Eikö sossuilla ole mtn paskasuodatinta, jolla karsivat ilmoituksia...?

Meille on nyt tulossa sossut käymään koska poika kulkee yksin 150m matkan eskariin ja ihan vielä jopa päiväkodin johtajan luvalla, ja koska meillä ei lapset kuulemma ulkoile lainkaan. Siis mitä vittua? Eikö ihmisillä oo oikeesti mtn muuta tekemistä ku tehä aivan turhia ilmoituksia ja näin sitten haaskata muutenki ylityöllistettyä sossua?
 
"vieras"
Tänä päivänä se on muutenkin muotia ja suurinta hottia tehdä jostain (turha)lastis ilmoitus ja kun jo katsoo tätä palstaa,niin jossainhan nää palstankin tyypit asustelee (valitettavasti)kun siis vaan jutut täällä tyylin että "naapurin jessica-joonatanilla oli tänää muskarissa eripari sukat,soitanko lastensuojeluun heti vai huomenna"
 
"helmi"
no mun mielestä ton ikäsen ei tarttis vielä kulkee yksin,mutta en tekis ls

mun mielestä on ihan älytöntä että ne edes tollasta ilmotusta lähtee tarkastaa, saavat kuitenki itte päättää että ryhtyvätkö edes tekee lastensuojelutarpeen selvitystä vai ei. ilmeisesti ajattelevat että koska teistä on herännyt jollain huoli ja on tehnyt ilmoituksen,niin saattaa jotain vikaa löytyä.
 
no jaa
Turha siitä on sosiaalityöntekijälle kiukutella. Niiden virkavelvollisuus on tutkia kaikki ilmoitukset, koska jos sitten käviskin niin että ei olis tarkistanut tilannetta kun ilmoitus on tehty ja jotain kamalaa olisikin taustalla niin virkavirhehän sekin sitten olisi.

Jos on aiheeton niin hyvällä mielellä otat sossun vastaan ja käyt tilanteen läpi.
 
Aiheeton toi totta kai on, mutta tulkoot käymään, keitän pullakahvit. Toi eskariin kulkeminen on ihan sen takia, että mulla on täällä 5 muksua, joista pienimmät on 4kk ikäset kaksospojat. Mun tarvis koko poppoo ottaa mukaan 150m matkalle, kun veisin poikaa eskariin. Just tän takia saatiin se lupa. Ja mitä ulkoiluun tulee, ni jumaliste jos se jonkun mielestä kertoo jotain perheen hyvinvoinnista, jos ei meidän naamoja näy tossa pihalla joka päivä. Se kertoo siitä, että nämä lapset ei nauti ulkoilusta talvella, mutta pari kertaa viikossa saan raahattua ne väkisin pulkkamäkeen.... Kesällä ollaanki ulkona aamusta iltaan.... Mutta kai sekin on väärin...missä välissä esim. syödään tms kun ollaan vaan aina pihalla :whistle:
 
ktt
Juuri näin. Meistä tehtiin myöskin aiheeton ls-ilmoitus, sossuilla ei ollut mitään kiirusta edes tulla käymään kun sanoivat jo puhelimessa että ilmoitus on varmasti aiheeton :) Meillä säleverhot etupuolella asuntoa kiinni (toiset kulkevat pihasta pois meidän ikkunan alta), lapset ulkoilevat vain isän kanssa ja minun täytyy olla mielenterveysongelmainen kun en halua tutustua seinänaapureihin sen kummemmin. Keiteltiin kahvit ja juteltiin ilmoitus läpi, siinä se! Päivittelivät myös, että nykyään tulee mitä uskomattomimpia ilmoituksia. Tsemppiä ap:lle, hyvin se menee! :)
 
"höh"
Jotenki aivan uskomatonta, että jollain on aikaa kytätä tuommosta? Mistä hitosta se ilmotuksen tekijä tietää jos vaikk ulkoilette muualla kuin omalla pihalla, ja mitä se ylipäänsä kuuluu kelleen. Ei meilläkään nokkaa näytetty ulkona pikkuvauvojen kanssa talvisin kun juuri sen pari kertaa viikossa, enkä kyllä nää siinä mitään ihmeellistä. Ja kai nyt 6 vuotias lapsi voi yksin kulkea noin lyhyen matkan?? Joku vissiin kaipais vähän suhteellisuuden tajua...

