Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

Täällä kuluu piinapäivät töitä tehden. Ensimmäinen päivä punktion jälkeen, kun olen ollut ilman Panadolia, joten vatsakin tuntuu jo ihan ok. Päänsärky alkoi tänään, johtunee Lugeista. Muutoin olo ihan normaali. Miten teillä jo piinailun kokeneet, onko teillä ollut jotain erityisiä oireita? Ja missä vaiheessa olette ekan kerran testanneet? Luulen, etten malta odottaa kahta viikkoa :)

Noniin, nyt ehdin pitkästä aikaa taas kattelemaan teidän kuulumisianne ja kertomaan omiani, täytyy sanoa et oon hiukan pihalla kaikkien tilanteesta, mut eiköhän se tästä selkene =)

Miles meillä lähtee käyntiin nyt myös toinen ICSI (tai oikeastaan kolman, mutta siinä ekassa saatiin 14 kypsää soluu mut yksikään ei hedelmöittynyt) ja mulla vähän samanlaiset tuntemukset kun sullakin. Eli masentaa eikä oikein jaksa uskoa onnistumiseen, jos joku sanois meille varmaksi, että tulet saamaan joskus lapsen ni jaksais paljon paremmin mut ajatus siitä et tää kaikki voi olla taas turhaa on hyvin raskasta. Kehoitan suakin pyytämään esilääkkeeksi panacodin sekä diabam 5mg, nämä lääkkeet autooi mulla tosi hyvin, eka punktio oli mulla aivan kamala, olin varma että kuolen siihen pöydälle, mutta toinen oli näillä lääkkeillä jo paljon helpompi =)

kevätkello täällä myös piikitellään ja ensiviikolla pitäis olla punktio!

ON: Tänään käytiin ekassa kontrolliultrassa ja molemmilla puolilla näkyi noin 8-10 solua. ä vähän toivoin, että olis alkanut kasvaa hiukan vähemmän, mut eikä sille itse voi mitään. Nyt nostettiin conal annosta ja perjantaina kattellaan et oisko sit jo ma tai ti punktio =)
Tämä hoitokoerta on vielä tuntunut fyysisesti helpolta, eli ei mitään tuntemuksia, mutta kun tuo pääkulta vain kestäis vielä :/

moto76:piina oireita on ollu vaikka mitä sekä plussa että negakierroissa.....etova olo pp4 lähtien, tajuton väsy :( ja lieviä menkkakipuja

sartsa00:hyvältä kuulostaa folli tilanne, kunpa nyt sit suurin osa hedelmöittyisi . on tää niin raskasta pelätä joka vaiheessa jotain..ett munikset kasvaa sitt että ne hedelmöittyisi sitt että ne jakautuu ja sitt että kiinnittyy ja sitten että ne pysyy mukana loppuun asti ja sitt että syntyy elävänä ja terveenä....on se kyllä ihme että saa terveen lapsen......lapsen yleensä.....

