eilisen kaupassa syönti ketjun innoittamana teen uuden aloituksen, kun en jaksanut etsiä enää sitä eilistä ketjua

Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
Alkuperäinen kirjoittaja Prisman kassavastaava :
Just...

Kaupassa ei kuulu syödä!!! Varsinkaan ruokia/juomia joita ei ole maksettu! Todella usein käynyt niin että asiakas on antanut lapsen juoda pillimehun ja syödä palan leivästä, sitten kassalla huomattu että ei hitto, jäi lompakko kotiin... Muutenkin, se on ainakin meidän prismassa periaatteessa kiellettyä, ei siitä mitään lappuja seiniin laiteta, vaan OLETETAAN että jokainen ymmärtää, että maksamattomia tuotteita ei nautita etukäteen. Monesti kun sitten kassalla päätetään että "en mä otakaan tätä, jätän tän tähän", niin kyllä on aikamoinen hävikki. Muutenkin, ei millään pahalla koska itselläkin on lapsia, mutta useammin kuin kerran on kassatytöt ollut oksennuskurkussa kun äiti ojentaa lapsen puoliksi mutustellun kuolaisen lakun käteen ja sanoo että "no kato pekka jo avasi sen ja .. no saahan siitä vielä sen viivakoodin". Siis ihan tosi.. Ajatelkaa niitä kassojakin!

JA NIIN KAUAN KUIN ET OLE TUOTETTA MAKSANUT, SE ON KAUPAN TUOTE, JOTEN VARASTAMISTA SE ON.

Onneksi vielä löytyy niin fiksuja aikuisia, jotka ymmärtävät että lapsen ei ole mahdotonta odottaa siihen asti kaupan ulkopuolelle päästään (tai herranjumala sentään, edes kassan ohi! )
ja onnekso on meidä fiksuja vanhempia, jotka ei tuota lapselle turhaa kärsimystä tai peräti sairaalareissua sen takia, ettei voi muka ottaa sitä mehua sieltä hyllystä. mulla on lapsella sellainen sairasu, joita syntyy alle sata vuodessa. ja meillä oli näin. onneksi tilanne on nyt normalisoitunut, ja enää emme tarvii noita ennen maksua syötäviä tuotteita ;)

"ettei voi muka ottaa"... Ei voi ottaa :)

Noh, sairaus on sairaus ja sen mukaan tietysti aina eletään, ja VARMASTI löytyy kaupan henkilökunnalta ymmärrystä siihen, mutta mietippä asia niin että jokainen asiakas söisi kaupassa etukäteen tuotteita, niinkuin joku aiemmin kirjoittikin. Joku söisi banaania, joku leipää, joku joisi maidon pois, joku avaisi makkarapaketin... Ei toimi ei.

silloin kun mä olin kassalla töissä niin törmäs aika usein näihin tyhjien papereiden maksajiin. musta se tuntui hassulta ja tuntuu edelleen. miten jollekin tulee edes moinen mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:
Eikös muutenkin usein kuule sanottavan ettei nälkäisenä saa mennä kauppaan??? :D Koskee kaiketi lasta ja aikuista :whistle:

Joo, ei kannata nälkäisenä kauppaan mennä. Nälkäisenä kun menee kauppaan niin tulee ostettua ihan ihme tuotteita mitä ei normaalisti osta ja sen sitten huomaa kauppalaskusta :laugh: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Joskus kyllä jos ostan vaikka irtokarkkeja huomaan natustavani niitä jo ennen kasaa.
Kun käyn kerran viikosa marketisa, siihen menee tunti, joten se on pienelle pitkä aika.

no sulle on ilmeisesti opetettu lapsena tämä inhottava tapa...itte kassaneitinä OKSETTAA yrittää vetää niitä kuolaisia ja limasia papereita lukijasta läpi ja yleensä se on avattu vielä niin että viivakoodin kohasta revitty!!!ja kassa ei sano mitään, kun pitää olla niin ystävällinen kaikille asiakkaille..ja uskokaa pois teitä jotka niin teette haukutaan takahuoneessa kun ei ole mitään käytöstapoja!!!!!!!!!1

Täytyypä vielä lisätä tuohon edelliseen viestiini, että siis vaikka meillä tuo diabeetikko saa joskus jotain jo avata ennen maksamista (näissäkin pyritään toimimaan kuitenkin niin, että poika 11v menee sitten itse ensin maksamaan tuotteen, toki valvovan silmän alla ja siihen kassan toiselle puolelle syömään sen, mutta aina sitä aikaa vain ei ole niin paljon), kukaan muu lapsista ei saa syödä ennen maksua.

