Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

kevätkello niin tosiaan, en ollut tiennyt koko kiinnittymisvuodosta, netistä kun katsoin asian niin sitä se saattaapi just olla. Vuotoa tuli siis parina päivänä mut tosi vähän ja se oli ruskeeta. Sit vuotojen jälkeisinä päivinä nipisteli alavatsasta molemmilta puolilta, välillä tosi tuntuvasti. en tiedä, olispa sekin jotain kiinnittymiskipuja...

pollyanna paljon voimia ja tsemppiä!! :hug: voi, mikä suru uutinen, olin jo varma että sulle tulee kunnon plussa.... loppuuko teillä hoidot vai vaihdatko toiseen ketjuun?

mariq voimia myös sulle edelleen... olet kyllä tosi urhea ja vahva ihminen kun jaksat suoraan lähtee km:n jälkeen vaan uuteen hoitoon. Mä eka ajattelin että kyllä mekin tehdään 3 hoitoo tälle vuodelle jos on tarvis. Nyt on olo kyllä vaan sellanen että musta tuntuu ettei ole enään voimia siihen kolmanteen hoitoon tälle vuodelle. Olen ihan rikki, poikki, mulla on nyt jo tosi nega olo, ei mitään tuntemuksia, ei edes ole tissit kipeenä, mitä viimeks oli. Ja testaus siis ke. Vähänkö pelottaa se testi tehdä.
Niin ja laskin jo kolmannen hoidon ajankohdan ja se tosiaan ehdittäis tehdä, mut sit testaus olis just ennen joulua. Et siinä olis sit joulu pilalla, jos nega tulis. .. vaikka ei tässä nyt hirveesti joulua muutenkaan juhlita kun ei ole sitä pientä kelle sitä joulua tekis.... joulu on mulle niin lastenjuhla, et tulee kyllä olemaan taas vaikeeta tänäkin vuonna..
joo, no tää vuodatus loppuu nyt tähän..
 
vuotopv 15 kohtutulehdus 10 päivän antibioottikuuri....
tunnustelin että kohdun suulla on hyytymä joka ei suostu irtoamaan...kattellaan.supisteli tosi paljon yks päivä mut ei se irronnut....polilla ei uskonet kun sanoin....anto vaan puhelimessa antibioottikuurin :(
 
voi Mariq että sulla osaa olla raskasta... tosi inhottavaa että eivät polilla uskoneet... jaksuja!!!

ON
eilen näin sitten elämäni ekan +!! Olipa todella hämmentävää ja herkkää koska olin niin asennoitunut negaan..
tein kaksi testiä kun ekaa en uskonut, toinen oli digitaalinen ja siihen tuli teksti "raskaana 2-3vk) :)
Fiilis on onnellinen, vaikka alussa vasta ollaan ja mitä vaan voi sattua vielä, mutta kun sen plussan ekan kerran näkee niin on se vaan hienoa.

Eilen sitten kävin jo verikokeissa ja hcg oli 312, ei kuulemma ole ihan raja-arvoissa 370-1300, mutta hoitaja sanoi kun huolestuin että noi on vaan viitearvoja ja antaa vähän suuntaa, koska ei tiedetä et koska on alkio kiinnittynyt.
Sanoi että lukema kuitenkin niin korkea että olen vahvasti raskaana ja mun pitää elää nyt sit sen mukaan. jos olis nega niin lukema olis alle 10.
Ens viikolla kontrolliverikoe ja sit jos kaikki hyvin niin eka ultra olis 2 viikon päästä pe 11.11.
Olen varovaisen onnellinen jo tästäkin saavutuksesta, meillekin voi siis onni käydä jos kaikki menee hyvin ja luoja suo... :heart:

mulla ei ole siis mitään raskausoireita että senkin takia tuntuu että onko tää tottakaan..
 
