Liityn nyt sitten itekkin tänne pohtimaan omaa tilannetta, kun jänskättää aika lailla... Eli siis ollaankohan tässä nyt raskaana vaiko eikö. Ollaan sänkyhommailtu miehenpuolikkaan kans keskeytysmenetelmällä jo lähes vuoden ajan. Toki ollaan tiedetty ettei se mikään luotettava ehkäisymenetelmä oo ja se riski on otettu... Nytpä sitten onkin menkat myöhässä kp 49/36
Toki aloin sitten netistä kattelemaan mimmoisia oireita raskauteen saattaa kuulua ja vertailemaan niitä omiin tuntemuksiin... se vaan kun mitään kamalan selkeää raskauteen viittaavaa juttua en oo huomannut.
Ensinnäki, tajusin myöhemmin, että justjoitain päiviä oviksen jälkeen tunsin tosi kovan pistoksen mahassa ja ihan ihmetytti että mistä se johtuu :O En oo koskaan tuntenu mitään ovulaationipistyksiä aikaisemmin ja mietinki, että olikohan se sitten jotain kiinnittymiskipuilua...
Koko viimeviikon oottelin menkkoja, kun melkein kokoajan oli vatsassa joku tunne, välillä kävi kipeääkin ja välillä se oli vaan semmosta... tunnetta
ja sillointällöin jotain nippailua, ei kuitenkaan mitään kipeitä nipistyksiä. Se ei kuitenkaan tuntunut semmoselta kouristelulta, mitä mulla yleensä menkkojen aikaan.
Selkä oli kans kipeä koko viikon, mutta senkin vois ihan hyvin perustella sillä kun töissä joutuu seisoskelemaan koko päivän.
Ihan muutamia kertoja on ollu oksettava ja heikko olo, mutta toisaalta mulla on aina semmonen fiilis kun oon nälissäni, ehkä mulla vaan olikin nälkä
Ekat pari viikkoa oviksen jälkeen väsytti ihan sairaasti mutta sekin meni sitten ohi.
Toissapäivänä tein apteekin raskaustestin joka näytti negaa... Tosin tein sen keskellä päivää eikä edellisestä vessakäynnistä ollut kuin ehkä tunti. En vain malttanut oottaa
Mutta mulla oli ihan kysyttävääkin! Tänään huomasin ihan vahingossa, että toisesta rinnasta tulee varovasti puristaen semmoista valkeaa nestettä, enkä tommoista ole kyllä hoksannut koskaan aikaisemmin
Onko kellään muulla ollut tuommoista oiretta alkuraskaudessa, onko se normaalia? Rinnat ei oo muuten ollut mitenkään herkkänä (ne ei oo koskaan edes ennen menkkoja) eivätkä ainakaan mitenkään erityisemmin turvonneetkaan.
Vaikka lapsi ei olekaan ollut erityisemmin suunnitteilla ihan vielä tähän hetkeen, harmittaa kyllä jos tää onkin vaan jotain muuta hormonimylläkkää...