Elatusmaksuista riitaa...APUA!

Olenko niuho?

Olemme avomieheni kanssa juuri eronneet ja nyt on menossa keskustelu elatusmaksuista. Kaikesta muusta ollaan päästy sopimukseen, mutta nyt kiristää!

Lastenvalvoja laski, että mieheni pitäisi maksaa 200?/kk, mutta mies on valmis maksamaan max. 150?/kk. Lastenvalvoja yritti rautalangasta vääntää, että mistä maksu koostuu ja että summa on lapsemme parhaaksi jne. Mies piti kantansa...lastenvalvoja ehdotti sopua niin minä tulin vastaan ja ehdotin 180?, mutta mies ei suostunut!

Ex-mieheni on laskenut, että perus kulujen (lainojen lyhennykset, vesi, sähkö, jäte yms.) jälkeen hänelle jäisi 560?/kk, jos maksaa minulle sen 200?/kk (lastenvalvojan mukaan minun maksukykyni elatuksesta oli -36?). Huomioon tulee ottaa myös, että lapsellamme on astma ja laktoositon ruokavalio...ikää pojalla on vajaa 3v.

Kysymykseni siis on, että olenko niuho jos vaadin mieheltäni tuota lastenvalvojan määräämää summaa tai sitä 180??
Olen kyllä valmis tappelemaan lapseni oikeuksien puolesta, mikäli asia ei muuten ratkea!
 
No et todella ole niuho! Noissa lastenvalvojan tekemissä laskelmissa ei oo yhtään ylimääräistä mälläysrahaa, päinvastoin! Et edes neuvottele asiasta, varsinkin jos olet jo tullut vastaan, eikä sekään kelvannut. Älä rupea väittelemään, sanot vaan, että niin mennään kuin lastenvalvoja on laskenut. Silloinhan se ei ole sinun eikä miehen päätös, joten molempien pitäisi periaattessa olla tyytyväisiä.
 
Winhis. En kommentoi tilannetta mutta lastenvalvojan sana ei ole laki eikä kummankaan osapuolen ole siihen pakko suostua, se on nimenomaan vanhempien päätös ei lastenvalvojan. Jos sopua ei synny täytyy mennä oikeuteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu68:
Winhis. En kommentoi tilannetta mutta lastenvalvojan sana ei ole laki eikä kummankaan osapuolen ole siihen pakko suostua, se on nimenomaan vanhempien päätös ei lastenvalvojan. Jos sopua ei synny täytyy mennä oikeuteen.
Joo, tiedän. Tarkoitin lähinnä sitä, että se lastenvalvojan laskema summa ei ole mikään ahneen yyhoon keksimä summa, vaan perusteltu määrä, jossa on otettu huomioon molempien tulot ja menot, eli mielstäni ap voi tosiaan hyvällä omallatunnolla pitää kiinni siitä.
 
meillä mun ex mies, jäi tyttömäks hetki sitten.. joutuu maksamaan silti elatusmaksuja 110e kuussa.. eli 55e per muksu. ja loput rahat tulee elatustuki toimistolta. kuitenkin niin että saadaan se 129,91e per napero kuussa. et mun mielestä ainakaan ole mikään niuho. tosiaan just huomioon ottaen tuo astma esim.. lääkkeisiin kuitenkin menee rahaa jos on käytössä.
 
Kiitoksia teille vastanneille!

Ex-mies soitti eilen ja lupasi maksaa sen "vaatimani" 180?! Ei kuulemma jaksa tapella...luulen hänen soittaneet sinne elatusvelvollisten yhdistykseen tai on itse tajunnu et ei tule oikeudessa juttua ainakaan voittamaan!

Itse ehdotin määräaikaista sopimusta ja elatusmaksu tarkastetaan 1.9.2010 mennessä, jolloin minulla on jo oppisopimusopinnot päättynyt. Lasketaan sitten uudelleen mihin lopputulokseen päästään!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Petomaani:
Et ole niuho! Se on sille miehelle vaan: "voi voi mitäs olet tehnyt lapsia."
No ei vaan ei sais olla ilkeä, mut otat mitä sulle kuuluu, etkä välitä jonkun ukon napinoista.
Kerrotko vielä paljonko ex-puolisolle kuuluu???? Eikö kyse ole lapsen elatuksesta ei äidin???
 
Alkuperäinen kirjoittaja annika77:
Alkuperäinen kirjoittaja Petomaani:
Et ole niuho! Se on sille miehelle vaan: "voi voi mitäs olet tehnyt lapsia."
No ei vaan ei sais olla ilkeä, mut otat mitä sulle kuuluu, etkä välitä jonkun ukon napinoista.
Kerrotko vielä paljonko ex-puolisolle kuuluu???? Eikö kyse ole lapsen elatuksesta ei äidin???
Suomessa ei ole olemassa käsitettä entisen puolison elättäminen, joten eiköhän tässä puhuta ihan lasten elatuksesta..
 
No jos ette lastenvalvojalla pääse sopimukseen asiassa niin ainahan noi elatusmaksujen vahvistamista voi hakea käräjäoikeudesta. Kun sieltä saa päätöksen niin eiköhän ex:si ole siinä vaiheessa enää turha alkaa napista. Ja jos ei maksa suosiolla niin sitten haet rahat ulosoton kautta.

Olkkis ja ötökkä 15+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja annika77:
Alkuperäinen kirjoittaja Petomaani:
Et ole niuho! Se on sille miehelle vaan: "voi voi mitäs olet tehnyt lapsia."
No ei vaan ei sais olla ilkeä, mut otat mitä sulle kuuluu, etkä välitä jonkun ukon napinoista.
Kerrotko vielä paljonko ex-puolisolle kuuluu???? Eikö kyse ole lapsen elatuksesta ei äidin???
Suomessa ei ole olemassa käsitettä entisen puolison elättäminen, joten eiköhän tässä puhuta ihan lasten elatuksesta..
Minä tiedän kyllä, ettei Suomessa elätetä ex-puolisoa, mutta eikös tuossa viimeisessä lauseessa lue " Otat mitä sulle kuuluu" ?? Ymmärtääkseni se ei kuulu sille äidille vaan sille lapselle :D
 

Yhteistyössä