Anteeksi että tulen tänne vain omaa napaa kertomaan, mutta ainakin Jensar pyysi kertomaan mitä meille suunnitellaan jatkossa. Lisäksi olen pahoillani etten ole päivittänyt listaa, mutta olen halunnut pysyä poissa täältä. :ashamed:
Olin siis eilen lääkärissä jatkoja suunnittelemassa. Tilanne on se ettei lääkäri kovien pohdintojen jälkeen usko että meille olisi tullut varsinaisesti mitään "uutta vikaa". Ainut asia mikä viime raskauden jälkeen on muuttunut on että olen joutunut aloittamaan erään lääkkeen. Tämän lääkkeen ei pitäisi vaikuttaa hedelmällisyyteen naisilla, mutta kaikki on kuitenkin mahdollista. Lääkäri odottelee vielä teratologiselta tarkempaaa vastausta asiasta ja uusimpia tutkimuksia. Nyt lähtee konsultaatiopyyntö sisätautilääkärilleni voisiko lääkkeen tauottaa ja tutkia onko sairauteni aktiivinen vai ei (hassua mutta tautini voi olla aktiivinen pienesti ilman oireitakin). Nimittäin jos taas tautini on aktiivinen voi se nostattaa vasta-aineita sen verran että lääkkeen nostosta taas voisi ollakin hyötyä. Ja tämä kyseinen lääke laskee vasta-aineita joten vasta-aineiden tutkiminen alkuperäisestä suunnitelmasta poiketan olis turhaa, koska ne eivät näyttäisi mitään vaikka niitä olisikin...tai jos jotain on todella paljon niin silloin ehkä näkyisi. Tutkimme siis vain kromosomit ja miehen spermasta dna-fragmentaation. Syynä siis voisi myöS olla jokin kromosomipoikkeavuus minussa tai miehessä mutta se on sellainen joka mahdollistaa terveiden lasten saannin jollei sitten raskaus mene kesken. Tai tosiaan miehen spermaan on voinut tulla dna-ketjun hajoamista. Niin ja minusta otetaan paastosokeri, koska joskus insuliinin joku juttu voi aiheuttaa myös ettei saada kunnon alkioita, ja suvussamme on 2.tyypin diabetesta. Minullahan oli clomien kanssa onnistuneessa raskaudessa metformiini käytössä. Kun nämä kaikki tutkimukset on tehty aloitankin taas metforemin käytön ja vastaukset saan kuukauden päästä. Sitten katsomme mitä on jatkossa. Toivon että osasin selittää asiat niin että ymmärsitte sillä hieman olen itsekin sekaisin.

Tsemppiä piinailijoille, ainakin Moto on niissä!

Talvitaika ja mariq: Olen todella pahoillani!

Mariq olet varasti ihan oikeassa, hassua, mutta juuri eilen oli mulla pp4 ja etosi ihan todella ja ajattelinkin, että tämä saattaa johtua ihan kummasta vaihtoehdosta tahansa. Vaikka kuinka päättää, ettei ajattele oireita, kun järjellä tietää että niistä ei voi päätellä mitään, niin silti pieni toivo herää aina.... Tää on niin ärsyttävää. Olen itse aika perusrealisti ja ajattelin vain, että miksi meillä tärppäisi kun vain noin joka kolmas onnistuu ekalla kerralla.
Miranda huh, kuulostaapa tosi raskaalta tuo teidän tilanne...:hug: Toivottavasti lääkärit keksivät vielä jonkun keinon tai avun teille, että pääsisitte vielä kokeilemaan hoitoja. Koitahan jaksella, vaikka on varmasti vaikeaa.
Juuri juttelin erään ystävän kanssa ja sanoin, että olen kyllä itse onnellinen, kun olen päässyt piinailemaan asti ja pakkasessakin on 6 alkiota juuri sen takia, että monilla voi olla pahempia ongelmia, että ei edes pääse yrittämään. Ei ole reilua! Tosin eihän tämä alkioiden saaminen vielä mitään varmaa lupaa, mutta kuitenkin...
Tulipas tästä aika synkkää kommentointi, koitetaan kaikki pitää lippu korkealla kuitenkin.

Miranda, kiitos tiedoista!! Noista on varmasti myös meille hyötyä, esim. tuota paastosokeria ei oo multakaan tutkittu enää raskauden jälkeen, kun mullahan puhkes raskaudessa diabetes, lievänä tosin ja hoidettiin ihan ruokavaliolla. Eli tuo voisi olla muuttunut tekijä meilläkin jos se kerran voi alkioiden laatuun vaikuttaa!!:O Meillä mies on aloittanut mielialalääkkeen mutta sillä ei pitäisi olla mitään vaikutusta, ehkäpä mekin tutkimme sen vielä tarkemmin koska sitä ei oo mikään pakko syödä jatkuvasti. Muuten meilläkään ei ole suurempia muutoksia tullut sitten ensimmäisen raskauden, joten nuo samat kokeet täytyy varmaan meidänkin otattaa tulevaisuudessa, jotenkin tosi lyöty olo taas kun menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä kivuista päätellen ja usko taas nollassa. Tsemppiä teille hoitoihin ja tule kertomaan jahka jotain selviää tutkimuksissa!!!:hug:

