Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

Moto, mä oon ajatellut, että kun siirretään kaksi alkiota, todennäköisyys tietysti kaksinkertaistuu! Tää on tällaisella idiootin matematiikalla :LOL: Oon kanssa kuullut, että kiinnittymisen todennäköisyys lisääntyy. Mulla ekalla kerralla siirsivät jo kaksi, koska tavara oli niin huonoa, että varmaan ajattelivat, että laitetaan tuolta nyt kaupan päälle tuollainen vielä. Ja taas siirsivät kaksi, näytän varmaan potentiaaliselta kaksosäidiltä... jotkuthan ei missään nimessä halua kahta ja jotkut lääkärit taas ovat kovin haluttomia kahden siirtoon.

Mulla on painon tunne jatkuvasti alavatsalla, joko siellä tapahtuu jotakin tai sitten punktio vielä vaivaa tai sitten on vain psykologinen vaikutus :cool:
 
Mariq Voi eiih, kyllä teitä nyt koetellaan :( Voimia sinne!

polyanna Vau, hieno saalis! Mahtavaa, että saitte pakkaseenkin niin monta!

ON: Mulla tänään PP 12.. Tutemuksista sen verran, että mulla on menkkamaista jomotusta aina silloin tällöin, välillä tosi voimakkaitakin ja aina tämän jälkeen tulee kauhea hiki ja sit huonovointisuus. Ja sen olen huomannut, että kaikki ruuat röyhyttää jota mulla ei ole kyllä ennen ollut. Muuten ei mitään, edes tissit ei oo kipeet

Mä olin päättänyt kiusata itseäni tälläkertaa testailemalla jo ajoissa, koska viimeksi en päässyt testaamaan ollenkaan :/ Maanantaina KP10 testasin clearblue testillä hyvin hailakan plussan, mutta sitten luin netistä et ne testit saattaa näyttää virhetuloksia (eli juuri tuollaisia hailakoita, vain toiselta puolelta sinisiä olevia viivoja) joten testasin tänään KP12 uudelleen ja tälläkertaa apteekin omalla testillä ja sain selkeän haamuplussan vieläkään en suostu uskomaan koska oli kyse vain haamusta, eli testaan vielä perjantaina ja silloin pitäisi sitten jo näkyä kunnolla =)
 
hienoa sartsa, plussatuulta (eikö ollut tulossa myrsky, positiivisena sellaisena:)

tsemppiä polyannalle, toivottavasti tarraa kii.

moto hienoa että sulla on siirrettävää. onko passissa käytössä muita lääkkeitä kuin zumenon?

pepponen, mulla oli vähän sama sinisilmäinen luottamus että kyllä sieltä siirrettävää tulee useampaankin kertaan. turha toive meikäläiseltä.

jotta asiat menis vielä huonommin, minun hoito siirtyy todennäköisesti tammikuulle, lekurin kiireiden vuoksi. miksi meitä lapsettomia on niin paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Talviaika Zumenonin aloitan kp 1 ja siirron jälkeen on sitten kuulemma luget. Onkohan muilla yleensä muita lääkkeitä?
Harmillista, että hoitosi siirtyy. Niin ja ilmeisesti meitä hoitoa tarvitsevia on todella paljon enemmän mitä itse edes ajattelee.
Sartsa Miten kävi testin kanssa ? :) Toivottavasti haamu vahvistui!
 
Polyanna Juu, tämä on kolmas ICSI jo meillä.

Minä testaisin tänä aamuna klo 4:00 kun veräsin vessahätään ja kyllä, testiviiva on vahvistunut keskiviikosta, silloin piti vielä viivaa tihrustaa ja nyt se näkyy jo aivan selvästi :) MUTTA vatsaan koskee menkkamaisesti ja olen vuotanut verta keskiviikosta asti joloin menkkojen piti alkaa! MITÄ IHMETTÄ TÄMÄ ON?? Olenko raskaana vai en?? :stick:
 
osallahn on noi vuodot ihan harmittomia...

mulla yleensä ku vuoto/tuhru alkanut ennen plussaa vähän plussan jälkeen ovat meinnanneet km....

täällä pientä tuhrua havaittavissa että joskos se keskenmeno sitt alkais pian....toivohan sopii...
pääsis jo uuteen yritykseen....yks hoito vielä ...mitä sitten.....luovuttaa vai...
 