Hitto mua oksettaa Suomalaiset ku ne on niin hirveitä kyyliä...
 
"Vieras"
Aiheeton toi totta kai on, mutta tulkoot käymään, keitän pullakahvit. Toi eskariin kulkeminen on ihan sen takia, että mulla on täällä 5 muksua, joista pienimmät on 4kk ikäset kaksospojat. Mun tarvis koko poppoo ottaa mukaan 150m matkalle, kun veisin poikaa eskariin. Just tän takia saatiin se lupa. Ja mitä ulkoiluun tulee, ni jumaliste jos se jonkun mielestä kertoo jotain perheen hyvinvoinnista, jos ei meidän naamoja näy tossa pihalla joka päivä. Se kertoo siitä, että nämä lapset ei nauti ulkoilusta talvella, mutta pari kertaa viikossa saan raahattua ne väkisin pulkkamäkeen.... Kesällä ollaanki ulkona aamusta iltaan.... Mutta kai sekin on väärin...missä välissä esim. syödään tms kun ollaan vaan aina pihalla :whistle:
Musta kyllä,on sen eskarin kannalta kurjaa että joutuu yksin menemään. Pitääkö niitä lapsia olla niin paljon jos yksi joutuu sen kustannuksella kärsimään, olemaan isompi kuin on. Ihan sama, onko hoitolapsia vai omia, selkeesti liikaa jos niitä ei viitsi pukea (ilmeisesti omia, kun pienimmät n. pieniä?)
Isoveli joutuu kasvamaan ja ottamaan liian pian vastuuta, kun äidillä menee kaikki aika pienten kanssa, reilua?
 
ktt
[QUOTE="höh";28084864]Jotenki aivan uskomatonta, että jollain on aikaa kytätä tuommosta? Mistä hitosta se ilmotuksen tekijä tietää jos vaikk ulkoilette muualla kuin omalla pihalla, ja mitä se ylipäänsä kuuluu kelleen. Ei meilläkään nokkaa näytetty ulkona pikkuvauvojen kanssa talvisin kun juuri sen pari kertaa viikossa, enkä kyllä nää siinä mitään ihmeellistä. Ja kai nyt 6 vuotias lapsi voi yksin kulkea noin lyhyen matkan?? Joku vissiin kaipais vähän suhteellisuuden tajua...

Hitto mua oksettaa Suomalaiset ku ne on niin hirveitä kyyliä...[/QUOTE]


Jeps. Meillä menee myös niin, että isä kyllä ulkoilee enemmän lasten kanssa koska touhuilee pihalla omiaan, korjaa pyöriään yms. ja lapset siinä vieressä sit omiaan :) Mun ja lasten ulkoilut enemmän sitten niitä puistoilu- ja lenkkeilyjuttuja, tällä perusteella tekivät ilmoituksen, jotta lapset ulkoilee vaan isänsä kans (mitä väliä sillä edes on kenen kans, jos kerta ulkoilevat?)
Ja mitä myös ap kirjoitti, myös meillä lapset viihtyvät vähän talvisin ulkona, kesät sitten asutaankin pihalla, puistoissa ja rannoilla.
Ihmisillä on ilmeisesti turhan paljon aikaa kyttäillä toisten elämää ;D Mut niinhän sitä sanotaan, että kun on itsellä köyhä elämä, niin toisten elämä kiinnostaa paljon enemmän..
 
Ai että siinä on joku tuntenut itsensä tärkeäksi tehdessään nuttura tutisten ilmoitusta naapurin hunsvottiäidistä.... :D

Toki moinen varmasti kyrsii, mutta tuskin kaataa kenenkään maailmaa (varmaan nakertaa niitä sossuntätejäkin juosta moisten ilmoitusten takia pitkin kylää kahvittelemassa....)
 
