eilisen kaupassa syönti ketjun innoittamana teen uuden aloituksen, kun en jaksanut etsiä enää sitä eilistä ketjua

En lukenut koko ketjua läpi, mutta tunnustan antaneeni kaupassa ennen kassalle maksamista karjuvalle taaperolle viipaleleipäpussista leipäviipaleen pahimpaan nälkään, jotta on huuto lakannut ja kaikilla parempi mieli =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras miettii:
no mä haluaisin ihan oikeesti kuulla syyn miksi ihmeessä ylipäätään jnkun pitäisi syödä kaupassa jotain ?? nää diabetes ym on aika harvalla syynä ja kuten ravistettava kirjoittikin niin ko sairautta sairastavat osaavat kyllä varautua syömä tarpeeseen muutoinkin kuin kaupassa syömällä jotain.

Siis mä väitän kyllä etten oo kirjoittanut mitään tuollaista :laugh:
En tässä ketjussa (tää on eka viestini tänne) enkä siinä aikaisemmassakaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
no mä haluaisin ihan oikeesti kuulla syyn miksi ihmeessä ylipäätään jnkun pitäisi syödä kaupassa jotain ?? nää diabetes ym on aika harvalla syynä ja kuten ravistettava kirjoittikin niin ko sairautta sairastavat osaavat kyllä varautua syömä tarpeeseen muutoinkin kuin kaupassa syömällä jotain.

Koska pienen ½vuotta-2 vuotiaan, aika kuluu kun se nakertaa jotain ja äidillä on siten rauha tehdä ostokset. Isomman kohdalla se sitten on ihan jokaisen oma asia ja aika turhaa. Joskus kyllä jos ostan vaikka irtokarkkeja huomaan natustavani niitä jo ennen kasaa.
Kun käyn kerran viikosa marketisa, siihen menee tunti, joten se on pienelle pitkä aika.

Olisko syytä opettaa sille lapselle, että sen tunnin kauppareissun aikana vois istua nätisti ja tehdä ne ostokset, eikä opettaa syömään aina kun tulee tylsä hetki?

Isomman kyllä, Mutta tuommoiselle vajaa vuoden ikäiselle on vähän vaikea selittää asioita. JOten maissinaksu on helpompaa.
Ja edelleen musta on törkeetä mennä omila eväillä kauppaan, eli en voisi kuvitella ett ä mulla olis omat maissinaksut vauvalle kassissa. Mistä ne tietää, olenko ottanu sen kaupasta vai vieny omat mukana?

Kaupan kameroista voi kyllä todistaa, että joku tuote on ollut mukana jo tullessa. Mä usein otan vauvalle pullon ja maitopurkin mukaan ja juotan kaupassa samalla ku teen ostoksia. Ikinä ei ole kukaan tullut kyseleen että olenko kenties varastanut sen maidon.

Ja jos mun lapsille tulee tylsää kaupassa, niin ne leikkii esim. Avaimilla tai mitä nyt sattuu kassista löytymään...

Alkuperäinen kirjoittaja Lukki:
En lukenut koko ketjua läpi, mutta tunnustan antaneeni kaupassa ennen kassalle maksamista karjuvalle taaperolle viipaleleipäpussista leipäviipaleen pahimpaan nälkään, jotta on huuto lakannut ja kaikilla parempi mieli =)

myös sen kaupan henkilökunnalla =)

Koska pienen ½vuotta-2 vuotiaan, aika kuluu kun se nakertaa jotain ja äidillä on siten rauha tehdä ostokset. Isomman kohdalla se sitten on ihan jokaisen oma asia ja aika turhaa. Joskus kyllä jos ostan vaikka irtokarkkeja huomaan natustavani niitä jo ennen kasaa.
Kun käyn kerran viikosa marketisa, siihen menee tunti, joten se on pienelle pitkä aika.

Olisko syytä opettaa sille lapselle, että sen tunnin kauppareissun aikana vois istua nätisti ja tehdä ne ostokset, eikä opettaa syömään aina kun tulee tylsä hetki?

