Eilen vaatekaupassa myyjä kopautti olalle ja sanoi minulle

ohukainen
Oltiin menossa syömään äitini ja veljeni kanssa mäkkäriin. Tilasin kanawrapin, kasvava veljeni muutaman hampurilaisen (oli joku ihan uskomaton määrä), äitini, jolla hieman painoa yli suositusten ajatteli tilata samaa kuin minä, mutta myyjä katsoi äitiäni, ja sanoi: "Tuo wrap on kyllä aika pieni.."
 
CB
Alkuperäinen kirjoittaja heitäkin löytyy:
Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:
Saahan sitä kuka tahansa ostaa minkä kokoisia vaatteita tahansa ja kelle tahansa. Vaikka isoäidilleen, miehelleen, lapsilleen, kaverilleen, kelle vain. Ei ne aina edes tule itselle.
Juu mut siinä vaihees ku se kokoa XXL lähtee sinne sovituskoppiin M kokoisen paidan kaa,niin siihen kait saa puuttua.
Siihe saa puuttua? Miten, pitäskö kuuluttaa kaupassa 'HEI XXXXL KOKOINEN LÄSKI MAMMA POISTU NYT SOVITUSKOPIN LUOTA. ET MAHDU SIIHEN PAITAAN'

Ihme porukkaa täällä.
 
VI harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja heitäkin löytyy:
Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:
Saahan sitä kuka tahansa ostaa minkä kokoisia vaatteita tahansa ja kelle tahansa. Vaikka isoäidilleen, miehelleen, lapsilleen, kaverilleen, kelle vain. Ei ne aina edes tule itselle.
Juu mut siinä vaihees ku se kokoa XXL lähtee sinne sovituskoppiin M kokoisen paidan kaa,niin siihen kait saa puuttua.
Miksi pitäisi? Oppii se asiakas ihan omasta kokemuksestakin
 
Piste
Alkuperäinen kirjoittaja heitäkin löytyy:
Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:
Saahan sitä kuka tahansa ostaa minkä kokoisia vaatteita tahansa ja kelle tahansa. Vaikka isoäidilleen, miehelleen, lapsilleen, kaverilleen, kelle vain. Ei ne aina edes tule itselle.
Juu mut siinä vaihees ku se kokoa XXL lähtee sinne sovituskoppiin M kokoisen paidan kaa,niin siihen kait saa puuttua.
Se ei kuulu vittujakaan sille myyjälle.
 
aika hurja tarina ja törkeä myyjä :)

joskus kun tällä palstalla lukee näitä arkielämän pikkuhurjia sattumuksia, niin mietin, että onko ne totta vai onko jollakulla ihan vähän vaan tylsää ja keksitään joku pikkusievä juttu josta tulee pikkunen "kohu" palstalla.tää on yks niitä joista tuollanen mul tulee mieleen.

 
just
Mun mielestä myyjän tehtävä on sanoa mielipiteensä siitä onko vaate sopivan kokoinen pyydettäessä. Ja pyydettäessä muutenkin ottaa kantaa mikä olisi sopiva vaate. Sehän on niiden työ,itse inhoan sellaisia myyjiä jotka myisivät vaikka millaisia epäsopivia rättejä!
 
VI harmaana
OT asian vierestä:

Huomasiko kukaan muu koskaan Keskisellä siinä kyläkaupan vieressä olevan punaisen rakennuksen katolla mitään häikkää niissä valomainoksissa? Siinä oli aikanaan mode XL -liike ja ilmeisesti lihakauppa tai vastaava, ja allekkaiset liikekyltit olivat näin:

Mode XL
Liha-tiinu

Mulla meinaan tuli ekana kauhistus, että onko joku kehdannut laittaa noin mauttoman nimen vaatekaupalleen... :ashamed:
 
minä
minä olen aina saanut suhteellisen hyvää palvelua vaikka olen ikäistäni ( 30v ) paljon nuoremman näköinen. jopa alkossa on palveltu kuin kukkaa kämmenellä ja vaatekaupoissakin, vaikka kokoni on 46-> Onneksi meidän Seppälässä on todella hyvä palvelu :) en muutenkaan boikotoi tiettyä ketjua yhden ihmisen perusteella.
 
bvob2
Nuo autokaupat on ihan hirveitä paikkoja. Itse menin ostamaan autoa mieheni kanssa minulle, mutta myyjä puhui vain miehelle. Minun piti puolessa välissä karjaista, että auto tulee MINULLE ja minä sen maksan ja minä siitä autosta haluan myös tietää. Samoin on käynyt kodinkoneliiikkeessä, vain miehelle puhuttiin ja taas sain huutaa väliin, että hei olen minäkin täällä ja myös minun keittiöön tulee ne kodinkoneet.
 