Viimeksi muokattu:
tää meidän ketju on hiljentyny tosi paljon, onko täällä vielä muita mukana kun minä, mariq , kevätkello, tuuli1976 ja pepponen ??

lista on vaan niin pitkä...

en uskalla vielä itteeni tonne plussanneisiin siirtää, ehkä sit ens viikon verikokeen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***

Moto76.............1.IVF/ 1.PAS................ joulukuu
elohopea.......... 1.IVF / 1.PAS... elokuu
Ellenni.............. 2.IVF/ICSI........ marraskuu
Sartsa00.......... 3.ICSI................syyskuu
83yrittäjä......... 1.IVF................syys-/lokakuu
pepponen......... 2.ICSI............... viikko 41
Mimosa2011.... .2.IVF.................syksy
Jensar.............. 2.IVF???............ syksy??
Tretyttö.............?................. . .......?
Talvitaika......... 2.IVF............... alkuvuosi / 2012
miranda-81.......3.IVF...................syksy/talvi??
mariq..............3ICSI................ ..marraskuu
Dreamer74...... 1.IVF/ 1 pas ..........tammikuu 2012

*** PIINAILIJAT *** :headwall:

Nimi.............Hoito...............Alk io(t)...........PP...........Testipäiv? ?

Miles................ 2. ICSI ......... 2 ............ ............... 26.10. oli +
pepponen.......... 2. ICSI.......... 1 ............. 3 ............... 31.10
Tuuli1976........ 1.IVF............... 1 ............. 1 .............. 2.11.

***PLUSSANNEET***....................... ......................LA :heart:

Marilis...........yllätys luomuplussa.......toukokuu
Toiveissa........1.ICSI................. ...... .kesäkuu.............
Heidari...........1. IVF/1. PAS...............kesäkuu..............
Sinirusko........1.IVF.................. ....... .kesäkuu.............20.2.2012
Sharona.........IVF..................... ...... .heinäkuu.............
Millie73..........1.icsi................ ...... ....heinäkuu.............
lallaa77...........IVF.................. ..... ....heinäkuu.............
hattivattinen....1.IVF.................. ..... ..heinäkuu.............
Sol.................2.ICSI.............. ...........elokuu................. 23.4.2012
Kiena.............IUI................... ...........elokuu................
Kevätkello..... ... 2.ivf........................ lokakuu
 
Viimeksi muokattu:
miles oikein suuret ja lämpimät onnittelut sulle plussasta! :flower: Minä en olekaan koskaan vielä sitä ihmettä (plussaa) nähnyt... ;) Kai se on niin, että ne, keillä hoidot ovat akuutisti menossa jaksavat kirjoitella ja olla aktiivisia palstalla, muut ovat enemmän taustalla, kunnes taas on heidän vuoronsa olla hoitojen pyörityksessä.

Olisihan sitä kaikenlaisia tuntemuksia, mutta yritän olla niitä nyt liikaa miettimättä/analysoimatta. Odotellaan ja katsellaan. Päivä kerrallaan. PP 10 menossa...:confused:
 
Sol
Onnea miles :heart: Tuu sitten tonne odotuspuolen ketjuun mukaan!

Voimia kaikille hoidoissa tarpoville, niin kovasti odottelen teitä kaikkia odotuspuolelle! :hug: Tulee aina lueskeltua tätäkin palstaa, ja ottaa sydämestä ikävät uutiset, kun haluaisi auttaa mutta eihän tässä oikein mitään voi. Ei sitä itekään ois halunnu jotain selkään taputtelua, kun ei ollut onnistunut. Ei sitä lapsettomuuden surua kuitenkaan unohda vaikka onkin onnellisessa tilanteessa. Nautin nyt kuitenkin tästä onnesta ja toivon kaikille samaa :heart:

Sol 14+3 (mun laskettu aika on 23.4., jos haluutte lisätä)
 
miles ihanaa! Onnea! Tiedän just tuon tunteen epäuskosta, että onko se todellakin plussa?! Mä olen tehnyt testejä nyt jo kaksnumeroisen määrän kun pakko koko ajan varmistaa. Eka ultra on ensi viikolla ja kyllä sitä on odotettu. Toivotaan vaan, että kaikki olisi kunnossa. Suurin pelko on, ettei siellä ole mitään... Yhdyn Solin sanoihin ja kutsun mukaan tuonne odotuspuolelle. Jatketaan piinailua siellä =)
 