kiena : Onnea ultrauutisesta, varmasti huippua nähdä pieni sykkivä sydän :heart:

moto76: harmi että tuli nega.. voimia ja tsemppiä uuteen yritykseen. Onneksi teillä on alkioita pakkasessa niin ei tarvitse mennä läpi uutta hoitoa.
Mulle sano lääkäri että jos siirtää yhden alkion niin onnistumisprosentti 30% sit jos siirtää 2 alkioo niin prosentti nousee 50%. Tämän takia me valittiin 2 alkion siirto, koska meillä kun ei voi pakastaa niin haluttiin saada mahdollisimman maksimaalinen "hyöty" hoidosta. Mut siis eka ICSI ja 2 alkioo --> nega.
Ja lääkärit ei tosiaan kauheen mielellään siirrä 2 alkioo koska kaksosraskaus on aina riskiraskaus, mutta onneks se ymmärsi meidän tilanteen et miksi halutaan 2. eli kahden alkion siirto on myös varmaan yksilöllistä etä suostuuko lääkäri siihen.
2 alkion siirtoon vaikuttaa myös se kuinka hyvässä kunnossa nainen on, mm luin jostain tai sit se lääkäri kerto että ylipainoisille ei koskaan siirretä 2 alkioo. en tiedä syytä tähän että miksi näin.
Mulle lääkäri sano että koska olen normipainoinen niin enköhän jaksa kantaa myös mahdollisen kaksosraskauden..


dreamer74 tuolla aikaisemmin kysyit pitkästä viljelystä...
mulle lääkäri sanoi, että normaalisti alkio siirretään 2-3 päiväsenä jos on pakastettavaa, koska 2-3 päiväinen alkio kestää pakastuksen paremmin kun pidemmälle viljelty.
Pidempään viljelyyn on varmasti eri syitä, mutta meillä on se että koska ei voi pakastaa niin tekevät 5 päivän viljelyn jolloin erottuu parhaimmat joukosta ja saadaan parhaimmat alkiot siirtoon. Eli kun viljelee pidempään niin sillon näkee ne mitkä jakaantuu parhaiten...

Niin ja tsemppiä sulle piinailuun!!

mariq voimia sulle, on kyllä niin ikävää aina lukea noita sun uutisia, toivoisin niin teille jo pysyvää plussaa. Jospa kolmas kerta toden sanoo!!
Oot kyllä tosi urhea ja vahva ihminen että jaksat näinkin pian jatkaa hoitoja vaikka jo niin monta km takana! Sulle vielä iso :hug:

pollyanna tsemppiä piinailuun! koskas sulla testipäivä?

sartsa00 onnittelut plussasta!! toivottavasti vaan vahvistuis ja vuoto loppuis!
Joillain vuoto tulee silti vaikka olis raskaana, joten ei välttämättä tarkota huonoa. Mä menisin ite varmaan mahd pian veritestiin että näkis hcg arvon. siitähän se sit varmistuu että mitä siellä tapahtuu. Inhottavaa tollanen epävarmuus.
 
***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***

Moto76.............1.IVF/ 1.PAS................ joulukuu
elohopea.......... 1.IVF / 1.PAS... elokuu
Ellenni.............. 1.IVF1.PAS........ elokuu
Sartsa00.......... 3.ICSI................syyskuu
Tuuli1976........ 1.IVF.............. syyskuu
Miles................ 2. ICSI .......... syys-lokakuu
83yrittäjä......... 1.IVF................syys-/lokakuu
pepponen......... 2.ICSI............... viikko 41
Mimosa2011.... .2.IVF.................syksy
Jensar.............. 2.IVF???............ syksy??
Tretyttö.............?................. . .......?
Talvitaika......... 2.IVF............... loka-marraskuu
miranda-81.......3.IVF...................syksy/talvi??
mariq..............3ICSI................ ..marraskuu


*** PIINAILIJAT ***
Nimi.............Hoito...............Alk io(t)...........PP...........Testipäiv? ?
Dreamer74...... 1.IVF.............. 2 ................. ............. 6.10.
Pollyanna.......... 2.IVF............. 2 .............. .......... 16.10.