Tosi kurjaa
Mulle on tehty kans noin ihan samoin Hyvinkään Benettonilla vuosikausia sitten, muistan vieläkin tuon kokemuksen. Olin kokoa 40 ja aika nuori tyttö, kyllä jäi kaivelemaan niin pitkäksi aikaa että vieläkin muistan :(
 
arvatkaa tehtiinkö kaupat ;)
Alkuperäinen kirjoittaja Tosi kurjaa:
Mulle on tehty kans noin ihan samoin Hyvinkään Benettonilla vuosikausia sitten, muistan vieläkin tuon kokemuksen. Olin kokoa 40 ja aika nuori tyttö, kyllä jäi kaivelemaan niin pitkäksi aikaa että vieläkin muistan :(
Jatkan vielä töykeään asiakaspalveluun liittyen, että kun mieheni kanssa muutama vuosi sitten onnellisena etsimme vihkisormusta, niin Espalla yhdessä pienessä liikkeessä (en muista nimeä) myyjä katsoi meitä päästä varpaisiin ja kun sanoin yhdestä sormuksesta että tämä on just sellainen kuin haluan, sanoi myyjä siihen että "Vielä kun olisi rahaa ostaa.."
 
Nipsu
Alkuperäinen kirjoittaja lkjc:
No mulle kävi niin, että kun menin morsiuspukua ostaan, niin myyjä katsoi mua päästä varpaisiin ja kysyi että paljonko aion laihduttaa ennen häitä :) Änkytin hämmentyneenä, että en ollut ajatellut laihduttaa, johon myyjä vaan nolostumatta vastas et ai jaa, kun morsiamet yleensä aina haluaa olla häissään nättejä...Asiakaspalvelija kohdallaan :LOL:
Hmph... ehkä myyjä yritti vähän huulta heittää. Jos hän ajatteli että pukuasi ei kannata tehdä nykyisten mittojesi mukaan kun laihdutat kuitenkin (koska olet morsian, ei siksi koska olet läski) ...

Mä voisin meinaan heittää itsekin jotain tollasta asiakkaalle kun en ehkä tajuis että sen voi ottaa loukkauksena.
 
Alkuperäinen kirjoittaja outoo:
mä en nyt ihan usko tohon.. miks myyjä sanois noin?
no kato, onhan niitä käytöstavattomia muuallakin kun täällä palstalla pelkästään ;)

uskomatonta! jos mulle noin sattuis niin kattosin vaan silmiin ja ilmeenkään värähtämättä sanoisin myyjälle että pyydätkö esimiehes paikalle. ja aivan varmasti julkaisisin sen jälkeen useassakin paikassa kyseisen puljun tiedot =)

t. vittumainen ihminen

tai sitten ois voinu koputtaa takas sen myyjän olkapäälle ja kysyä: onko sulla päässä vikaa?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsu:
Alkuperäinen kirjoittaja lkjc:
No mulle kävi niin, että kun menin morsiuspukua ostaan, niin myyjä katsoi mua päästä varpaisiin ja kysyi että paljonko aion laihduttaa ennen häitä :) Änkytin hämmentyneenä, että en ollut ajatellut laihduttaa, johon myyjä vaan nolostumatta vastas et ai jaa, kun morsiamet yleensä aina haluaa olla häissään nättejä...Asiakaspalvelija kohdallaan :LOL:
Hmph... ehkä myyjä yritti vähän huulta heittää. Jos hän ajatteli että pukuasi ei kannata tehdä nykyisten mittojesi mukaan kun laihdutat kuitenkin (koska olet morsian, ei siksi koska olet läski) ...

