Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras miettii:no mä haluaisin ihan oikeesti kuulla syyn miksi ihmeessä ylipäätään jnkun pitäisi syödä kaupassa jotain ?? nää diabetes ym on aika harvalla syynä ja kuten ravistettava kirjoittikin niin ko sairautta sairastavat osaavat kyllä varautua syömä tarpeeseen muutoinkin kuin kaupassa syömällä jotain.
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Alkuperäinen kirjoittaja vieras miettii:no mä haluaisin ihan oikeesti kuulla syyn miksi ihmeessä ylipäätään jnkun pitäisi syödä kaupassa jotain ?? nää diabetes ym on aika harvalla syynä ja kuten ravistettava kirjoittikin niin ko sairautta sairastavat osaavat kyllä varautua syömä tarpeeseen muutoinkin kuin kaupassa syömällä jotain.
Koska pienen ½vuotta-2 vuotiaan, aika kuluu kun se nakertaa jotain ja äidillä on siten rauha tehdä ostokset. Isomman kohdalla se sitten on ihan jokaisen oma asia ja aika turhaa. Joskus kyllä jos ostan vaikka irtokarkkeja huomaan natustavani niitä jo ennen kasaa.
Kun käyn kerran viikosa marketisa, siihen menee tunti, joten se on pienelle pitkä aika.
Olisko syytä opettaa sille lapselle, että sen tunnin kauppareissun aikana vois istua nätisti ja tehdä ne ostokset, eikä opettaa syömään aina kun tulee tylsä hetki?
Alkuperäinen kirjoittaja Lukki:En lukenut koko ketjua läpi, mutta tunnustan antaneeni kaupassa ennen kassalle maksamista karjuvalle taaperolle viipaleleipäpussista leipäviipaleen pahimpaan nälkään, jotta on huuto lakannut ja kaikilla parempi mieli =)
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Alkuperäinen kirjoittaja vieras miettii:no mä haluaisin ihan oikeesti kuulla syyn miksi ihmeessä ylipäätään jnkun pitäisi syödä kaupassa jotain ?? nää diabetes ym on aika harvalla syynä ja kuten ravistettava kirjoittikin niin ko sairautta sairastavat osaavat kyllä varautua syömä tarpeeseen muutoinkin kuin kaupassa syömällä jotain.
Koska pienen ½vuotta-2 vuotiaan, aika kuluu kun se nakertaa jotain ja äidillä on siten rauha tehdä ostokset. Isomman kohdalla se sitten on ihan jokaisen oma asia ja aika turhaa. Joskus kyllä jos ostan vaikka irtokarkkeja huomaan natustavani niitä jo ennen kasaa.
Kun käyn kerran viikosa marketisa, siihen menee tunti, joten se on pienelle pitkä aika.
Olisko syytä opettaa sille lapselle, että sen tunnin kauppareissun aikana vois istua nätisti ja tehdä ne ostokset, eikä opettaa syömään aina kun tulee tylsä hetki?
Isomman kyllä, Mutta tuommoiselle vajaa vuoden ikäiselle on vähän vaikea selittää asioita. JOten maissinaksu on helpompaa.
Ja edelleen musta on törkeetä mennä omila eväillä kauppaan, eli en voisi kuvitella ett ä mulla olis omat maissinaksut vauvalle kassissa. Mistä ne tietää, olenko ottanu sen kaupasta vai vieny omat mukana?
Alkuperäinen kirjoittaja sgfd:Alkuperäinen kirjoittaja tähtiyö:Ihan virallisesti tuo syöminen ennen maksamista rinnastetaan kyllä myymälävarkauteen.
no eikä rinnasteta. ole hilijaa kun et mitään tiijä.
no jos olet kotoo 150 kilsan päässäAlkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:no ajatellaanpa asiaa näin. olet kaupungilla, ja sinulta menee housun perse niin halki, että joudut menemääön kauppaan ostamaan uudet. sovitat housut ja jätät ne jalkaan ja maksat kassalle vai vedät hajonneet housut sovituksen jälkeen jalkaan, uudet housut käteen maksat tuotteen ja sit kiskot siinä koko kansan nählden persees paljaaksi ja vaihdat houstu. kumman teet. kyllä ma luulen, että jätät ne housut jalkaasi jo sovituskopissa. ihan samasta asiasta tässä on periaatteessa kyseAlkuperäinen kirjoittaja tähtiyö:Ihan virallisesti tuo syöminen ennen maksamista rinnastetaan kyllä myymälävarkauteen.
