Eikö lapset voi muka syödä häissä samaa kuin muutkin? Tuli kyselyä lasten omasta menusta häävieraalta...

  • Viestiketjun aloittaja Järkkäilijä
  • Ensimmäinen viesti
"hah"
Ei muuta kuin pitopalvelun osalta,meidän kautta viinit yms ja meillä firmassa laskutetaan juomat menevien osalta eli maksetaan valmiiksi ruuat ja juomat mutta juomista on että palautetaan hyvityksenä.
viineissä on yli 60% palautus melkein joka kekkeriltä ja sen mielestäni paljon,
suosituimat jopa häissä on ollut maito,vesi,kotikalja ja juomapuoli olut,siideri,kuohuva.
saa selon tekstistä imetän tässä samalla.
Missä periferiassa sä sitä pitopalvelua pyörität, jos maito ja kotikalja käy paremmin kaupaksi kuin viini juhlaruoan kanssa?:D Maalaishäissähän se maito ja kotikalja kuuluu niiden tarjottavien kanssa yhteen ja usein se ruokakaan ei silloin ole sisäfilettä, vaan jotain jotain vähän erityyppistä.
 
samakirjoittaja
[QUOTE="hah";25688397]Missä periferiassa sä sitä pitopalvelua pyörität, jos maito ja kotikalja käy paremmin kaupaksi kuin viini juhlaruoan kanssa?:D Maalaishäissähän se maito ja kotikalja kuuluu niiden tarjottavien kanssa yhteen ja usein se ruokakaan ei silloin ole sisäfilettä, vaan jotain jotain vähän erityyppistä.[/QUOTE]

No helsingissä+ympäristössä on aika monia häitä tullut laidasta laitaan ja muita kissanristiäisiä passattua.
Mies vieraat yleisimät jotka ottaneet kotikaljaa vaikka ruuaksi olemme tehneet mitä gurmeegormeeta hääparin toiveesta :O
 
samakirjoittaja
[QUOTE="hah";25688447]Joopa joo. Et ole kovin uskottava, ystäväiseni;)[/QUOTE]

No jos me olemme hoitaneet yli satoja häitä+muita juhlia 1.5 vuoden aikana niin monta hää yms aikuisten juhlaa sinä olet käynyt että voit sanoa meidän ettei meidän firmassa voi olla näin?
ei kaikki ihmiset mahdu samaan muottiin mutta jos sinusta viini on muotia sisäfileen kanssa niin olet oikeassa näiden jotka pitävät viinistä puolesta mutta niitä ei kovin montaa esim 10 ihmisestä 4 voi juoda viiniä ja loput muuta,se on iso luku kuitenkin jo.
 
"onni"
Niin. On päivän selvää, että häissä pitää olla tarjolla lihapullia. Itse väistän kaukaa sellaiset häät joissa niitä ei ole. Itse en käytä alkoholia, joten maitokin on hyvä asia. Lapsille pitää olla häissä maitoa ja mehua.
 
antilihapulla
[QUOTE="onni";25696913]Niin. On päivän selvää, että häissä pitää olla tarjolla lihapullia. Itse väistän kaukaa sellaiset häät joissa niitä ei ole. Itse en käytä alkoholia, joten maitokin on hyvä asia. Lapsille pitää olla häissä maitoa ja mehua.[/QUOTE]

Niin. Häissä täytyy olla myös perisuomalaiseen tapaan runsaasti alkoholia. Itse väistän sellaiset häät, jossa sitä ei tarpeeksi ole. Juhlakansalle pitää olla häissä viinaa. (sarkasmivaroitus, tuo onnin kommentti oli vaan niin ääliö)
 
Vesi on pop!
[QUOTE="janna";25678485]tuo maidonpuute muakin ihmetyttää. Oletko aivan varma, että juhliin ei ole tulossa ketään joka ei voi viiniä juoda? Tällöin aika tylsää ruokajuomana saada vain vettä :D Itse en koskaan juo ruokajuomana alkoholia, sehän pilaa ruoan maun. hyh. Maitoa sen olla pitää. Kyllä olis meidän häissä tullut myös napinaa jos ei ois maitoa saanut ja ihan syystä :D[/QUOTE]

Aika junttia – missään muussa maassa kuin Suomessa ei aikuiset vaatimalla vaadi maitoa ruokajuomaksi. Jos ei tarjolla olevat maistu, niin vesi on hyvä vaihtoehto.
 