Itse olen myös ollut kaupan kassalla töissä eikä noita etukäteen syötyjä tullut nyt niin kauheasti. Ja enemmän kuin nuo limaiset käärepaperit minua kyllä ällötti ne ku**lta ja p**kalta haisevat puliukot ja -akat...

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:
Eikös muutenkin usein kuule sanottavan ettei nälkäisenä saa mennä kauppaan??? :D Koskee kaiketi lasta ja aikuista :whistle:

Joo, ei kannata nälkäisenä kauppaan mennä. Nälkäisenä kun menee kauppaan niin tulee ostettua ihan ihme tuotteita mitä ei normaalisti osta ja sen sitten huomaa kauppalaskusta :laugh: :kieh:

Jep! Raskaana ollessa menin kauppaan kauheessa nälässä...jostain käsittämättömästä syystä ostin mm. 4 litraa piimää,vaikka meillä ei sitä kukaan edes juo,ja kaikkea muuta outoa.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Joskus kyllä jos ostan vaikka irtokarkkeja huomaan natustavani niitä jo ennen kasaa.
Kun käyn kerran viikosa marketisa, siihen menee tunti, joten se on pienelle pitkä aika.

no sulle on ilmeisesti opetettu lapsena tämä inhottava tapa...itte kassaneitinä OKSETTAA yrittää vetää niitä kuolaisia ja limasia papereita lukijasta läpi ja yleensä se on avattu vielä niin että viivakoodin kohasta revitty!!!ja kassa ei sano mitään, kun pitää olla niin ystävällinen kaikille asiakkaille..ja uskokaa pois teitä jotka niin teette haukutaan takahuoneessa kun ei ole mitään käytöstapoja!!!!!!!!!1

Edelleenkän mä en anna niitä kuoattuja papereita kassalle, en vaikka ne olis avaamattomia, ainoastaan kuolattu ja rytätty, vaan annan "tuoreen tuotteen" ja sanon montako kappaletta niitä on.

Alkuperäinen kirjoittaja prisman kassavastaava :
Alkuperäinen kirjoittaja Prisman kassavastaava :
Just...

Kaupassa ei kuulu syödä!!! Varsinkaan ruokia/juomia joita ei ole maksettu! Todella usein käynyt niin että asiakas on antanut lapsen juoda pillimehun ja syödä palan leivästä, sitten kassalla huomattu että ei hitto, jäi lompakko kotiin... Muutenkin, se on ainakin meidän prismassa periaatteessa kiellettyä, ei siitä mitään lappuja seiniin laiteta, vaan OLETETAAN että jokainen ymmärtää, että maksamattomia tuotteita ei nautita etukäteen. Monesti kun sitten kassalla päätetään että "en mä otakaan tätä, jätän tän tähän", niin kyllä on aikamoinen hävikki. Muutenkin, ei millään pahalla koska itselläkin on lapsia, mutta useammin kuin kerran on kassatytöt ollut oksennuskurkussa kun äiti ojentaa lapsen puoliksi mutustellun kuolaisen lakun käteen ja sanoo että "no kato pekka jo avasi sen ja .. no saahan siitä vielä sen viivakoodin". Siis ihan tosi.. Ajatelkaa niitä kassojakin!

JA NIIN KAUAN KUIN ET OLE TUOTETTA MAKSANUT, SE ON KAUPAN TUOTE, JOTEN VARASTAMISTA SE ON.

Onneksi vielä löytyy niin fiksuja aikuisia, jotka ymmärtävät että lapsen ei ole mahdotonta odottaa siihen asti kaupan ulkopuolelle päästään (tai herranjumala sentään, edes kassan ohi! )
ja onnekso on meidä fiksuja vanhempia, jotka ei tuota lapselle turhaa kärsimystä tai peräti sairaalareissua sen takia, ettei voi muka ottaa sitä mehua sieltä hyllystä. mulla on lapsella sellainen sairasu, joita syntyy alle sata vuodessa. ja meillä oli näin. onneksi tilanne on nyt normalisoitunut, ja enää emme tarvii noita ennen maksua syötäviä tuotteita ;)

"ettei voi muka ottaa"... Ei voi ottaa :)

