Eilen vaatekaupassa myyjä kopautti olalle ja sanoi minulle

Lissu
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Mä kyllä toivoisin että jos myyjä tietää ettei kyseinen vaate sovi mulle (esim. just vekitys oikenee rumasti jos ei oo tosi hoikka) niin hän tulee sen mulle sanoon eikä marssita mua sovituskoppiin toteamaan asiaa. Samaten jos esim. housut on tosi lyhyellä mitotuksella niin toivosin että myyjä tulee sanoon että hei noi ei sun pituselle kyllä käy yhtään, ei lahje riitä.

Miksi se paino on niin hiton herkkä asia? Myyjä on ammattilainen, mä olen siellä ostamassa vaatteita, miksi ei ois kiitollinen jos hän vinkkaa että joo, oot liian kurvikas tohon hameeseen, se on tehty tosi lattaselle paksille?
Mulle olisi ihan ok jos myyjä jostain yksittäisestä vaatteesta kommentoisi että kuule taitaa olla liian pieni, tai kysyttäessä sanoisi että ei taida sinun kokoasi löytyä. Mutta ap ei kysynyt yhtään mitään, myyjä vain katsoi asiakseen olettaa että hän katselee itselleen vaatetta ja kommentoida (virheellisesti) kokoa.
 
räyh
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
joo mutta mieti vähän jos sinä sanoisit yhdesti töissä rumasti ja saisit heti potkut. Jos se vaikka on ensimmäinen varoitus sillä myyjällä.


tää ei ole missä tahansa töissä vaan asiakaspalvelussa ja suora kontakti asiakkaaseen eli ihan firman käyntikortti.
laittaisin heti kävelemään, jos olisin päättämässä siitä.

tämä on siitäkin erilaista, kuin nuo päästä varpaisiin katsomiset, jotka siis on todella tökeröä myös. niin siitä eri, että tässä on aukonut, ja koputtanut ja ilmeisesti myöntänyt kaiken mitä on tehnyt, eli se on ihan faktaa.

nuo ylhääläalas katselut taas on niin vaikea jotenkin sanoiksi pukea, ja todistaa edes tapahtuneeksi. niistäkin pitäisi maksavan asiakkaan voida valittaa, mutta hiukan mahdotonta varmaan.

tuon myyjän tilalle on jono tulossa ihmisiä, joukoss a on varmaan niitä jotkka ovat kotoa jo oppineet hyvät käytöstavat.

puotipuksun asema on se mikä on, asiakkaille päin on osattava sentään käyttäytyä tai se on potkut.
 
Pusse
Mä oisin kyllä saanut senpäiväsen raivokohtauksen että ei rajaa, vaikka ihminen ois kokoa 52 niin saa katella IHAN missä kaupassa vaan ja IHAN mitä haluaa!

Joskus vuosia sitten, kun olin vielä melkein normipainoinen, olin meidän pienen kaupunkipahasen yhdessä pienessä vaateliikkeessä katselemassa paitoja. Kaivoin vaatepinosta sopivaa kokoa ja myyjä (liikkeen omistaja vielä) huikkasi kassalta että "Löytyyköhän siitä kasasta tarpeeksi isoa kokoa?" Sanoin kovaan ääneen että "Kyllä löytyy!" ja painelin maksamaan paidan. Nyt kun ajattelee niin ois pitänyt sanoa että kyllä löytyy, mutta ei huvita enää ostaa ja häipyä...
 
Juuli
Alkuperäinen kirjoittaja Pusse:
Kaivoin vaatepinosta sopivaa kokoa ja myyjä (liikkeen omistaja vielä) huikkasi kassalta että "Löytyyköhän siitä kasasta tarpeeksi isoa kokoa?" Sanoin kovaan ääneen että "Kyllä löytyy!" ja painelin maksamaan paidan. Nyt kun ajattelee niin ois pitänyt sanoa että kyllä löytyy, mutta ei huvita enää ostaa ja häipyä...
No just joo taas näitä. Jos myyjä on juuri viikannut pinon ja muistelee että siellä on pelkkiä XS:iä, niin vedät herneet nenät kun hän huikkaa että löytyykös sieltä tarpeeksi isoa, kun näytät S tai M kokoiselta. Mutta kun ei, totta kai se myyjä tarkoitti sanoa että hei vähänkö oot läski. Mitenkään ei voi johtua siitä että koitti ystävällisesti olla asiakaspalvelija, ja oli siinä uskossa että vaan pieniä kokoja on jäljellä. Jos kerran itse tiedät olleesi normaalipainoinen, niin millä logiikalla myyjä nimenomaan oletti että olet liian lihava?