Mä voisin meinaan heittää itsekin jotain tollasta asiakkaalle kun en ehkä tajuis että sen voi ottaa loukkauksena.
no ompas teillä asiakaspalvelutaidot kohillaan :eek: ei myyjän kuulu heittää asiakkaalle mitään kommenttia asiakkaan painosta tai muutenkaan ulkonäöstä. menkää b-to-b-myyntiin niin huomaatte kohta olevanne ilman duunia jos asenne on toi että asiakkaalle lauotaan ihan mitä sattuu

 
Nipsu
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsu:
Alkuperäinen kirjoittaja lkjc:
No mulle kävi niin, että kun menin morsiuspukua ostaan, niin myyjä katsoi mua päästä varpaisiin ja kysyi että paljonko aion laihduttaa ennen häitä :) Änkytin hämmentyneenä, että en ollut ajatellut laihduttaa, johon myyjä vaan nolostumatta vastas et ai jaa, kun morsiamet yleensä aina haluaa olla häissään nättejä...Asiakaspalvelija kohdallaan :LOL:
Hmph... ehkä myyjä yritti vähän huulta heittää. Jos hän ajatteli että pukuasi ei kannata tehdä nykyisten mittojesi mukaan kun laihdutat kuitenkin (koska olet morsian, ei siksi koska olet läski) ...

Mä voisin meinaan heittää itsekin jotain tollasta asiakkaalle kun en ehkä tajuis että sen voi ottaa loukkauksena.
no ompas teillä asiakaspalvelutaidot kohillaan :eek: ei myyjän kuulu heittää asiakkaalle mitään kommenttia asiakkaan painosta tai muutenkaan ulkonäöstä. menkää b-to-b-myyntiin niin huomaatte kohta olevanne ilman duunia jos asenne on toi että asiakkaalle lauotaan ihan mitä sattuu
No kuvittele itsesi esim xs-kokoiseksi.. voisko sitten mennä vitsinä?
 
toiste ei onneks tarvitse asioida
Alkuperäinen kirjoittaja lkjc:
No mulle kävi niin, että kun menin morsiuspukua ostaan, niin myyjä katsoi mua päästä varpaisiin ja kysyi että paljonko aion laihduttaa ennen häitä :) Änkytin hämmentyneenä, että en ollut ajatellut laihduttaa, johon myyjä vaan nolostumatta vastas et ai jaa, kun morsiamet yleensä aina haluaa olla häissään nättejä...Asiakaspalvelija kohdallaan :LOL:
Mulle sanottiin vajaa 10v sitten Treen Koskarin eräässä hääpukuliikkeessä että tosi rumasti mutta hetken päästä kun myyjä tiedusteli hääpaikkaamme ja sen kerroin, niin muuttui ääni kellossa "MEIDÄN liikkeestämme saa sopivat puvut juuri sellaiseen paikkaan". Ostin puvun tuolta koska siellä oli juuri se puku jonka halusin---valitettavasti :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Varjelkoon! :eek:

Ei palautetta netin kautta, suoraan liikkeeseen pomolle. Mä keräisin eka rohkeutta ja angstia kotona ja sitten marssisin sinne livenä paikalle antamaan jäätävää palautetta moisesta kohtelusta.
mie taas oisin pistäny sen myyjän koville siinä maksutilanteessa. isoon ääneen nolannu sen niin että se ois itkut tirauttanu. oispa saatana oppinu että miten asiakaspalvelua hoidetaan :kieh:

mulle kävi kerran niin, että menin kahen kaverin kanssa lindexille ja siellähän myydään nyt niitä t-paitoja missä on rintatasku ja helvetisti niittejä siinä taskussa. no eihän se istu kenenkään päällä vaan roikkuu ku räkä. sattumoisin sanoin kaverille kassan luona (jossa semmosia t-paitoja oli) että nämä ei kyllä istu kelleen, että tasku roikkuu ja kun tuon pesee niin jostain päin sauma vetää ja koko paita näyttää kulahtaneelta rätiltä. myyjä ei tykänny siittä ja sanoi että ei ne roiku, katso vaikka, siinä mallinuken päällä on se sama t-paita ja istuu kyllä. katoin sitä myyjää ja sitten sitä mallinukkea, tuumasin että kyllä se törkeesti lörpöttää se tasku tuossakin ja että kyllähän mallinuken päälle saa minkä tahansa releen istumaan kun käyttää neuloja apuna. myyjä siihen tokaisi että ei me enää neuloja käytetä! minä tokasin siihen että no onhan sulla tuossa tuo vyö jolla oot kursinut tuon paidan kokoon... myyjä katto happamasti ja vaivoin rahasti kaverini. en liene tervetullut siihen liikkeeseen enää :LOL:

 
surullinen morsian -03
Alkuperäinen kirjoittaja toiste ei onneks tarvitse asioida:
Alkuperäinen kirjoittaja lkjc:
No mulle kävi niin, että kun menin morsiuspukua ostaan, niin myyjä katsoi mua päästä varpaisiin ja kysyi että paljonko aion laihduttaa ennen häitä :) Änkytin hämmentyneenä, että en ollut ajatellut laihduttaa, johon myyjä vaan nolostumatta vastas et ai jaa, kun morsiamet yleensä aina haluaa olla häissään nättejä...Asiakaspalvelija kohdallaan :LOL:
Mulle sanottiin vajaa 10v sitten Treen Koskarin eräässä hääpukuliikkeessä että tosi rumasti mutta hetken päästä kun myyjä tiedusteli hääpaikkaamme ja sen kerroin, niin muuttui ääni kellossa "MEIDÄN liikkeestämme saa sopivat puvut juuri sellaiseen paikkaan". Ostin puvun tuolta koska siellä oli juuri se puku jonka halusin---valitettavasti :/
sama liike käännytti mut heti ovelta sanomalla et oot liian iso näihin mekkoihin :/ (-03)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsu:
Alkuperäinen kirjoittaja lkjc:
No mulle kävi niin, että kun menin morsiuspukua ostaan, niin myyjä katsoi mua päästä varpaisiin ja kysyi että paljonko aion laihduttaa ennen häitä :) Änkytin hämmentyneenä, että en ollut ajatellut laihduttaa, johon myyjä vaan nolostumatta vastas et ai jaa, kun morsiamet yleensä aina haluaa olla häissään nättejä...Asiakaspalvelija kohdallaan :LOL:
Hmph... ehkä myyjä yritti vähän huulta heittää. Jos hän ajatteli että pukuasi ei kannata tehdä nykyisten mittojesi mukaan kun laihdutat kuitenkin (koska olet morsian, ei siksi koska olet läski) ...

Mä voisin meinaan heittää itsekin jotain tollasta asiakkaalle kun en ehkä tajuis että sen voi ottaa loukkauksena.
no ompas teillä asiakaspalvelutaidot kohillaan :eek: ei myyjän kuulu heittää asiakkaalle mitään kommenttia asiakkaan painosta tai muutenkaan ulkonäöstä. menkää b-to-b-myyntiin niin huomaatte kohta olevanne ilman duunia jos asenne on toi että asiakkaalle lauotaan ihan mitä sattuu
No kuvittele itsesi esim xs-kokoiseksi.. voisko sitten mennä vitsinä?
ei menis. asiakkaan painosta tai ulkomuodosta ei vaan huomauteta tuolleen. oikea ja ammattitaitonen myyjä OHJAA asiakkaan huomaamatta hälle sopiviin vaatteisiin eikä töksäytä turpa levällään että: ei täältä sulle mitään löydy! tai että: paljonko meinasit laihduttaa?

ihan käsittämätöntä peruskäytöstapojen puutetta toi on. tuolla perusteella sille myyjällekin saa sanoa ihan samalla tavalla jotain henkilökohtasuuksiin menevää kuten esim. ompas sulla levee perse/pienet tissit/kierot silmät tms.

mie tosin oisin tuona morsiuspuvun ostajana tuumannu sille myyjälle takasin että: kuin isot silikonit meinaat ottaa?

kaikkea ei voi verhota huumorin taakse ja asiakaspalvelijan tulee ymmärtää tämmönen.

 
Mun mielestä noissa ketjuliikkeissä ei myyjillä ole varaa sanoa asiakkaille muuta kuin pyydettäessä mielipiteensä vaatteesta. Se, että näkis toisen vatsamakkarat pursuavan vaatteesta ulos mutta asiakas ei mitään kysy tai kommentoi ja tulee kassalle ostaa ko paidan niin silloin myyjä myy sen. No questions asked.
Mutta kun mennään erikoisliikkeisiin, niin silloin kyseessä on ehkä enemmän laadukkaampaa/kalliimpaa vaatetta, niin silloin siellä liikkeessä kuuluu myyjän kulkea sun perässä ihan sovituskoppiin asti ja katsoa että se vaate jota kokeilet on juuri sulle.

Pari liikettä, toinen Huittisissa, pieni juhlavaateliike ja sitten Porissa isompi muotitavaratalo ovat näitä liikkeitä. Mä pidän siitä kun ammattilainen katsoo että joo, toi vaate on just sulle tai sitten se kommentoi että ei laskeudu oikein. Samoin tässä Porin liikkeessä rintaliiviostokset ovat miellyttävä kokemus. Kerrot mitat ja mitä haluat ja meet sovituskoppiin, niin myyjä tuo sulle niitä mitkä vois sopia ja katsoo että onko ok. Ihme kyllä, mua ei nolota ollenkaan esitellä rintojani sille myyjälle kun tiedän että se katsoo oikeasti sitä että sopiiko ja istuuko se koko vai täytyykö vaihtaa kuppia vai ympärystä...

