Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

Mariq: olen pahoillani, kovasti voimia!

Tänään oli toinen ultra (7 follia löytyi, kesiviikkona lääkäri löysi 9!!!) ja maanantaina punktioaika. Nämä tiedot voi päivittää listaan. Lääkkeinä Puregon 250IU+Orgalutran, irrotuspiikkinä Pregnyl.
 
En jaksanut odottaa varsinaista testipäivää, kun torstai-iltana tulikin jo jonkin verran vuotoa. Tein testin, joka oli suureksi yllätyksekseni haaleasti positiivinen! Huonoa on se, että tänä aamuna uudelleen tehdyssä testissä viiva ei ole juurikaan vahvistunut : / Ratkaisuna tähän on tietysti lähteä ostamaan eri merkkisiä raskaustestejä, että voi tehdä vertailuja... Toivon NIIIIIIIN että viiva vahvistuisi! Toisaalta tämäkin on edistystä, koska en ole ikinä ennen saanut minkäänlaista positiivista tulosta raskaustestiin...
 
Pollyanna toivotaan että viiva vahvistuu! Mä olen tässä tehnyt aika monta testiä ja viiva on koko ajan hiljalleen vahvistunut. Kannattaa jatkaa testailua, koska mun mielestä testeissä on kuitenkin ollut vähän eroa (mulla on ollut jotain noita netistä tilattuja halvempiakin testejä joissa kontrolliviivankin väri on tuntunut vaihtelevan). Mutta ihan mahtavaa! Peukut pystyssä!
 
Testejä on tehtynä jo kolme (!), ja paniikki on suuri vuotelun takia. Ruskea niukka vuoto vaihtui tänä iltana ruokalusikalliseen täysin kirkasta verta. Vuoto onneksi loppui, mutta olen nyt todella huolestunut, mitä tämä oikein tarkoittaa? Kipuja ei ole, mutta silti olen tosi peloissani. Loppuisi vuotelu ja vahvistuisi viivat...
 
***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***

Moto76.............1.IVF/ 1.PAS................ joulukuu
elohopea.......... 1.IVF / 1.PAS... elokuu
Ellenni.............. 1.IVF1.PAS........ elokuu
Sartsa00.......... 3.ICSI................syyskuu
Tuuli1976........ 1.IVF.............. syyskuu
Miles................ 2. ICSI .......... syys-lokakuu
83yrittäjä......... 1.IVF................syys-/lokakuu
Mimosa2011.... .2.IVF.................syksy
Jensar.............. 2.IVF???............ syksy??
Tretyttö.............?................. . .......?
Talvitaika......... 2.IVF............... loka-marraskuu
miranda-81.......3.IVF...................syksy/talvi??
mariq..............3ICSI................ ..marraskuu


*** PIINAILIJAT ***
Nimi.............Hoito...............Alk io(t)...........PP...........Testipäiv? ?
Dreamer74...... 1.IVF.............. 2 ................. ............. 6.10.
Pollyanna.......... 2.IVF............. 2 .............. .......... 16.10.
pepponen.......... 2. ICSI.......... 1 ............. 0 .............. 31.10


***PLUSSANNEET***....................... ......................LA
Marilis...........yllätys luomuplussa.......toukokuu
Toiveissa........1.ICSI................. ...... .kesäkuu.............
Heidari...........1. IVF/1. PAS...............kesäkuu..............
Sinirusko........1.IVF.................. ....... .kesäkuu.............20.2.2012
Sharona.........IVF..................... ...... .heinäkuu.............
Millie73..........1.icsi................ ...... ....heinäkuu.............
lallaa77...........IVF.................. ..... ....heinäkuu.............
hattivattinen....1.IVF.................. ..... ..heinäkuu.............
Sol.................2.ICSI.............. ...........elokuu.................
Kiena.............IUI................... ...........elokuu................
Kevätkello..... ... 2.ivf................. lokakuu
 
Pepponen on saanut kyytiläisen, hienoa! Millainen oli?

ON: Kävin tänään veritestissä, tuloksen saa huomenna iltapäivällä. Vuoto jatkuu kolmatta päivää, ja jolleivät testit olisi positiivisia ja vuoto kivutonta, olisin täysin varma että tavallista niukemmat kuukautisethan nämä ovat. Veritesti toivottavasti sitten kertoo totuuden... Pelottaa tietysti hirveästi, koska viivat eivät ole vieläkään vahvistuneet kontrolliviivan vahvuisiksi millään testillä mitaten. Olen omatoimisesti nostanut Luge-annosta 800 mg/päivä, kun tuntuvat muutoin valuvan veren mukana ulos :( Positiivisin mielin täytyy silti yrittää!
 