Mulle on kenkäkaupan alelaaria penkoessa huikattu että siellä ei taida olla mitään sun jalkaas mahtuvaa. Eikä ollutkaan. Oisko mun pitäny marssia ulos herne nenässä ja kirkua ovella että senkin siat, mun jalka on 38, kun siellä laarissa tosiaan oli vaan tosi pieniä kokoja?
 
räyh
ja jos oikein vielä jauhaisin sen verran alkuun päästyäni, niin olisiko ideaa printata tää ketju ja kun saat hyvityksen, lähetä vastauksena tää ketju sille m-päällikölle, niin ilahtuu.

mutta poista vaikka ketjun nimet ensin... niitä voidaan mainostaa tuolla irl.
tarkoitan tällä myös sitä, että myyjän laukomat typeryydet on nyt jo aiheuttaneet moninkertaisen vahingon kun sana leviää. se ei ole mikään yksi virhe siis. :)
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PA:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
joo mutta mieti vähän jos sinä sanoisit yhdesti töissä rumasti ja saisit heti potkut. Jos se vaikka on ensimmäinen varoitus sillä myyjällä.
So? Meillä ainakin käsitellään jokainen tapaus, ja ellei sovi tehtäväänsä niin sitten pitää vaihtaa tehtävää. Niin se on asiakaspalvelussa.
Asiakaspalvelussa ei kärsi sanoa rumasti, kertaakaan! Se yksi ainoa kerta leviää aika monen korviin. Kuinka moni on tämänkin nyt lukenut ja ajattelee, että onpas törkeä palvelu Seppälässä?

Kallis moka myyjältä ja mä antaisin potkut. Myyjä on töissä p-a-l-v-e-l-l-a-k-s-e-e-n asiakkaita. Jos asiakas saa hyvää palvelua, hän tulee toistekin. Jos hän saa huonoa palvelua, hän levittää sanaa ja tyytymättömyyttään, eikä hevillä tule uudestaan.

Mä sain kerran, 16 vuotiaana huonoa palvelua (tai en palvelua ollenkaan) Instrumentariumissa. Myyjä ylenkatsoi ja alkoi palvella vasta tullutta vanhempaa rouvaa ennen mua, joka olin jonottanut jo yli 10 min liikkeessä.

Mulla on nyt ikää 46 vuotta. Ja kyseisiin liikkeisiin en ole jalallani astunut tuon jälkeen. Enkä astu. Sen verran paska maku jäi nuorelle tytölle siitä turhasta odottelusta.
 
Hyvä että valitit etkä antanut asian vaan olla :)

Aiheeseen liittyen, tavallaan;
Ystäväni on tarjoilija. Asiakas oli kysynyt jälkiruoka-annoksesta että onko se tarpeeksi iso. Ystävä vastasi että ei se ihan pienikään ole, mutta tarkkaa kokoa hän ei pysty tässä nyt kertomaan/näyttämään, aika ison kokoinen kuitenkin hänen mielestään. Asiakas vitsaili että riittääköhän se tämän kokoiselle (vatsaansa taputellen) ja onkohan siinä tarpeeksi kaloreita ihmiselle joka rakastaa kaloreita, johon ystäväni vastasi että kyllä se varmaan riittää, ja saahan niitä tilattua toisenkin jos tuntuu ettei kalorit riitä.

Ja lopputulos; kamala valituslappu asiakaspalautteessa siitä, että tarjoilija ei suositellut jälkiruokaa hänelle ja vittuili liiallisista kaloreista :eek: :headwall:
 
