Eikö abortti olekin tässä tapauksessa paras kaikille?

• Viestiketjun aloittaja ei ratkaisua
  • Ensimmäinen viesti
Sinä teet niin kuin oikeaksi näet. Ei täältä kannata neuvoja kysellä, itse tiedät parhaiten. Minä en pidä aborttia tilanteessasi pahana ratkaisuna, ei ole välttämättä lastakaan kohtana oikein, kun lähtökohdat ovat noin epävakaat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Toisaalta. Jos oikeasti pidät valmistumista lasta tärkeämpänä, niin et kyllä ole valmis äidiksi.
En ehkä sitten olekaan. Minulle se valmistuminen on oikeasti iso ja tärkeä juttu, tein kovasti työtä päästäkseni opiskelemaan ja haluan pärjätä ja tulla alani ammattilaiseksi, valmistua ja saada palkkaa, kehittyä. En halua enää tehdä hanttihommia minimipalkalla ja kituutella tuilla.
Olet provo. Millä tavoin vauva estää valmistumisen, palkan saamisen ja kehittymisen? Ei kukaan voi olla noin yksinkertainen..
olen samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Respect:
Sinä teet niin kuin oikeaksi näet. Ei täältä kannata neuvoja kysellä, itse tiedät parhaiten. Minä en pidä aborttia tilanteessasi pahana ratkaisuna, ei ole välttämättä lastakaan kohtana oikein, kun lähtökohdat ovat noin epävakaat.
älkää luulko et ajattelette lapsen parasta koska sitä ei abortissa ajatella. se on aina niin helppo päättää sen puolesta kuka ei itse voi mitään tilanteelle (lapsi)

yks
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Minun mielestäni on TODELLA ITSEKÄSTÄ tehdä abortti tuollaisesta syystä. Säälin sinua, todella todella paljon jos siihen ratkaisuun päädyt ja varsinkin säälin syntymätöntä lastasi. Sinulla on oikeus päättää omasta elämästäsi mutta entä sen pienen elämästä? Hän ei ole syyllinen sinun virheisiisi.
Täysin samaa mieltä! On otettava huomioon myös pienen elämä
ja se että se on jo kohdussa, ei vain ajatuksissa.
Järkyttävää minkälaiset arvot ja moraali ihmisillä on.
Olisko munkin pitänyt tuo ihana, älykäs ja kaunis lapseni
nippasta roskikseen silloin kun odotin?

Anais.
Alkuperäinen kirjoittaja leppis:
Toisaalta. Jos oikeasti pidät valmistumista lasta tärkeämpänä, niin et kyllä ole valmis äidiksi.
En ehkä sitten olekaan. Minulle se valmistuminen on oikeasti iso ja tärkeä juttu, tein kovasti työtä päästäkseni opiskelemaan ja haluan pärjätä ja tulla alani ammattilaiseksi, valmistua ja saada palkkaa, kehittyä. En halua enää tehdä hanttihommia minimipalkalla ja kituutella tuilla.
Yks mun mielestä relevantti pointti: nuoret naiset, joilla on jo lapsia, saavat helpommin töitä ja varsinkin vakituisia töitä kuin naiset, joilla ei vielä ole lapsia. Tämä on todettu monta kertaa omassa ystäväpiirissäni. Ja onhan se järkeenkäypää: nainen, jolla ei ole vielä lapsia, on työnantajalle suurempi riski kuin nainen, jolla on jo lapset hankittuna.
Mulla kävi vielä niin, että kun tajusin tulevani äidiksi, kunnianhimo omaa alaani kohtaan vain kasvoi. Ei äitiys siis mitenkään pilannut mun elämää, pidän tärkeänä myös lasta kohtaan nähdä äitinsä toteuttavan itseään.

Siis kuka luottaa pelkkään kortsuun? Satunnaisissa suhteissa kortsun virka on sukupuolitautejen ehkäisy, lisäksi kannattaa syödä pillereitä. Vakituisessa suhteessa jossa raskautuminen ei olisi katastrofi niin pelkkä kortsu riittää.

elämän rikkaus
Eikö sua tosiaan kiinnosta se pikkuinen joka on alkanu nyt matkansa tähän maailmaan? Millainen persoona, millainen ihminen, minkä näköinen..
Mua kiinnostais.

d
Alkuperäinen kirjoittaja :
Siis kuka luottaa pelkkään kortsuun? Satunnaisissa suhteissa kortsun virka on sukupuolitautejen ehkäisy, lisäksi kannattaa syödä pillereitä. Vakituisessa suhteessa jossa raskautuminen ei olisi katastrofi niin pelkkä kortsu riittää.
Sellaiset, joille ei muuta vaihtoehtoa ole.

Long
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Minun mielestäni on TODELLA ITSEKÄSTÄ tehdä abortti tuollaisesta syystä. Säälin sinua, todella todella paljon jos siihen ratkaisuun päädyt ja varsinkin säälin syntymätöntä lastasi. Sinulla on oikeus päättää omasta elämästäsi mutta entä sen pienen elämästä? Hän ei ole syyllinen sinun virheisiisi.
Olisi voinut tulla minun suusta!

dzshh
No toi nyt on vähän naurettavaa. Melkein kolmikymppiset ikinopiskelijat muka ei voisi pitää lasta. Äh, vastuun pakoilulta toi kuulostaa mun mielestä, mutta jokaisen oma asia.

