Eikö se muka meekään näin? :)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Jos syö 250g suklaata niin lihoo sen 250g? Tai 1kpl jacky-suklaavanukkaita lihottaa yhden vanukkaan verran? Pätkiksiä voi syödä monta, vaan 30g/patukka lisää painoa!

Miksei?! :)
 
Energia - nevö höörd. Mun mielestä se menee juuri ap:n kuvauksen mukaisesti ja ellei mene, vika on lääketieteellinen esim aineenvaihduntaongelma, kilpirauhasvika, kehon säästöliekki tms syy, johon kuuluu saada myötätuntoa. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja - :
Energia - nevö höörd. Mun mielestä se menee juuri ap:n kuvauksen mukaisesti ja ellei mene, vika on lääketieteellinen esim aineenvaihduntaongelma, kilpirauhasvika, kehon säästöliekki tms syy, johon kuuluu saada myötätuntoa. :D

Juuri näin! Miettikää nyt miten ihana laskukaava tää oliskaan..
 
Elintarvikkeissa on yleensä energiaa, jota polttamalla elimistö voi ylläpitää toimintojaan. Aivan samoin kuin esim. puulämmitteinen sauna tarvitsee klapeja toimiakseen. Esim. kurkku on miltei kokonaan vettä, eikä vedessä ole mitään energiaa, jota ihmiskeho voisi hyödyntää, jolloin kurkku "lihottaa" minimaalisesti verrattuna vaikka suklaaseen, jossa on yleensä rasvaa ja sokereita. Näitä keho voi käyttää polttoaineenaan ja kullakin ravintoaineella on oma energia-arvonsa. Jos taas ruumiille annetaan liikaa polttoainetta, se jää varastoon myöhempää tarvetta varten eli kertyy läskiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Niin ja jos syö puoli kiloa päivässä vaikka porkkanoita, niin painoa tulee lisää se sama puoli kiloa kuin puolesta kilosta suklaata...

Niin niin. Puoli kiloa päivässä, ite sais valita onko se sipsejä ja suklaata vai porkkanoita ja salaattia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Elintarvikkeissa on yleensä energiaa, jota polttamalla elimistö voi ylläpitää toimintojaan. Aivan samoin kuin esim. puulämmitteinen sauna tarvitsee klapeja toimiakseen. Esim. kurkku on miltei kokonaan vettä, eikä vedessä ole mitään energiaa, jota ihmiskeho voisi hyödyntää, jolloin kurkku "lihottaa" minimaalisesti verrattuna vaikka suklaaseen, jossa on yleensä rasvaa ja sokereita. Näitä keho voi käyttää polttoaineenaan ja kullakin ravintoaineella on oma energia-arvonsa. Jos taas ruumiille annetaan liikaa polttoainetta, se jää varastoon myöhempää tarvetta varten eli kertyy läskiä.

Kyllä, näin se oikeassa elämässä menee.
 
hö: Noin se kuuluisi mennä!! Ellei mene, suosittelisin vaihtamaan tavisporkkanat luomuun. Taviksissa on varmasti käytetty liikaa torjunta-aineita, ellei paino nouse yhtä paljon kuin suklaasta! Sen lisäksi, etteivät nosta painoa, myrkyttävät. Vauvatkin jäisi lautasmallilla mini-ihmisiksi. Ewi varmasti keksisi tästä ratkaisun globaaliin liika-kansoitukseen, mutta mä en osaa.
 

Yhteistyössä