Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

PP10 ja menkat alkoivat.... Soitin kilinikalle ja käskivät vielä tämän päivän käyttää lugeja ja tehdä vielä huomenna testi ja soittaa sitten jatkosta. Mitä järkeä tunkea enää niitä kapseleita? Sitten on vielä ihan järkky räkis päällä, joten elämä hymyilee, no ihme kyllä pettymys ei ole vielä suuri....:mad: Huomenna selviää toivottavasti koska pääsee passiin, 6 alkiota odottamassa, joten ei kai tässä vielä masennuta.

Jensarauttaahan se tosiaan, kun ei tarvitse onneksi heti alkaa uudestaan koko
rumbaa. Joku sanoi, että voisi tehdä passin jo seuraavaan kiertoon, mutta meidän klinikalla
sanottiin, että yksi kierto pitäisi olla välissä. No toisaalta ihan hyvä, että saisi kroppa
vähän toipua.
Pollyanna tsemppiä piikittelyihin!
Juu tosiaan, alkaa tässä joukossa olemaan muitakin kuin ekakertalaisia :) No voidaanhan sitä
nimeä muuttaa, ties vaikka saataisiin uusia kirjoittajia. Mutta mikä sitten voisi olla
uusi nimi?

Moto, pahoittelut. Syyskuu ei ollut nyt hyvä aika meidän vauvoille :( Heinäkuulla olikin tullut paljon plussia.

polyanna, hienosti saattaa lähteä jos noin monta voisi tulla. Sitten myöhemminhän sen vasta näkee. Mutta minulle ei puhuttu mitään että nollaultrassa näkyisi montako voisi tulla. Näkyykö ne siinä vaiheessa yleensä munikset jo eli nukkuvatko minun munasarjat ja siksi tulos oli niin huono.

Onko teillä joilla on tullut uusia hoitoa, muutettu heti lääkitystä jotenkin? Kyselin lääkäriltä, kun ilmoitin että lähdetään uuteen kertaan. Vielä en ole saanut vastausta.

Käviskö: ekakertalaiset hoitohin syksyllä tai ekakertalaisten jatkot vai onko suurimmalla osalla vielä kuitenkin vasta ensimmäinen hoitokerta menossa?

Päivitin listaan omat tietoni kuitenkin, sori jos oli jonkun muun tehtävä.

***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***

Moto76.............1.IVF................ elo-syyskuu (punktio vko 36)
elohopea.......... 1.IVF / 1.PAS... elokuu
Ellenni.............. 1.IVF1.PAS........ elokuu
Dreamer74...... 1.IVF............... syyskuu (punktio vko 38)
Kevätkello..... ... 2.ivf................. syyskuu (punktio vko 38-39)
Sartsa00.......... 3.ICSI................syyskuu
Tuuli1976........ 1.IVF.............. syyskuu
Miles................ 2. ICSI .......... syys-lokakuu
83yrittäjä......... 1.IVF................syys-/lokakuu
pepponen......... 2.ICSI............... viikko 41
Pollyanna.......... 2.IVF................syksy
Mimosa2011.... .2.IVF.................syksy
Jensar.............. 2.IVF???............ syksy??
Tretyttö.............?................. . .......?
Talvitaika......... 2.IVF............... loka-marraskuu
miranda-81.......3.IVF...................syksy/talvi??

*** PIINAILIJAT ***
Nimi.............Hoito...............Alk io(t)...........PP...........Testipäiv? ?
mariq.............2.IVF/1.PAS........2..................3....... ........9.9(?)

