Eläinlääkäri kysyi et juoko kissa maitoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ihan asiallinen kysymys eläinlääkriltä. Ei lehmänmaito kuulu kissaeläinten luontaiseen ravintoon.

Totta näinkin! Mä taidan olla jo niin unessa, että käsitin tuon ap:n kysymyksen niin, että lääkäri halusi kissan juovan maitoa.. Kenen pitäisi mennä nukkumaan?! :D

Niin siis en mä oikein tajunnut sitä kysymystä. Kun mun mies tajus et kissalle pitäis juottaa maitoa ja mä sanoin että ei ku ei ne juo luonnoskaa lehmäntissistä mitään. Ollaan oltu lääkärissä kissan syömättömyyden takia. Kissalle pistettiin kortisonipiikki ja suuhun pitää pakkosyöttää tuommoista energiapastaa. Kuinkahan pian sitä vois toivoa kissan paranevan?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ollaan oltu lääkärissä kissan syömättömyyden takia. Kissalle pistettiin kortisonipiikki ja suuhun pitää pakkosyöttää tuommoista energiapastaa. Kuinkahan pian sitä vois toivoa kissan paranevan?

Ihan mielenkiinnosta - sanoiko lääkäri, että mikä mahdollisesti kissaa vaivaisi, kun ei syö?

Ei se kissa siitä välttämättä "paranekaan". Mutta voimistuu, kun saa riittävästi energiaa. Tällöin myös yleensä ruokahalu paranee. Minkä ikäinen kissa?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ei se kissa siitä välttämättä "paranekaan". Mutta voimistuu, kun saa riittävästi energiaa. Tällöin myös yleensä ruokahalu paranee. Minkä ikäinen kissa?

14v 6kk. Niin olis kiva et jaksais syödä.

kissa voi ihan hyvin juoda navetassa AITOA maitoa....myös jotkut laktoosi-intolerantikot sietävät navetan maitoa...sitä ei ole käsitelty...niin kuin kaupan maito...siksi varmaankin monet ihmiset luule että kissalle pitää antaa maitoa :flower:

14v 6kk. Niin olis kiva et jaksais syödä.
Likan kissa oli 17 v, kun se lakkasi syömästä (kesäkuun alku 2007 ) . Oksenteli usein ja laihtui. Eläinlääkäri totesi maksan vajaatoiminnan. Ikään kuuuluva juttu. Antoi 3 viikkoa elinaikaa. Kissa oli tuolloin päivän tiputuksessa, sai lääkkeet sekä erikoisruokavalion. Joutui vielä syksyllä toistamiseen tiputukseen ja vasta helmikuussa 2008 meni siihen kuntoon, että piikki oli armollinen vaihtoehto. Eli ei kolskaan siitä vanhuudestaan parantunutkaan, mutta eli vielä pidempään kuin kukaan osasi arvatakaan.

Mä niin toivoisin että kissa jaksais vielä elää. Lääkärin tutkimuksissa kissasta ei löytynyt, suolitukosta, ei maksa vikaa, ei sydänvikaa, ei tuntuvia kasvaimia, ei kuumetta, ei korvasärkyä, ei anaalirauhasten tulehdusta.. ainoastaan munuaiset jäi tutkimatta. Meidän toinen kissa kuoli 16v ja 7kk nitron aiheuttamaan sydänkohtaukseen.

Jos kissan ruokahalu ei parissa kolmessa viikossa parane, kannattaa tutkituttaa se suu kunnolla. Meidän vanehmmalle kissalle tuli 18 veenä leukaluuhun syöpäkasvain, joka aiheutti syömättömyyden. Hoitoa siihen ei ollut vaan miukuli pääsi sateenkaarisillalle.

Meillä on keskiviikoksi jo soittoaika. Lääkäri kyl sanoi että kortisoni vaikuttaa vasta 3 päivän kuluttua, mut kait sen huomais jos kissan oloon on tullut vaikutusta siihe mennessä. Jos ei oo tullut muutosta niin tulee lisäkokeita tai piikki :(

Meillä on keskiviikoksi jo soittoaika. Lääkäri kyl sanoi että kortisoni vaikuttaa vasta 3 päivän kuluttua, mut kait sen huomais jos kissan oloon on tullut vaikutusta siihe mennessä. Jos ei oo tullut muutosta niin tulee lisäkokeita tai piikki :(
Piikki on aina kurja juttu, mutta joskus se on se armeliain, mitä rakkaalle lemmikilleen voi antaa. Niin vaikeaa kuin se itselle onkin. En tiedä, mihin tarpeeseen tuo kortisoni on kissalle annettu. Kun en ole eläinlääkäri. Itse vaan saan kortisonia astmaan ja reumaan ja sillä ei mun kohdallani ole juurikaan merkitystä ruokahaluun. Mutta kissat voivat reagoida kortisonille toisin.

Antoi kortisonia että sisäelinten toiminta vilkastuisi.
Oukei. Mutta mä kyllä odottelisin nyt pari viikkoa, jos kissa on muuten tytyväinen ja reipas. Niin se meidän Dorakin porskutteli hyvin tyytyväisenä yli puoli vuotta pidempään kuin lääkäri oli ennustanut =) Mutta ainahan vanhan kissan kohddalla pitää varautua siihen, että lähtölaskenta on alkanut :(

Kiitos keittis kun jaksoit turista! On niin ikävä yksin mietiskellä kaikkia näitä juttuja. Tuo meidän Hallamarja alias vauva kun on niin kuin oma pieni karvainen lapsi :heart: Mutta toivo elää kunnes kuolee!

Kiitos keittis kun jaksoit turista! On niin ikävä yksin mietiskellä kaikkia näitä juttuja. Tuo meidän Hallamarja alias vauva kun on niin kuin oma pieni karvainen lapsi :heart: Mutta toivo elää kunnes kuolee!
ollos hyvä vaan =) Itse oon ehdottomasti kissaihminen ja nyt, kun on "vain" tuo koira, mulla on ihan hirvee kissakuume. Niin kauan, kun likalla oli kissa, kävin päivittäin auttamassa likkaa lääkkeiden antamisessa. Mutta sitten, kun Dorakin kuoli, on suuri, leijonan kokoinen, aukko sydämessäni.

Jos Hallamarjalla on hyvä eläinlääkäri, se lekuri kyllä osaa arvioida, milloin on aika päästää miukulaisesta irti. Likka oli sen vajaan vuoden jo muutaman kerran valmis antamaan periksi, mutta eläinlääkäri ei vielä katsonut piikkiä tarpeelliseksi. Kissa kun oli tyytyväinen ja kivuton. Ei se kattimus kyllä siitä lääkkeiden ottamisesta tykännyt, mulkoili muakin joskus ovelta kuin hapansilakkaa :D Kun siis tiesi, ett'ä "jasso, mummi tulee antamaan mulle taas väkisin sen pahanmakuisen öklölääkkeen". Mutta lääkkeenoton jälkeen meni vain hetki ja taas se oli mun kaveri.

Tiedän tuon tunteen omasta karvaisesta lapsesta. Sullakin jo sen verran iäkäs kissa, että lapsesi ei varmaan kovin hyvin - jos lainkaan - muistavat aikaa ennen kissaa. Kyllä noihin karvanaamoihin niin kiintyy :heart:

Yhteistyössä