***PLUSSANNEET***....................... ......................LA
Marilis...........yllätys luomuplussa.......toukokuu
Toiveissa........1.ICSI................. ...... .kesäkuu.............
Heidari...........1. IVF/1. PAS...............kesäkuu..............
Sinirusko........1.IVF.................. ....... .kesäkuu.............20.2.2012
Sharona.........IVF..................... ...... .heinäkuu.............
Millie73..........1.icsi................ ...... ....heinäkuu.............
lallaa77...........IVF.................. ..... ....heinäkuu.............
hattivattinen....1.IVF.................. ..... ..heinäkuu.............
Sol.................2.ICSI.............. ...........elokuu.................
Kiena.............IUI................... ...........elokuu................
Kevätkello..... ... 2.ivf................. lokakuu
 
Viimeksi muokattu:
dreamer74 ja pollyanna
päivitin teidän tiedot listaan eli molemmat piinailijoihin
mites dreamer74 oletko jo testaillut??

ON: tässä on ollut vähän kaikenlaista stressiä .
miehen selkä tuli tosi kipeeks ja oli jo sairaalassa , mutta onneksi kipu hellitti ja pääsi suomeen tutkimuksiin. Siinä jo säikähdettiin että päästäänkö hoitoon ollenkaan , mutta onneksi ei ollut mitään vakavaa, että päästiin alottaan uusi ICSI.

Mulla oli punktio eilen ja 9 munasolua löytyi. Valitsin tällä kerralla nukutuksen kun eka kerta oli niin tuskallinen ja oli hyvä valinta. Ei tarvinnu stressata kivun kanssa ja en ollu myöskään punktion jälkeen niin kipee kun viimeks. Tänään tuli soitto että 9 munasolusta oli 8 kypsää ja niistä 6 hedelmöitynyt.
Nyt sit jännätään ke asti että moniko on lähtenyt tarpeeks hyvin jakautuun. Haluttas taas 2 alkon siirto, mutta rippuu nyt et onko siel alkioita "jäljellä" ke. Jännittää!!

Meinasin jo siirtää itteni piinailijoihin, mutta aattelin kuitenkin odottaa ke asti että varmistuu että saan kyytiläisen/t matkaan! meinasin vaan mennä vähän asioiden edelle. :p
 
Viimeksi muokattu:
moto76 : laitoin sulle listaan 1. PAS joulukuu. Onko oikein??

Muut syksyllä hoidoissa olevat / menevät onko teidän tiedot listalla oikein???
Lista vaan näyttää aikas pitkältä vai onko täältä jo osa siirtynyt muihin ketjuihin??

ajattelin et vois pitkästä aikaa laittaa ton listan kunnolla ajan tasalle, että siitä selkeesti näkis missä vaiheessa kukin on...
 
Viimeksi muokattu:
Olen käynyt kyllä lueskelemassa kuulumisianne mutta kirjoitellut enemmän tuossa toisessa ketjussa. Meillä siis oli tosiaan tuo hoito viikolla 38 ja perjantaina oli testipäivä ja testasin plussan. Usko oli jo lähes mennyt, kun ei mitään oireita ollut, joten yllätys oli todella suuri kun plussa alkoi tikkuun tummeta. Tänään tein taas aamulla testin toisella testillä ja siihen tuli kaksi tummaa viivaa eli kai se täytyy vähitellen uskoa, että tässäkin kropassa jotain voi tapahtua. Mut saa siis siirtää plussanneisiin, vaikka onhan tässä vielä vaikka mitä riskejä saada keskenmeno tai että raskaus ei ole oikeessa paikassa tai jotain muuta vikaa. Pelottaa ihan hirveesti ja piinailu jatkuu!
miles onnea sulle siirtoon! Mun solumäärät oli jokseenkin samanlaisia, mutta yritin uskoa, että se yksi riittää. Tällä kertaa laatu oli hieman parempaa kuin ekalla kertaa, joten ehkä se auttoi.
Pollyanna onnea viimeisiin piinailupäiviin, peukut pystyssä että toinen kerta toden sanoo!
Talvitaika ja muut hoidossa pettyneet: teille voimia ja uskoa! Mulle sanottiin, että noi hoidot voi olla tosi erilaisia eli kun oma eka hoito tuntui meneen ihan penkin alle niin oli vaikea uskoa että tästä koskaan mitään tulisi. Toisin kuitenkin kävi. Nyt vain toivon, että pysyy matkassa.
 
