Eiks kukaan muu tykkää käydä kotikutsuilla?

• Viestiketjun aloittaja "mona"
  • Ensimmäinen viesti
"mona"
Lueskelin tota miikkariketjua ja mä en tajua mitä hirveetä on kotikutsujen pitämisessä. Musta on hauska käydä kutsuilla. Lapsilla on kavereita ja ite saa juoda kahvia rauhassa. Siitä hyvästä ostan sitten jonku paidan tai tuikkukynttilän. Tarpeeseenhan ne tulee..

"Vieras"
Ennen tuli käytyä paljonkin ja ne ovat hauskoja kutsuja. Vaatteita, mausteita ja tupperia on hankittu. Harmittaa, kun kukaan ei pyöritä enää Lingon&Blåberg kutsuja.

Enpä juuri, mua aina ahdistaa niissä, tuntuu että on jonkin sortin ostopakko ja aina pitäisi niitä tuotteita olla kilvan kehumassa ja ylistämässä. Ja varsinkin jos emäntä on järjestänyt osallistujille jonkun ilmaislahjan/näytteen, niin tuntuu että on velvoitettu siitä hyvästä ostamaan kuvastosta jotain.

Enkä todellakaan ole valmis maksamaan jostain tuikkukipoista kymmeniä/satoja euroja taikka parista pakasterasiasta vastaavia määriä.. Onhan esim. Partylitet ihan kivoja, muttei kyllä mun mielestä NIIN kivoja.

Nyt olen ensi kuussa menossa ystävän Tuppereille,
lähinnä sen takia että kutsu on tullut sen n. kymmenen kertaa,
en ole aikaisemmin saanut mentyä ja nyt on pitkä väli etten ole ystävääni edes nähnyt. Ne kipot ei kyl juuri kiinnosta :D

rietas
En tykkää. Ne harvat, joihin olen erehtynyt, on olleet semmoista tuputtamista että yäk. Jos kutsujen pääpaino on siinä, että esittelijä kertoilee emännänlahjoista ja kuinka paljon vieraiden pitäisi ostaa jotta emäntä saa sen tai tuon tai tämän, niin aika ärsyttävää se on.

[QUOTE="Vieras";27279620]Jos ei tykkää käydä kotikutsuilla, niin älä mene hyvä ihminen. Niissä on tarkoitus ostaa, senhän takia sinne mennään.[/QUOTE]

Niin on tarkoitus ostaa jos on jotain mitä haluaa ostaa. Ei kai siellä ole pakko ostaa?

mä kyllä tykkään käydä niissä. mutta kutsujalle mä aina ilmoitan jo siinä vaiheessa, kun kutsu tulee, että voin tulla, mutta että yleensä en osta mitään. joskus sitten kuitenkin tulee jotain ostettua. partyliten kutsuilla en käy, siellä se ostopakko selvimmin osoitetaan. ja mä en ala mistään krääsästä maksamaan satoja ja kymmeniä euroja. sillä krääsää se partylitekin kuitenkin lopulta on

"mei"
Kävin tupperi-kutsuilla,mukaan lähti useampi kippo :) Myös lastenvaatekutsut ovat ihania,harmi etten ole päässyt sellaisiin vuosiin..... :(
Kovin kauheasti ei taideta järjestää.

Itse kyselin kutsuja suoraan esittelijältä,HÄN TEKI OHARIT :O Sen jälkeen en ole harkinnut enää itse kutsujen järjestämistä...

"vieras"
En tykkää. Ylihintasta roinaa, tupperin kippoja vastaavia saa ikeasta, kynttilöitä saa tiimarista. Vaatteita saa mistä tahansa puljusta myös.

Jos tuotteet ei olisi niin törkeästi ylihinnoiteltu niin saattaisin osallistua. Just olin jossain partyliten kutsuilla ja joku hiton rimpula kynttiläteline (samanlaisia saa juurikin perustiimarista) maksoi jotain 50 euroa... morjes. Eikä edes ollut kovin hieno, lähinnä aikansa elänyt. Ärsytti myös kun kutsuttuja ahdisteltiin pitämään kutsuja jotta emäntä saa sitten tota ja tätä. Siinä istuttiin kaikki sohvilla ringissä kun esittelijä vinkuu 10 minuuttia että "joku nyt ottaa kutsut jookos että xxxx saa tämän hienon edun...." Ja kutsuttujen keskuudessa vaan kiusaantunut hiljaisuus, kun jokainen oli jo todennut että ei nyt KIITOS!