[QUOTE="Vieras";28084869]Musta kyllä,on sen eskarin kannalta kurjaa että joutuu yksin menemään. Pitääkö niitä lapsia olla niin paljon jos yksi joutuu sen kustannuksella kärsimään, olemaan isompi kuin on. Ihan sama, onko hoitolapsia vai omia, selkeesti liikaa jos niitä ei viitsi pukea (ilmeisesti omia, kun pienimmät n. pieniä?)
Isoveli joutuu kasvamaan ja ottamaan liian pian vastuuta, kun äidillä menee kaikki aika pienten kanssa, reilua?[/QUOTE]

Miten se ei ole reilua? Poika nauttii siitä, että hän on saanut noinkin vastuullisen homman, ku kulkea yksin koululle ja takaisin. Ja mahdollisuuksien mukaan olen hänet vienyt ja hakenut, jos siis täällä on ollu joku lasten kanssa. Mutta onko se reilua, että mä revin aamuseiskalta täällä ylös 3veen, 2veen ja kaksi vauvaa, joista toinen vielä sairas ja kärsii refluksista eli yrjöää koko ajan....sen takia, että pääsen viemään poikaa 150m matkan kouluun kahdeksaksi...matkan jossa ei oo ainuttakaan tien ylitysta ja joka lyhenee vielä lumien sulettua kun pääsee oikaisemaan.....
 
  • Tykkää
Reactions: MsGodDammit
[QUOTE="mami";28084875]Se on ihan laissa että kaikki ilmoitukset on tarkastettava, ei se niiden sossujen päätettävissä ole..[/QUOTE]

Luulis että just tämän takia ihmiset hiukan miettisivät, millaisia ilmoja tekevät. Tääkin käynti on pois joltain perheeltä, joka voi sitä oikeesti tarvita...
 
"Vieras"
Miten se ei ole reilua? Poika nauttii siitä, että hän on saanut noinkin vastuullisen homman, ku kulkea yksin koululle ja takaisin. Ja mahdollisuuksien mukaan olen hänet vienyt ja hakenut, jos siis täällä on ollu joku lasten kanssa. Mutta onko se reilua, että mä revin aamuseiskalta täällä ylös 3veen, 2veen ja kaksi vauvaa, joista toinen vielä sairas ja kärsii refluksista eli yrjöää koko ajan....sen takia, että pääsen viemään poikaa 150m matkan kouluun kahdeksaksi...matkan jossa ei oo ainuttakaan tien ylitysta ja joka lyhenee vielä lumien sulettua kun pääsee oikaisemaan.....
Niin, eli esikoinen kärsii pienemmistä? On ainut ketä vanhemmat ei tuo/vie? Kyllä muutkin joutuu ne pienemmät sisarukset herättämään ja ottamaan mukaan.
 
"bumble-bee"
juu meillä sama juttu, naapuri ilmotti että meillä ollaan 2ween kanssa koko ajan sisällä eikä koskaan pihalla. Todellisuus: eipä kiinnosta olla tossa taloyhtiön hiekkalaatikolla ku muut ei osaa muksujaan opettaa käyttämään vessaa vaan mukulat tekee tarpeensa nätisti tohon pihalle, nii vieppä siihen sit tollanen 2wee, joka laittaa vielä aikalailla kaiken suuhunsa, heti ku silmä välttää, nami. Käytetään leikkipuistoo tien toisellapuolella.
Juu sossut tuli ja otettiin vastaan ihan ilomielin. Tulkoon ihmeessä kattoo kuin hyvin meillä pärjätään. Kerran on sen jälkeenki soittanu sama kyylänaapuri sossuille ja ne vaan soitti sielt et onks kaik viel ok...
Sossut toisest sisää ja toiset ulos sillon ku ei mittää hätää oo...
 