Että näin, vähän ohi alkuperäisestä aiheesta, mutta kuitenkin hieman liippaa läheltä.
 
dih
tuskinpa saa mitään pomon kanssa jutustelua vakavampaa tämä myyjä :/ suurin osa myyjistä ja kassoista nykyään sellaisia kyrpänaamoja että!!!! mutta eipä monissa kaupoissa sitä pomot ees kato miten osaat palvella asiakasta jne. kunhan vaan jonkun harkkarin/teinin saa halvalla kassalle istuun nyrpeennäkösenä :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja kati1974:
kouvolassa on yksi vaateliike. äiskä oli menny kerran sinne töistä suoraan, ulkoilupuku päällä. myyjäoli kattonut päästä varpaisiin ja sanonut, että tarjoustuotteet on alakerrassa... yksi tuttu oli myös mennyt aikanaan samaan liikkeeseen ja oli sanottu, että tuosta paidasta on jätti koot menneet... |O :headwall:

Tää on Saduttaressa ihan arkipäivää. Sinne ei kelpaa kuin niiden raha joiden pärstä komeilee lehdissä tai joiden nimi on muuten "tuttu". Plus tietenkin venäläisten turistien. Jännä että putiikinpitäjä itse kehtaa huomautella asiakkaille vartaloista ja vaatteiden "sopivuudesta" kun itse on hyvin kaukana niistä mitoista jonka kokoisia vaatteita myy!

Ja koska on ihan yleistä että Saduttaressa saa huonoa palvelua ja alatyylisiä kommentteja, meillä työyhteisössä on useampikin rouva käynyt ihan kokeilemassa huumorimielellä että mitä tällä kertaa kuulee. Yksi työkaveri ei saanut sovittaa ollenkaan haluamaansa pukua kun se myyjän sanojen mukaan "vaatii täydellisen vartalon - jota teillä ei selvästikään ole!". Toinen työkaveri sovitti iltapukua, myyjä valitsi koon joka oli aivan liian pieni, niin että rinnat tursusivat kuin saluunatytöllä konsanaan, ja sitten myyjä veti sovituskopin verhon auki ja liikkeessä olevan toisen ventovieraan asiakkaan puolisolle huusi kovaan ääneen "katsokaan kuinka upea povi!". Kaksi työkaveriä hän käännytti jo kättelyssä sanoen että "rouvien lompakolle sopivia retkuja saa tuosta tien toiselta puolelta (=pukimosta)".

Että näin meillä Kouvolassa.


 
=/
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen morsian -03:
Alkuperäinen kirjoittaja toiste ei onneks tarvitse asioida:
Alkuperäinen kirjoittaja lkjc:
No mulle kävi niin, että kun menin morsiuspukua ostaan, niin myyjä katsoi mua päästä varpaisiin ja kysyi että paljonko aion laihduttaa ennen häitä :) Änkytin hämmentyneenä, että en ollut ajatellut laihduttaa, johon myyjä vaan nolostumatta vastas et ai jaa, kun morsiamet yleensä aina haluaa olla häissään nättejä...Asiakaspalvelija kohdallaan :LOL:
Mulle sanottiin vajaa 10v sitten Treen Koskarin eräässä hääpukuliikkeessä että tosi rumasti mutta hetken päästä kun myyjä tiedusteli hääpaikkaamme ja sen kerroin, niin muuttui ääni kellossa "MEIDÄN liikkeestämme saa sopivat puvut juuri sellaiseen paikkaan". Ostin puvun tuolta koska siellä oli juuri se puku jonka halusin---valitettavasti :/
sama liike käännytti mut heti ovelta sanomalla et oot liian iso näihin mekkoihin :/ (-03)

Mulla tapahtui toi 2002 =( Tosi ikävä se "vanhahko" myyjä! En kyllä tiedä oliko siellä muita myyjiä. Toisella sovituskerralla myyjä vielä palveli ensin turkistakkista naista joka toi tyttärensä katsomaan hääpukua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nanna90:
"Hei! täällä ei myydä nuin isoja vaatteita ku sinä tarvitset!"

:eek:

Oli myyjä hiljaa, ku menin kassalle maksamaan minun kokoiset vaatteet.. :D


Huono sanavalinta asiakaspalvelijalta. Jos siis sanoi juuri noin. En kyllä niele tätä juttua ihan noin vaan.
 

Yhteistyössä