***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***

Moto76.............1.IVF/ 1.PAS................ joulukuu
elohopea.......... 1.IVF / 1.PAS... elokuu
Ellenni.............. 1.IVF1.PAS........ elokuu
Sartsa00.......... 3.ICSI................syyskuu
Tuuli1976........ 1.IVF................ lokakuu vk 42
83yrittäjä......... 1.IVF................syys-/lokakuu
pepponen......... 2.ICSI............... viikko 41
Mimosa2011.... .2.IVF.................syksy
Jensar.............. 2.IVF???............ syksy??
Tretyttö.............?................. . .......?
Talvitaika......... 2.IVF............... alkuvuosi / 2012
miranda-81.......3.IVF...................syksy/talvi??
mariq..............3ICSI................ ..marraskuu
Dreamer74...... 1.IVF/ 1 pas ..........tammikuu 2012

*** PIINAILIJAT ***

Nimi.............Hoito...............Alk io(t)...........PP...........Testipäiv? ?
Pollyanna.......... 2.IVF............. 2 .............. .......... 16.10.
Miles................ 2. ICSI ......... 2 ............ 5........... 26.10.
pepponen.......... 2. ICSI.......... 1 ............. 0 .............. 31.10


***PLUSSANNEET***....................... ......................LA

Marilis...........yllätys luomuplussa.......toukokuu
Toiveissa........1.ICSI................. ...... .kesäkuu.............
Heidari...........1. IVF/1. PAS...............kesäkuu..............
Sinirusko........1.IVF.................. ....... .kesäkuu.............20.2.2012
Sharona.........IVF..................... ...... .heinäkuu.............
Millie73..........1.icsi................ ...... ....heinäkuu.............
lallaa77...........IVF.................. ..... ....heinäkuu.............
hattivattinen....1.IVF.................. ..... ..heinäkuu.............
Sol.................2.ICSI.............. ...........elokuu.................
Kiena.............IUI................... ...........elokuu................
Kevätkello..... ... 2.ivf........................ lokakuu
 
Viimeksi muokattu:
mariq olipas surullista luettavaa toi sun päivitys tilanteestasi :'(
olette joutuneet kokemaan ja tosi kovia ja kyllä teille sen plussan soisi, tsemppiä viimeseen hoitoon ja jospa kolmas kerta toden sanoo :hug:

pepponen päivitin sun tiedot vähän uudempaan listaan =)
tsemppiä piinapäiviin! sulla onkin testaus aika pian mun jälkeen

polyanna tsemppiä!! jospa vuoto on siitä että toinen alkio tulee pois,mutta toinen olisi kiinnittynyt. raskaustestiinhän ei pitäisi tulla minkäänlaista viivaa jos ei ole raskaushormonia kropassa... ja ehkä sulle kehittyy hormonia vaan hitaammin..
no, onnex saat huomenna tietää niin ei tarvii montaa päivää miettiä.

ON .. mulla vasta pp 5 ja olen ihan tulisilla hiilillä, miten nää päivät menee niin hitaasti, yritän olla ajattelemata koko asiaa, mutta huonolla menestyksellä.
minä kun en ole tällä hetkellä töissä niin on vähän liikaakin aikaa miettiä tätä raskausasiaa... viel 9 päivää testaukseen... plaaah
 
Kiitos miles. Yritin viimeisintä listaa etsiä, mutta tohkeissani en sitä ilmeisesti löytänyt. :p

Pollyanna ja muutkin, joita kiinnostaa, heh. Juu, kyytiläinen tuli. Punktio oli perjantaina ja tuolloin saatiin 7 munasolua. Tänään kuulimme, että soluista 6 oli kypsiä ja niille tehtiin ICSI. Näistä vain yksi hedelmöittyi, kahdessa muussa oli kuulema ollut yritystä, mutta vain tämä yksi oli jakaantunut. Eli ainoa 10-soluinen on nyt matkassa. Tässäkään hoidossa (kuten ei kesäkuun 1. ICSIssä) ei sitten jäänyt mitään pakkaseen, vaan kummallakin kertaa koko hoitorumba tuotti vain yhden tuoresiirron (kesällä siirrettiin 2 alkiota). Näillä eväin mennään ja jännätään tämän ainokaisen taistelutahtoa eli kiinnittymistä. :D
 
miles: päivitätkö minunkin tiedot kun olen niin käsi, etten itse osaa. Kiitos :)
Eli punktio oli tänään, torstaina olis edessä siirto jos jotain siirrettävää on. 10 möllykkää saatiin kerättyä (koosta, kypsyydestä tms. ei ole mitään hajua).