minä lähtisin kotia vaihtaan ehjät housut.....tai käskisin ystäväni hakee ne housut.....mutta kyllä tämä on aika harvinaista että housut ratkee kaupungilla![]()
muuten onnittelut mummille :flower: miltä tuntuu?
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:No vaikka olenkin sitä mieltä, että jos on sairas ite tai oma lapsi niin pitää sitten ottaa ne omat välineet/eväät/sokeria mitä lie mukaan, jos on riski että tulee heikko olo jne. Aina ei voi tietty muistaa. Sama kuin se että mennään toiseen kaupunkiin kaupoille, kyllä mä itse pakkaan silloin automaattisesti pienelle mukaan kaiken tarpeellisen vaipoista ruokaan, kun koskaan ei voi tietää. Mutta juu, ei mua se ärsytä siis tehkööt mitä muut lystää kaupassa, enemmän mua ottaa pattiin nää mummot ja papat sunmuut jotka tekee suurinpiirtein joka käytävälle kunnon ylitsepääsemättömän juoruseurueen ja tukkivat tosiaan kärryillään kaiken, eikä puhettakaan että väistäisi vaikka näkeekin jonkun tulevan....![]()
Mä tas en ottais ikinä omia eväitä kauppaan, ettei tule epäselvyyksiä onko ne ostettu muualta vai otettu sieltä. Jos lapsilla on jotain karkkia, se pitää aina ättää kaupaan mennessä pois. Muualta ostettuja tavaroita ei saa ottaa mukaan.
mikä ero on sillä, että onko se syötävä juotava otettu kaupasta vai kotoa. onko se jotenkin sit nätimmän näköistä syödä sitä kotoa tuotuaAlkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:No vaikka olenkin sitä mieltä, että jos on sairas ite tai oma lapsi niin pitää sitten ottaa ne omat välineet/eväät/sokeria mitä lie mukaan, jos on riski että tulee heikko olo jne. Aina ei voi tietty muistaa. Sama kuin se että mennään toiseen kaupunkiin kaupoille, kyllä mä itse pakkaan silloin automaattisesti pienelle mukaan kaiken tarpeellisen vaipoista ruokaan, kun koskaan ei voi tietää. Mutta juu, ei mua se ärsytä siis tehkööt mitä muut lystää kaupassa, enemmän mua ottaa pattiin nää mummot ja papat sunmuut jotka tekee suurinpiirtein joka käytävälle kunnon ylitsepääsemättömän juoruseurueen ja tukkivat tosiaan kärryillään kaiken, eikä puhettakaan että väistäisi vaikka näkeekin jonkun tulevan....![]()
Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:no jos olet kotoo 150 kilsan päässäAlkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:no ajatellaanpa asiaa näin. olet kaupungilla, ja sinulta menee housun perse niin halki, että joudut menemääön kauppaan ostamaan uudet. sovitat housut ja jätät ne jalkaan ja maksat kassalle vai vedät hajonneet housut sovituksen jälkeen jalkaan, uudet housut käteen maksat tuotteen ja sit kiskot siinä koko kansan nählden persees paljaaksi ja vaihdat houstu. kumman teet. kyllä ma luulen, että jätät ne housut jalkaasi jo sovituskopissa. ihan samasta asiasta tässä on periaatteessa kyseAlkuperäinen kirjoittaja tähtiyö:Ihan virallisesti tuo syöminen ennen maksamista rinnastetaan kyllä myymälävarkauteen.
