Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

Sain vihdoin klinikalta tietoja ja meillä on siellä kaksi alkiota pakkasessa. Epikriisin mukaan 5 päivää viljeltyjä. Tämä tuli ihan puskista kun olin kolmen viikon tietopimeyden aikana asennoitunut uuteen hoitokierrokseen.
Passaajat, miten pian alkiota on siirretty?
Miles: toivotaan, että kaikki on hyvin ja pääset iloisin mielin viikonlopun viettoon.
 
  • Tykkää
Reactions: pepponen
tuuli1976 joko viikonlopusta tulee tosi iloinen tai tosi surullinen..pelottaa niin paljon, huomenna näihin aikoihin pitäs lähtee klinikalle... KÄÄK!
Mitäs sulle saa merkata listaan? en löydä sun nimee sieltä enää ollenkaan... Onko sulla 1IVF/1PAS vai jotain muuta??

Ja tosi hienoa että teillä onkin alkioita pakkasessa, ei tarvi aloittaa koko hoitorumbaa alusta!!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille :)
Minä täällä uutena, vaikkakin olen teidän juttujanne käynyt aikaisemmin lukemassa.
Piikitykset alkoivat eilen. Eipä se niin ihmeellistä onneksi ole :) Mites muuten, putsaatteko joka kerta sen pistoskohdan ennen pistämistä? Kun mulla ei ainakaan ole niitä puhdistuslappusia kuin muutama tuolla sairaalasta saadussa pussukassa.
 
miles minähän se olen ilmeisesti kämmännyt ja poistanut Tuuli 1976:n kokonaan listalta, kun hänet ja itseni piinailijoista poistin. Anteeksi. Mun moka!:snotty: Toivotaan sulle miles oikein hyvää ja mielenrauhan tuovaa ultrareissua huomiselle! Onnittelut ja helpotuksen huokaus Tuuli 1976:lle kun posti kulki ja yllättäin löytyivät alkiotkin pakkasesta! :p

Meille on posti tuonut epikriisin ihan nopsasti: viimeeksi siirto oli maanantaina ja lähdimme tiistaina lomareissulle. Sunnuntai-iltana kotiin palatessa löytyi kirje jo odottamassa kotona. Me menemme huomenna 3. ICSI:n suunnitteluun ja tällä kertaa olen varautunut kunnon kysymyslapuilla. Tähän asti, kun kaikki hoitoon liittyvä on ollut uutta ja ihmeellistä ja asiat ovat tulleet ensimmäistä kertaa eteen, ei ole oikein osannut kysyäkään. Nyt kyllä kysymyksiä riittää! =)
 
  • Tykkää
Reactions: Tuuli 1976
Täällä odotellaan, että koska alkaa piikitykset, ehkä ensi viikolla tai seuraavalla... Jos se ei nyt natsaa niin en tiedä mikä on plan B, ei sitä taida olla!
Aika sekavissa tunnelmissa odottelen aikaa kuukauden päästä, silloin ollaan paljon viisaampia!
Ei kun Positiivisella mielellä.

Miten muuten Kelan katto menee, onko se raja paljonko ne korvaa vai raja mistä ne korvaa? Siis tavallaan brutto- vai nettosumam?
 
Viimeksi muokattu:
***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***

Moto76.............1.IVF/ 1.PAS................ joulukuu
elohopea.......... 1.IVF / 1.PAS... elokuu
Ellenni.............. 2.IVF/ICSI........ marraskuu
Sartsa00.......... 3.ICSI................syyskuu
83yrittäjä......... 1.IVF................syys-/lokakuu
pepponen......... 3.ICSI............... viikko 49
Mimosa2011.... .2.IVF.................syksy
Jensar.............. 2.IVF???............ syksy??
Tretyttö.............?................. . .......?
Talvitaika......... 2.IVF............... alkuvuosi / 2012
miranda-81.......3.IVF...................syksy/talvi??
mariq..............3ICSI................ ..marraskuu
Dreamer74...... 1.IVF/ 1 pas ..........tammikuu 2012
tuuli1976....... 1.IVF/1.pas ........ tammikuu 2012
Miles................ 3. ICSI ................. tammi/helmikuu 2012

*** PIINAILIJAT *** :headwall:

Nimi.............Hoito...............Alk io(t)...........PP...........Testipäiv? ?


