Eipä antaneet autoilijat ekaluokkalselle tietä suojatiellä

"nuuh"
Seisoin aamulla bussipysäkillä jonka vieressä on suojatie ja liikennevalot. Tie on suora ja molempiin suuntiin on merkit valoista. Kuusi autoa ajoi ihan sukkana päin punaisia ja kas KAIKKI KUSKIT OLIVAT NAISIA!!!! Taidan perkele mennä huomenaamuna kameran kanssa samaan kohtaan ja alan paparazzisiksi.
 
[QUOTE="nuuh";30174593]Seisoin aamulla bussipysäkillä jonka vieressä on suojatie ja liikennevalot. Tie on suora ja molempiin suuntiin on merkit valoista. Kuusi autoa ajoi ihan sukkana päin punaisia ja kas KAIKKI KUSKIT OLIVAT NAISIA!!!! Taidan perkele mennä huomenaamuna kameran kanssa samaan kohtaan ja alan paparazzisiksi.[/QUOTE]

ans mää arvaan, suurin osa piti ajaessaan luuria korvalla?
 
myös koulumatkalla
Vastuu on aivan ehdottomasti autoilijalla. Ei 7-vuotiaalla, joka yrittää päästä hengissä kouluun ilman että joku pälli ajaa yli.
Todellakin vastuu on useimmiten autoilijalla silloin, kun jalankulkija on noudattanut liikennesääntöjä. 7-vuotiasta pitää aina varoa ja myös muita liikenteessä liikkuvia. Ja vaikka autoilijalla onkin vastuu, niin on varmaankin suotavaa omata jonkinlainen itsesuojeluvaisto ja varovaisuus myös jalan liikuttaessa. Onhan tästä esimerkkejä viime syksyltäkin. Aina autoilija ei ole syyllinen, jos joku ryntää eteen - oli sitten suojatie tai ei.
 
autoilija
Täällä taas autoilijat selittää suu vaahdossa miksi ei muka tarvitse/jaksa/viitsi/näe järkeä pysähtyä suojatien eteen ja miten kaikki on kaikkien muiden vika aina. Kortti pois vaan ekasta virheestä!

Jos suojatielle on joku astumassa, siellä on joku, tai joku on niin lähellä suojatietä että MAHDOLLISESTI sille astuu, autoilija HILJENTÄÄ vauhtia ja pysähtyy sen eteen. Piste. Se on ihan sama kuluuko siinä sun jarrupalat vai katkeeko liikennevirta vai mitä, mutta tämä on laki. Se on myös hyvin yksiselitteinen ja selvä, joten turhaa narinaa ja nirinää kaikki selitettelyt tyystin. Ja ne kaksikaistaiset... ei VOI olla niin vaikeaa! Siinäkin pitää pysähtyä jos joku on suojatielle astumassa, ja onneksi suojatien eteen pysähtyneen auton ohittamisesta pysähtymättä saa kunnon sanktion heti, kortti pois! Valvontaa vaan pitäisi tehostaa vielä lisää!

Ihan jatkuvasti tuolla näkee sitä että esim. kun itse menen vaunuilla, niin ei anneta suojatiellä tietä. Eilenkin joku paku paahtoi suojatien yli tuhatta ja sataa, ja vielä MOIKKAS minulle niinkuin minä olisin hänelle muka jotain tietä antanut. EI. En vaan halunnut murhata lastani hänen pakunsa alle, koska hän ei mitenkään olisi ehtinyt siinä vauhdissa pysähtymään ajoissa jos olisin tietä lähtenyt ylittämään. Varsinainen los idiotos. Autoilijana näkee päivittäin tuota ihan samaa, ja esim. sitä että STOP merkin kohdalla ei pysähdytä vaan rullataan vaan ohi. Surkeeta on kuskien asenne nykypäivänä.
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
Siinäkin pitää pysähtyä jos joku on suojatielle astumassa, ja onneksi suojatien eteen pysähtyneen auton ohittamisesta pysähtymättä saa kunnon sanktion heti, kortti pois! Valvontaa vaan pitäisi tehostaa vielä lisää!
Niin pitää, tiedän hyvin, ja itse noudatan tätä. MUTTA: Parhaillaan olen nähnyt kun auto käyttää vasemmalle kääntyvien kaistaa suojatien kohdalla ohituskaistana jatkaen suoraan. Koulun vieressä. Toistunut kaksi kertaa mun nähden. Kun olen hiljentämässä suojatielle, katson millasia hurjastelijoita vasemmalla kaistalla on, sillä jos tarjoan edellä mainitussa tilanteessa oikealta tulevalle pyöräilevälle pikkunassikalle tietä, hän voi polkaista suoraan hurjastelijan alle. Eli ennemmin otan itselleni sakot siitä etten antanut tietä. Ja oma vauhti tarpeeksi rauhallisena että voin pysäyttää jos siihen eteen tullaankin.
 