Kyllä täällä taustalla ollaan vielä!
Seuraavasta vuodosta alkaa 2. IVF/ICSI.
Saa nähdä kuinka käy tällä kertaa. Ainakin nyt Vaadin kahta alkiota! Jotenkin on toisaalta olo, että jaa-a, mutta positiivisella mielellä ollaan!
Ilmoilen kunhan on piikitys aloitettu taas, Puregonilla mennään niinkuin viimeksikin.

Onnea kaikille odottajille ja piinailijoille. Ja tsemiä meille muille!
 
miles:eek:nnea

kunpa nyt muilla + pysyis...onhan näissä hoidossa suurempi km riski :(

vuotonr pv 19 ja antibioottia edelleen..alkaa jo ihan oikeesti vituttaa ettei tiiä miten olis....taitaa mennä seukki hoito joulukuulle....prkl.....
 
pepponen, sol, kevätkello , mariq
Kiitti onnitteluista! Täällä vielä otetaan tosi "neutraalisti" tää raskaus, koska mulla vuotaa. Vuotoa on ollut jo 11pv ja se on sellasta vähästä ruskeeta vuotoo. Klinikalla sanoivat, että se on tavallista näin alussa, mutta olen vähän kyllä huolissani. Miks se ei voi loppua.
Perjantaina tein uuden testin ja plussa siellä oli taas. Luulen että testailen joka toinen pv. Ens ti tai ke sit uuteen verikokeeseen, jospa olis hcg arvo noussut normisti niin vähän rauhottusin. Koko ajan vaan yritän muistuttaa itteeni että äitinikin vuoti paljon kun minua odotti, että jospa mulla olis sama. Mut tää ei kyllä ole ollenkaan kivaa.. Pelkää että onko siel mitään.

sol ja kevätkello kutsuitte mut odotus puolelle. Kävin kurkkaan jo sen ketjun ja houkuttas jo tulla mukaan, mut odottelen vielä ainakin seuraavan verikokeen. Tai sit ultraan asti. katsotaan...

tuuli1976 voimia! kantsii kuitenkin varmaan se testi tehdä, koska ainaki mulle sanottiin, että vaikka kuinka alkais vuoto, niin saattaa silti olla raskaana ja testi tulee tehdä. Toisilla tulee tavallaan menkat ja voi vuotaa enemmänkin vaikka olis raskaana... en tiiä, onko sua ohjeistettu noin?
 
miles: onnea onnea onnea!!! :) Ihanaa, että seassa on myös plussauutisia.

Ei ohjeistettu testaamaan, soitan huomenna polille ja kyselen epäselviä juttuja. Vuotoja tulee sen verran runsaasti (normi menkat), joten olisi kyllä maailman kahdeksas ihme, jos tässä tilassa olisi raskaana.
 
ellenni laitoin sulle listaan 2IVF/ICSI ja ajankohta marraskuu, jos meni väärin niin muutan sitten

tuuli1976 kiitti onnitteluista!

pepponen jokos olet testaillut? odottelen sieltä hyviä uutisia... =)
 
Viimeksi muokattu:
ON testasin taas tänään, selkee vahva plussa, mut siis vuotaa edelleen..
hiukan on tullut jo tässä oireitakin, väsyttää koko ajan vaikka ulkoilen joka päivä hyvin. Sekä nälkä vaivaa vähän väliä, uskomatonta miten paljon sitä pitääkin näin alussa syödä. Mihin se kaikki ruokamäärä menee... oon kait kohta pyöree kun pallo pelkästään jo tän syömismäärän takia... =)
 
