Eiks oo hienoo että meitä on niin erilaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "peace"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"peace"

Vieras
Mä tykkään tästä työstä, joku toinen ei tekis suurin surminkaan vaan valitsee ihan toisen, me tykätään erilaisista ravintoloista, erilaisesta autosta, erilaisesta vuorokausirytmistä... Osa tekee asiat ihan toisessa järjestyksessä, toiset tykkää siististä ja värittömästä, jotkut rohkeanräiskyvästä ja toiset kliinisestä. Toisen reisien väliä lämmittää pitkä ja toisen pätkä, yks paksusta ja toinen lyhyestä, eräs rakastaa kaljua ja toinen vaati hevilettiä, jollekulle maistuu kasvikset ja joku taas haluaa pihvinsä raakana. Eräs vie lapsensa hoitoon ja eräs taas elää kotona onnellisimmat vuotensa. Joku asuu piilopirtissä poronsa kanssa ja joku ei halua astua kehä kolmosen ulkopuolelle.

Ihmisiä ollaan kaikki, muuta yhteistä ei taida ollakaan osan kesken. Toinen ei oo toista parempi, jos ihmisyyttä punnitaan.

ONNEKSI meitä on niin monenlaisia! Ois aivan kamalaa jos kaikki ois samanlaisia. Onneksi ei olla eikä koskaan tulla olemaan.

Se vois jo auttaa jos kaikki vähän löysäis sitä pipoa eikä ihan niin kärkkäästi ois puolustamassa sitä omaa elämäntyyliään ainoana oikeana. Se taas vaatii hyvää itseluottamusta että voi suvaita muidenkin tyylin olevan ihan ok. Pitäis vissiin lähteä johonkin itseluottamuksen kohotuskurssille koko porukan :D

[QUOTE="Hep";26263378]Niinpä. Mutta miten nämä keskenään kaikki erilaiset ihmiset oppisivat tulemaan toimeen keskenään?[/QUOTE]
Eivätkö he sitten tule? Tarkoitan, että onko tosiaan olemassa ihmisiä, jotka laukovat läheisilleen, ystävilleen, tuttavilleen tai ventovieraillekaan asioita päin naamaa käytöstavoista välittämättä? Mä en ole sellaisia ihmisiä vielä tavannut vaan yleensä ihmiset pitävät mölyt mahassaan, jos ei ole mitään hyvää sanottavaa. Nettimaailma on sitten ihan oma lukunsa, täällä voivaikka purkaa omaa pahaa oloaan laukomalla ihan mitä tahansa mieleen juolahtaa.

No on!

Mun ystäväni tosta naapurista on (välillä tuntuu) ihan eri planeetaltakin kuin minä. Ja se on ihanaa! Tietyt asiat meitä yhdistää ja saman suuntaiset arvot meillä on, mutta elämän tavat, kauneuskäsitykset yms meillä päinvastaiset. Ja voi että kuinka mä nautin, keskusteluista ja toisen kotona vierailusta yms.

Yhteistyössä