Noh, sairaus on sairaus ja sen mukaan tietysti aina eletään, ja VARMASTI löytyy kaupan henkilökunnalta ymmärrystä siihen, mutta mietippä asia niin että jokainen asiakas söisi kaupassa etukäteen tuotteita, niinkuin joku aiemmin kirjoittikin. Joku söisi banaania, joku leipää, joku joisi maidon pois, joku avaisi makkarapaketin... Ei toimi ei.
no mun silmään näitä syöjiä tai juojia ei ole kyllä sattunut kuin kerran pari vuodessa, kun en mä vahtaakaan muiden tekemisiä, niin liekö sit enempi en tiedä. ja omasta tapauksesta olin keskustellut kyllä kaupanhenkilökunnan kanssa. mä kun käyn vain ja ainoastaan tässä yhdessä kaupassa paikkakunnalla tekemässä ruokaostokset. ja ehillä ei ollut mitään sitä asiaa vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras miettii:
no mä haluaisin ihan oikeesti kuulla syyn miksi ihmeessä ylipäätään jnkun pitäisi syödä kaupassa jotain ?? nää diabetes ym on aika harvalla syynä ja kuten ravistettava kirjoittikin niin ko sairautta sairastavat osaavat kyllä varautua syömä tarpeeseen muutoinkin kuin kaupassa syömällä jotain.

Koska pienen ½vuotta-2 vuotiaan, aika kuluu kun se nakertaa jotain ja äidillä on siten rauha tehdä ostokset. Isomman kohdalla se sitten on ihan jokaisen oma asia ja aika turhaa. Joskus kyllä jos ostan vaikka irtokarkkeja huomaan natustavani niitä jo ennen kasaa.

Olisko syytä opettaa sille lapselle, että sen tunnin kauppareissun aikana vois istua nätisti ja tehdä ne ostokset, eikä opettaa syömään aina kun tulee tylsä hetki?

Isomman kyllä, Mutta tuommoiselle vajaa vuoden ikäiselle on vähän vaikea selittää asioita. JOten maissinaksu on helpompaa.
Ja edelleen musta on törkeetä mennä omila eväillä kauppaan, eli en voisi kuvitella ett ä mulla olis omat maissinaksut vauvalle kassissa. Mistä ne tietää, olenko ottanu sen kaupasta vai vieny omat mukana?

Joo, myönnän: mulla on ollut maissinaksuja myös vauvalle reissuilla mukana. (koskee siis muitakin, kuin kauppareissuja: auto, bussi, ranta, puisto jne).

Mutt kyll mulla ainakin on omat naksut, siis kotoa tuodut, jossain kipossa, niin että erkkikin tajuaa että mä olen todella tuonut ne kotoa, enkä ottanut kaupasta. En voisi kuvitella, että antaisin kaupassa maksamattomia ostoksia lapsille, mistään syystä.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Ostatko sä sitt aina useamman pussin niitä naksujakin? :o

Edelleenkän mä en anna niitä kuoattuja papereita kassalle, en vaikka ne olis avaamattomia, ainoastaan kuolattu ja rytätty, vaan annan "tuoreen tuotteen" ja sanon montako kappaletta niitä on.

Oli miten oli, varkautta tai ei niin ainakaan se ei kuulu hyviin tapoihin....siinä olet kyllä oikeassa ap, ettei omien lasten kanssa kauppareissulla kerkee muita kytätä, mutta jos asiaa vaan aatteleekin niin kyllä se aika moukkikselta vaikuttaa.....
Sitä vetää patukat ja mehut napaansa ja kassalla huomaakin lompsan jääneen kotiin.... :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: HUPS!

- elikkäs miten teillä äidit on niin paljon aikaa ja viitseliäisyyttä, että viitsitte ja joudatte kyttäämään mitä muut kaupassa tekee. suotta kai sitä toisten asioilla pipoaan kiristämään.

- eli eikö ole ihan sama mitä muut siellä tekee, ei tuon syönnin luulis ketään haittaavan.

- ja sit tää varastaminen, se ei todellakaan ole varastamista, että juo nyt vaikka sen pillimehun ennen maksamista, kun kuitenkin sen maksaa. varastamista on se että se mehu laitettais puseron alle piiloon ja luikittais kaupasta ulos, ja sit juotas se aikomattakaan maksaa, eli onko käsitteet hieman mennyt sekaisin.

-sit on todella sellaisia sairauksia muitakin kuin diapetes, että joku tieety juttu on saatava minuutilleen. itsellä ollut tällainen lapsi, ja silloin keskustelin asiasta jopa kaupan henkilökunnan kanssa ja he sanoivat, että toki voin antaa lapselle mehun ja maksaa sit kassalle kun sinne ostosten kanssa suoriudun.

-jos joka asiaan kiinnittää hluomion mitä tuolla kauppareissulla ja yleensäkin asioilla tapahtuu, on nuttura taatusti tiukalla jatkuvasti

blaa blaa blaa... hoh hoijaa... blaa blaablaa.... oliko muuta?

Yhteistyössä