"Ekonomistin pysäyttävä kuva: Kolmannes suomalaisista maksaa enemmistön etuudet ja palvelut"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Itsellä särähti korvaan kun noin 25€/tunti tienaava teknologiateollisuuden luottamusmieskaverini puhui työttömistä sossupummeina, aiemmin äänestänyt demareita tai persuja vaaleissa. Näyttää että pidempi aika vakityössä ja noussut palkka muuttaa ihmisiä itseensä keskittyviksi narsisteiksi, joiden oman ostovoiman ja sijoitusten maksimoiminen on ainoa josta koetaan huolta. Itse en 15 vuotta vakityössä olleena koe työttömiä pummeina, vaan ihmisinä jotka eivät yleensä löydä yrityksestä huolimatta työtä. Muutamat ovat syrjäytyneet jo koulun jälkeen. Suurin osa hakee vakitöitä, mutta edes osa-aikatöihin tai pätkätöihin ei tahdo päästä. Yleensä työtä saadaan tuttujen kautta eli suhteilla, itsekin aikoinani sain.
Hyvin ikävää! Minusta tuntuu, että osa nuoremmasta polvesta on tosiaankin tällaista itsekeskeistä ja jopa narsistista porukkaa. Olin varma, että kun PS pääsee valtaa, niin heille ei riitä maahanmuuttajiin kohdistuvat kiristystoimet ja suoranainen vihapuhe. Nyt halveksutaan jo suomalaisia, tiettyihin ryhmiin kuuluvia ja sitten taas seuraavia. Historiassa tällaista on nähty ja parhaillaan naapurimaassamme.
 
vierailija
"Riittävällä sosiaaliturvalla on pidemmän päälle jopa työllistävä vaikutus. Kun sosiaaliturva ajetaan alas: Ei enää tohdita ostaa esim. omaa asuntoa kun pelätään jos jossain vaiheessa menettää työpaikan tai sairastuu, on heti pulassa. Ei tohdi ottaa velkaa, kun ei voi tietää mitä huominen tuo tullessaan. Tästä seuraa noidankehä, yhä useampi menettää työpaikkansa."
Eli kaikki työttömiksi ja talous lähtee nousuun...
Taitaa olla luetun ymmärtämisessä ongelmia.
 
vierailija
"Riittävällä sosiaaliturvalla on pidemmän päälle jopa työllistävä vaikutus. Kun sosiaaliturva ajetaan alas: Ei enää tohdita ostaa esim. omaa asuntoa kun pelätään jos jossain vaiheessa menettää työpaikan tai sairastuu, on heti pulassa. Ei tohdi ottaa velkaa, kun ei voi tietää mitä huominen tuo tullessaan. Tästä seuraa noidankehä, yhä useampi menettää työpaikkansa."

Taitaa olla luetun ymmärtämisessä ongelmia.
Meinasin tulla kirjoittamaan samaa, mutta ehdit ensin, hyvä niin.

On, todella pahoja ongelmia.
 
