Eikö sossuilla ole mtn paskasuodatinta, jolla karsivat ilmoituksia...?

miekin
[QUOTE="Vieras";28084869]Musta kyllä,on sen eskarin kannalta kurjaa että joutuu yksin menemään. Pitääkö niitä lapsia olla niin paljon jos yksi joutuu sen kustannuksella kärsimään, olemaan isompi kuin on. Ihan sama, onko hoitolapsia vai omia, selkeesti liikaa jos niitä ei viitsi pukea (ilmeisesti omia, kun pienimmät n. pieniä?)
Isoveli joutuu kasvamaan ja ottamaan liian pian vastuuta, kun äidillä menee kaikki aika pienten kanssa, reilua?[/QUOTE]

Vähän maalaisjärkeäkin peliin, kiitos!
Vai miten sä oikein luulet, että ne ekaluokkalaiset pärjäävät? Että eskarissa ollaan niin avuttomia ja pam! ekana koulupäivänä voidaankin sitten yksin kulkea.... Mun esikoinen oli 6v kun koulu alkoi, koulumatka 5km, josta n. 0,5km kävelyä ja loput reittiliikenteen bussilla. Jos mun dysfaasinen poika tän hallitsee, niin varmaan pystyy tavallinen 6v eskarilainen kulkemaan hyvin sen 150m matkan.
 
Juu-u
Meillä näkyi silloinen eskari keittiön ikkunasta,silti piti saattaa ja hakea tyttö,ei saanut kulkea yksin.Ei ollut edes autotietä ylitettävänä.

Eskarin opettaja teki lastensuojeluilmoituksen siitä,kun tyttö on nähty ulkoilevan yksin meidän pihassa.Ulkoilikin kavereiden kanssa,meillä oli siinä hyvä puisto.
Tästä on nyt pari vuotta aikaa ja ei ainakaan vielä ole lastensuojelusta yhteyttä otettu :whistle:
 
tjaaha
Meillä eskari kulki kilometrin matkan ihan yksin, joskus jos oli toisella luokalla olevan veljen kanssa yhtäaikaa kouluun meno, kulkivat yhdessä. Eikä käynyt mielessäkään etteikö voisi yksin kulkea.

Ehkä joidenkin eskarit ovat niin avuttomia etteivät pysty noudattamaan sääntöjä ja kulkemaan yksin.
 
juu-u
Meillä eskari kulki kilometrin matkan ihan yksin, joskus jos oli toisella luokalla olevan veljen kanssa yhtäaikaa kouluun meno, kulkivat yhdessä. Eikä käynyt mielessäkään etteikö voisi yksin kulkea.

Ehkä joidenkin eskarit ovat niin avuttomia etteivät pysty noudattamaan sääntöjä ja kulkemaan yksin.
Se on kuule eskarista kiinni eikä eskarilaisesta.Urpo.
 
[QUOTE="heh";28085526]Missä menee laillinen metriraja jonka 6-vuotias saa kävellä ilman aikuista? Olisi vain kiva tietää ja se kannattaisi ilmoittaa ihan tiedotusvälineissäkin ettei tulisi näitä turhia ilmoituksia :)
Olispa se ollut kamalaa jos itse ei olis lapsena saanut kulkea metriä kauemmas äidistä, huhhuh :O[/QUOTE]

Metri per ikävuosi :D :O aina täysikäisyyten asti, sitten saa mennä ja tulla miten haluaa..
 
Olipas tullu juttua....

Mä tuolla mainitsin siitä, että tämä asia olis hoitunut ilman kotikäyntiäkin, mutta kun on nuo 5 muksua no sossu sanoi ite, että tulevat käymään ettei tarvii muksuja hoitoon roudata. Kyllä heitä varmaan sekin kiinnostaa, miltä täällä näyttää kun yksin olen viiden tenavan kanssa. JA perhetyö käy täällä vain ja ainoastaan siksi, että en muuten pääse kauppaan. Tämä kirjattu ihan palvelusuunnitelmaan. Jos sen takia sitte huostaanotetaan ni huh huh :)

Mutta ei mulla tosiaan ole täällä mitään hävettävää, päinvastoin, ylpeä olen siitä, että pärjään viiden lapsen kanssa. Koti on kaunis ja siisti, lapset ruokittu ja puhtaissa vaatteissa :)