Jensar: Tuosta sokerista niin mulla ei ole koskaan ollut sen kanssa ongelmia. Raskausaikanakin sokerirasituskokeessa äärettömän hyvät tulokset. Lääkärin mukaan kuitenkaan näistä arvoista ei voida päätellä mitään. Eikä sekään tarkoita jos tuo paastosokeri on normaali etteikö metforemista voisi olla apua. Se miten metforem vaikuttaa on minulle edelleen epäselvä ja mitä tekemistä sokereilla on alkioiden ja raskautumisen kanssa. Kiitos tsempeistä sinulle ja Motollekin! Tsemppiä jatkoihin Jensar! Toivotaan että pian onnistaa! Itse kyllä olen alkanut miettiä olenko enää halukas varsinaisiin isoihin hoitoihin lainkaan, mutta aika näyttää. Tutkia kyllä haluan asian sillä vain siten saan mielenrauhan asian suhteen. Voi tietysti käydä niinkin ettei syy selviä, mutta kaikki kuitenkin on tehty.

Miranda: Kiitos muuten ihan älyttömästi sun tiedoista mitä kirjoitit tuohon ensimmäiseen viestiin. Rupesin sen innoittamana tutkimaan tietoja tuosta mieheni mielialalääkkeestä ja löysin artikkelin joka varmaan osoittautuikin läpimurroksi meidän "lapsettomuus" ongelmaan. Lääkehän on paroksetiini ja sen piti olla sekä sen määränneen lekurin että lapsettomuuslääkärin mukaan täysin turvallinen lääke (miehelle). Ohessa tuo artikkeli jonka löysin:

Masennuslääke heikentää sperman laatua - Terveysuutiset - Tohtori Tolonen

Nyt tietysti pitää tuo lääke lopettaa heti ja katsotaan josko siitä olisikin apua jatkon kannalta. Laitoin jo hoitavalle lääkärillekin sähköpostia asiasta ja kyselin hieman hänen mielipidettään voisiko syy olla tuossa.

Kylläpä onkin aikaa mennyt turhaan hukkaan jos tuo on syypää mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan;)

• Tykkää
Reactions: miranda-81
moto76 mulla ei ollut ekan ICSin piinapäivien aikana mitään oireita. Mahaa kouraisi välillä, mutta se oli ilmeisesti punktiosta johtuvaa. Mullehan tuli siitä sitten kemiallinen raskaus.. eli jotain siel tapahtu, mutta ei tarpeeks..

testailin ihan liian aikasin oliskohan ollu jo pp10 ja selvä nega tietty, sit uudestaan pp13 ja haalee plussa mut sit pp14 + pp16 selkee nega. Mua itteeni toisaalta harmitti se että testasin liika aikasin kun haaleen plussan jälkeen sitä vaan odotti viivojen vahvistumista, mitä ei koskaan tapahtunut. Mut toisaalta oli hyvä tietää, että jotain oli tapahtunut ja että meillä on mahdolisuus onnistua.