Isomman kyllä, Mutta tuommoiselle vajaa vuoden ikäiselle on vähän vaikea selittää asioita. JOten maissinaksu on helpompaa.
Ja edelleen musta on törkeetä mennä omila eväillä kauppaan, eli en voisi kuvitella ett ä mulla olis omat maissinaksut vauvalle kassissa. Mistä ne tietää, olenko ottanu sen kaupasta vai vieny omat mukana?

Ei sille tarvi selittää asioita, vaan opetat sillä, ettet anna. Ei munkaan alle vuoden ikänen poika ymmärtänyt vaikka mä viime yönä puhelin hänelle ettei äiti nyt anna enää yöllä maitoa, mä en vaan antanut ja se kyllä tais sen oppia ;)

Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
Alkuperäinen kirjoittaja tähtiyö:
Ihan virallisesti tuo syöminen ennen maksamista rinnastetaan kyllä myymälävarkauteen.
no ajatellaanpa asiaa näin. olet kaupungilla, ja sinulta menee housun perse niin halki, että joudut menemääön kauppaan ostamaan uudet. sovitat housut ja jätät ne jalkaan ja maksat kassalle vai vedät hajonneet housut sovituksen jälkeen jalkaan, uudet housut käteen maksat tuotteen ja sit kiskot siinä koko kansan nählden persees paljaaksi ja vaihdat houstu. kumman teet. kyllä ma luulen, että jätät ne housut jalkaasi jo sovituskopissa. ihan samasta asiasta tässä on periaatteessa kyse

minä lähtisin kotia vaihtaan ehjät housut.....tai käskisin ystäväni hakee ne housut.....mutta kyllä tämä on aika harvinaista että housut ratkee kaupungilla :whistle:
muuten onnittelut mummille :flower: miltä tuntuu?
no jos olet kotoo 150 kilsan päässä ;)
kiitos onnitteluista ihanalta tuntuu, oikeesta ihan yhtä ihanalta kuin silloin kun omat syntsyi

enpä miekään ole lapsille syöttänyt kaupassa mitään sieltä otettua, vaan ei vielä maksettua. Meillä tehdään markettikauppareissut siinä vaiheessa, kun lapset ovat syöneet. En mie sinne nälkäisiä lapsia raahaa. Ja joo, reissut sujuvat hyvin, vaikka usein kaitsen siellä samalla kolmea vilkkaanpuoleista poikaamme (alle 1-vuotias, 4-vuotias, 6-vuotias).

Jos haluaa ulkona syödä voi mennä ravintolaan tai pikaruokapaikkaan. Ruokakauppa ei ole sitä varten että siellä syödään. Onneksi suurin osa tajuaa homman eikä syö tai syötä ketään kaupassa. Miettikääpä seuraavan kerran kun suuntaatte kaupaan jos jokaisella asiakkaalla olisi jotain kädessä ja söisivät sitä. Osa aloittaisi hedelmistä, toisilla olisi leipää, jollain jugurttia, tosi nälkäisellä noutotiskistä annos salaattia, karkkinälkäisellä suklaata, janoisella olutpullo jne...

Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:
No vaikka olenkin sitä mieltä, että jos on sairas ite tai oma lapsi niin pitää sitten ottaa ne omat välineet/eväät/sokeria mitä lie mukaan, jos on riski että tulee heikko olo jne. Aina ei voi tietty muistaa. Sama kuin se että mennään toiseen kaupunkiin kaupoille, kyllä mä itse pakkaan silloin automaattisesti pienelle mukaan kaiken tarpeellisen vaipoista ruokaan, kun koskaan ei voi tietää. Mutta juu, ei mua se ärsytä siis tehkööt mitä muut lystää kaupassa, enemmän mua ottaa pattiin nää mummot ja papat sunmuut jotka tekee suurinpiirtein joka käytävälle kunnon ylitsepääsemättömän juoruseurueen ja tukkivat tosiaan kärryillään kaiken, eikä puhettakaan että väistäisi vaikka näkeekin jonkun tulevan.... :whistle:

Mä tas en ottais ikinä omia eväitä kauppaan, ettei tule epäselvyyksiä onko ne ostettu muualta vai otettu sieltä. Jos lapsilla on jotain karkkia, se pitää aina ättää kaupaan mennessä pois. Muualta ostettuja tavaroita ei saa ottaa mukaan.