***PLUSSANNEET***....................... ......................LA
Marilis...........yllätys luomuplussa.......toukokuu
Toiveissa........1.ICSI................. ...... .kesäkuu.............
Heidari...........1. IVF/1. PAS...............kesäkuu..............
Sinirusko........1.IVF.................. ....... .kesäkuu.............20.2.2012
Sharona.........IVF..................... ...... .heinäkuu.............
Millie73..........1.icsi................ ...... ....heinäkuu.............
lallaa77...........IVF.................. ..... ....heinäkuu.............
hattivattinen....1.IVF.................. ..... ..heinäkuu.............
Sol.................2.ICSI.............. ...........elokuu.................
Kiena.............IUI................... ...........elokuu.................

Talvitaika meillä on takana yksi hoito (ICSI), jossa lääkityksenä oli Gonal F 300iu kp2 -> 7 päivän ajan sekä Orgalutran 3 päivän ajan. (Kirjoitan hoidon tuloksen näkyviin, niin ei tarvitse sitä kauempaa ketjusta hakea, jos kiinnostaa. Eli tuloksena tuolla annostuksella 8 munasolua, joista 4 kypsiä, ja niistä 2 hedelmöittyi. Kumpikaan ei kiinnittynyt.) Kävin syyskuun alussa uuden hoidon suunnittelussa ja nyt odotellaan kuukkeja, että uusi hoitococktail pääsee käyttöön. Suunnitelmissa on Synarela-sumuttelu kp2-> ja Menopur 300iu kp3 ->. Kaikkiaan kai 7 päivän ajan. Eli meillä hoito muuttuu.

Viimeksi muokattu:
Ekakertalaisten jatkot, heh, sehän on hyvä, ekakertalaisia ollaan yhä mutta vähän jatkoilla... :LOL:

Mulla oli ainakin ekassa hoidossa hyvä vaste lääkkeille, kun tuli 22 follia, joista 10 löytyi solu (ja tämä siis hyvin maltillisella lääkityksellä). Nytkin on hyvin maltillinen lääkitys päällä. Meillä lääkityksen vaihdolla toiseen hoitoon siis yritetään saada parempaa laatua, jossa ei ollut ekassa hoidossa hurraamista. Eli varmaan aika usein jotakin yritetään muuttaa seuraavaan hoitoon, jos eka ei onnistunut, jotta saataisiin parempi tulos. Mä en olisi edes halunnut enää samoja lääkkeitä tähän hoitoon, koska ne edelliset on ikään kuin jo nähty. Talvitaika, jos sulla on ollut huono vaste, voi hyvin olla että annostusta nostetaan seuraavaan hoitoon tai kokeillaan jotakin eri tavalla vaikuttavaa lääkettä. Sellaisella voidaan saada oikeasti aika paljonkin muuttumaan =)

No ei ihan ekakertalainen olo ole täälläkään.
Käytiin uudella lääkärillä, joka oli hyvä.
Mutta kun keskusteltiin miehen kanssa päädyttiin uuteen IVF:än ensin tänä vuonna, kaksi saa odottaa pakkasessa seuraa.

Pettymys oli niin kova, että haluan uudestaan tuorehoidon ja nyt tulee A) IVF+ICSI ja B) kaksi alkiota.

Sikana foolihappoa ja ei kuin yksi lasi viiniä silloin tällöin ainakaan viimeisen kierron aikana eikä joka päivä tartte urheilla.
Mies hokee, että relaa relaa!
Itse olen tänä vuonna ollut työreissuilla n.130 päivää, joten siitä voi laskea kesälomat ja viikonloput poislukien että ei ole helppa ollut löytää päiviä ultraäänille ja punktioille, ja sitten toiset sanoo että Priorisoi! Joo.. Ei ojle helppoa tämä kun tekee sen synnin että haluaa vähän kaikkea.

Siirettiin hoitoihin menoa kierrolla, nyt mennään sukeltamaan ja Relaamaan.
Ehkä tärppää lomalla Auringon lämmössä dyykkien välillä ;-)
2. IVF - ja Kaksoset = JOO!!!!