vierailija
Itsellä särähti korvaan kun noin 25€/tunti tienaava teknologiateollisuuden luottamusmieskaverini puhui työttömistä sossupummeina, aiemmin äänestänyt demareita tai persuja vaaleissa. Näyttää että pidempi aika vakityössä ja noussut palkka muuttaa ihmisiä itseensä keskittyviksi narsisteiksi, joiden oman ostovoiman ja sijoitusten maksimoiminen on ainoa josta koetaan huolta. Itse en 15 vuotta vakityössä olleena koe työttömiä pummeina, vaan ihmisinä jotka eivät yleensä löydä yrityksestä huolimatta työtä. Muutamat ovat syrjäytyneet jo koulun jälkeen. Suurin osa hakee vakitöitä, mutta edes osa-aikatöihin tai pätkätöihin ei tahdo päästä. Yleensä työtä saadaan tuttujen kautta eli suhteilla, itsekin aikoinani sain.
Sinulla on hyvän ihmisen ominaisuudet. Olen kirjoituksissani heikompien puolella. Suosittelen kuuntelemaan sitten kun on aikaa Yle radio ykköseltä eilisen saarnan Mäntsälän kirkosta. Naispappi jäi pitkän työputken jälkeen ansaitsemalleen eläkkeelle ja piti viimeisen saarnan virassaan.
Olen paljon miettinyt miksi olen kohdannut elämässäni paljon vastuksia. Olen aikoinaan elänyt elämää hyvin tienaavan puolison vaimona. Sitten kulissit romahtivat, ja jäin yksin lastemme kanssa jatkamaan elämää. Minulla on aina ollut tapana ottaa asioista perusteellisesti selvää. Teologiaa en kuitenkaan lähtenyt opiskelemaan vaikka sitä harkitsin.
Miksi ihmiset juoksevat hanakasti turhan kiiltävän perässä? Maailma on humpuukia täynnä. Sitä eilinen sarnaaja myös päivitteli etunimensä mukaisesti.
Uskokaa minua. Elämä on sitä kevyempää ja ihanampaa mitä vähemmän omistat maallista mammonaa. Henkistä rikkautta ei saa rahalla. Trump on alkanut myydä lenkkareita kai mahtavien sakkojen maksun takia. Maailmassa riittää seurattavaa.
Nyt lopetan höpötyksen tältä päivältä. Voikaa hyvin ja nauttikaa ihanista keväänalun päivistä.
 
vierailija
Sinulla on hyvän ihmisen ominaisuudet. Olen kirjoituksissani heikompien puolella. Suosittelen kuuntelemaan sitten kun on aikaa Yle radio ykköseltä eilisen saarnan Mäntsälän kirkosta. Naispappi jäi pitkän työputken jälkeen ansaitsemalleen eläkkeelle ja piti viimeisen saarnan virassaan.
Olen paljon miettinyt miksi olen kohdannut elämässäni paljon vastuksia. Olen aikoinaan elänyt elämää hyvin tienaavan puolison vaimona. Sitten kulissit romahtivat, ja jäin yksin lastemme kanssa jatkamaan elämää. Minulla on aina ollut tapana ottaa asioista perusteellisesti selvää. Teologiaa en kuitenkaan lähtenyt opiskelemaan vaikka sitä harkitsin.
Miksi ihmiset juoksevat hanakasti turhan kiiltävän perässä? Maailma on humpuukia täynnä. Sitä eilinen sarnaaja myös päivitteli etunimensä mukaisesti.
Uskokaa minua. Elämä on sitä kevyempää ja ihanampaa mitä vähemmän omistat maallista mammonaa. Henkistä rikkautta ei saa rahalla. Trump on alkanut myydä lenkkareita kai mahtavien sakkojen maksun takia. Maailmassa riittää seurattavaa.
Nyt lopetan höpötyksen tältä päivältä. Voikaa hyvin ja nauttikaa ihanista keväänalun päivistä.
👍😉 "Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta."
 
vierailija
Riittävällä sosiaaliturvalla on pidemmän päälle jopa työllistävä vaikutus. Kun sosiaaliturva ajetaan alas: Ei enää tohdita ostaa esim. omaa asuntoa kun pelätään jos jossain vaiheessa menettää työpaikan tai sairastuu, on heti pulassa. Ei tohdi ottaa velkaa, kun ei voi tietää mitä huominen tuo tullessaan. Tästä seuraa noidankehä, yhä useampi menettää työpaikkansa.
Kuten Marinin kaudella. Vähintään 4 työpaikan hakua kuukaudessa oli työttömyysturvan ehtona, mutta siitä ei rangaistu jos haettuihin paikkoihin ei päässyt, kuten Sipilä-Orpo-Soini hallitus teki alensi työttömyysturvaa jo 65 arkipäivän eli 3 kuukauden tarkastelujaksolla ei saanut vähintään 18 tuntia töitä tai pidempää koulutuspaikka. Silti Marinin kaudella työllisyys nousi ennätykseen, ehkä juuri siksi että työttömät saivat ilman kiusaa ja piiskaa hakea omaehtoisesti töitä ilman rangaistuksia, jos haettuihin paikkoihin ei päässyt, moni pääsi.
 