Tarkotinkin että voi sitten mennä vessaan tai poistua kaupasta muualle syömään että saa olon kohentumaan. Enkä sitä että pitäs joku piknikki perustaa sinne marketin käytävälle.

No vaikka olenkin sitä mieltä, että jos on sairas ite tai oma lapsi niin pitää sitten ottaa ne omat välineet/eväät/sokeria mitä lie mukaan, jos on riski että tulee heikko olo jne. Aina ei voi tietty muistaa. Sama kuin se että mennään toiseen kaupunkiin kaupoille, kyllä mä itse pakkaan silloin automaattisesti pienelle mukaan kaiken tarpeellisen vaipoista ruokaan, kun koskaan ei voi tietää. Mutta juu, ei mua se ärsytä siis tehkööt mitä muut lystää kaupassa, enemmän mua ottaa pattiin nää mummot ja papat sunmuut jotka tekee suurinpiirtein joka käytävälle kunnon ylitsepääsemättömän juoruseurueen ja tukkivat tosiaan kärryillään kaiken, eikä puhettakaan että väistäisi vaikka näkeekin jonkun tulevan.... :whistle:
mikä ero on sillä, että onko se syötävä juotava otettu kaupasta vai kotoa. onko se jotenkin sit nätimmän näköistä syödä sitä kotoa tuotua :o

Ihan virallisesti tuo syöminen ennen maksamista rinnastetaan kyllä myymälävarkauteen.
no ajatellaanpa asiaa näin. olet kaupungilla, ja sinulta menee housun perse niin halki, että joudut menemääön kauppaan ostamaan uudet. sovitat housut ja jätät ne jalkaan ja maksat kassalle vai vedät hajonneet housut sovituksen jälkeen jalkaan, uudet housut käteen maksat tuotteen ja sit kiskot siinä koko kansan nählden persees paljaaksi ja vaihdat houstu. kumman teet. kyllä ma luulen, että jätät ne housut jalkaasi jo sovituskopissa. ihan samasta asiasta tässä on periaatteessa kyse

minä lähtisin kotia vaihtaan ehjät housut.....tai käskisin ystäväni hakee ne housut.....mutta kyllä tämä on aika harvinaista että housut ratkee kaupungilla :whistle:
kiitos onnitteluista ihanalta tuntuu, oikeesta ihan yhtä ihanalta kuin silloin kun omat syntsyi

vara pökät mukaan auton perään,jos aavistelee että pöksyt repee...en oo koskaan kuullu kenenkään sanovan että ois pökät revenny :o
varmasti on ihana tunne :heart: koska vauva saa nimen? tyttöhän se oli?

mikä ero on sillä, että onko se syötävä juotava otettu kaupasta vai kotoa. onko se jotenkin sit nätimmän näköistä syödä sitä kotoa tuotua :o

No ei, en mä niitä omia eväitä ala kaupassa jakelemaan vaan menen sitte muualle jos oikeasti tilanne vaatii, tai syötän vaikka juuri ennen kauppaan menoa jotain. Jos kaupassa alkaa ipana riehua niin siinä riehuu. En mä sitä ala hyssyttelemään että saa tahtonsa läpi kiljumalla

:xmas:

Mä näin kerran sattumalta kun yks lapsi seisoi ensin hedelmähyllyillä syömässä viinirypäleitä sillä aikaa kun äitinsä teki ostoksia. No hetken päästä tää lapsi oli irtokarkkilaatikoilla syömässä alempien laatikostojen karkkeja. Ne mitkä ei ollukkaan hyviä,meni takasin laatikkoon suoraan suusta. Musta tollanen on jo törkeetä vanhemmilta.