Tuo on vähän niinkuin mukavuusabortti.

vieras
Olin itse aikoinaan vastaavassa tilanteessa 20-vuotiaana. Yksi ammatti minulla jo oli, mutta tiesin että haluan opiskella lisää. Lapsi syntyi, ja nyt olen opiskeleva yh. Lapsen isä vaati aborttia, emmekä ole missään tekemisissä. Joillekin lähipiirini ihmisille au-lapsen syntyminen oli suuri järkytys, ja valitettavasti vaikuttaa ikuisesti heidän suhtautumisessaan lapseen

Välillä on ollut vaikeita hetkiä. Joskus mietin, että olisi ollut armollisempaa kaikille tehdä abortti - lapsi kärsii isättömyydestään ja jaksamattomuudestani. Tiedän kuitenkin, että jos olisin tehnyt abortin, en olisi päässyt siitä yli.

Haluan toivottaa sinulle ap voimia vaikean päätöksen kanssa! Jos päädyt tekemään abortin, valmistaudu siihen, että asian käsittely vie aikaa ja voimavaroja.

Anais.
Alkuperäinen kirjoittaja f:
Ei täältä kannata kysyä neuvoa. Ajatella, jos olisin täältä kysynyt omassa suossa ollessani neuvoa.
No onhan se ikävää kun ihmiset on eri mieltä. Mutta jos ap:n tarkoitus olikin vain hakea oikeutusta jo tekemälleen päätökselle, foorumi ja otsikon muotoilu kysymykseksi ovat olleet vääriä valintoja.

Itsehän siis en vastusta aborttia. Mutta tuo elämäntilanne ei nyt musta vaan kuulosta siltä että "se olisi parempi kaikille". ...Ehkä ap:n tuli perustella päätöksensä itselleen rehellisemmin, -mikäli sellainen on jo tehty?

vieras
No ei kannata aborttia sen takia tehdä, että olette niin vähä aikaa ollu yhes. tai opinnot kesken...ei noi oo hyviä syitä. itse tulin heti raskaaksi kun alettiin seurustelemaan,nyt naimisissa ja 3 lasta. 5v ollaan yhdessä oltu :) joskus se mies ja elämä tärppää heti ;)

Hassua. Mie sain lapsen kesken opintojen, puoltoista vuotta jäi jälelle, mies reissuhommissa ja kotona vaan viikonloput ja valmistuin 3kk arvioidusta valmistumisajankohdasta myöhässä. :D ja nyt odotan toista... Eli ei se lapsi estä opiskelua. :) Toki teet miten itse parhaaksi näet, mut en kokisi, että opiskelut jää jos lapsen saa. Toki se on itsestään kiinni, että mitä elämältään tahtoo..

ek
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olet provo. Millä tavoin vauva estää valmistumisen, palkan saamisen ja kehittymisen? Ei kukaan voi olla noin yksinkertainen..
Tuo on sanottu just niin hyvin. Vauva-aika ei ole ikuista, tiedoksi.
Voihan sitä ensin keskittyä vauvaan, ja sitten taas alkaa keskittymään
opiskeluun. Ja lapset kasvavat1 Ja hiukan isompana ne voi laittaa hoitoon!

Rukoilijasirkka
Näen sieluni silmillä, kun ap ajaa miesystävän kanssa apteekkiin, yli vuorten, synkkien metsien, kohdaten kaikenlaisia vastoinkäymisiä, maantierosvoja, lohikäärmeitä, mutta sitten he myöhästyvät...

k
Kyllä aikuisen ihmisen pitää tietää että seksistä voi seurata raskaus, vaikka olis ehkäisykin. Jos siis et voi pitää lasta niin älä sitte harrasta seksiä kenen tahansa kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Respect:
älkää luulko et ajattelette lapsen parasta koska sitä ei abortissa ajatella. se on aina niin helppo päättää sen puolesta kuka ei itse voi mitään tilanteelle (lapsi)

No, minä saan luulla ihan mitä minä haluan :) Meillä on varmasti erilainen näkemys siitä mikä on lapselle parasta ja mikä ei.

ek
Eihän se ole helppoa, mutta jos sen tekee vaikeaksi, sitten se on. Tuo tilanne, jossa lapsen isä ei vielä tiedä, on se ratkaiseva. Lapsen isän pitää tietää ja hänellä on oikeus.
Ja onko sulla oikeutta laittaa pois päiviltä hänen lasta, sehän on myös hänen?
Ei mulla ole ollut helppo elämä, taustoissa vaikka mitä, mutta hyvin pärjäsin, itse
asiassa paremmin kun sain lapseni. tulis pitkä tarina kuinka paljon hyvää tässä
on ollut ja myös usealle muulle kuin mulle!!

Yhteistyössä