Pusse
Alkuperäinen kirjoittaja Juuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Pusse:
Kaivoin vaatepinosta sopivaa kokoa ja myyjä (liikkeen omistaja vielä) huikkasi kassalta että "Löytyyköhän siitä kasasta tarpeeksi isoa kokoa?" Sanoin kovaan ääneen että "Kyllä löytyy!" ja painelin maksamaan paidan. Nyt kun ajattelee niin ois pitänyt sanoa että kyllä löytyy, mutta ei huvita enää ostaa ja häipyä...
No just joo taas näitä. Jos myyjä on juuri viikannut pinon ja muistelee että siellä on pelkkiä XS:iä, niin vedät herneet nenät kun hän huikkaa että löytyykös sieltä tarpeeksi isoa, kun näytät S tai M kokoiselta. Mutta kun ei, totta kai se myyjä tarkoitti sanoa että hei vähänkö oot läski. Mitenkään ei voi johtua siitä että koitti ystävällisesti olla asiakaspalvelija, ja oli siinä uskossa että vaan pieniä kokoja on jäljellä. Jos kerran itse tiedät olleesi normaalipainoinen, niin millä logiikalla myyjä nimenomaan oletti että olet liian lihava?

Mulle on kenkäkaupan alelaaria penkoessa huikattu että siellä ei taida olla mitään sun jalkaas mahtuvaa. Eikä ollutkaan. Oisko mun pitäny marssia ulos herne nenässä ja kirkua ovella että senkin siat, mun jalka on 38, kun siellä laarissa tosiaan oli vaan tosi pieniä kokoja?
Kuitenkin L-kokoisen paidan sieltä kaivoin itselleni... En pidä itselleni sopivana sellasta tuksu-mitoitusta eli että vaikka saisin kiskottua päälleni koon M paidan, se ei tarkoita että se on mun koko... Ja olin vaan LÄHES normipainoinen, palstamitoituksen mukaan olin siis oikeasti niin valtava ettei sitä voi olla huomaamatta asiantunteva myyjäkään :)
 
PA
Alkuperäinen kirjoittaja Juuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Pusse:
Kaivoin vaatepinosta sopivaa kokoa ja myyjä (liikkeen omistaja vielä) huikkasi kassalta että "Löytyyköhän siitä kasasta tarpeeksi isoa kokoa?" Sanoin kovaan ääneen että "Kyllä löytyy!" ja painelin maksamaan paidan. Nyt kun ajattelee niin ois pitänyt sanoa että kyllä löytyy, mutta ei huvita enää ostaa ja häipyä...
No just joo taas näitä. Jos myyjä on juuri viikannut pinon ja muistelee että siellä on pelkkiä XS:iä, niin vedät herneet nenät kun hän huikkaa että löytyykös sieltä tarpeeksi isoa, kun näytät S tai M kokoiselta. Mutta kun ei, totta kai se myyjä tarkoitti sanoa että hei vähänkö oot läski. Mitenkään ei voi johtua siitä että koitti ystävällisesti olla asiakaspalvelija, ja oli siinä uskossa että vaan pieniä kokoja on jäljellä. Jos kerran itse tiedät olleesi normaalipainoinen, niin millä logiikalla myyjä nimenomaan oletti että olet liian lihava?

Mulle on kenkäkaupan alelaaria penkoessa huikattu että siellä ei taida olla mitään sun jalkaas mahtuvaa. Eikä ollutkaan. Oisko mun pitäny marssia ulos herne nenässä ja kirkua ovella että senkin siat, mun jalka on 38, kun siellä laarissa tosiaan oli vaan tosi pieniä kokoja?
Myyjän kuuluisi kysyä neutraalisti, että löytyykö sieltä SOPIVAA KOKOA.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Hyvä että valitit etkä antanut asian vaan olla :)

Aiheeseen liittyen, tavallaan;
Ystäväni on tarjoilija. Asiakas oli kysynyt jälkiruoka-annoksesta että onko se tarpeeksi iso. Ystävä vastasi että ei se ihan pienikään ole, mutta tarkkaa kokoa hän ei pysty tässä nyt kertomaan/näyttämään, aika ison kokoinen kuitenkin hänen mielestään. Asiakas vitsaili että riittääköhän se tämän kokoiselle (vatsaansa taputellen) ja onkohan siinä tarpeeksi kaloreita ihmiselle joka rakastaa kaloreita, johon ystäväni vastasi että kyllä se varmaan riittää, ja saahan niitä tilattua toisenkin jos tuntuu ettei kalorit riitä.

Ja lopputulos; kamala valituslappu asiakaspalautteessa siitä, että tarjoilija ei suositellut jälkiruokaa hänelle ja vittuili liiallisista kaloreista :eek: :headwall:
On toikin kyllä! Kaamea asiakas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Myyjän kuuluu tulla tervehtimään ja kysymään (ei koputtelemaan olalle) että voinko olla avuksi?
Sitten kun asiakas kertoo etsiskelevänsä kokoa xx olevaa vaatetta, myyjä voi ilmoittaa että valitettavasti meillä ei myydä sitä kokoa. Jos se on tosiaan niin suuri ettei sitä liikkeestä löydy.