***PLUSSANNEET***....................... ......................LA :heart:

Marilis...........yllätys luomuplussa.......toukokuu
Toiveissa........1.ICSI................. ...... .kesäkuu.............
Heidari...........1. IVF/1. PAS...............kesäkuu..............
Sinirusko........1.IVF.................. ....... .kesäkuu.............20.2.2012
Sharona.........IVF..................... ...... .heinäkuu.............
Millie73..........1.icsi................ ...... ....heinäkuu.............
lallaa77...........IVF.................. ..... ....heinäkuu.............
hattivattinen....1.IVF.................. ..... ..heinäkuu.............
Sol.................2.ICSI.............. ...........elokuu................. 23.4.2012
Kiena.............IUI................... ...........elokuu................
Kevätkello..... ... 2.ivf........................ lokakuu
 
Viimeksi muokattu:
nanna joo, puhdistin pistopaikan joka kerta tosi hyvin. Ostin apteekista sellasia yksittäis pakatuja desinfiointiliinoja. ne oli käteviä, varsinkin kun olin muiden nurkissa asustelemassa kun oli hoidot päällä, ei ollu desinfiointipulloa.

mitäs sulle merkataan listaan? onko 1. IVF?? vai jotain muuta?

tuuli 1976 päivitin sut listaan

ellenni kelan lääkekatto n.670€ tarkottaa, että siihen asti maksat itse kaiken, mutta niistäkin lääkkeistä saa normaalisti kelan alennuksen. Sitten kun katto on ylitetty, siitä ylimenevät lääkkeet maksaa vaan 1,5€ kpl! Mulla raja meni toisen hoidon alussa, mutta koska niillä kestää se lappu lähettää millä sais apteekista lääkkeet ilmaseks ( melkein) niin maksoin kaiken itse myös tokassa hoidossa ja sain rahat takautuvasti tilille. Kävin kyllä seuraamassa koska katto menee kelan sivuilla omilla verkkopankkitunnareilla. Niillä näkee omat tiedot ja paljonko on mm rahaa lääkkeisiin jo mennyt. '
 
ON pelottavan pelottava ultra ohi ja epätodellinen olo, sillä pieni :heart: siellä sykki!!! Mulle laitettiin kaksi alkioo ja toinen on nyt sit tarrannu kiinni. Iloinen olen, mutta vielä tosi peloissani sillä gyne sanoi, että seuraavat kaks viikkoo on mulla kriittistä aikaa koska on tota vuotoo. Vuoto pitäs saada siis loppumaan ja sain liikuntakiellon seuraavaks 2 vkoa. Ei urheilua, koirien kans lenkkiä eikä kotihommia tai nostelua. Että hissuksiin ollaan.
Vuodon syytä ei siis löytyny ja antoi progesteron geeliä laitettavaksi emättimeen ja sen pitäs lopettaa vuoto, saa nähä. Hermostuttaa kun alussa tuli vaan ruskeeta tuhrua ja nyt sit kunnolla verta, ihan kun olis menkat. Ja mahakipua edelleen, mut siitä sano, että kuuluu asiaan kun kohtu kasvaa... en vaan arvannut että kipu olis näin kovaa vielä tässä vaiheessa...
No, 2vkon päästä uusi kontrolliultra jossa katotaan onko vekkuli kasvanut ja onko vuoto loppunut.
Jospa nyt kaikki menis hyvin...

Siirryn nyt varovaisesti tonne odotuspuolen ketjuun mutta käyn kyllä täälläkin vielä varmaan päivittäin.

