä se kohta taas alottaa..." ku kaikille oon brassaillu, kuinka villi ja reipas tapaus on... :whistle:

Tänään oli pitkästä aikaa semmoinen aamu, ettei jo herätessä ollu jalat pallona, ihanaa!! Ehkä nyt sitten on aavistuksen viileämpi yö ollut.

Katjuskalla oli ongelmia kehonhahmotuksen kanssa ;) , sama juttu täällä! Ei vaan välillä oikein hahmota miten iso tuo maha onkaan ja törmäiltyä tulee. Vielä kun on tottunut ahtaasta välistä mennessään kääntymään sivuttain, niin se vasta hölmöltä tuntuukin että oikeestaan suorana eteenpäin mahtuukin paremmin! :LOL:

Ituhippi ja vaavi 35+6
 
Jospa nyt kerkeis muutaman sanasen kirjoitella. Ollaan pojan kans parvekkeella, mä läppärin kans ja poika läträä kylpyammeessa B) äsken tässä oli ihan porottavan kuumaa, mut nyt aurinko siirtyi ton yhen koivun taakse onneks, niin ei tarvi ihan kokonaan paistua. Mut on kyllä ollut nyt kuumia ilmoja, ihan tuskastuttavaa jo!

Dreamer ja.. nyt tuli muistikatkos, kukas se toinen nyt olikaan? Sori :ashamed: No kuitenkin, teillä jo eräpäivä sovittuna vauvojen saapumiseen, ihanaa! :heart:

AnQ :hug: ikävää jos siellä teillä on jotain harmia miehen kanssa, voimia!

Kieltämättä täälläkin oli mielessä jo, et onkos se Me9jaB jo vauvan haussa tai että jotain sattunut, mutta hyvä et kaikki hyvin!

Mun piti taas vaikka mitä juttuja kommentoida, mut en mä nyt enää muista tietenkään. No, jos omaa napaa sit tähän väliin..

Yöt on mullaki ihan tuskaa, varsinkin nyt ku oon flunssassa, joka vaan pahenee koko ajan :snotty: Keuhkoputki ja kurkku kipeenä ja erityisesti öisin menee keuhkoputki niin tukkoon, et hengitys kuulostaa sellaselta astma-pihinältä. Viimeyön unisaldo olikin sitte jotain 3-4 tuntia, jee jee. Poikakin heräs yöllä huoneessaan itkemään ja itkun seassa kuului semmonen inha kurkunpääntulehdus-ääni..toivottavasti ei nyt sitä oo tulossa pojalle. Se on niin kamalaa ku toinen menee tukkoon ja saa ite pelätä että mitä tapahtuu. Mutta sais nyt nää flunssat loppua, varsinki ku olo on muutenkin ihan naatti näillä helteillä.

Öisin mä käytän imetystyynyä jalkojen välissä, se on ihan ok, mut kyllä sitä saa yön aikana monta kertaa pöyhiä ja laittaa kunnolla.

Supistuksia täällä ei oo enää tullut läheskää niin paljoo ja niin kipeitä kun on se vattutee loppu, mut toivottavasti nyt tällä viikolla saapuis postissa se uus paketti sitä. Ihan jo kaipailee sitä makua :p

Huomenna olis neuvola, ja aion kysyä jos sais sit sen lääkärineuvolan jo viikon päähän, ja kun siellä lääkäri laittaa sit lähetteen ä-polille siihen synnytystapa-arvioon niin jos sais sitäki viikolla aikaistettua sit.. vaikka epäilen kyl ettei onnistu :/ On vaan oma olo niin p*ska, että kaipais päästä jo jonnekki kunnon lääkärille polille, sais samalla juteltua näistä "sydänoireista" ja muusta, kun omalääkärille turhaan niistä enää ees sanon, ku ei asialle mitään tee.

Eilen koottiin pinnis ja tänään sit aion laittaa sen valmiiks vauvaa varten <3 sairaalakassiin on katottuna jo jutut, mut en oo laittanut niitä mihkään kassiin vielä, ku en edes tiedä mihin laukkuun ne änkisin.

Mut nyt hetkeks sisälle syömään ja pyykinpesuhommiin, ja imuroidakkin pitäis jaksaa |O

mmiilia ja hubbis-typy 34+1
 
Ituhippi Tuo just niin hölmöä onkin, kun koettaa tunkea itseään jostain pienestä välistä ja tottuneesti sivuittain tietty ja yrittää viel vetää mahaa sisään. :LOL: :LOL: Ja sitte kun sen homman voi tehdä vielä useesti päivässä. :xmas: :ashamed:

Katsoin just isännän mieliks vauvan kotiutumisvaatteet valmiiks ja laitoin kaukalon pehmusteet paikoilleen ja vaatteet sinne valmiiks. =) Tosin voi olla, että tuun nekin viel vaihtamaan useaan kertaan. :D
Voishan sitä tonne repun pohjalle itellekin jo jotain pakata valmiiks, niin on miehellä rauhallisempi olo. :whistle:
sit ois vielä keiteltävänä noita rintakumeja ja rintapumpun osia ja pulloja ja tutteja ja sängynkin vois laittaa pienelle valmiiks. Sitte vissiin alkais olemaan aika valmista. Kaupasta pitää viel vaippoja ja korviketta varalle ostaa, mutta ne voi hakee sitte samalla, kun sairaalasta kotiin tulee. Jotain pieniä vaippoja mulla tuolla onkin melkein koko paketti, mutta jos vauva sattuiskin olemaan iso, niin sais ostaa jo niitä vähän isompia.

Maijamehi omaan masuun verraten voisin poikaa veikata =)

Kipeille voimia :hug: Muutenkin raskasta näillä keleillä tän mahan kanssa, niin flunssa ois se viimeinen mitä tähän vielä lisäks toivois. :/
 

Yhteistyössä