Nih.
Näin juuri... Tuo on jo yhdenlaista syrjintää.
 
H
Alkuperäinen kirjoittaja Nanna90:
No niin. Nyt on sai kunnon valituksen kuulla pomo.
Pyyteli hirveästi anteeksi ja aiko keskustella kyseisen ihmisen kanssa.
Myönsi, että todella typerästi tehty. Ja kysyi yhteystietojani jotta voi lähettää pienen korvauksen. Sanoin kyllä että en tule enään ikinä käyttämään kyseistä kauppaa. Ja että kierrän tästälähtien kaukaa sen.
Saas nähdä tuleeko joku "hyvitys". Jos tulee niin laitan samantien roskiin. Sen verran töykistä kohteli se myyjä. Sanoin sille pomolle myös että ei taija olla oikein oikea ihminen asiakaspalvelu tehtävään ja että minä kyllä antaisin tältä istumalta potkut.. Pomo tuumas vaan että nii-in.
Saas nähdä miten myyjä paran käy.
Ihan ku jonkun Seppälän kokoisen ketjun liikevaihto olisi kiinni jonku ylipainoisen kaksplusmamman rovoista :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja H:
Ihan ku jonkun Seppälän kokoisen ketjun liikevaihto olisi kiinni jonku ylipainoisen kaksplusmamman rovoista :LOL:
Onko joku väittänyt, että Seppälän liikevaihto olisi niistä kiinni?

Eikö sinun mielestäsi asiattomasta myyjästä kannata valittaa, kun ei koko ketjun liikevaihto siihen kaadu?
 
H
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Hyvä että valitit etkä antanut asian vaan olla :)

Aiheeseen liittyen, tavallaan;
Ystäväni on tarjoilija. Asiakas oli kysynyt jälkiruoka-annoksesta että onko se tarpeeksi iso. Ystävä vastasi että ei se ihan pienikään ole, mutta tarkkaa kokoa hän ei pysty tässä nyt kertomaan/näyttämään, aika ison kokoinen kuitenkin hänen mielestään. Asiakas vitsaili että riittääköhän se tämän kokoiselle (vatsaansa taputellen) ja onkohan siinä tarpeeksi kaloreita ihmiselle joka rakastaa kaloreita, johon ystäväni vastasi että kyllä se varmaan riittää, ja saahan niitä tilattua toisenkin jos tuntuu ettei kalorit riitä.

Ja lopputulos; kamala valituslappu asiakaspalautteessa siitä, että tarjoilija ei suositellut jälkiruokaa hänelle ja vittuili liiallisista kaloreista :eek: :headwall:
HOHHOIJAA!!!

YLLÄTYS, että Kowalskilla on taas kerrottavana tapahtuma tosielämästä :D

 
H
Alkuperäinen kirjoittaja H:
Alkuperäinen kirjoittaja Nanna90:
No niin. Nyt on sai kunnon valituksen kuulla pomo.
Pyyteli hirveästi anteeksi ja aiko keskustella kyseisen ihmisen kanssa.
Myönsi, että todella typerästi tehty. Ja kysyi yhteystietojani jotta voi lähettää pienen korvauksen. Sanoin kyllä että en tule enään ikinä käyttämään kyseistä kauppaa. Ja että kierrän tästälähtien kaukaa sen.
Saas nähdä tuleeko joku "hyvitys". Jos tulee niin laitan samantien roskiin. Sen verran töykistä kohteli se myyjä. Sanoin sille pomolle myös että ei taija olla oikein oikea ihminen asiakaspalvelu tehtävään ja että minä kyllä antaisin tältä istumalta potkut.. Pomo tuumas vaan että nii-in.
Saas nähdä miten myyjä paran käy.
Ihan ku jonkun Seppälän kokoisen ketjun liikevaihto olisi kiinni jonku ylipainoisen kaksplusmamman rovoista :LOL:
Osaatko lukea? Tässä ketjussa moni vaahtoaa, miten "Minä kyllä en enää astu jalallanikaan seppälään, kun läskiä tuntematonta plussasiskoa on siellä kiusittu!"