Moikka, mäkin voisin lähteä sukeltamaan ja relaamaan... paitsi että olen pallo! Maha on turvonnut kiitettävästi piikittelystä. Lisäksi Puregonin pistäminen kirvelee _paljon_, Orgalutran ei ole siihen verrattuna mitään. Toivottavasti ei olisi enää paljon jäljellä, ja pääsisin jo keskiviikkona punktioon... Olo on kyllä sellainen, että niin saattaa hyvinkin käydä...

Heips kamut,
Olen oleillut tuolla syksy/talvi ketjussa, mutta poikkesin tännekin moikkaamaan!
Meillä punktio tehtiin torstaina 22.9. ja tiistaina vasta siirretään kaksi alkiota. Punktio saaliina oli 17 munasolua, 14 kypsää ja 10 hedelmöittyi lopulta. Tänään 3:na päivänä 9 hyvälaatuista kasvoi vielä ja yhdestä oli tullut "keskinkertainen".

Onko teillä naisilla mielipidettä siitä että onko merkitystä sillä minä päivänä alkiot siirretään? Olen huomannut että monella päivänä 3 ja joillain jopa toisena päivänä? Miksi meillä vasta 5:nä päivänä? Onko se hyvä vai huono merkki? On jotenkin kauheen vainoharhainen olo....

Moikka, ultra takana ja folleja näkyy "joku parikymmentä". Punktio on vasta perjantaina, mitenköhän kestän sinne ilman että räjähdän... olisin vähän toivonut keskiviikkopunktiota, mutta eihän sille nyt mitään voi. Lisäksi sain Kelalta tänään lääkekaton ylityskirjeen, jotakin on mahdollista saada takaisinkin. Jee.

Dreamer, meille tulee kolmen päivän viljely pakostakin, koska viikonloppuna ei siirretä mitään. Mulle sanottiin, että tuo 3 päivän viljely on ihan hyvä, kun soluja tulee niin paljon mitä multakin nyt varmaan tulee, eli on niin sanotusti valinnanvaraa. Sitten jos soluja tulee kovin vähän, on aika ikävää tehdä monen päivän viljely, kun ei välttämättä mitään ole jäljellä : / Teillähän on tosi hyvä tilanne, jos vielä kolmantena päivänä on noin monta kyydissä mukana, silloin kannattaakin tehdä pitkä viljely, että niistä saadaan "karsittua" se oikea mukaan. Meille tehtiin keväällä kolmen päivän viljely myös, mutta silloin kolmantena päivänä enää tasan yksi oli oikeassa tahdissa eikä sekään huippuluokkaa, muiden solumäärä oli liian vähäinen. Nyt toivotaan parempaa laatua ja että olisi kolmantena päivänä enemmän hyviä alkioita kuin viimeksi. Jos ei ole, sitten ei juurikaan kyllä naurata. Ei silti, että juuri tässä naurattaisi muutenkaan :|

Onko joku uskaltanut käyttää greippimehua hoitojen aikaan? Viimeksi oli kohdun limakalvon paksuudessa toivomista ja mietin millä siihen voisi itse vaikuttaa. Joskus aikoinaan tuli kokeiltua tuota mehua ja se autto jonku verran. Toinen mitä voisi kokeilla jos uskaltaisi on minidisperiini. Onko jollakin siitä kokemusta? Vai onko jollakin ollut jo ennen siirtoa joku kohdun limakalvoa paksuunnuttava lääke käytössä?
Vielä ei ole tiedossa toisen hoidon suunnitelmaa, tällä viikolla toivottavasti selviää. Nyt on sellainen olo, että tehdään ne kolme hoitoa ja se siitä sitten. Eipähän voi vanhana sanoa ettei yritetty. Parempaan lopputulokseen en jostakin syystä usko.

Mitä muille kuuluu, syyskuun hoitolaisia oli mukana myös?

Talvitaika: meilla on ollut koko kierron ajan baby asperin mukana hoidossa, eli 81mg per paiva. punktiopaivana se oli tietty tauolla ja sit jos raskaustesti on positiivinen, ni se lopetetaan.