vierailija
Hallituksen vain 2 säästökohdetta 2 lapsiselle perheelle. Molemmat vanhemmat joutuvat työttömiksi ja jos töitä ei löydy,niin leikkuri leikkaa noin 800e yhteensä kuukaudessa pois työttömyyspäivärahasta ja tietysti vielä lapsista lapsikorotukset pois yhteensä 240e. Ojalan laskuopin mukaan tästä jo tulee yli 1000e vähemmän kuukaudessa perheen käyttöön. Mitäs ne muut säästötoimet olivatkaan...
 
vierailija
Niin kauan kun entisille kansanedustajille maksetaan sopeutumis rahaa tuhansii euroja ja ilman työvelvoitetta..on köyhempien tuet täysin oikeutettuja ja niitä ei saa leikata..
 
vierailija
Ajanhenki tuntuu olevan, se etteivät köyhät, eriväriset ulkomaalaiset, kehnosti palkatut, työttömät ja sairaat eivät ole minkään arvoisia suomalaisia? Tämä kokkari ja persu vahvistettuna ruotsalais eliitti puolueella vain lisää tuskaa näille ryhmille? Vain kovilla arvoilla tuntuu olevan kysyntää ja äärioikeistolainen hallituksemme toteuttaa nöyrästi tätä omistajien vaatimaa agendaa?
 
vierailija
Kun ihmiseltä viedään ihmisarvo ja työntekijältä oikeudet, on katkeruudesta seuraus väkivalta. Tältä näyttää Suomen tulevaisuus. Eivätkä vihaisia ole vain köyhät, vaan myös työtä tekevä keskiluokka, joka näkee hallituksen epätasa-arvoisen politiikan.
 
vierailija
Kun ihmiseltä viedään ihmisarvo ja työntekijältä oikeudet, on katkeruudesta seuraus väkivalta. Tältä näyttää Suomen tulevaisuus. Eivätkä vihaisia ole vain köyhät, vaan myös työtä tekevä keskiluokka, joka näkee hallituksen epätasa-arvoisen politiikan.
Näkyyhän nuilla olevan rahaa, kun pitää iho piirrellä ja kasvokki raudoittaa, näkyy oleva rahaa turhuuksiin.
Mitähän järkeä on muuten tervettä kehoa tualla lailla pilata ja vielä maksaa siitä?
 
vierailija
Ajanhenki tuntuu olevan, se etteivät köyhät, eriväriset ulkomaalaiset, kehnosti palkatut, työttömät ja sairaat eivät ole minkään arvoisia suomalaisia? Tämä kokkari ja persu vahvistettuna ruotsalais eliitti puolueella vain lisää tuskaa näille ryhmille? Vain kovilla arvoilla tuntuu olevan kysyntää ja äärioikeistolainen hallituksemme toteuttaa nöyrästi tätä omistajien vaatimaa agendaa?
Käsittääkseni minkäänväriset ulkomaalaiset eivät ole suomalaisia vaan ulkomaalaisia.
 
vierailija
Ajanhenki tuntuu olevan, se etteivät köyhät, eriväriset ulkomaalaiset, kehnosti palkatut, työttömät ja sairaat eivät ole minkään arvoisia suomalaisia? Tämä kokkari ja persu vahvistettuna ruotsalais eliitti puolueella vain lisää tuskaa näille ryhmille? Vain kovilla arvoilla tuntuu olevan kysyntää ja äärioikeistolainen hallituksemme toteuttaa nöyrästi tätä omistajien vaatimaa agendaa?
Todella huolestuttavaa. Osa lähtee myös ulkomaille, veikkaan mä.
 
vierailija
Aika moni tällä palstalla toistaa vääriä käsityksiä toisten töistä.
Nykyään vain vähän käytetään kynää ja paperia vaan lähes kaikki tieto on netissä.
Mistä siis päättelet mikä työ on turhaa ja joutavaa? Jopa veroilmoitukset nykyään suositellaan tekemään verkossa postikulujen säästämiseksi.
Niin? Ei se silti ole mitenkään parempi
 

Yhteistyössä