HALOOOOOOOO! Kuka nyt OIKEASTI alkaa boikotoimaan Seppälää apn tilityksen takia? :D
 
joo
Oltiin miehen kanssa katsomassa kotiteatterisohvaa, sellaista parin tonnin settiä ja koeistuttiin useampi sohva. Palvelua ei meinannut saada millään, haimme lopulta itse myyjän palvelemaan tiskin takaa. Hänpä alkoi heti esitellä osamaksumahdollisuuksia ja esittelemään edullisempia sohvia, vaikka kyselimme nimenomaan yhdestä melko kalliista, kun kerrankin oli budjettia. Jäi sitten sohva ko. kaupasta ostamatta.

Gigantista en myöskään osta enää mitään, siellä saa nuori nainen kierrellä melkoisen kauan ennen kuin ketään kiinnostaa tulla kysymään mitä etsii. Vähän varakkaamman näköiset keski-ikäiset miehet on ne, joita siinä liikkeessä palvellaan, vaikka itse olisi tullut paljon ennenpää paikalle.

Autoliikkeessä mies sai istuskella aika monessa autossa, tiskin takaa vaan katsottiin epäilevästi ja lopulta myyjä tuli paikalle ja kysyi että oletteko katsomassa vaan vai? No ostamassa oltiin, mutta ostamatta jäi.

Nuoret ihmiset ylipäänsä saavat lähes aina huonoa palvelua missä vaan. Mekin kuitenkin naimisissa olevia, työssäkäyviä, lapsellisia ihmisiä, niin luulisi että sitä rahaa pakostakin on jonkin verran. Mutta se ei vaan joka liikkeessä kelpaa.
 
......
Ollaanpa täällä taas ilkeitä. Oli kokoa 44 käyttävä lihava tai ei, niin sanoohan sen nyt jo järkikin että ei myyjän kuulu tuolla lailla mennä sanomaan. Enkä nyt sinänsä ymmärrä miksi kenenkään muunkaan pitää mennä huomauttelemaan, tulee vaan mieleen että huomauttelija tarvitsee itse näitä ylipainoisia oman itsetuntonsa pönkittämiseen. En oikein usko, että huomauttelulla tarkoitetaan vain tämän ylipainoisen omaa parasta. Ja kyllä, on totta että ylipaino on terveydelle vaarallista, mutta luulenpa että pahansuopa naljailu ei aita ylipainoisia laitumaan vaaan ehkä enemmänkin lannistumaan ja syömään lisää..
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja Nanna90:
Sanoin sille pomolle myös että ei taija olla oikein oikea ihminen asiakaspalvelu tehtävään ja että minä kyllä antaisin tältä istumalta potkut.. Pomo tuumas vaan että nii-in.
Saas nähdä miten myyjä paran käy.
Myyjäparan ei käy mitenkään, pomo totee että olit jollekin isommalle ihmiselle sit avautunu, oo niitten kanssa varovainen jatkossa, ne on herkkiä kokokommenteille.
Tai naureskelevat kahvihuoneessa tapahtuneelle ja valitus työntekijälle tulee huumorin muodossa:(

Ei varmaan laitapuolen kulkijoiden näkösillekkää asiakkaille sanota Halpa-hallissa asiidessa, ett "ei täältä teille mitään löydy.."
 
Pomo
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja Nanna90:
Sanoin sille pomolle myös että ei taija olla oikein oikea ihminen asiakaspalvelu tehtävään ja että minä kyllä antaisin tältä istumalta potkut.. Pomo tuumas vaan että nii-in.
Saas nähdä miten myyjä paran käy.
Myyjäparan ei käy mitenkään, pomo totee että olit jollekin isommalle ihmiselle sit avautunu, oo niitten kanssa varovainen jatkossa, ne on herkkiä kokokommenteille.
Tai naureskelevat kahvihuoneessa tapahtuneelle ja valitus työntekijälle tulee huumorin muodossa:(

Ei varmaan laitapuolen kulkijoiden näkösillekkää asiakkaille sanota Halpa-hallissa asiidessa, ett "ei täältä teille mitään löydy.."
Minä esimiehenä pidän ilman muuta puhuttelun vastaavassa tapauksessa, ja räikeimmissä tapauksissa annan varoituksen.
 

Yhteistyössä