Onnea Kevätkello!!!

Mun testipäivä on su 16.10. Olen luvannut itselleni, että oikeasti odotan sinne asti. Mies kysyy, että luulenko tosiaan pystyväni odottamaan? Aion ainakin yrittää, päivä kerrallaan... tosin jos ei plussaa tule, en varmaan testaa ollenkaan, koska ei mun kuukautiset koskaan oo myöhässä...
 
  • Tykkää
Reactions: Kevätkello
Heippa

Me kaytiin veritestissa viime torstaina, ja se oli kylla positiivinen, mutta hormonitasot todella matalalla, joten laakari ei oikeen antanut toivoa etta olisi muu kuin kemiallinen raskaus...
viikonloppu mentiin tupla hormoneilla ja nyt maanantaina uusi veritesti, joka vahvisti etta IVF epaonnistui meilla nyt ekalla kerralla. Ei jaksaneet pienet alkiot tarrata kiinni.... :(

PAS tammikuussa, joten mut voi ny poistaa listalta. Poistun tammikuuhun asti taustalle. :wave:
 
polyanna peukkuja et onnistuu

miles hyvä saalis voinet mennä toivekkaita siirtoon

dreamer voi harmi ettei onnistunut, keräile voimia ja uuteen vuoteen paremmalla onnella (tiedän ei lohduta tuossa tilanteessa)

minulle voi laittaa et 2 IVF alkuvuosi. en uskalla olla varma ennenkuin on tarkka aikataulu tiedossa. lekuri oli taas niin positiivinen raskautumisen suhteen että. mistä tuo positiivisuus oikein kumpuaa kun tulos oli niinkin huono. aloittelen taas ehkäisypillerit kun haluaa hoidon niin alottaa ja samalla yritetään pitää luultua endoa kurissa.

kuinka kauan etukäteen teillä on lääkärit suostuneet kirjoittamaan lääkkeet? itselle olisi lääkekaton täyttymisen vuoksi edullisempaa jos sais ostaa ne joka tapauksessa tämän vuoden puolella vaikka hoito menisikin (siis aloittaminen) tammikuun puolelle.
 
Talvitaika mulle lääkäri sanoi, että jos mennään vielä kolmanteen hoitoon niin se menee varmaankin ensi vuoden puolelle, mutta voivat kyllä kirjoittaa mulle lääkkeet tälle vuodelle niin saan ne tuohon lääkekattoon eli kannattaa ehdottomasti kysyä asiaa! Ei se niiden lääkäreiden taskusta pois ole ja onhan se hyvä, että seuraavaa hoitoa suunnitellaan ajoissa, että saataisiin parempia tuloksia.
Dreamer74 voi kurjuus! Teillekin toivon, että seuraava kerta tuottaisi parempaa tulosta!
 
***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***

Moto76.............1.IVF/ 1.PAS................ joulukuu
elohopea.......... 1.IVF / 1.PAS... elokuu
Ellenni.............. 1.IVF1.PAS........ elokuu
Sartsa00.......... 3.ICSI................syyskuu
Tuuli1976........ 1.IVF.............. syyskuu
83yrittäjä......... 1.IVF................syys-/lokakuu
pepponen......... 2.ICSI............... viikko 41
Mimosa2011.... .2.IVF.................syksy
Jensar.............. 2.IVF???............ syksy??
Tretyttö.............?................. . .......?
Talvitaika......... 2.IVF............... alkuvuosi / 2012
miranda-81.......3.IVF...................syksy/talvi??
mariq..............3ICSI................ ..marraskuu
Dreamer74...... 1.IVF/ 1 pas ..........tammikuu 2012

*** PIINAILIJAT ***

Nimi.............Hoito...............Alk io(t)...........PP...........Testipäiv? ?
Pollyanna.......... 2.IVF............. 2 .............. .......... 16.10.
Miles................ 2. ICSI ......... 2 ............ 1 ........... 26.10.