Mun lapset syö sitä mitä on tarjolla, ovat aika hyviä syömään muutenkin. Ja syövät siis sen minkä itse ovat ottaneet. Jos sinne nyt on livahtanut vaikka oliivi niin ei sitä ole pakko syödä tai kalasta jää vähän kun ei ollut hyvää niin ei haittaa, mutta puolta ruokaa ei saa jättää syömättä.
Mutta asiaan: Maito mun mielestä kuuluu ruokapöytään ja vesi siinä kun viinikin. Aika moni aikuinenkin juo maitoa ruualla kun ruualla. Meillä on juhlissa ollut myös kipollinen lihapullia, nekin maistuvat niin aikuisille kuin lapsillekin eivätkä pilaa juhlapöytää kun laittaa nätisti tarjolle vaikka jalalliseen kippoon salaattien viereen.
Mukavia juhlia teille.
 
Sairasta
Siis ihan oikeasti hyvät ihmiset – ette te nyt jumalauta voi täällä väitellä jostain helkkarin maidosta?

NÄin häitä järjestävänä ihmisenä on todella ahdistavia nämä mammojen kommentit, joissa heidän lapsensa tuntuvat olevan juhlan pääosassa – pitää ihan kysellä, että mitä ruokaa ja kelpaahan nyt varmasti teidän lapsille ja järjestettävä omaa ohjelmaa ja vieläpä lastenvahti.

Jos lapset eivät syö samaa ruokaa kuin muut vieraat eivätkä osaa käyttäytyä ilman, että kustannamme paikalle pellet ja jonglöörit viihdyttämään niin pysykööt kotona. Suurin osa palstalaisista tuntuu olevan sitä mieltä, että heidän pikku petterinsä on huomioitava aina ja ensimmäisenä joka paikassa.

Eipä me hampaattomille mummoillekaan olla hommaamassa valmiiksi pureskeltuja ruokia sun muuta. Jokainen syö noutopöydästä sitä mitä haluaa ja jos ei kelpaa, niin ottakoot pelkkää perunaa.
 
häävieras
Siis ihan oikeasti hyvät ihmiset – ette te nyt jumalauta voi täällä väitellä jostain helkkarin maidosta?

NÄin häitä järjestävänä ihmisenä on todella ahdistavia nämä mammojen kommentit, joissa heidän lapsensa tuntuvat olevan juhlan pääosassa – pitää ihan kysellä, että mitä ruokaa ja kelpaahan nyt varmasti teidän lapsille ja järjestettävä omaa ohjelmaa ja vieläpä lastenvahti.

Jos lapset eivät syö samaa ruokaa kuin muut vieraat eivätkä osaa käyttäytyä ilman, että kustannamme paikalle pellet ja jonglöörit viihdyttämään niin pysykööt kotona. Suurin osa palstalaisista tuntuu olevan sitä mieltä, että heidän pikku petterinsä on huomioitava aina ja ensimmäisenä joka paikassa.

Eipä me hampaattomille mummoillekaan olla hommaamassa valmiiksi pureskeltuja ruokia sun muuta. Jokainen syö noutopöydästä sitä mitä haluaa ja jos ei kelpaa, niin ottakoot pelkkää perunaa.
Olen NIIN samaa mieltä!!!
 
En jaksanu lukea näin pitkää ketjua kokonaan mutta aloitukseen kommentoin että mun mielestä ei tarvi olla omaa menua lapsille vaan lapset syö samaa mitä aikuisetkin ja jos ei kelpaa niin ovat ilman.
 
"Vieras"
Siis ihan oikeasti hyvät ihmiset – ette te nyt jumalauta voi täällä väitellä jostain helkkarin maidosta?

NÄin häitä järjestävänä ihmisenä on todella ahdistavia nämä mammojen kommentit, joissa heidän lapsensa tuntuvat olevan juhlan pääosassa – pitää ihan kysellä, että mitä ruokaa ja kelpaahan nyt varmasti teidän lapsille ja järjestettävä omaa ohjelmaa ja vieläpä lastenvahti.

Jos lapset eivät syö samaa ruokaa kuin muut vieraat eivätkä osaa käyttäytyä ilman, että kustannamme paikalle pellet ja jonglöörit viihdyttämään niin pysykööt kotona. Suurin osa palstalaisista tuntuu olevan sitä mieltä, että heidän pikku petterinsä on huomioitava aina ja ensimmäisenä joka paikassa.