minä lähtisin kotia vaihtaan ehjät housut.....tai käskisin ystäväni hakee ne housut.....mutta kyllä tämä on aika harvinaista että housut ratkee kaupungilla![]()
muuten onnittelut mummille :flower: miltä tuntuu?![]()
kiitos onnitteluista ihanalta tuntuu, oikeesta ihan yhtä ihanalta kuin silloin kun omat syntsyi
Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:mikä ero on sillä, että onko se syötävä juotava otettu kaupasta vai kotoa. onko se jotenkin sit nätimmän näköistä syödä sitä kotoa tuotuaAlkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:No vaikka olenkin sitä mieltä, että jos on sairas ite tai oma lapsi niin pitää sitten ottaa ne omat välineet/eväät/sokeria mitä lie mukaan, jos on riski että tulee heikko olo jne. Aina ei voi tietty muistaa. Sama kuin se että mennään toiseen kaupunkiin kaupoille, kyllä mä itse pakkaan silloin automaattisesti pienelle mukaan kaiken tarpeellisen vaipoista ruokaan, kun koskaan ei voi tietää. Mutta juu, ei mua se ärsytä siis tehkööt mitä muut lystää kaupassa, enemmän mua ottaa pattiin nää mummot ja papat sunmuut jotka tekee suurinpiirtein joka käytävälle kunnon ylitsepääsemättömän juoruseurueen ja tukkivat tosiaan kärryillään kaiken, eikä puhettakaan että väistäisi vaikka näkeekin jonkun tulevan....![]()
![]()
vara vaatteet kuin pikku lapsellkeAlkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:no jos olet kotoo 150 kilsan päässäAlkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:no ajatellaanpa asiaa näin. olet kaupungilla, ja sinulta menee housun perse niin halki, että joudut menemääön kauppaan ostamaan uudet. sovitat housut ja jätät ne jalkaan ja maksat kassalle vai vedät hajonneet housut sovituksen jälkeen jalkaan, uudet housut käteen maksat tuotteen ja sit kiskot siinä koko kansan nählden persees paljaaksi ja vaihdat houstu. kumman teet. kyllä ma luulen, että jätät ne housut jalkaasi jo sovituskopissa. ihan samasta asiasta tässä on periaatteessa kyseAlkuperäinen kirjoittaja tähtiyö:Ihan virallisesti tuo syöminen ennen maksamista rinnastetaan kyllä myymälävarkauteen.
muuten onnittelut mummille :flower: miltä tuntuu?![]()
kiitos onnitteluista ihanalta tuntuu, oikeesta ihan yhtä ihanalta kuin silloin kun omat syntsyi
vara pökät mukaan auton perään,jos aavistelee että pöksyt repee...en oo koskaan kuullu kenenkään sanovan että ois pökät revenny![]()
varmasti on ihana tunne :heart: koska vauva saa nimen? tyttöhän se oli?
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:minä lähtisin kotia vaihtaan ehjät housut.....tai käskisin ystäväni hakee ne housut.....mutta kyllä tämä on aika harvinaista että housut ratkee kaupungilla![]()
muuten onnittelut mummille :flower: miltä tuntuu?
mäkin lähtisin jos olisin tuossa omassa kylässä.. vaan jos me ostoksille lähdetään niin mennään aina jyväskylään jonne on sen 70km matkaa. tällöin tekisin kyllä noin kuin kastematokin.
ja onnekso on meidä fiksuja vanhempia, jotka ei tuota lapselle turhaa kärsimystä tai peräti sairaalareissua sen takia, ettei voi muka ottaa sitä mehua sieltä hyllystä. mulla on lapsella sellainen sairasu, joita syntyy alle sata vuodessa. ja meillä oli näin. onneksi tilanne on nyt normalisoitunut, ja enää emme tarvii noita ennen maksua syötäviä tuotteitaAlkuperäinen kirjoittaja Prisman kassavastaava :Just...
