elarimäärä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mie

Aktiivinen jäsen
13.06.2004
1 955
2
36
Sain paljon vastauksia, mutta en montaakaan niitä vastauksia mitä' halusin.
Eli vain se summa jonka saatte tai maksatte eltusmaksua ja kuinka monesta lapsesta,ei tarvitse selitellä mitään.
Voi tietysti kertoa riittääkö hyvin vai huonosti.

Miellä 168? ja riittää varmasti.

Saan 335 euroa kahdesta lapsesta kuukaudessa. Lisäksi ex maksaa pojan lätkäkulut kuukausittain. Jos poika joskus lopettaa lätkän pelaamisen, elarisumma nousee 400 euroon/kk. Minä maksan tytön harrastukset.

Täällä on ihmisillä niin outoja käsityksiä elatusmaksuista.
Pointti ei ole se paljonko isä tienaa, vaan se kuinka paljon kuluu rahaa lapsen elatukseen yhteensä kuussa ja se jaetaan äidin ja isän kesken.
Jos etä on ns.rikas,niin hän sitten on.Ne rahat ovat hänen ja lähi huolehtikoon omista rahoistaan.
Tarkoitus on maksaa lapsen kuluja eltusmaksuilla,ei vanhemman \|O

Olen täysin samaa mieltä Vieraan kanssa. YH äideillä yleensä (onneksi jokunen poikkeuskin on) on ajatus että heidän elintasonsa pitää olla tasattu ex-miehensä kanssa. Miksi ihmeessä? Jokainen saa hyvän elintason hankkimalla itselleen ammatin ja työn mistä maksetaan kunnolla. Jos näin ei ole tehnyt, niin oma moka.Ei Ex-mies voi olla velvollinen elättämään ex-vaimoaan loppuelämänsä. Mutta toki molemmat vanhemmat ovat velvollisia elättämään lapsensa, siis MOLEMMAT, ei pelkästään isä.

Minua ainakin hävettäisi elää toisen ihmisen kustannuksella. Varsinkin jos ei eletä yhteiselämää. Mutta kyllä silloinkin, vaikka yhdessä elettäisiinkin. Pois se vanhanaikainen ajatus, että miehen kuuluu elättää koko perhe. Kyllä naisetkin voivat tuoda elantoa taloon samalla tavalla. Ei tarvi sitten eron tullen parkua kuinka elintaso laski jne. ja kuinka miehellä on paljon paremmat tulot. Kuulukin olla jos hän on satsannut opiskeluun ja uraansa. Mikä estää naista tekemään samoin??

totaaaaaa...mä ymmärsin kyllä, että tässä ketjussa nyt kyseltiin vaan niitä summia paljonko elarimäärä on, eikä kyselty kenenkään hurskastelijoiden mielipiteitä! :kieh:

Aika isoja summia tuntuvat isukit (tai äidit?) maksavan lapsistaan...
Meillä on jo neljä vuotta maksanut 225 kahdesta tai sopimuksessa lukee 225.05? jos hiuksia ruetaan halkomaan mutta ei oo oltu niin karvan päälle...
Ei oo ehkä paljon-kait mutta on siinä yhdelle maksamista vaikkei uutta perhettä elätettävänä olekkaan..Muutempa ei sitten kustannuksiin osallistukkaan-hyvä kun synttärit ja joulun muistaa :whistle: :whistle: ;)

Ei mitään mihinkään suuntaan. Lapset ovat jokatoinen viikko isällään, jokatoinen äidillään. Kulut menee puoliksi. Valitettavasti tämän systeemin takia on asuttava suht lähellä toisiaan (10km säteellä) mutta toimii meillä ihan hyvin.

Meillä kans elatustuki 118,5 e kunnan kautta.

Kyllä isä voi kieltäytyä maksamasta ja jättää maksamatta, mut kunta sitten perii maksut... että ei se velvollisuus sieltä minnekään katoa.

Yhteistyössä