***PLUSSANNEET***....................... ......................LA

Marilis...........yllätys luomuplussa.......toukokuu
Toiveissa........1.ICSI................. ...... .kesäkuu.............
Heidari...........1. IVF/1. PAS...............kesäkuu..............
Sinirusko........1.IVF.................. ....... .kesäkuu.............20.2.2012
Sharona.........IVF..................... ...... .heinäkuu.............
Millie73..........1.icsi................ ...... ....heinäkuu.............
lallaa77...........IVF.................. ..... ....heinäkuu.............
hattivattinen....1.IVF.................. ..... ..heinäkuu.............
Sol.................2.ICSI.............. ...........elokuu.................
Kiena.............IUI................... ...........elokuu................
Kevätkello..... ... 2.ivf........................ lokakuu
 
Viimeksi muokattu:
talvitaika + dreamer74 päivitin teidän tiedot listaan

dreamer74 harmi, ettei nyt onnistanut. Mulla oli sama ekasta Icsistä, kemiallinen... oli ärsyttävää kun eka luuli et jes nyt tää onnistu niin sit tulikin romahdus...
Tsemppiä sulle ja voimia seuraavaan hoitoon.

ON siirsin itteni nyt sit piinailijoihin. Kaks hyvää alkioo on nyt tänään siirretty, muut ei ollu kehittyny niin pitkälle. Olin tosi tyytyväinen noihin kahteen, se olikin tavoite, enempää ei olis tarvittukaan. Toivon nyt vaan parempaa onnea kun viime kerralla... olis niiiin ihanaa nähäd ne kaks viivaa...
 
kevätkello Kiitos! =)

pollyanna katselin tota listaa ja nyt vasta tajusin miten samassa mennään, molemmilla toinen hoito + 2 alkioo siirretty, mulla vaan testipv 10pv myöhemmin =)
 
Viimeksi muokattu:
onnea plussanneet,toivotaan jotta pysyy loppuun asti mukana......

ja iso hali neganneille

otin cytotecit 12päivä,lääkkeellinen tyhjennys ei muuten tullut pieni ulos..sillä oli napanuora ja kaikki mutta ei jaksanut kasvaa....vuosin todella paljon sidettä vaihdoin 5-10 min välein.....noh...aamulla alko pyörryttää ja ei muuta ku päivystykseen ja tippaan...olin valka ku lakana....sitt ultraaan ku tippapullo tyhjä ja oli melkeen kaikki tullut ulos..isot hyytymät,isoimmat oli nyrkin kokoisia.

oisivat panneet toisenki tippapullon mutta en jaksanut odottaa. lähdin kotiin nukkumaan ja syömään.
nyt on toinen vuoto päivä ja hiukan vielä väsyttää ja huippaa mutta vuotot normaalia ja kyllä se tästä....

seuraavista menkoista sitt viimeinen hoito :(.

ukolla on tulossa leikkaus, joten se tietty siirtää viimistä hoitoa...en kyllä jaksais.haluan nää jo alta pois...ukkokin täyttää jo 42v.......

kaikkihan ei saa lasta edes näillä koeputkihoidoilla...me taidetaan olla yks niistä :(

mut mut uskoa on, ku vielä lähdetään 3 hoitoon. Se eroaa muista sen verran ,että on icsi, muut 2 hoitoa olleet ivf.
kaikille paljon voimia ja uskoa hoitoihin ja pettymyksiähän tulee joillain paaljonkin ja jotku onnistuu suitsait...mut...elämä on.....
:)
 
Pahoittelut Mariq:lle, on pahan kuuloista!

ON: testipäivä on sunnuntai, mutta ei kai sinne asti tarvitse odotella. Aivan negaolo, mikään ei viittaa siihen, että olisi tärpännyt. Ei mikään. Laskeskelin jo, mihin kohtaan PAS menisi ensi kuussa. :|
 
Punktio takana! Huh! Omin jaloin selvisin salista ja sairaalasta pois, ei niin paha kokemus siis. Munasoluja saatiin 7, odotellaan nyt, onko maanantaina jotain siirrettävää. Sain kipulääkityksen lisäksi toimenpiteen jälkeen antibiootin suoneen, koska soluja kerätessä piti painella vatsan päältä, jotta kaikki saatiin kerättyä (näin asia selitettiin, kun kysyin syytä antibioottiin).

Tänään oli ihanan rauhallista ja nopeaa osastolla, hyvä, että mies ehti oman osuutensa toimitettuaan mukaan saliin munasolujen keräykseen. :p
 

Yhteistyössä