Just...

Kaupassa ei kuulu syödä!!! Varsinkaan ruokia/juomia joita ei ole maksettu! Todella usein käynyt niin että asiakas on antanut lapsen juoda pillimehun ja syödä palan leivästä, sitten kassalla huomattu että ei hitto, jäi lompakko kotiin... Muutenkin, se on ainakin meidän prismassa periaatteessa kiellettyä, ei siitä mitään lappuja seiniin laiteta, vaan OLETETAAN että jokainen ymmärtää, että maksamattomia tuotteita ei nautita etukäteen. Monesti kun sitten kassalla päätetään että "en mä otakaan tätä, jätän tän tähän", niin kyllä on aikamoinen hävikki. Muutenkin, ei millään pahalla koska itselläkin on lapsia, mutta useammin kuin kerran on kassatytöt ollut oksennuskurkussa kun äiti ojentaa lapsen puoliksi mutustellun kuolaisen lakun käteen ja sanoo että "no kato pekka jo avasi sen ja .. no saahan siitä vielä sen viivakoodin". Siis ihan tosi.. Ajatelkaa niitä kassojakin!

JA NIIN KAUAN KUIN ET OLE TUOTETTA MAKSANUT, SE ON KAUPAN TUOTE, JOTEN VARASTAMISTA SE ON.

Onneksi vielä löytyy niin fiksuja aikuisia, jotka ymmärtävät että lapsen ei ole mahdotonta odottaa siihen asti kaupan ulkopuolelle päästään (tai herranjumala sentään, edes kassan ohi! )

vara pökät mukaan auton perään,jos aavistelee että pöksyt repee...en oo koskaan kuullu kenenkään sanovan että ois pökät revenny :o
varmasti on ihana tunne :heart: koska vauva saa nimen? tyttöhän se oli?
vara vaatteet kuin pikku lapsellke :laugh: . ristiäispäivää ei ole vielä päätetty. tyttö vauva on. äiti on aika huonossa kunnossa :/

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

mäkin lähtisin jos olisin tuossa omassa kylässä.. vaan jos me ostoksille lähdetään niin mennään aina jyväskylään jonne on sen 70km matkaa. tällöin tekisin kyllä noin kuin kastematokin.

Tää on nyt ihan OT, mutta tuu nöppönen seuraavalla ostosreissulla pyörähtää meillä :D :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Prisman kassavastaava :
Just...

Kaupassa ei kuulu syödä!!! Varsinkaan ruokia/juomia joita ei ole maksettu! Todella usein käynyt niin että asiakas on antanut lapsen juoda pillimehun ja syödä palan leivästä, sitten kassalla huomattu että ei hitto, jäi lompakko kotiin... Muutenkin, se on ainakin meidän prismassa periaatteessa kiellettyä, ei siitä mitään lappuja seiniin laiteta, vaan OLETETAAN että jokainen ymmärtää, että maksamattomia tuotteita ei nautita etukäteen. Monesti kun sitten kassalla päätetään että "en mä otakaan tätä, jätän tän tähän", niin kyllä on aikamoinen hävikki. Muutenkin, ei millään pahalla koska itselläkin on lapsia, mutta useammin kuin kerran on kassatytöt ollut oksennuskurkussa kun äiti ojentaa lapsen puoliksi mutustellun kuolaisen lakun käteen ja sanoo että "no kato pekka jo avasi sen ja .. no saahan siitä vielä sen viivakoodin". Siis ihan tosi.. Ajatelkaa niitä kassojakin!

JA NIIN KAUAN KUIN ET OLE TUOTETTA MAKSANUT, SE ON KAUPAN TUOTE, JOTEN VARASTAMISTA SE ON.