Pepposelle ja kaikille muille piinailijoille kovasti plussatuulia ja onnenpotku persauksiin!
 
Pollyanna hyvä että huomenna saa lisätietoa tilanteesta. Voisin veikata samaa kuin miles. Toivotaan, että tilanne on kuitenkin paranemaan päin..
miles toi on niin totta, että aika matelee ja sit jos ja kun plussaat niin sama piina jatkuu edelleen, kun miettii onko siellä mitään ja onko kaikki kunnossa ja ultraan on vaikka miten pitkä aika.. Niin ja Sartsankin voi varmaan siirtää tuolta listalta plussanneisiin
Pepposelle sitä kuuluisaa vauvaliimaa ja nopeasti kiitäviä piinapäiviä!
Miten Tuulin punktio sujui? Toivotaan, että teidän solut siellä nyt kohtaavat ja torstaina saadaan parhaista parhain valita matkaan mukaan!
 
miles: kiitos! :) Toivotaan, että kaikki menisi hyvin ja siirrettävää löytyisi.

Kevätkello: punktio meni oikein hyvin. Ei ollut mitenkään kamala kokemus. Luulin, että sain puudustuspiikit kun homma olikin jo ohi :) Jotain rauhoittavaa sain ennen punktiota ja minimimäärän kipulääkettä suoraan suoneen juuri ennen operaatiota. Jonkin verran vuosin verta, näin lääkäri sanoi. Toivottavasti kaikilla muillakin menisi punktio yhtä kivuttomasti. Lepäilin polilla noin tunnin ja lähdin kotiin. Illalla on ollut menkkamaista kipua ja särkylääkkeitä olen popsinut, nukuin pitkät päikkärit ja söin hyvin. Huonoa oloakaan ei tullut.
 
No niin. Sain juuri soiton polilta, torstain siirto on aikaistettu huomiselle koska sen verran iso kato oli käynyt. Vissiin siellä kuitenkin jotain siirrettävää on kun ajan antoivat. Hoitaja ei kertonut puhelimessa enempää, epätietoisuus tietty rassaa mutta minkäs teet. Eli kymmenen munista saatiin maanantain punktiossa. En edes tiedä onko tehty IVF vaiko ICSI. Huomenna olen viisaampi.
 
En tiedä, tulinko hirveästi viisaammaksi tänään veritestin tuloksesta. Arvo oli eilen 175, mikä on viitearvojen sisällä (120-580), mutta minun mielestäni kyllä aika lailla siellä alhaalla. Etenkin ottaen huomioon tämä neljättä päivää jatkuva vuotelu ja totaalinen oireettomuus (tai mitä nyt vähän väsyttää nytkin, mutta voi johtua siitäkin että nukun niin huonosti, kun olen niin hermostunut tästä touhusta). Jos on kemiallinen/biokemiallinen, niin ok, mutta jos onkin kohdunulkoinen (mitä pelkään) niin sitten onkin vähän pahempi juttu. Hoitajan mielestä ei olisi ollut tarvetta seurata enää hcg:n liikkumista, mutta aion kyllä mennä uudestaan määritykseen. Kehotettiin tulemaan ensi maanantaina, mutta ajattelin mennä jo perjantaina. Jos siis sinne asti täytyy odottaa.

Tuulille tsemppiä huomiseen siirtoon!
 
tuuli1976 toivottavasti siirrossa menee / on mennyt kaikki hyvin!
Jokos sut saa laittaa piinailijoihin?? =)

pollyanna hienoja uutisia!! se on aina hyvä asia jos kuitenkin arvo on viitearvojen sisällä. Jospa sun kohdalla on niin että hormonia erittyy hitaammin. ompa sulla nyt jännä tilanne. Toivottavasti pääset uuteen testiin pe niin varmistuu tilanne. miksi hoitaja sanoi ettei arvoa tarvitsisi enää seurata??
 
miles: saa laittaa piinailijoihin. Polilla käyty ja kyytiläinen matkassa. Kolme hedelmöittynyttä, yksi siirrettiin ja kahden viljelyä jatketaan vielä. Ilmoittavat polilta myöhemmin, onko näistä kahdesta pakkaseen vai meneekö roskiin. Lääkäri kertoi, että olisi kannattanut tehdä ICSI, mutta koska kaikki arvot olivat niin hyvät (munasolut ok, spermaa 44milj.) niin päätyivät IVF:ään ja tällainen kato kävi. Höh. Seuraavaan kierrokseen neuvoi asennoitumaan. Olivat eilen olleet heittämässä kirvestä kaivoon kun oli ollut niin hidasta toimintaa meidän astialla, mutta biologi oli aamulla töihin tultuaan hoksannut, että ne pikku pirulaiset :D on alkaneet jakautua. On tämä vaan niin kummallista... Voi kun saataisiin edes yksi pakkaseen....
 