Minusta tuli tanaan piinailija. 2 kyytilaista on matkassa ja testi olis jo 6.10
:heart:

Dreamer, vähän perässä tullaan, mulla on siis siirto maanantaina (mikäli sinne päästään, oletan positiivisesti, että näin käy). Tällä hetkellä olen _tosi_ turvonnut ja kipuja on ihan tarpeeksi - en tiedä, voisiko siitä syystä, että munasarjat on vaan niin turvonneet eikä tunnu mahtuvan enää sisuksiin, ottaa kipulääkettä? Se mikä tässä ei hirveästi lohduta, on tänään laitettava Pregnyl, koska ainakin viimeksi sen jälkeen tuli vielä huonompi olo... Ärsyttää, kun töissäkin on käytettävä tunikoita turvonneen mahan peittämiseksi (luulevat vielä, että olen raskaana - hah) ja siksi, että housun napit on pakko pitää auki.

Talvitaika
, mä oon juonut aina välillä greippimehua, lähinnä vanhasta tottumuksesta, näin hoitojenkin aikana. Turhaa se ainakin minulle on, kun limakalvo paksunee muutenkin ihan kiitettävästi ja on aina tehnyt niin... oon ajatellut, että jos saan vaikka jotain taikavoimia greippimehusta :LOL: Kai se on ihan terveellistäkin, joskin vihasin makua aluksi, mutta valitettavasti aikaa on kulunut niin paljon, että olen turtunut makuun. : /

Listan päivittäjät on kaikki hävinneet, sellainen olisi kiva kyllä, mutta itse taidan olla liian taitamaton siihen hommaan.

täällä ei tullut kaikki ulos kun tuli toooodella paljon vuotoa sillon 23päivä syyskuuta.

eilisessä ultrassa löyty vauva piti olla 7+4 mut oli 6+1 ja ei sykettä...nyt siis keskeytynyt km....

3,10 on ultra ja keskeytyslääkkeet.....nyt kuumetta pelottaa jos tulee kohtu tulehdus...ei ole vutoja ei kipuja....ja pieni ei vaan tahdo ulos....on niin surkea olo.

no 3 icsi sitt marras-joulukuussa jos menee tää km nyt ohi nopeesti ku saa lääkkeet.
että tällasta.

***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***

Moto76.............1.IVF................ elo-syyskuu (punktio vko 36)
elohopea.......... 1.IVF / 1.PAS... elokuu
Ellenni.............. 1.IVF1.PAS........ elokuu
Dreamer74...... 1.IVF............... syyskuu (punktio vko 38)
Kevätkello..... ... 2.ivf................. syyskuu (punktio vko 38-39)
Sartsa00.......... 3.ICSI................syyskuu
Tuuli1976........ 1.IVF.............. syyskuu
Miles................ 2. ICSI .......... syys-lokakuu
83yrittäjä......... 1.IVF................syys-/lokakuu
pepponen......... 2.ICSI............... viikko 41
Pollyanna.......... 2.IVF................syksy
Mimosa2011.... .2.IVF.................syksy
Jensar.............. 2.IVF???............ syksy??
Tretyttö.............?................. . .......?
Talvitaika......... 2.IVF............... loka-marraskuu
miranda-81.......3.IVF...................syksy/talvi??
mariq..............3ICSI..................marraskuu

*** PIINAILIJAT ***
Nimi.............Hoito...............Alk io(t)...........PP...........Testipäiv? ?

***PLUSSANNEET***....................... ......................LA
Marilis...........yllätys luomuplussa.......toukokuu
Toiveissa........1.ICSI................. ...... .kesäkuu.............
Heidari...........1. IVF/1. PAS...............kesäkuu..............
Sinirusko........1.IVF.................. ....... .kesäkuu.............20.2.2012
Sharona.........IVF..................... ...... .heinäkuu.............
Millie73..........1.icsi................ ...... ....heinäkuu.............
lallaa77...........IVF.................. ..... ....heinäkuu.............
hattivattinen....1.IVF.................. ..... ..heinäkuu.............
Sol.................2.ICSI.............. ...........elokuu.................
Kiena.............IUI................... ...........elokuu................

