Ekat raskaus oireet??

Minulla oli viimekierrossa poskien kuumotusta, mutten ollut raskaana. Mutta muistelen, että myös silloin raskaanaollessa tuli alkuraskaudesta ennen plussaa sellainen poskienhelotuskohtaus.
Omalla kohdallani se ei siis ole tarkoittanut plussa, kun on myös negakierrossa tullut sellaista.
 
Argh. Miksi mulla on melkein kaikki nää oireet mutta menkat tuli silti suurinpiirtein ajallaan? Pillereiden syönnin takia tuo suurinpiirtein ajallaan. Tänään tehty testi mutta näytti (omasta mielestä) negaa, miehekkeen mielestä siinä olis se toinenkin viiva haalealla saattanut olla...
 
Ensimmäistä kertaa rohkaistun nyt itsekin purkamaan tuntojani tänne foorumille, vaikka 6-7v onkin tullut sivusta seurattua silloin tällöin! Olen tällä hetkellä 21v kuumeilija, vauvasta olen haaveillut ihan teinistä lähtien. Nyt alkaisi ehkä pikkuhiljaa siintää näkyvissä, että mieskin innostuisi yrittämisestä. Pillerit jätin pois viime marraskuussa, nyt "ehkäisynä" keskeytetty. Mies on sitä mieltä, että jos raskaaksi tulen, niin sitten tulen - varsinaisesti ei kuitenkaan halua vielä yrittää. Tässä talven aikana kuumeiluni on pahentunut ihan hurjasti ja sen takia saan välillä hirmuisiä itkukohtauksia, kun omaa vauvaa on niin ikävä. Kaveritkin pamahtelee ympärillä yksi kerrallaan raskaaksi, eikä se helpota yhtään kuumeilua!

Kuumeilusta johtuen taidan kuvitellakin hurjan paljon oireistoa ja viime kierrossa näin jo vatsankin muka kasvavan.... En näistä ole puhunut kenellekään, kun epäilen välillä itsekin mielenterveyttäni tän asian kanssa ;D Joka kierrossa tulee erilaisia oireita, samoin kävi tässä kierrossa. Mutta nyt on sellaiset oireet, että ei voi enää kuvitellakaan. Ehdin jo hylkäämään ajatuksen raskautumisesta toistaiseksi, kunnes 14.-15. pvä tuli ruskeaa tuhruvuotoa pyyhkiessä... Koskaan ei ole mulla ollut mitään välivuotoja, niin pisti hämmästelemään. Ovulaation olisi mun laskelmien mukaan pitänyt olla vasta ensi viikolla, mutta liekö tuo nyt sitten ollut ovisvuotoa... Ja arvaattekin varmaan, että minä jo haaveilen kyseessä olevan kiinnittymisvuoto. Kun tuo vuoto alkoi, tuli myös kamala palelu (sormet on ihan sinertävät, eikä kuumassa suihkussa lilluttelukaan auttanut). Päänsärkyä on myös ollut tosi voimakkaasti kaksi päivää. Yleensä mulla on myös tosi ailahteleva mieli ennen menkkoja - saan ravareita turhasta, itken jnejne. Nyt ainoa mielialan heitto oli tuo eka vuotopäivä, kun keskusteltiin miehen kanssa lapsesta. Pari tuntia tämän jälkeen katselin telkkaria, ensin aloin yhtäkkiä vaan itkemään ja sitten heti perään nauramaan :D Nenä on myös ollut muutaman aamun tukkoinen.

Miten tässä nyt sitten jaksat viikkoja odotella, että tuleeko ne menkat vai ei! Ärsyttää taas tämä oma kuumottelu asian suhteen. Jos ihan yrittämälläkin (mies laukeaa sisään) raskautumisen mahdollisuus on yhdestä kierrosta vain 20%, niin miten voin joka kierrossa toivoa niin realistisesti olevani "se poikkeus", joka raskautuu keskeytetyllä... Kiitos kun sain purkaa! Jään seuraamaan taas keskusteluita :)
 
- rinnat erittäin kipeät ja turvonneet (aivan erilaiset kuin negakierroissa)
- kuukautiskivut, vihlonnat ja repäisykivut alavatsassa ja -selässä
- painontunne alavatsalla, kuin mahassa olisi sisällä "pallo"
- ovulaatiosta lähtien erittäin paha masentuneisuus, mielialanvaihtelut ja itkuisuus ilman syytä
- hirvittävä väsymys, normaalisti ole yökukkuja mutta viikon ajan ennen plussaa olen löytänyt itseni jo klo 22 aikaan nukkumasta, aamulla sen sijaan herännyt jo kukonlaulun aikaan vaikka normaalisti nukun tosi pitkään
- kohonnut ruumiinlämpö, kainalosta 36,9, kuumeinen ja viluinen olo
- jalkojen lihaskivut vaikka en hetkeen ole jumppaan päässyt (tämä on outo juttu)
 
Viimeksi muokattu:
Tässä juuri hiljan plussatessa olot muistissa. Mulla ei oo ollu koskaan kovin vahvoja oireita. Nyt imetän vielä joten klassiset rintaoireetkin jäi vähän puutumaan.

Ennen plussaa:
-osin kovatkin Menkkamaiset kivut liian aikaisin eli jostain dpo6-7 alkaen.
-nopeasti paineen tunne, tunne että alakerta tipahtaa.
-väsymys, erilainen ja täysin hyydyttävä kuin mitä normi kierrossa keltarauhasen takia
-lugesteronia laittaessa emätin oli yks kaks turvonnut niin että hyvä että sai pallukkaa laitettua.
-nännikipu hävisi oviksen jälkeen mutta palasi enemmän sellaisena hentona tissikipuna sivuille. Muuten ei rintaoireita, ei turvotusta tmS
-ihan aavistus hentoa ällöoloa silloin tällöin, etenkin nälässä, mut sitä on ollu nega kierrossakin
-alamaha turposi oviksen aikoihin ja sitten laskeutui kunnes turposi hiukan uudelleen sellaiseksi kovaksi palloksi.

Nyt siis 4+3 menossa ja muuten noi olot menee on/off. Mitään klassisesta kahviällöä tms kunnon huonoa oloa/krapulaa ei todellakaan oo. Muissa raskauksissa imelä alkanut tässä vaiheessa pikku hiljaa tympimään.
 
Viimeksi muokattu:
Töttöröö. Mulla on nyt kolmatta päivää menkat myöhässä, eikä oo ihan äsken ollut. Eilen kuitenkin testasin negan. Häiritsee vaan kun ei nyt tiedä että onko mulla menkat myöhässä flunssan takia (ilmeisesti voi sairastumisen takia myöhästyä?) vai onko tää "flunssa" nyt vaan yks oireista ja testi ei jostain syystä vielä vaan tunnistanu raskautta?
Oon ollut normaalia paljon kiukkusempi, nälkä lähes kokoajan, P-A-L-E-L-T-A-A!! Nenä tukossa. En epäilisi edes r-oireeksi muuta kuin että täältä lukenut että monella ollut flunssainen olo yksi alku r-oireista :O Satunnaista pahoinvointia, mut sekin ajoittuu kyllä iltaan eikä aamuun. Viime yönä oli vaikee nukkua kun vaan tärisin peiton alla. Ei toi mittari kyl mitään kuumetta näytä (se saattaapi olla kyl rikki, kun koiranperkele leikki sillä...) Tekis mieli tehä vaan uutta testiä mutta jos nyt vaan vielä oottelen tätiä kylään. Tai jos huomisaamuna..
 

Yhteistyössä