Juurikin vain tämä ihmisten typeryys rassaa.... eikö oikeasti ole isompia murheita kuin se, että meillä poika ihan luvalla kulkee kouluun ja että meillä ei ulkoilla (ts. meidän naamoja ei näy tuossa pihassa) joka päivä. Sitähän ne ei tiedä, että mä pakkaan mukelot autoon ja mennään mummulaan, missä on leikkipuisto ja pulkkmäet ihan vieressä ;)
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";28084869]Musta kyllä,on sen eskarin kannalta kurjaa että joutuu yksin menemään. Pitääkö niitä lapsia olla niin paljon jos yksi joutuu sen kustannuksella kärsimään, olemaan isompi kuin on. [/QUOTE]

Minä en ymmärrä tällaista ajatusmaailmaa?!! Eli aloittajan lapsi nyt vain kärsii pienempien sisarusten takia, heistä ei ole mitään iloa, ei nyt eikä myöhemminkään elämässä?! Yksi lapsi /pariskunta niin varmasti saadaan lapsista kasvatettua kyvytöntä pullamössökansaa, joille kaikki tehdään ja annetaan valmiiksi? Tässäkin kyse 150m matkasta, haloo?! Järki hoi....
 
No joo,meidän kunnassa on se periaate että lapsi joka ei ole hoidossa vaan pelkästään eskarissa koululla saa vanhempien luvalla kulkea eskariin ja takaisin,siispä kaverin lapsi kulki noin 1km matkan yksin iltapäivällä.Oma eskarini kulkee bussilla yksin koululle,saatellaan vaan pysäkille (saatellaan siksi että pitää ylittää yksi tie),kotiin tullessa pysäkki on n 100m päässä meidän takapihasta ja tulee itse sisälle.
 
"hei"
Mua kiinnostaa vaan että miten oot yyhoo tuommoisessa tilanteessa? Ei kai vaan mies lähtenyt kävelemään rankkuuden takia, jos näin niin onpa selkärangaton :/ Kantais sekin vastuun lapsistaan, vielä tuollainen tilanne.
 
[QUOTE="hei";28086939]Mua kiinnostaa vaan että miten oot yyhoo tuommoisessa tilanteessa? Ei kai vaan mies lähtenyt kävelemään rankkuuden takia, jos näin niin onpa selkärangaton :/ Kantais sekin vastuun lapsistaan, vielä tuollainen tilanne.[/QUOTE]

Oon periaatteessa omasta tahdostani. Miehelle alkoi liikaa maistumaan alko mun viimisen raskauden aikana. Ja kun kuulin vielä että toinen kaksosista on sairas, päätin, että karsin hiukan näitä elämäni murheita. Eli ukko pihalle. Ja se oli hyvä ratkaisu. Asuu n, 5km päässä. On täällä lähes päivittäin lapsia katsomassa, tulee auttamaan jos tarvii vauvan kanssa mennä vaikka sairaalaan tms. Mitään tuollasta ei ois voinu ajatellakkaan, kun asuttiin yhdessä-
 
aah...
Hienoa jos pärjäät 5 lapsen kanssa, koti siisti ym. Mie en oikein jaksa kahden lapsen kanssa... koti on sekasin, puhdasta kyllä mutta tavarat hujan hajan. Lapset syö ajallaan ja terveellisesti mutta mie en ite oikein kerkeä. Meillä kyllä lapset on joka päivä miun kanssa ulkona, että siitä ei voi kukaan valittaa :) Useina päivinä jopa kaksi kertaa! Äiti vaan on väsynyt.
 
Hienoa jos pärjäät 5 lapsen kanssa, koti siisti ym. Mie en oikein jaksa kahden lapsen kanssa... koti on sekasin, puhdasta kyllä mutta tavarat hujan hajan. Lapset syö ajallaan ja terveellisesti mutta mie en ite oikein kerkeä. Meillä kyllä lapset on joka päivä miun kanssa ulkona, että siitä ei voi kukaan valittaa :) Useina päivinä jopa kaksi kertaa! Äiti vaan on väsynyt.
Varmasti huvittavaa meikäläisen näppikseltä, kun oma aika itellä rajoituu kauppareissuihin, mutta saatko sä koskaan aikaa vaan itelles? että saisit vaikka vaan huilata?
 
"Sadie"
Ei oo ihmisillä mitään rajaa enään missää. Turhia ilmoja tehdään pää höyryten.. HALOO!!!
Mä täällä venailen, koska meille soitetaan sossusta, mun rakas äitini kun jaksaa koko ajan mua pommittaa "teen susta sossuun ilmotuksen" viesteillä :D.
 
[QUOTE="vieras";28087310]Tässäkin selvisi että taustalla muutakin kuin mitä avauksessa annettin ymmärtää. Siellä missä savua on usein myös tulta.[/QUOTE]

Voisitko selventää ? Jos viittaat ex-miehen alko-ongelmaan, niin sehän ei ole enää mun tai meidän ongelma, koska ei asu täällä.
 

Yhteistyössä