Rollolainen
[QUOTE="Vieras";28084869]Musta kyllä,on sen eskarin kannalta kurjaa että joutuu yksin menemään. Pitääkö niitä lapsia olla niin paljon jos yksi joutuu sen kustannuksella kärsimään, olemaan isompi kuin on. Ihan sama, onko hoitolapsia vai omia, selkeesti liikaa jos niitä ei viitsi pukea (ilmeisesti omia, kun pienimmät n. pieniä?)
Isoveli joutuu kasvamaan ja ottamaan liian pian vastuuta, kun äidillä menee kaikki aika pienten kanssa, reilua?[/QUOTE]

siis haloo, matka VAIN 150 METRIÄ, eihän se oo matka eikä mikään . äitihän voi katosa ikunasta.
Tiedän perhen joss alapsi sai kulkea ysin eskariin matka oli alle 50 metriä. äiit saattoi ovelta pojan ja näki koo matkan kun poika käveli eskariin ja hoitjat oli ovella vastassa. miksi tuossa tilanteessa pitäisi puke akoko perhe etä vie poja eskariin
 
"jossu"
meistäkin tehtiin ilmoitus, kun lapset pyöräilivät omalla kotikujallamme kesällä. Kävivät käynnin ja sanoivat, että tämä on ihan aiheeton ilmoitus, mutta kaikki on pakko tarkistaa.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";28084869]Musta kyllä,on sen eskarin kannalta kurjaa että joutuu yksin menemään. Pitääkö niitä lapsia olla niin paljon jos yksi joutuu sen kustannuksella kärsimään, olemaan isompi kuin on. Ihan sama, onko hoitolapsia vai omia, selkeesti liikaa jos niitä ei viitsi pukea (ilmeisesti omia, kun pienimmät n. pieniä?)
Isoveli joutuu kasvamaan ja ottamaan liian pian vastuuta, kun äidillä menee kaikki aika pienten kanssa, reilua?[/QUOTE]

Minä kyllä kuljin jo yksin tuon ikäisenä naapurustossa. Kouluunkin kulkin ensimmäisen päivän jälkeen yksin. Matkaa oli noin 200 metriä. Ei minulle siitä mitään traumoja jäänut, päinvastoin se vahvisti itsenäisyyttä. Minusta on suorastaan surullista jo 6- tai 7-vuotias ei pysty kulkemaan 150 metrin matkaa yksin.
 
että näin
[QUOTE="Vieras";28084869]Musta kyllä,on sen eskarin kannalta kurjaa että joutuu yksin menemään. Pitääkö niitä lapsia olla niin paljon jos yksi joutuu sen kustannuksella kärsimään, olemaan isompi kuin on. Ihan sama, onko hoitolapsia vai omia, selkeesti liikaa jos niitä ei viitsi pukea (ilmeisesti omia, kun pienimmät n. pieniä?)
Isoveli joutuu kasvamaan ja ottamaan liian pian vastuuta, kun äidillä menee kaikki aika pienten kanssa, reilua?[/QUOTE]

Kyllä meillä tuon ikäiset ovat jo reippaita,eivätkä tarvitse meitä vanhempia koko ajan selän taakse.Meillä tyttö käy jopa tuossa viereisessä kaupassa,johon matkaa vajaa 100m,ja tuolla nuo tuossa kotipihalla päivät viilettävät kavereidensa kanssa,ilman että siellä koko ajan joku vahtimassa.
 
"vvv"
[QUOTE="vieras";28084941]Minä kyllä kuljin jo yksin tuon ikäisenä naapurustossa. Kouluunkin kulkin ensimmäisen päivän jälkeen yksin. Matkaa oli noin 200 metriä. Ei minulle siitä mitään traumoja jäänut, päinvastoin se vahvisti itsenäisyyttä. Minusta on suorastaan surullista jo 6- tai 7-vuotias ei pysty kulkemaan 150 metrin matkaa yksin.[/QUOTE]

meikä kans kulkenu 7weestä asti n1,5km matkan kouluun eestaas, eikä mittää haittaa ollu. tätä menoa ne mukulat tarvii taluttaa töihinki aikuisena...
 

Yhteistyössä