Sartsa00 mulla kans on ihan samat fiilikset et jos joku lupais et meille joskus se lapsi tulee niin olis NIIIN paljon helpompaa kestää vaikka useampikin hoito.
Hyvä tietää noista esilääkityksistä. Voi olla että kuitenkin otan nukutuksen, koska mua muuten stressaa se punktio ihan liikaa. Kipu oli niin karsee ekalla kerralla.Mutta en ole lopullista päätöstä vielä tehnyt... varmaan jahkaan sitä ihan viimeseen asti...
Tsemppiä sulle ja yritetään jaksaa!! :)

Mariq täällä on mietitty ihan samaa , että miten sitä jotkut tulee raskaaks tosta noin vaan , kun siinä on niin monta muuttuvaa tekijää matkan varrella... on se kyllä niin ihmeellistä!

miranda-81kuulostaa kyllä aika monimutkaiselta toi teidän tilanne.. Jospa nyt kuitenkin jotain selviäis ja pystyisitte jatkaan hoitoja! Voimia sinulle!
:hug:

Sartsa, hyvä kuulla sinusta! Mehän mennään sitten aivan samoissa! Ja kiitos vinkistä, taidan pyytää tuota samaa cocktailia :whistle: Tää hirmuinen epävarmuus vaan kasvaa myös täällä näitä hoitoja kohtaan. Mun munikset vaan ei kasva ihan samaa tahtia eli jotain kaheksan paikkeilla siellä vois olla tulossa.

sartsa kertoiko teille syytä miksi eivät hedelmöittyneet? en nyt jaksa selata viestejä taaksepäin, jos olit jo laittanut syyn.

moto, kai olisi saattanut parantaa tulosta jos pistospäiviä olisi tullut lisää, mutta kun viikonloppu painoi päälle, ei antanut venyttää.

itse mietin yhä uskallanko lähteä seuraavaan kertaan. pelottaa ettei lopputulos ole sen kummenpi ja lääkkeiden sivuoireet pelottaa. mies yllätti positiivisesti, kyseli jo milloin seuraava kerta. pitäisi rohjeta tehdä tälle vuodelle, kun lääkekatto olisi täynnä, niin auttaa vähän.

onko teidän kuukautiset alkaneet normaaliin aikaan hoidon jälkeen? siis niillä joilla ei siirtoa ole tullut tai ollut nega kierto.

Sol
Heippa hei!

En oo jaksanu paljoo näpytellä, jotenkin oon niin väsynyt. Just jaksan töissä käydä ja sit vaan lepoa. Mut ei haittaa, toivon kaikille samasta syystä johtuvia erilaisia olotiloja mahdollisimman pian :)

Mariq siis ei voi olla totta, surettaa niin :hug: Ihan varmana on pakko kohta kiinnittyä kunnolla oikein, hurjaa tsemppiä sulle!

Talvitaika Ei mulla ainakaan ihan normaalisti alkanu menkat. Ekojen piikkien jälkeen ilman punktiota alkoi myöhemmin mut sit seuraavan punktion jälkeen alkoi hiukan enemmin. Ja siitä seuraavat vielä enemmän etuajassa. Toivon sulle jaksamista seuraavaan hoitoon, jospa tulokset ylättäisi :hug:

Moto Mulla ei ollut mitään erityisiä oireita, joten ei niitä välttämättä siis tule. Ja mä kun testasin yhtä päivää liian aikasin, niin ei vielä näkynyt (paitsi lopulta joku haalenhaalea), et ei ehkä kannata liian aikasin testata. Joillain on kyllä näkyny tosi ajoissa, et yksilöllistä. Tsemppiä piinailuun ja paljon tarrasukkia! :)

Tsemppiä myös kaikille muille, ainakin Kevätkello ja Sartsa on kohta punktioitavina. Hyviä saaliita nyt sitten vaan! Samoin Pollyanna ja miles, piikityksiin tehoa ja kunnon tuloksia! :) Toivottavasti Jensar saatte myös selville noita syitä, ja jospa hoitokin onnistuisi nopsaan. Mirandalle myös jaksamista kokeisiin ja selvittelyihin, toivotaan kaikille pientä ihmettä :heart:

Menen takaisin huilaamaan. Tai siis huilaan kyl koko ajan, ku sängyssä näppäilen :D mut eniveis.

• Tykkää
Reactions: Kevätkello
Talvitaika: Mulla negahoidossa kuukautiset tuli lugeannostuksesta huolimatta jo pp12 muistaakseni, eli laskin että n.14 pvää oviksesta/punktiosta..

