Ihan ekaks,mene sin lastenvalvojalle tekeen sopimus tapaamisista,elatuksesta ja siitä missä lapsi asuu.
Isä ei voi kieltäytyä tästä.Tai voi,mutta loppujenlopuks se joutuu aina ne allekirjottaan.
Se että muksu on joka toinen vkl ei vaikuta siihe että elareista alettas vähentän,se on iha höpö höpö puhetta!
laki velvoittaa isää ottamaan osaan lapsen hoitokuluihin ja menoihin,siksi elatuksia maksetaan!!
Itse painiskelin seuraavanlaisen asian kanssa.
Muutin iste toiselle paikkakunnalle vanhemman lapsemme kanssa.
Nuorempi jäi isälleen omasta tahdosta.
Mies ei suostunut maksamaan elatuksia vanhimmastaan koska minä olin se joka muutti niin kauas,eikä myöskään ottanut osaa kuluihin lasten kuljetukseen tuon 300km/per suunta.
Juttu meni sit siihen et lastenvalvoja puuttu asiaan.
Vaikka toinen lapsista asuu toisella vanhemmalla,on se parempituloisempi oikeutettu maksamaan elatusapua tästä lapsesta joka asuu toisella vanhemmalla,mutta ei siis siitä joka asuu isällä.
Itse ole yh,kela tarvittaessa maksaa mun puolesta elarit isälle jääneestä muksusta,mutta isä ei ole vatinut.Nyt maksaa mukisematta etälapsen elarit.
jos et tiedä käytännön asioita,ota yhteys lastenvalvojaan.
ja kyllä se isä maksaa ihan siitä asti ku olette eronneet,eli marraskuun alusta ja kyllä,takautuvasti jos näin lastenvalvojalta vaadit ja on toteen näyttää että olette siitä hetkestä lähtien asuneet eri osoitteissa.