vierailija
Kamalan vaikea miettiä mikä olisi paras ratkaisu. Kerrata nyt ensimmäinen luokka vai katsoa vielä toinen luokka miten se sujuu ja sitten kerrata tarvittaessa se.
Lapsi kai suoriutuu aika rimaa hipoen matematiikasta ja äidinkielestä. Valtaosin on saanut kokeista Hyvä arvosanoja ja muutaman erinomaisen ja yhden tarvitset harjoitusta vielä sekä aika monta kohtalainen. Lukeminen on kuitenkin vielä todella hidasta ja kirjoittaminen ei suju. Lapsi ei osaa sanoa helpoistakaan sanoista tuleeko niihin keskellä kaksi vai yksi samaa kirjainta ja pitkät sanat luulee kirjoittavansa oikein mutta usein sanat eivät ole kuin vähän sinnepäin. Ylimääräisiä harjoituksia lapsi ei oikein ole innokas tekemään emmekä ole viitsineet kamalasti
Tuntimerkinnät ovat pääasiassa positiivisia mutta kerran on häiriköinyt tunnilla höpöttämällä ja syksyn aikana myöhästymisiä tuli kolme. Nyt joulun jälkeen myöhästymisiä ei onneksi enää ole ollut.
Tokalla luokalla pärjätäkseen kai pitäisi osata jo lukea ja kirjoittaa hyvin ja kolmannella pitäisi olla jo todella sujuvaa. Asia miksi epäröin ehdottaa ensimmöisen luokan kertaamista on kavereiden kanssa eri luokalle joutuminen. Lapsi on todella hidas tutustumaan muihin. Oli samojen lasten kanssa eskarissa ja nyt ekalla. Vidoin on alkanut tutustumaan muihin lapsiin ja saanut hyviä kavereita.
Mitä tekisitte tilanteessamme? Ehdottaisitteko ekan kertaamista vai katselisitteko vielä toisen luokan heti perään miten koulu lähtee jatkumaan kun lapsi vähän kasvaa ja kehittyy?
Lapsi kai suoriutuu aika rimaa hipoen matematiikasta ja äidinkielestä. Valtaosin on saanut kokeista Hyvä arvosanoja ja muutaman erinomaisen ja yhden tarvitset harjoitusta vielä sekä aika monta kohtalainen. Lukeminen on kuitenkin vielä todella hidasta ja kirjoittaminen ei suju. Lapsi ei osaa sanoa helpoistakaan sanoista tuleeko niihin keskellä kaksi vai yksi samaa kirjainta ja pitkät sanat luulee kirjoittavansa oikein mutta usein sanat eivät ole kuin vähän sinnepäin. Ylimääräisiä harjoituksia lapsi ei oikein ole innokas tekemään emmekä ole viitsineet kamalasti
Tuntimerkinnät ovat pääasiassa positiivisia mutta kerran on häiriköinyt tunnilla höpöttämällä ja syksyn aikana myöhästymisiä tuli kolme. Nyt joulun jälkeen myöhästymisiä ei onneksi enää ole ollut.
Tokalla luokalla pärjätäkseen kai pitäisi osata jo lukea ja kirjoittaa hyvin ja kolmannella pitäisi olla jo todella sujuvaa. Asia miksi epäröin ehdottaa ensimmöisen luokan kertaamista on kavereiden kanssa eri luokalle joutuminen. Lapsi on todella hidas tutustumaan muihin. Oli samojen lasten kanssa eskarissa ja nyt ekalla. Vidoin on alkanut tutustumaan muihin lapsiin ja saanut hyviä kavereita.
Mitä tekisitte tilanteessamme? Ehdottaisitteko ekan kertaamista vai katselisitteko vielä toisen luokan heti perään miten koulu lähtee jatkumaan kun lapsi vähän kasvaa ja kehittyy?