Kaupassa ei kuulu syödä!!! Varsinkaan ruokia/juomia joita ei ole maksettu! Todella usein käynyt niin että asiakas on antanut lapsen juoda pillimehun ja syödä palan leivästä, sitten kassalla huomattu että ei hitto, jäi lompakko kotiin... Muutenkin, se on ainakin meidän prismassa periaatteessa kiellettyä, ei siitä mitään lappuja seiniin laiteta, vaan OLETETAAN että jokainen ymmärtää, että maksamattomia tuotteita ei nautita etukäteen. Monesti kun sitten kassalla päätetään että "en mä otakaan tätä, jätän tän tähän", niin kyllä on aikamoinen hävikki. Muutenkin, ei millään pahalla koska itselläkin on lapsia, mutta useammin kuin kerran on kassatytöt ollut oksennuskurkussa kun äiti ojentaa lapsen puoliksi mutustellun kuolaisen lakun käteen ja sanoo että "no kato pekka jo avasi sen ja .. no saahan siitä vielä sen viivakoodin". Siis ihan tosi.. Ajatelkaa niitä kassojakin!
JA NIIN KAUAN KUIN ET OLE TUOTETTA MAKSANUT, SE ON KAUPAN TUOTE, JOTEN VARASTAMISTA SE ON.
Onneksi vielä löytyy niin fiksuja aikuisia, jotka ymmärtävät että lapsen ei ole mahdotonta odottaa siihen asti kaupan ulkopuolelle päästään (tai herranjumala sentään, edes kassan ohi! )
Alkuperäinen kirjoittaja Prisman kassavastaava :että "no kato pekka jo avasi sen ja .. no saahan siitä vielä sen viivakoodin".
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:Mikä ihme siinä on, että aikuiset ihmiset ei osaa noudattaa sääntöä, joka kaupassa on, että kun olet maksanut tuotteen, sitten vasta se on sinun. Mun mielestä toi on tosi törkeetä ja huonoa käytöstä availla kaupassa jo paketteja napsia sieltä sun täältä VAIKKA ne maksaiskin kassalla. Ikinä ei voi tietää pääseekö sinne kassalle asti syystä tai toisesta, ja siellä kassallakin voi käydä niin ettei kortti toimi tms. Mä ihmettelen että mihin ihmisten käytöstavat pikkuhiljaa katoaa, tehdään vaan mitä oma pää sanoo. Todellakin ihmettelen sellasia jotka siellä kaupassa mussuttaa maksamattomia ruokia! Mikä ihme siinä on niin vaikeeta huolehtia ruokailusta ennen kauppaan menoa? Tekosyitä te kyllä keksitte, sen mä tiedän.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras miettii:no mä haluaisin ihan oikeesti kuulla syyn miksi ihmeessä ylipäätään jnkun pitäisi syödä kaupassa jotain ?? nää diabetes ym on aika harvalla syynä ja kuten ravistettava kirjoittikin niin ko sairautta sairastavat osaavat kyllä varautua syömä tarpeeseen muutoinkin kuin kaupassa syömällä jotain.
Alkuperäinen kirjoittaja Prisman kassavastaava :Just...
Kaupassa ei kuulu syödä!!! Varsinkaan ruokia/juomia joita ei ole maksettu! Todella usein käynyt niin että asiakas on antanut lapsen juoda pillimehun ja syödä palan leivästä, sitten kassalla huomattu että ei hitto, jäi lompakko kotiin... Muutenkin, se on ainakin meidän prismassa periaatteessa kiellettyä, ei siitä mitään lappuja seiniin laiteta, vaan OLETETAAN että jokainen ymmärtää, että maksamattomia tuotteita ei nautita etukäteen. Monesti kun sitten kassalla päätetään että "en mä otakaan tätä, jätän tän tähän", niin kyllä on aikamoinen hävikki. Muutenkin, ei millään pahalla koska itselläkin on lapsia, mutta useammin kuin kerran on kassatytöt ollut oksennuskurkussa kun äiti ojentaa lapsen puoliksi mutustellun kuolaisen lakun käteen ja sanoo että "no kato pekka jo avasi sen ja .. no saahan siitä vielä sen viivakoodin". Siis ihan tosi.. Ajatelkaa niitä kassojakin!
JA NIIN KAUAN KUIN ET OLE TUOTETTA MAKSANUT, SE ON KAUPAN TUOTE, JOTEN VARASTAMISTA SE ON.
Onneksi vielä löytyy niin fiksuja aikuisia, jotka ymmärtävät että lapsen ei ole mahdotonta odottaa siihen asti kaupan ulkopuolelle päästään (tai herranjumala sentään, edes kassan ohi! )