Moikka, eilinen punktio takana, löytyi 18 solua, vaikka Pergoveriksella oli tarkoitus hakea laatua, ei määrää. Toivottavasti näistä nyt sitten on maanantaina mahdollisimman paljon jäljellä, ja että tällä kertaa saataisiin jotakin pakkaseenkin, toisin kuin viime kerralla. Karmii kyllä maanantain siirto, tai tietysti voi käydä niinkin huonosti, ettei mitään siirrettävää ole... Nyt ei auta kuin toivoa ihan hirveästi koko viikonlopun ajan.

Jännittää!

Mariq:lle tsemppiä, toivottavasti seuraava hoito tuottaa pysyvän plussan.

en saanu lääkkeitä.10,10 on kontrolli jos ei ole sillon alkanut vuoto niin lääkkeet...prkl mitä hommaa...muutenki vittu homma olla kuollut pieni mahassa ja seraava hoito venyy tän takia.....

miten ihmessä muut saa noin paljon folleja ja alkioita???

meillä siis ihan surkee määrä.......

Kyllä Mariq sua koetellaan ihan liikaa! Viikko on tosi pitkä aika odottaa : / eikä sitä helpota just toi, että sitten seuraava hoito viivästyy...

ON: Mulla on kaksi 8-soluista 2-luokkaista alkiota kyydissä, ja kolme samanlaista pakastimessa. Olen kohtuullisen tyytyväinen (mies sanoo, kuten lääkärikin, että kannattaisi olla ihan kunnolla tyytyväinen). Vieläkin kävi kova kato alkioissa jakautumisvaiheessa, jakaantumisen aloittaneita oli kuitenkin 15 kpl mutta sitten tarpeeksi jakautuneita kuitenkin 1/3 enää tuosta. No joo, hyvinhän se on, ei saisi olla tyytymätön. Kuulemma huonoissa alkiossa näkyy jotain sellaista, joka viittaa johonkin munasoluperäiseen laatuvikaan, mitä ei pitäisi olla etenkään alle kolmekymppisellä.

Nyt menen seisomaan päälläni kahdeksi viikoksi.:whistle:

Tästä se lähtee, taas. Menkat ovat alkaneet ja huomenna aloitan uuden tuttavuuteni Synarelan käytön. Keskiviikkona alkaa niin ikään uusi lääke Menopur ja ultra on sovittu ensi viikon maanantaille 10.10. Jännitettävää siis tiedossa monin verroin verrattuna kesäkuun hoitoon, johon menin nyt ajatellen hyvin naivina ja luottavaisena. Tuolloin minulle ei ollut edes tullut mieleenkään, että hoidoilla ei tulisi munasoluja/niissä ei olisi tumaa sisällä missään tai yksikään niistä ei hedelmöittyisi. Katsotaan, miten nyt käy...

Mariq Ei voi muuta sanoa kuin, että tosi kurja toi teidän tilanne :hug:
Pepponen tsemppiä hoitoon!
Pollyanna nyt pidetään peukut pystyssä, että kyytiläiset pysyvät :)

Itsellä oli eilen pas suunnittelu. Näillä näkymin Zumenonin käyttö alkaa marraskuun puolivälissä, eli siirto menee joulukuun alkuun. Lääkäri käski miettiä laitetaanko molemmat alkiot, jos sattuvat säilymään hengissä. Ajattelin kokeilla, en tiedä lisääntyykö todennäköisýys kiinnittymiseen. Onko teillä muilla tietoa?

Yhteistyössä