Niin pitää, tiedän hyvin, ja itse noudatan tätä. MUTTA: Parhaillaan olen nähnyt kun auto käyttää vasemmalle kääntyvien kaistaa suojatien kohdalla ohituskaistana jatkaen suoraan. Koulun vieressä. Toistunut kaksi kertaa mun nähden. Kun olen hiljentämässä suojatielle, katson millasia hurjastelijoita vasemmalla kaistalla on, sillä jos tarjoan edellä mainitussa tilanteessa oikealta tulevalle pyöräilevälle pikkunassikalle tietä, hän voi polkaista suoraan hurjastelijan alle. Eli ennemmin otan itselleni sakot siitä etten antanut tietä. Ja oma vauhti tarpeeksi rauhallisena että voin pysäyttää jos siihen eteen tullaankin.
kiilaa siihen keskelle niinkuin mää neuvoin niin kukaan palstamamma ei pääse takaa hyökkäämään lapsosen päälle
 
Eilenkin joku paku paahtoi suojatien yli tuhatta ja sataa, ja vielä MOIKKAS minulle niinkuin minä olisin hänelle muka jotain tietä antanut.
Minä ylitin kerran valo-ohjatun risteyksen suojatietä, kun myös vihreillä valoilla vasemmalle kääntyvä autoilija TÖÖTTÄSI minulle koska olin siinä suojatiellä menossa yli. Katsoin vielä tuon jälkeen taakseni, että olihan se jalankulkijoiden valo vihreä ja oli se. En voi käsittää, mitä sen persläven mielessä liikkui.
 
Mulla on tapana olla hyvin varuillaan liikenteessä. Eritoten aina, jos lapsia on lähistöllä. Eniten olen huolissani siitä, että kiinnittääkö muut autoilijat huomiota niihin lapsiin.
Jos ajan kaksikaistaista tietä ja lapsi on suojatien edessä eikä toisesta suunnasta ketään kaasuttele, niin annan kyllä tietä. Oikein mielelläni.
Jos ajan neljäkaistaisella, en anna oikeastaan ikinä lapselle tietä. En halua ottaa vastuulleni sitä, että joku töräytttää sen yli vasemmalta kaistalta.
Sellaisen asian kanssa mun olis vaan liian vaikea elää.
 
  • Tykkää
Reactions: HoitoonVaan
Minä ylitin kerran valo-ohjatun risteyksen suojatietä, kun myös vihreillä valoilla vasemmalle kääntyvä autoilija TÖÖTTÄSI minulle koska olin siinä suojatiellä menossa yli. Katsoin vielä tuon jälkeen taakseni, että olihan se jalankulkijoiden valo vihreä ja oli se. En voi käsittää, mitä sen persläven mielessä liikkui.
Se on todella yllättävää miten pihalla jotkut on ihan perusliikennesäännöistä, joiden käyttö tulee päivittäin eteen. Tässä päivänä eräänä oli facessa keskustelu että pitääkö stop-merkin kohdalla kaikkien jonossa olevien pysähtyä ja siellä oli monta jotka väitti että eeei jos se eka pysähty |O:headwall:
 
Mulla on tapana olla hyvin varuillaan liikenteessä. Eritoten aina, jos lapsia on lähistöllä. Eniten olen huolissani siitä, että kiinnittääkö muut autoilijat huomiota niihin lapsiin.
Jos ajan kaksikaistaista tietä ja lapsi on suojatien edessä eikä toisesta suunnasta ketään kaasuttele, niin annan kyllä tietä. Oikein mielelläni.
Jos ajan neljäkaistaisella, en anna oikeastaan ikinä lapselle tietä. En halua ottaa vastuulleni sitä, että joku töräytttää sen yli vasemmalta kaistalta.
Sellaisen asian kanssa mun olis vaan liian vaikea elää.
Mutta se on sen yliajajan vastuulla, ei sinun.
 

Yhteistyössä