"vieras"
Tykkään käydä, joskus pidän itsekin ja myyn itse. Ja ei siinä kyllä auta ystäviä syyttää, vaan kyllähän se sitten on omasta korvien välistä kiinni, jos ei aikuinen ihminen osaa asennoitua ja sanoa ei kiitos tuotteille tai jatkokutsuille. Eikä siinäkään mitään kiemurtelua tarvitse, jos ystävälle sanoo nätisti, että tuotteet tai kutsut ylipäänsä ei kiinnosta ja pyytää jättäämään sinut väliin, kun kutsuja järjestää. Voi myös ilmaista, jos sattuu olemaan sellainen tuote, mikä kiinnostaa, että sitten jos sellaiset kutsut järjestää, niin on lupa kutsua, mutta muuten ei. Mikä teitä aikuisia ihmisiä vaivaa, kun ette saa suutanne auki? Ja kun sieltä kutsuilta ei ole pakko mitään ostaa, niin miksi ihmeessä sitten ostatte? Jos annatte itsenne provosoitua tai koette tilanteen painostuksena, niin olette menemättä tai lähdette kesken pois, jos meno yltyy teille sietämättönmäksii. Ei siinä sen kummempaa, eikä sen vuoksi tarvitse yöuniaan menettää. Ja jos teitä on painostettu, niin sitten on kyllä siinä myyjässä joku tosi pahasti vialla, sillä väkisin tyrkyttäminen tai painostus ei kuulu ainakaan mun kutsujen mentaliteettiin. Ja vieraana ollessakin, jos mua ei jatkokutsut kiinnosta, vaikka se kuinka auttaisi emäntää saamaan jotain ylimääräistä tai parempaa, niin sitten en lotkauta koko asialle korviani, vaan lähden siinä kohtaa sine kahvipöytään. Hei, ihan relax vaan! :D Ei tästäkään aiheesta tarvitse väkisin tehdä mitään elämää suurempaa ongelmaa, koska se ei sitä tosiaan ole.

"mona"
Kiva kun löytyi muitakin kutsuilijoita. Ei tietenkään oo pakko ostaa mitään jos ei halua, mutta kyllä mä joka kutsuilta yhden mieluisan tuotteen löydän.

Niin ja toki kutsuilla tuotteet on arvokkaampia, mutta toisaalta jos kutsuilla paita maksaa vaikka 25euroa, niin mähän voin vähentää siitä hinnasta vaikka 8euroa (mikä mulla menisi jos joisin ne kahvit+suklaapalan ystäväni kanssa kahvilassa). Niin ja jos ois lapset mukana kahvilassa, niin niille jätskit ja mehut, niin toinen mokoma lisää.

"vieras"
[QUOTE="mona";27280340]Kiva kun löytyi muitakin kutsuilijoita. Ei tietenkään oo pakko ostaa mitään jos ei halua, mutta kyllä mä joka kutsuilta yhden mieluisan tuotteen löydän.

Niin ja toki kutsuilla tuotteet on arvokkaampia, mutta toisaalta jos kutsuilla paita maksaa vaikka 25euroa, niin mähän voin vähentää siitä hinnasta vaikka 8euroa (mikä mulla menisi jos joisin ne kahvit+suklaapalan ystäväni kanssa kahvilassa). Niin ja jos ois lapset mukana kahvilassa, niin niille jätskit ja mehut, niin toinen mokoma lisää.[/QUOTE]

Niin ja jos itse lasken, että täällä käpykylässä ei ole esim. yhtään lastenvaatekauppaa, niin bensojen kanssa ne lapsen vaatteet tulee hyvässä lyskyssä jo kalliimmaksikin, kun lähdet tuonne isompaan kaupunliin ajamaan niitä hakemaan... :D Siis jos tyylillisesti etsin samanlaisia vaatteita kaupastakin.

Mä tykkään käydä kutsuilla. En aina välttämättä osta mitään, mutta useasti tulee jotain hommattua. Meillä joku lapsistakin haluaa lähteä mukaan jos kutsupaikalla on kavereita. Otan kutsut ihan kyläily periaatteella.

Tykkäisin käydä edelleen, mutta on jotenkin kaikki kutsut loppuneet. Pidin ennen itse kutsuja myös, mutta kun yksi LB myyjä teki oharit, niin olen jättänyt kutsujen organisoinnin pois kokonaan.
Tilaan kipporwaarea suoraan tutulta jälleenmyyjältä ilman kutsuilla käymistä tai sitten huutiksesta. LB vaatteita tilaan suoraan netistä valmistajan verkkokaupasta.
Kävisin mielelläni kutsuilla edelleen, mutta ei taida olla oikein muodissa tänä päivänä omien tuttavien kesken. Ainoa mistä kieltäydyin oli miikkaribileet, koska en pidä niistä, niin en olisi niitä myöskään ostanut.

tirppas
Mielestäni kotikutsut on aikansa eläneitä. Kaikki saa nykyään ostettua netistäkin, ja hintalaatu-suhde ei usein kohtaa näissä kotikutsujutuissa. Onhan ne tupperit hyviä kippoja, mutta hyviä kippoja saa muualtakin, ja aika harvoin on oikeasti tarve lähtee kutsuille kippoja katselemaan... Meikkikutsuille en lähtisi enää koskaan, olen aivan liian kriittinen/vaativa käyttämälleni kosmetiikalle, että uskoisin jonkun ainoastaan sitä merkkiä myyvän mainospuheita. Alusvaatteeni haluan ostaa rauhassa, vaatekutsujen valikoimat suppeita ja seksivälinekutsuille en lähtisi ikinä! Partylitet taas on aivan ylihinnoiteltuja ja suurin osa tuotteista on vielä pirun rumiakin...

Mutta JOS minut pyydettäisiin kutsuille, missä myytäisin mielestäni hyvää/laadukasta/mielenkiintoista tavaraa mitä ei muualta saisi, voisin hyvinkin mennä. En vaan ole vielä koskaan törmännyt sellaisiin...

"vieras"
[QUOTE="hmh";27280553]Siis ajatella. Joku siis tykkää niistä kutsuista...?

Mä en ole ikinä tykännyt, minkäänlaisista kutsuista...[/QUOTE]

Niin, ajatella! Joku voi tykätä eri asioista, kun sinä. Eikö ole ihmeellistä huomata, että kaikki eivät olekaan sinun kopioita? ;) :D

Yhteistyössä