Täällä menkat tuloillaan eli ei muuta kun jatkoja miettimään (clomit, aukiolo, inssi, 2 IVF/ICSI) Niin sika pettynyt taas kerran kun toiveet oli katossa. Mutta jospa nuo miehen veijarit nyt parantaisivat laatuaan tulevaisuudessa ja ihmeen saisimme kokea vielä:heart:

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti:wave:

Sol olet niin oikeassa :) Mutta on vain vaikea odottaa... Toisaalta minua ainakin ihan pelottaa koko testaaminen, kun en oikein tiedä kuinka paha pettymys iskee negan tullessa. Nyt piinailessa voi vielä välillä ainakin ajatella, että kaikki on mahdollista.

Ihan järkyttävä päänsärky ollut jo muutamia päiviä, johtuu varmaan lugeista? Ei viitsi ottaa mitään panadoliakaan, kun se ei auta yleensä ja buranaa ei uskalla ottaa. No viikon verran vielä piinailua ja sitten varmaan alkaa selviämään lopputulos.

Kevätkello Mukavaa mennä samoissa aikatauluissa ja jännittää sit yhdessä =) Meillä on punktiopäivä ensvkon keskiviikkona, mulla niin paljon folleja tulossa et riski hyperiin opn taas suuri :/ mut en sitä saanut viimeksikään ni toivon etten sais nyttenkään =) eli mulla folleja tulossa taas sellaset 20, toivotaan et nyt olisivat hyviä =)

Talvitaika Ei meille ihan suoraan kerrottu et miksi eivät hedelmöittyneet, mutta rivien välistä sain lukea, että siittiöt eivät olleet enää pakastuksen jälkeen hedelmöityskelpoisiä. Eli kun meillä täytyy siittiön ottaa biopsialla suoraan kiveksista ni ne oli niin heikkoja etteivät selvinneet sulatuksesta. Viimekerralla hedelmöittyi hyvin, mut ei sitten jaksaneet loppuun asti :/ Minä jännitin kans kovasti tätä uutta hoitokertaa ja meillä oli kans se lääkekatto täynnä joten päätettiin kattoo sit viel tää hoito ainakin =) sit seuraavaan voi taas mennä aikaa..

Mulla on nyt aikamoiset kivut alavatsassa, tuntuu ku olis vatsa täynnä ilmaa ja munikset vihloo niin et ois oikein kunnon menkkakivut päällänsä ja vähä näyttää siltä ku oisin jo raskaana ;)

Ei muutakun neulatyynyily jatkukoon :) Oikein mukavaa viikonvaihdetta kaikille!

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kevätkello
talvitaika mulla ei ole menkat alkanu normisti hoidon jälkeen ja tulos oli siis nega. Mun normikierto on aika lyhyt n. 25 pv ja hoidon jälkeen se oli 33pv! ja jopa seuraava kierto oli pidempi 29pv. vasta kolmas kierto oli normi.

***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***

Moto76.............1.IVF................ elo-syyskuu (punktio vko 36)
Talvitaika......... 1.IVF............... elo-syyskuu (puntio vko 36)
elohopea.......... 1.IVF / 1.PAS... elokuu
Ellenni.............. 1.IVF1.PAS........ elokuu
Dreamer74...... 1.IVF............... syyskuu (punktio vko 38)
Kevätkello..... ... 2.ivf................. syyskuu (punktio vko 38-39)
Sartsa00.......... 3.ICSI................syyskuu
Tuuli1976........ 1.IVF.............. syyskuu
Miles................ 2. ICSI .......... syys-lokakuu
83yrittäjä......... 1.IVF................syys-/lokakuu
pepponen......... 2.ICSI............... viikko 41
Pollyanna.......... 2.IVF................syksy
Mimosa2011.... .2.IVF.................syksy
Jensar.............. 2.IVF???............ syksy??
Tretyttö.............?................. . .......?
miranda-81.......3.IVF...................syksy/talvi??