No niin, nyt ihan omaa napaa. Sitä voi testailukin aiheuttaa ylimääräistä sydämen tykytystä ja jännitystä elämään. :eek: Minulla oli maanantaina virallinen testipäivä, mutta otin varaslähdön sunnuntaina, kun maanantaina piti kuitenkin testin jälkeen töihin mennä (töihin ei kovin itkuisena haluaisi lähteä). Sunnuntain liuskatesti antoi tulokseksi negan. Sitä sitten sulattelin sunnuntain. Ajattelin hankkia vielä maanantain viralliseen testipäivään oikein digitestin (Clearblue), kun sellaista en ole aiemmin käyttänyt ja digitestejä on palstoilla kehuttu. Maanantaina sitten unenpöpperössä sain testiin tuloksen: Raskaana 1-2 viikkoa. Tämä hämmensi sen verran, että tein parin tunnin päästä vielä jonkun marketista ostetun liuskatestin, jonka tulos oli negatiivinen. Päivällä soittelin poliklinikalle, jossa kehotettiin odottamaan 1-2 päivää ja testaamaan sitten uudelleen. Joskus joillakin kuulema arvot nousevat hitaasti. Eli maanantaina apteekkiin ostamaan uusia testejä. ;)

Tiistain liuskatesti (pitihän sitä nyt tiistainakin asiaa tutkia, testinä Apteekin oma) antoi tuloksen negatiivinen ja tämän keskiviikkoaamun digitesti (sama Clearblue) antoi tuloksen: ei raskaana. Eilen ja tänään onkin sitten jotain pientä tuhrua tullut. Mutta olipa tämäkin sitten yksi jännitysnumero lisää näissä kuvioissa.

Meidän tilanteemmehan on niin surkea, että kummassakin hoidossa olemme saaneet vain yhden tuoresiirron eikä pakkasessa ole mitään. Nyt taas odotellaan. Tällä kertaa kirjettä, jossa kerrotaan, mille viikolle varataan aika viimeisen (3.) hoidon suunnitteluun.

Parempaa onnea niille, joilla hoidot ovat nyt alkamassa!
 
taustalla yhä edelleen ja välillä käyn kurkkimassa teidän kuulumisia.

Onnea, teitä oli jokunen oli saanut plussankin.

Voimia teille joilla ei ole haaveet toteutuneet.

pitäisiköhän ensi vuoden alusta yhdistää hoitolaisten pinoja, kun kirjoittelu vähenee jossakin vaiheessa kuitenkin (ainakin minulla)?

tämä on tällaista odottelua, toiveena että jos heti tammikuun alusta päästäisiin toiseen hoitoon. sama tapa eli lyhyt kaava, joka aloitetaan kuukautisten ajoittamisella pillereillä, on tulossa. lääkityksen muutoksesta ei ole vielä tietoa. samoin tuo ajankohta vielä epävarma (alkuvuosi 2012 oli sanonta). jotenkin haluaa että minä minä heti, mutta onhan niitä muitakin valitettavasti samassa tilanteessa.
 
***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***

Moto76.............1.IVF/ 1.PAS................ joulukuu
elohopea.......... 1.IVF / 1.PAS... elokuu
Ellenni.............. 2.IVF/ICSI........ marraskuu
Sartsa00.......... 3.ICSI................syyskuu
83yrittäjä......... 1.IVF................syys-/lokakuu
pepponen......... 3.ICSI............... viikko 49
Mimosa2011.... .2.IVF.................syksy
Jensar.............. 2.IVF???............ syksy??
Tretyttö.............?................. . .......?
Talvitaika......... 2.IVF............... alkuvuosi / 2012
miranda-81.......3.IVF...................syksy/talvi??
mariq..............3ICSI................ ..marraskuu
Dreamer74...... 1.IVF/ 1 pas ..........tammikuu 2012

*** PIINAILIJAT *** :headwall:

Nimi.............Hoito...............Alk io(t)...........PP...........Testipäiv? ?