Eipä me hampaattomille mummoillekaan olla hommaamassa valmiiksi pureskeltuja ruokia sun muuta. Jokainen syö noutopöydästä sitä mitä haluaa ja jos ei kelpaa, niin ottakoot pelkkää perunaa.


Nää mammat täällä lapsineen luulevat todellakin olevansa pääosassa toisten häissä: kaikki järkätään vain ja ainoastaan heitä varten.
 
Mun mielestä menu kuulostaa hyvältä. Itse olen myös sillä linjalla että ellei se kelpaa mitä on pöydässä niin saa olla ilman.

Me oltiin tossa joku aika sitten yksissä juhlissa joissa oli tasan yksi ruoka, sellainen muhennostyyppinen ratkaisu. Itse en pystynyt sitä syömään, joten olin käytännössä ilman, niin oli lapsetkin. Eikä valitettu, eikä kyselty olisko jotain muuta syötävää. Toki jos olisin tiennyt etukäteen ruuasta niin olisin varannut lapsille vaikka banaanit mukaan, oltaisiin menty syömään johonkin syrjään ne. Mutta kun ei ole tapana kysellä etukäteen ruokalistoja.

Sitä en kyllä ymmärrä miksi maitoa ei voisi laittaa vaikka nättiin kannuun tarjolle. Ei se sen rumempaa ole kuin kotikaljakaan. Vai onko maito kahvipöydässä jotenkin kauniimpaa?
 
Mielestäni aloittajan menu on hyvä, ja siitä löytyy kyllä lapsillekin syötävää (paitsi näille nirsoiksi opetetuille, joille kelpaa vaan nakit&muusi ja heistä nyt ei tod. tarvitse välittää). Mielestäni silloin lastenpöytä on hyvä olla, jos kaikki tarjottavat ruuat on ns. erikoisia/voimakkaasti maustettuja jne. Tyyliin viinietikalla höystetyt salaatit, sienimuhennokset, hanhenmaksa jne.
 
Kyllä voi. Jollei muksuille maistu, eivät he yhdessä päivässä nälkään kuole :)
Lapset tulevat jopa vedellä yhden päivän toimeen. Ei tietenkään pelkällä vedellä, vaan ruokailun yhteydessä käy tämäkin juoma.
 
"onni"
En jaksanu lukea näin pitkää ketjua kokonaan mutta aloitukseen kommentoin että mun mielestä ei tarvi olla omaa menua lapsille vaan lapset syö samaa mitä aikuisetkin ja jos ei kelpaa niin ovat ilman.
Tämä on aivan sama asia, kuin jos joku ajattelisi häissä pelkästään lapsia ja aikuiset saisivat syödä samaa tai olla syömättä. Tarjolla olisi vain lihapullia, nakkeja, ranskalaisia, maitoa ja mehua...
 
"vieras"
[QUOTE="onni";25702859]Tämä on aivan sama asia, kuin jos joku ajattelisi häissä pelkästään lapsia ja aikuiset saisivat syödä samaa tai olla syömättä. Tarjolla olisi vain lihapullia, nakkeja, ranskalaisia, maitoa ja mehua...[/QUOTE]

Ja tuskin kukaan aikuinenkaan kuolisi yhtenä päivänä, yksissä juhlissa tuolla ruokavaliolla.
 
"vieras"
Meidän lapset kuuluvat niihin lapsiin jotka laivan buffassakin tulee suosiolla heti katsomaan "aikuisten" pöydästä niin graavikalat kuin lammaspaistit tai ankkapateet :D
ja katselee kauhulla kun meidän muksuille maistuu ihan normi kunnon ruoka.

Meidän lapsemme on tottuneet syömään niin simpukoita sushia kuin etenoitakin ja enemmänkin meidän lapset kaipaa ruokaa
Juu syö noita meidänkin lapset mutta ei mellä silti ankkapatee tai simpukat / sushi ole NORMIA kotiruokaa.

Juhlissa jokainen kattaa sellaisen menuun kun haluaa ja vieraat syö sitten jos haluaa täts it.

Meillä lähti kutsun mukana "menuu" jokainen katsoi sitten kotona ja otti eväät jos tarvis + etukäteen tiesivät mitkä sopivat ruokavalioon (noita allergikkoja kun on nykyisin himpun verran), niin pitää heillekin löytyä syötävää tästä syystä meillä oli lämpimänä sekä liha että broiler vaihtoehto koska tiesin monta vierasta jotka eivät punaista lihaa syö (ihan aikuisia)
 

Yhteistyössä