Tsemppiä kaikille ja toivon näkeväni teidät kaikki tuolla odotuspuolen ketjussa!!

miles + vekkuli 6+6:heart:
 
ON kauampa ei meidän onnea kestänyt. Olihan se tosi kiva se sydän siellä eilisessä ultrassa nähdä. Siinä nyt vaan kävi niin et tänään keskenmeno. Kauhee vuoto ja vielä kauheemmat kivut. Sit sairaalaan ja heti kaavinta kun oli niin kovat vuodot. Et kohtu on tyhjä nyt. Mut niin on kyllä olokin ihan tyhjä ja erittäin surullinen. Saa nähdä miten tästä eteenpäin.... yhtään hoitoo ei ainakaan tälle vuotta enää... ollu paska vuosi muutenkin, tänä vuonna ei vaan mikään onnistu. :'( :'( :'(

eli taas hoitolistoilla ollaan ...
 
Viimeksi muokattu:
Voi miles! :hug: Olisipa nyt lohduttavia sanoja sinulle annettavana, mutta eipä tähän tilanteeseen taida löytyä oikeita sanoja. Olen niin pahoillani puolestanne! Elämä on käsittämätöntä käänteineen. Oikein paljon voimia teille molemmille!
 
Miles: koita hyvä nainen kestää siellä... Isot voimahalit. Kyllä on julmaa tämä meininki kun ensin saa nähdä sydämen sykkivän ja sitten tuo...

Joku kyseli aiemmin ketä kaikkia tässä ketjussa vielä kirjoittelee... No, minä käyn vielä lukemassa kuulumisia, mutta seuraava hoito on tammikuun PAS, joten kirjoittelut siirtyy todennäköisesti johonkin alkuvuoden ketjuun!

Tsempit kaikille meille ja plussatuulet puhaltakoon vielä kaikille...
 
:wave:
hei vaan pitkästä aikaa!

Olen kyllä käynyt täällä välillä katselemassa, mutta ei ole kirjoittelijoita ollut..

Mulla jatkuu huonot uutiset..
keskenmeno oli siis 11.11. ja sitten oli uusinta ultra 24.11. jossa todettiin että kohdussa on vielä tavaraa, verta ja istukkakudosta.
En osannut odottaa tälläistä, jotenkin sitä oletti että olis kaikki tullu pois, mut ei tietenkään mun tuurilla..
No, sit lääkäri sanoi että saattavat tulla itsestään pois.
Ja odottelin ja stressasin sitä vuotoa, jota ei koskaan tullut.

Uudestaan ultra 5.12. ja istukkakudosta oli vielä kohdussa hcg arvo vielä 39 ( en kyllä edes huomannu kysyä laskeeko arvo tarpeeks nopeesti).
No, nyt sitten valitsin kaavinnan uudestaan , en jaksa enää odotella että jos kohtu jonain vuonna tyhjenisikin itsestään.
Ei vaan jaksais enää koko juttua. Tuntuu että keskenmeno vieläkin "päällä" kun kohtu ei meinaa tyhjentyä. Meinaa olla henkisesti tosi raskasta.

No, olen terapiassa nyt käynyt 3 kertaa ja se on ollut mun mielestä hyödyllistä, saa vähän eväitä ja tsemppiä jatkoon. Ja jatkan vielä ainakin 2 kertaa tänä vuonna.

pepponen olen samaa miettinyt kun olen täällä välistä käynyt että onko tällä palstalla oikeesti kaikki hoitotauolla..

mariq mikäs on siellä tilanne, sulla piti olla se 3. ICSI nyt marraskuussa? Onko hoidot jo päällä?

Mitäs olette mieltä jos perustetaan kokonaan uusi ketju? olen sitä tässä miettinyt... otsikolla esim "Hoidot jatkuu 2012" eli tämä olisi kaikille niille joilla on jo ollut hoitoja takana ja seuraavat hoidot menee ensi vuoden puolelle..
 