Miles................ 2. ICSI ......... 2 ............ ............... 26.10. oli +


***PLUSSANNEET***....................... ......................LA :heart:

Marilis...........yllätys luomuplussa.......toukokuu
Toiveissa........1.ICSI................. ...... .kesäkuu.............
Heidari...........1. IVF/1. PAS...............kesäkuu..............
Sinirusko........1.IVF.................. ....... .kesäkuu.............20.2.2012
Sharona.........IVF..................... ...... .heinäkuu.............
Millie73..........1.icsi................ ...... ....heinäkuu.............
lallaa77...........IVF.................. ..... ....heinäkuu.............
hattivattinen....1.IVF.................. ..... ..heinäkuu.............
Sol.................2.ICSI.............. ...........elokuu................. 23.4.2012
Kiena.............IUI................... ...........elokuu................
Kevätkello..... ... 2.ivf........................ lokakuu
 
miles toivottavasti on ok, että päivitin listaan omat tietoni (3. ICSI tulossa) sekä poistin itseni ja Tuuli1976:n piinailijoista?

Eli tällä kertaa poliklinikka yllätti iloisesti: eilen puhuin puhelimessa, että seuraava hoito olisi mahdollisimman pian. Tänään olikin sitten kirje odottamassa, että hoidon suunnitteluaika tulee varata ensi/seuraavalle viikolla. Näin tuleva hoito menee vielä tämän vuoden puolelle, mikä sopii vallan mainiosti, sillä Kelan lääkekatto on tälle vuodelle täynnä. Huh, yksi huoli vähemmän.
 
pepponen olen niin pahoillani, iso :hug: ja jaksamista! tosi kiva että pääset seuraavaan hoitoon vielä tän vuoden puolella

ja ei tietenkään haittaa että muokkasit listaa, saa sitä muutkin muokata :)

talvitaika tsemppiä odotteluun, sekin on aika raastavaa, tiedän kun kesällä piti matkan takia siirtää toista hoitoa myöhemmäksi... toivottavasti pääset heti tammikuussa hoitoon

ON pidän itseni vielä piinailijoissa ja hengailen täällä listalla koska oma tilanteeni on vieläkin epäselvä, että olenko raskaana nyt sitten vai en...

mullahan oli niin että hcg arvo ei ollut raja-arvoissa ekassa veritestissä. Kävin toisen verikokeen tekemässä viime viikolla ja hyvin oli arvo noussut, mutta ei ollut edelleenkään raja-arvoissa. Mun arvo oli 3992 ja raja-arvo jotain 4200. No, eihän se siitä paljoa heitä, mut kuitenkin häiritsee mun mielenrauhaa.

Sit viime lauantaina oli ihme kipuja/ juilintaa alavatsassa ja pelkäsin jo kohdunulkoista. No, kipua ei kestänyt kauheen kauan verrattuna eiliseen. Eli eilen oli sitten kunnon säikähdys kun alavatsa oli tosi kipeenä 4,5 tuntia eilen illalla ja sit kun kävin vessassa niin kolmena kertana tuli isoja verihyytymiä + muutenkin veristä vuotoa...
Pelkäsin niin keskenmenoa ja pelkään edelleen.
Kipu jatkui tänä iltana, mutta ei niin kovana kun eilen sekä vuotoa tulee myös vielä mutta ei niin paljoa.
Parin ihmisen kanssa olen tänään jutellut ja heillä ollut kanssa alkuraskaudessa samoja oireita, mutta silti oli kaikki hyvin.

Soitin tänään sitten aamulla klinikalle ja sieltä sanoivat että saattaa olla aikanen keskenmeno tai sitten kaikki saattaa olla kaikesta huolimatta hyvin, vuoto ja kivut kuuluu joillain alkuraskauteen. Sanoi, että ultrassa saa sitten varmuuden että mitä on käynyt.

Mulla olis "virallinen" ultrapäivä perjantai mutta en saanut sinne aikaa joten menen jo torstaina. Jännittää ja pelottaa todella paljon että onko siellä mitään, kun tää alku on ollut näin "raastavaa". Pelkään, miten jaksan jos on mennyt kesken... onneks tiedän jo ylihuomenna, ei tarvii kauheen kauaa enää odotella.
 

Yhteistyössä