  • Tykkää
Reactions: pepponen
***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***

Moto76.............1.IVF/ 1.PAS................ joulukuu
elohopea.......... 1.IVF / 1.PAS... elokuu
Ellenni.............. 1.IVF1.PAS........ elokuu
Sartsa00.......... 3.ICSI................syyskuu
83yrittäjä......... 1.IVF................syys-/lokakuu
pepponen......... 2.ICSI............... viikko 41
Mimosa2011.... .2.IVF.................syksy
Jensar.............. 2.IVF???............ syksy??
Tretyttö.............?................. . .......?
Talvitaika......... 2.IVF............... alkuvuosi / 2012
miranda-81.......3.IVF...................syksy/talvi??
mariq..............3ICSI................ ..marraskuu
Dreamer74...... 1.IVF/ 1 pas ..........tammikuu 2012

*** PIINAILIJAT *** :headwall:

Nimi.............Hoito...............Alk io(t)...........PP...........Testipäiv? ?
Pollyanna.......... 2.IVF............. 2 .............. ................ 16.10.
Miles................ 2. ICSI ......... 2 ............ 8 ............... 26.10.
pepponen.......... 2. ICSI.......... 1 ............. 3 ............... 31.10
Tuuli1976........ 1.IVF............... 1 ............. 1 .............. 2.11.

***PLUSSANNEET***....................... ......................LA :heart:

Marilis...........yllätys luomuplussa.......toukokuu
Toiveissa........1.ICSI................. ...... .kesäkuu.............
Heidari...........1. IVF/1. PAS...............kesäkuu..............
Sinirusko........1.IVF.................. ....... .kesäkuu.............20.2.2012
Sharona.........IVF..................... ...... .heinäkuu.............
Millie73..........1.icsi................ ...... ....heinäkuu.............
lallaa77...........IVF.................. ..... ....heinäkuu.............
hattivattinen....1.IVF.................. ..... ..heinäkuu.............
Sol.................2.ICSI.............. ...........elokuu.................
Kiena.............IUI................... ...........elokuu................
Kevätkello..... ... 2.ivf........................ lokakuu
 
Viimeksi muokattu:
tuuli1976 sun tiedot päivitetty... laskin et sun testipv olis 2.11. menikö oikein??
nyt vaan tsemppiä piinailuun ja kauheesti tietty sitä kuuluisaa vauvaliimaa! =)

(.) mulla pp8, ei mitään tuntemuksia. Välillä vihlaisee alavatsasta, jospa se olisi hyvä merkki.
En saanu viime yönä nukuttua, jotenkin nyt vaan stressaa urakalla koko lapsettomuus. Eilen ja tänään ollu masentava olo... jospa tää tästä. Enää 5 pv ni saa testaa. Ja nyt tällä kertaa aattelin että yritän olla testaamatta yhtään aiemmin. Katotaan onnistuuko...:headwall:
 
Viimeksi muokattu:
tuuli1976 mulla ollut molemmilla kerroilla testaus 2 viikkoa siirron jälkeen, että eiköhän toi ihan oikee pv ole! =)

(.) ARRRGHHHH!!! Kävin äsken vessassa, ruskeeta tiputtelu vuotoa näytti tulevan. Voi elämä, mikä paniikki nyt iski ja testipäivään vielä 5 pv!! No, onneks laitettiin kaks alkioo, et jos toinen vaikka nyt tuliskin pois niiin vielä on toivoa jäljellä. Mut silti niin pelottavaa, viime kerralla mulla ei ollut minkäänlaista vuotoa ennenkuin lopetin luget. :(
 
miles voisko olla kiinnittymisvuotoa? Eiks jotkut ole sellaistakin raportoineet näissä pinoissa. Mä niin toivon teille nyt sitä plussaa!
Tuulille onnea siirrosta!
Ja Pollyannalle onnea huomiselle, toivottavasti arvo on hyvässä nousussa! =)
 

Yhteistyössä