***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***

Moto76.............1.IVF/ 1.PAS................ joulukuu
elohopea.......... 1.IVF / 1.PAS... elokuu
Sartsa00.......... 3.ICSI................syyskuu
83yrittäjä......... 1.IVF................syys-/lokakuu
pepponen......... 3.ICSI............... viikko 49
Talvitaika......... 2.IVF............... alkuvuosi / 2012
miranda-81.......3.IVF...................syksy/talvi??
mariq..............3ICSI................ ..marraskuu
Dreamer74...... 1.IVF/ 1 pas ..........tammikuu 2012
tuuli1976....... 1.IVF/1.pas ........ tammikuu 2012
Miles................ 3. ICSI ..............helmi-/maaliskuu 2012

*** PIINAILIJAT *** :headwall:

Nimi.............Hoito...............Alk io(t)...........PP...........Testipäiv? ?

Ellenni.............. 2.IVF/ICSI...... 2 ............ 1 ............ 22.12.

***PLUSSANNEET***....................... ......................LA :heart:

Marilis...........yllätys luomuplussa.......toukokuu
Toiveissa........1.ICSI................. ...... .kesäkuu.............
Heidari...........1. IVF/1. PAS...............kesäkuu..............
Sinirusko........1.IVF.................. ....... .kesäkuu.............20.2.2012
Sharona.........IVF..................... ...... .heinäkuu.............
Millie73..........1.icsi................ ...... ....heinäkuu.............
lallaa77...........IVF.................. ..... ....heinäkuu.............
hattivattinen....1.IVF.................. ..... ..heinäkuu.............
Sol.................2.ICSI.............. ...........elokuu................. 23.4.2012
Kiena.............IUI................... ...........elokuu................
Kevätkello..... ... 2.ivf........................ lokakuu
 
Viimeksi muokattu:
laitoin listan uudestaan, mutta eipä siihen muutoksia tullut kun ei täällä ole ollut kirjoittelijoitakaan...

Itselleni muutin seuraavan hoidon ajankohtaa kuukaudella eteenpäin, tammikuussa en jaksa viel yhtään mitään ja varattiin sinne tsemppausloma aurinkoon, jonka jälkeen sit uus hoito.

Pari nimeä poistin hoitolistalta kun muistelin että en ole heidän kirjoituksiaan nähnyt ja hoito ajankohtana luki "syksy", mutta saan nimet takaisin listaan jos näin halutaan.

Olis kiva saada tätä palstaa aktiivisemmaksi jos täällä on vielä kävijöitä!

Ihanaa joulun odotusta kaikille!
 
miles ehkä me jutellaan tällä kertaa keskenämme :p, vaikka muutkin olisivat erittäin tervetulleita osallistumaan keskusteluun. Meidän listamme on kovasti lyhentynyt, eikä plussia ole hetkeen näkynyt...

Täällä olen Synarelaa sumutellut kuun vaihteesta ja Menopuria olen pistellyt 6 iltaa. Punktio on maanantaina. Jos kaikki menee hyvin ja saadaan ensi viikolla siirrettyä jotain, niin heti joulun jälkeen olisi testipäivä.
 
Heippa kaikki!

Täälläkin asiat ovat edistyneet!
Limakalvon ohuuden kanssa olen taistellut ja kolmen päivän tehohoidoilla sain sen kriittiset 2 mm lisää ja limis oli tänään 5mm!!

Siirrettiin kaksi 8-soluista alkiota! Jotenkin on Hienompi ja Positiivisempi olo kuin viimeksi! Joko jo!?

Pakkaseen on mennyt jo 5 ICSI alkiota ja ainakin toiset 5 IVF alkiota on lisäkasvatuksessa ja menee tod näk pakkaseen myöhemmin. Ennestään 2 on pakkasessa ekala kierrokselta. Mutta nyt haluttiin tuoresiirto kuitenkin, kun se on edes Hieman parempi.

Nyt odotellaan, muutakin kuin joulua. Testipäivä on 22.12., eli lahjalista on mulla valmis!
 
ellenni laitoin sut piinailijoihin... kiva kun on jollain hoidot päällä niin voi jonkun puolesta jännittää :)
olispa kyllä niin ihana joululahja plussa uutinen.. tsemppiä piinailuun!

ja Pepponen liittyy kans kohta piinaamaan
 

Yhteistyössä