Eiks noiden foliopallojen pitäs pari päivää kestää ainakin?

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Ostin tytölle eilen Sotkasta foliopallon kauppareissulla (joo, kyllä 2 kk tarvii vappupallon :D) ja se on nyt jo ihan pluto. Vielä ilmassa, mutta jo ihan ryppyinen.

Meillä kävi ihan samoin... harmittaa tytön puolesta.

No periaatteessa ne voi kestää vaik kaks kuukautta,

mä veisin ainakin takas jos olis ihan plörö... tosin esim. jos ulos viileeseen ilmaan laittaa pallon, ni se menee plörömmäks ku sisällä

Mie ostin cittarista tiistaina isot foliopallot, toinen alkoi jo eilen vajumaan. Vielä se ilmassa pysyy, mut ihan ruttunen.
Ens vuonna taidan ostaa vaan niitä tikkupalloja, kestäny ennenkin pari vuotta...

Oikeestiko ne kestää noin vähän aikaa?

Miten mun lapsuusmuistot on sit niin kultautuneet, kun muistelin, et oisvat pidempäään kestäneet.

Noh, eipä sitten osteta tästä lähtien kuin vasta vapputorilta. Onneks tuo typy nyt ei tänä vuonna vielä tajua tilannetta harmitella, mutta harmi teidän muiden lasten puolesta. :(

Välillä ne kestää monta kuukautta ja välillä vuorokauden.. arpapeliä koko homma, kun ikinä ei voi etukäteen tietää miten käy.. siksi mä en enää ostakaan torilta niitä sikahintaisia, kun niissä on toi sama vika.. |O

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Mun viime vuotinen kesti melkein kolme viikkoa.

KÄRPPIS HEI,

MITEN TÄÄ NYT LÄHTI KÄSISTÄ...

Piti sanomani sulle, et munkin mielestä 2kk tarvii jo vappupallon, mut mies oli eri mieltä. Enkös voikin syyttää sitä huonoksi isäksi? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja dhhddh:
No periaatteessa ne voi kestää vaik kaks kuukautta,

mä veisin ainakin takas jos olis ihan plörö... tosin esim. jos ulos viileeseen ilmaan laittaa pallon, ni se menee plörömmäks ku sisällä

Sisällä ollu koko ajan. Tarkoitus oli kyllä pistää se vaunuihin kiinni, kun lähdetään vapputorille, mutta taitaa olla siinä vaiheessa perässä raahattava... :xmas:

KÄRPPIS HEI,

Piti sanomani sulle, et munkin mielestä 2kk tarvii jo vappupallon, mut mies oli eri mieltä. Enkös voikin syyttää sitä huonoksi isäksi? ;)

Mä jo meinasin ehtiä kirjottaa, että hei hei! :D

Joo, kyllä tosta nyt voi jo vähintään sen verran päätellä. :D:D Mutta vielä äiti ehtii pelastaa tilanteen ja hommata pallon. :D

Vaikka ihan oikeasti muuten meillä tyttö on tykänny kattella tuota palloa. Ostin tuommosen pilkullisen Hello Kitty -pallon ja taitaa siinä värit ja kuviot olla just kohdillaan, sillä sille on kyllä hymyilty ja sitä on tuijotettu paljon jo tänä aikana, kun se tuossa on ollu. :) ...kyllä se 2 kk siis ihan ehdottomasti pallon tarvii ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No todellakin pitäis kestää pidempään kuin pari päivää! Meillä on tiistaina ostetut, eikä ne oo vajuneet yhtään. Takas liikkeeseen vaan.

Mietin, että periaatteesta voisin sen sinne viedäkin tai ainakin valittaa asiasta, mutta sitten taas 4 euron menetys ei ehkä ole sen arvoinen, että pakkaan tuon vauvan kyytiin ja lähden kaupalle asti. ...jos menis ennemmin pihalle nauttimaan vappuauringosta. Ja viisastuu vahingosta ensi vuotta varten.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:

KÄRPPIS HEI,

Mä jo meinasin ehtiä kirjottaa, että hei hei! :D

Joo, kyllä tosta nyt voi jo vähintään sen verran päätellä. :D:D Mutta vielä äiti ehtii pelastaa tilanteen ja hommata pallon. :D

Vaikka ihan oikeasti muuten meillä tyttö on tykänny kattella tuota palloa. Ostin tuommosen pilkullisen Hello Kitty -pallon ja taitaa siinä värit ja kuviot olla just kohdillaan, sillä sille on kyllä hymyilty ja sitä on tuijotettu paljon jo tänä aikana, kun se tuossa on ollu. :) ...kyllä se 2 kk siis ihan ehdottomasti pallon tarvii ;)

Mäkin kattelin noita Hello Kittyjä....
Pakko hakee semmonen jos niitä vielä jostain saa.
Ja jos ei saa, ni se on isin vika ;)

Meillä on vuosi sitten ostettu vappupallo komerossa ja siinä on vieläkin ilmaa, ei se leiju on jo vajunut, mutta silti. Pitkään pysyi katossa monen monta kuukautta :D

Jotkut pallot kestää toiset ei.

Te joilla ne noin pian lässähtää niin oletteko ostaneet ne valmiiksi täytettyinä? Siis vai onko täytetty sillä hetkellä kun olette pallon valinneet?

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Siis tottakai 2kk tarvii oman pallon. Meidän poika sai kolme vuotta sitten synnärille iiiiison ihaa -foliopallon kun syntyi 28.4. :D

Meidän tyttö sai kans 4 vuotta sitten synnärille pallohökötyksen, mut siinä luki jotain vauvatytöstä:) On vieläkin tuolla laatikossa tallessa:)

Lämpötila vaikuttaa siihen miltä pallo näyttää. En nyt muista laajeneeko vai supistuuko helium kylmässä mutta jos pallo on täytetty sisällä ja viedään ulos, voi muuttua. Ja vastaavasti toisinpäin, jos pallo kylmässä ulkona täytetään, voi se kotona olla taas ihan erinäköinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninni ja tyllerö harmaana!:
Te joilla ne noin pian lässähtää niin oletteko ostaneet ne valmiiksi täytettyinä? Siis vai onko täytetty sillä hetkellä kun olette pallon valinneet?

Meillä lässähti viime vuonna yksi honkkarista ostettu pallo.. se oli valmiiksi täytetty.. aiemmin joskus on lässähtänyt torilta ostettu pallo, joka täytettiin paikanpäällä.. mutta molemmilla tavoilla on siis sekä säilynyt kuukausia, että lässähtänyt parin päivän sisään..

Yhteistyössä