Onneksi vielä löytyy niin fiksuja aikuisia, jotka ymmärtävät että lapsen ei ole mahdotonta odottaa siihen asti kaupan ulkopuolelle päästään (tai herranjumala sentään, edes kassan ohi! )
ja onnekso on meidä fiksuja vanhempia, jotka ei tuota lapselle turhaa kärsimystä tai peräti sairaalareissua sen takia, ettei voi muka ottaa sitä mehua sieltä hyllystä. mulla on lapsella sellainen sairasu, joita syntyy alle sata vuodessa. ja meillä oli näin. onneksi tilanne on nyt normalisoitunut, ja enää emme tarvii noita ennen maksua syötäviä tuotteita ;)

Mikä ihme siinä on, että aikuiset ihmiset ei osaa noudattaa sääntöä, joka kaupassa on, että kun olet maksanut tuotteen, sitten vasta se on sinun. Mun mielestä toi on tosi törkeetä ja huonoa käytöstä availla kaupassa jo paketteja napsia sieltä sun täältä VAIKKA ne maksaiskin kassalla. Ikinä ei voi tietää pääseekö sinne kassalle asti syystä tai toisesta, ja siellä kassallakin voi käydä niin ettei kortti toimi tms. Mä ihmettelen että mihin ihmisten käytöstavat pikkuhiljaa katoaa, tehdään vaan mitä oma pää sanoo. Todellakin ihmettelen sellasia jotka siellä kaupassa mussuttaa maksamattomia ruokia! Mikä ihme siinä on niin vaikeeta huolehtia ruokailusta ennen kauppaan menoa? Tekosyitä te kyllä keksitte, sen mä tiedän.

no HALLELUJA!!
:D

ja sit siitä et jos housut hajoo niin MAKSAKAA NE EKA JA SIT VASTA SAATTE ÄNKEE NE PÄÄLLE! sitä hälytintä ku ei sieltä persiistä pois saa ( jollet hyppää tiskille sen magneetin päälle ja sit kaivan sun perää et saan sen piikkiosan pois )

Insuliinihoitoisella tuo syömisen tarve voi tulla todella yllättäen. Kauppaan ei oikein voi viedä omiakaan eväitä mukana. Meillä on monta kertaa käynyt niin, että vaikka ollaan lähdetty melkein heti ruuan jälkeen kauppaan, onkin kaupassa menneet lapsen verensokeri mennyt niin alas, että syötävää on saatava heti. Meidän poika ei aina edes huomaa ajoissa, kun sokeri alkaa laskea, vaan vasta siinä vaiheessa, kun jalat eivät enää kanna! Siinä vaiheessa suuressa marketissa emme todellakaan lähde kassalle jonottamaan sen pillimehun tai patukan kanssa, vaan se syödään/juodaan heti.

Mutta toinen asia on sitten nämä lapsen viihdykkeeksi tarjottavat syömiset ennen maksua, niitäkin katsoisin kyllä vähän kieroon, jos olisi aikaa kaupassa toisten tekemisiä vahtia...

Alkuperäinen kirjoittaja Prisman kassavastaava :
Just...

Meillä on joskus pikkuneiti onnistunut imeskelemään jonkun lakupaperin kuolaiseksi. Siis ei ole avannut sitä tai mitään,mutta olen säästellyt kassan väkeä niin että kertonut että näitä on kolme mutta tuo imeskeli paperin joten voitko ottaa hinnan niistä muista papereista. Onko näin väärin toimia?
En ole kaupassa valituksia kuullut,mutta aattelin vaan että kumpi on parempi silloin jos näin käy? Enää onneksi ei käy,mutta kuitenkin.

Mä en ole ikinä nähnyt että joku söisi kaupassa vielä maksamattomia ostoksiaan. Enkä todella ymmärtäisi jos näin joku tekisi! Kuten sanottu, sairaus tms. on asia erikseen.

Enkä ymmärrä myöskään sitä että miksi ihmeessä pitää mennä nälkäisen lapsen kanssa kauppaan tai ylipäätään yhtään mihinkään.

Yhteistyössä