"Elättääkö" teidän vanhemmat perheenne?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Eivät.
Mun vanhemmilla ei riitä edes omaan elämiseensä, mutta en myöskään anna heille rahaa ,kun viinaan se menee.
Miehen vanhemmat ovat sitä ikäluokkaa, että jemmaavat kaiken tilille ja vaalivat sitä parin puun metsäpalstaansa ja haluavat antaa sen perintönä kuoltuaan. Silläkin uhalla, että luultavasti summa on sitä luokkaa, että mies ja lapset maksaa siitä enemmän verottajalle, kuin mitä jää
käteen ..
 
Kyl mä ihan pienellä palkallani elätän itseni ja poikani, maksan asunnon ja auton myöskin itse.
Mun äiti ostaa joskus pojalle ulkovaatteita mut ihan omasta halustaan.
Mun vanhemmat asuu viereisessä talossa ja poika käy siellä aika usein, että syökin siellä sitten.
Rahaa ja ruokakasseja ei kanneta. Saisin ihan varmasti jos apua tarvitsisin.
Lapsenhoitoapu on mulle suurin ja tärkein apu.
 
"Ellamaaria"
Ei elätä. Opiskellessa nuorena aikuisena saimme joskus ruokakasseja ja rahaa. Nykyisin ostavat lapselle välillä jotain tarpeellista halutessaan. Vauvalahjaksi saimme pinnasängyn ja hoitopöydän aikoinaan, vaikka olisimme ostaneet ne aivan itse. Se oli se ensimmäinen lapsenlapsi joka sai päät pyörälle :) Auttavat, jos tarvitsee. Vielä ei ole akuuttia hätää ollut.
 
"vieras"
Luuletko että tähän oikeasti vastaisi sellaiset joilla tuo tilanne on?

Ei ne vastaa. Mun sisaruksen perheellä tää tilanne, että ovat riippuvaisia mun vanhempien avusta. Siinä käy sitten helposti niin, että pitää olla pikkuisen ruskea kieli jotta suhteet sinne jatkuvat. Minusta ei sellaiseen olisi, mutta onneksi ei ole tarvettakaan. Mun vanhemmat siis olettavat saavansa tavallaan "vastinetta rahoilleen" eli määrittelevät sitten vähän sitä mitä niillä rahoilla pitää tehdä tai ostaa.

Samaa mieltä jonkun tähän ketjuun kirjottaneen kanssa siitä että jos kaksi aikuista perustaa perheen niin se on sitten takroitus elättää omilla tuloilla, eikä vanhempien kukkarosta.
 
v
Mun mielestä on outoa, jos vanhemmat elättävät jo omillaan olevaa lasta, jolla on jo oma perhe.

Yks kerta töissä puhuin, että lapsille pitää ostaa pyörät, niin mun pomo tokaisi, että mummo ja pappa sais maksaa, kun sitä vartenhan isovanhemmat on olemassa.
Jäin monttu auki katsomaan, että täh??
 
Rollolainen
no ei varmasti elätä. anopilla pieni eläke, siitä mitään voi anta ( kerran kaksi vuodessa antavat rahaa ja 1-4 kertaa vuodessa oman maan pottuja, mansikoita tai muta ruokaa) isääni ei muista kuin kerran vuodessa ja silloinkin vain lapsenlapsiaan. isältäni oelna AIKUISENA lainenut varmaan neljä kertaa rahaa ja se on ollut noin 20e
 
[QUOTE="vieras";21974622]Luuletko että tähän oikeasti vastaisi sellaiset joilla tuo tilanne on?

Ei ne vastaa. Mun sisaruksen perheellä tää tilanne, että ovat riippuvaisia mun vanhempien avusta. Siinä käy sitten helposti niin, että pitää olla pikkuisen ruskea kieli jotta suhteet sinne jatkuvat. Minusta ei sellaiseen olisi, mutta onneksi ei ole tarvettakaan. Mun vanhemmat siis olettavat saavansa tavallaan "vastinetta rahoilleen" eli määrittelevät sitten vähän sitä mitä niillä rahoilla pitää tehdä tai ostaa.

Samaa mieltä jonkun tähän ketjuun kirjottaneen kanssa siitä että jos kaksi aikuista perustaa perheen niin se on sitten takroitus elättää omilla tuloilla, eikä vanhempien kukkarosta.[/QUOTE]

Juu, isäni kanssa oli näin. Antoi joskus rahaa lapseni vaatteisiin ym. Odotti sitten vastineeksi, että säästän KAIKEN mitä rahoilla on ostettu. Luuli myös voivansa sanella, milloin menemme vierailemaan hänen kotiinsa; meille hän ei tahtonut tulla ikinä. Työssäkäyvänä opiskelijana ja yh:na mun aika ei kuitenkaan riitä ihan kaikkeen, halusin mä sitä tai en. Isäni loukkaantui siis verisesti, kun en hänen pillinsä mukaan hypännyt, ja valitettavasti nykyään emme ole missään tekemisissä.:/
 
se joku
Mun mielestä on outoa, jos vanhemmat elättävät jo omillaan olevaa lasta, jolla on jo oma perhe.

Yks kerta töissä puhuin, että lapsille pitää ostaa pyörät, niin mun pomo tokaisi, että mummo ja pappa sais maksaa, kun sitä vartenhan isovanhemmat on olemassa.
Jäin monttu auki katsomaan, että täh??
Ei siinä ole mitään outoa jos vanhemmat auttavat lapsiaan. Tyhmän ylpeä olet.
 
-
En ymmärrä mitä pahaa siinä on, jos on vanhempia joilla on varallisuutta ja käyttävät sitä omien aikuiseksi kasvaneiden jälkeläistensä auttamiseen. Ennemmin ihmetyttää varakkaat vanhemmat, jotka eivät tue jälkikasvuaan taloudellisesti. Ei sitä rahaa voi kuitenkaan hautaan viedä, ja luultavasti siinä vaiheessa kun se jää perinnöksi, on ehditty jo kartuttaa omaakin omaisuutta.

Meillä mun vanhemmat tukee jonkin verran ja miehellä taas toisin päin, hänen äitinsä "vie" 100-500euroa kuussa.
 
"vieras"
ELÄMME omilla rahoillamme - maksamme asumisen, laskut, vaatteet, ruoat, lääkkeet. Siihen meidän rahat menevätkin, muutamasta kympistä sataseen saadaan säästettyä kuukaudessa että on pahan päivän varalle säästötilillä jotain, ei tartte ostaa esim. tietsikkaa tai pesukonetta velaksi.

Mutta kaikki ''turhuus'' tulee vanhemmiltamme - ihan pyytämättämme. Kerran vuodessa käydään etelässä miehen vanhempien kanssa niin, että he maksavat, samoin Lapissa. Mun porukat ostaa meille leffalippuja, konserttilippuja ja maksavat kalliimpia vaatteita. Tietysti me otetaan nämä vastaan, kun tiedän että sekä mun että miehen porukoilla on oikeasti varaa toimia näin eikä heillä ole muita joille rahojansa ''jakaisivat''. Jos emme näitä juttuja heiltä saisi, olisimme ilman.
 

Yhteistyössä