*** PIINAILIJAT ***:hug:
Nimi.............Hoito...............Alk io(t)...........PP...........Testipäiv? ?
mariq.............2.IVF/1.PAS........2..................3....... ........9.9(?)

***PLUSSANNEET***:heart:....................... ......................LA
Marilis...........yllätys luomuplussa.......toukokuu
Toiveissa........1.ICSI................. ...... .kesäkuu.............
Heidari...........1. IVF/1. PAS...............kesäkuu..............
Sinirusko........1.IVF.................. ....... .kesäkuu.............20.2.2012
Sharona.........IVF..................... ...... .heinäkuu.............
Millie73..........1.icsi................ ...... ....heinäkuu.............
lallaa77...........IVF.................. ..... ....heinäkuu.............
hattivattinen....1.IVF.................. ..... ..heinäkuu.............
Sol.................2.ICSI.............. ...........elokuu.................
Kiena.............IUI................... ...........elokuu.................

perjantaina en enään voinut olla epätietoisuudessa...tilasin ajan vl
ajellessani ouluun tunsin välillä hirveitä kramppeja itkun kannsa pysähdyin taapersin vessaan, kävellesänmi tunsin että housuihini holahti.vessassa side tuli yli ja hirvee sotku...vutoa tooosi paljon...aattelin että tuskin on ulkoinen jos näin vuotaa.

ajoin klinikalle ja teki sisä tutkimuksen ja sanoi jotta näyttää että ei ole ulkoinen raskaus, mutta katsotaan uudelleen 23 päivä, onko kaikki ookoo...ettei vain ole ulkoinen.
kohdussa näkyi vuotoa ja joku 5mm piste.....siihen siis kärvistellään...
sain viikon sairaslomaa, kun itkin vain koko ajan.
kyllä nyt on voimat lopussa hoitojen suhteen.
toivottavasti muilla menee hyvin.hyvää syksyä ja iso tsemppipotku

olen niin rikki...miten tää tuntuukin nyt niin pahalta :(, ei edellinen km tuntunut näin pahalta.

miles, minulle voi laittaa 2 ivf tässä vaiheessa. Kai se on pakko uskaltaa vielä kokeilla.
mariq, toivotaan vielä että onnistuisi kuitenkin.
oma napa: kuukautiset oli jo. Kierto on nykyisin lyhenemään päin, alle 28 pv usein. vanhenemista kai se sitten on. miksi ukon piti ilmestyä kuvioihin niin myöhään.
pitäskö tuota ketjun nimeä muuttaa hieman syksyisemmäksi? vai pitäisikö vaihtaa ketjua, kun ei enää ole ensikertainen? tuokin kuulostaa aivan kauhelta.

Talvitaika, mä kyselin tota samaa keväällä kun eka IVF oli onnettomasti ohi, eli en ollut enää ensikertalainen mihinkään... että kyllä tänne voi jäädä, aika monihan täällä on tällä hetkellä sellaisia, jotka ei ole enää ensikertalaisia.

Mulla oli tänään 0-ultra ja siellä näkyi pientä 13 follia. Tänään sitten alkaa piikitys ja punktio on ehkä ensi viikolla, pieni mahdollisuus on että vasta sitä seuraavan viikon maanantaina. Eli jos joku osaava jossain vaiheessa päivittää listan, niin mulla on punktio viikolla 39 tai 40.

mariq :hug:

Myös muille tsemppiä hoitoihin ja piinailuun! Toivotaan parasta! =)

miles tuossa kehottikin kertomaan ultrakuulumisia, eli ultrassa on nyt käyty ja pienen pieni sydän siellä sykki ja aivan oikeassa paikassa :heart: Pahoinvointikaan ei tunnu enää niin pahalta, kun tietää että siellä on oikeasti joku =)

Kiena

Yhteistyössä