Eikö lapsi saakaan sairaalasta mukaan vaatteita? :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hoitsu:
Uskokaa tai älkää, synnyttäneiden osastolta lähtee KAIKKI mikä ei ole naulattu kiinni lattiaan tai seinään. Hävikki on valtava.

mun mukaa tais lähtee tutti...

äh, tekstini katosi...

Mutta siis...

Tutti on mielestäni vielä ihan inhimillinen unohdus mutta rintapumput, imetystyynyt, verenpainemittarit, radiot, niistäjät, tuttipullot jne. eivät samaan lukeudu. Niitä supertyylikkäitä yöpukuja ja kylpytakkejakin viedään.

no mä en jotenkin jaksa edes hämmästellä ap:n juttua, vaikka tais provo ollakin. synnärillä tosiaan viedään kaikki mikä irti saadaan, siksi on hyvä käydä h-hetkellä heipat sanomassa, että voi vielä tarkastaa edes joiltakin osin. synnytyssaleissa meillä on cd-soittimetkin tosiaan pultattu kiinni ikkunalle. pieniä verenpainemittareita ei harrasteta koska ne lähtee heti kiertoon, samoin lepohuoneiden dvd-soittimet. vaatteet, alkkarit, vaipat, rintakumit ja käsikäyttöiset rintapumput ovat vielä pientä, mutta ottaahan se aivoon. vaikkei omaa omaisuutta olekaan, mutta silti. eikä passaa yleistää, todellakaan kaikki ei vie tavaraa. mutta ne muutamatkin saavat kivan loven aikaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Ja mulla on ollu huono omatunto kun otin yhdet sexykalsarit mukaan. Vuoto oli niin valtavaa et ne oli kullan arvoset kotona. Meidän sairaalassa ne meni pyykkiin käytön jälkeen.

Mä käytin kanssa kotona vielä ja pesin. Tuolla ne on viikattuna odottamassa että jos mä vielä kerran palaan synnärille :D
Siskoja olen niillä tyrmistyttänyt :laugh:

Verenpainemittareita ja kuumemittareita taitaa hävitä mistä tahansa mutta synnyttäneiden osastolta lähtee kyllä ihan ennätyksellisesti tavaraa.
Kaveri oli kirpparissakin nähnyt myytävän sairaalan vauvapeiton jossa oli sairaalan leima.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Uskokaa tai älkää, synnyttäneiden osastolta lähtee KAIKKI mikä ei ole naulattu kiinni lattiaan tai seinään. Hävikki on valtava.

Joo, kuulemma jopa niitä seksyjä verkkoalkkareita pöllitään :o :laugh:

Mulle jäi ne vahingossa jalkaan :ashamed: en mie tarkotuksella- kotona vasta huomasin että ei helvata :o

eikö ne kalsarit viskata käytön jälkee roskii?

Ei heitetä ne pestään,kuten sukatkin

No eikös sitä tuttia saa ottaa mukaan? :o Siis kun mä luulin, että ne tutit on jokaisen vauvan henkilökohtaisia. Pitääkin ottaa sairaalaan mukaan sitten oma tutti, jos ne sairaalan tutit on kiertokamaa. :whistle: Ja mä olen kyllä Tyksissä heittänyt ne alushousut roskiin...

mä otin sexyt verkot mukaani koska mulle ei ois mahtunut yhtä helposti omat.
Ja pääsyy oli sektiohaavani jonka piti saada ilmaa runsaasti ettei joudu muhimaan puuvillasissa alkkareissa.
Nolottaa kyllä se verkkoalkkareiden mukaan otto mutta tarvitsin niitä oikeasti.
Ja nyt kun mnenen uudelleen sektioon, ne on tuolla kaapissa odottamassa, ei tarvii enään varastaa.. : /

Mulle hoitaja mainitsi että niitä istuintyynyjä nyysitään eikä niitä sit ollukaan kun muutoma kaikkien käytettävissä.

Ja tuol meidän sairaalassa ne verkkokalsarit kyllä laitetaan roskiin, eihän ne kestä hätäseen kun sen yhen käyttökerran ees ehjänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
No eikös sitä tuttia saa ottaa mukaan? :o Siis kun mä luulin, että ne tutit on jokaisen vauvan henkilökohtaisia. Pitääkin ottaa sairaalaan mukaan sitten oma tutti, jos ne sairaalan tutit on kiertokamaa. :whistle: Ja mä olen kyllä Tyksissä heittänyt ne alushousut roskiin...

Joo mäkin aatteln, että ei niitä tutteja kiertoon laiteta ja hyvällä omallatunnolla oli vauvan suussa ku lähdettiin kotiin... ja nyt sainkin kuulla, että on kierto kamaa. Musta vähän ihmeellistä... Kyllä meilläkin otetaan ens kerralla sitten oma tutti...

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:

TAYSissa tutit desinfioidaan, samoin kun rintakumit. Kysyin nimittäin josko olisin yhden rintakumin mukaan saanut, mut ne kierrätetaan seuraavalle tarvitsijalle.

Alkuperäinen kirjoittaja pene:

mä otin sexyt verkot mukaani koska mulle ei ois mahtunut yhtä helposti omat.
Ja pääsyy oli sektiohaavani jonka piti saada ilmaa runsaasti ettei joudu muhimaan puuvillasissa alkkareissa.
Nolottaa kyllä se verkkoalkkareiden mukaan otto mutta tarvitsin niitä oikeasti.
Ja nyt kun mnenen uudelleen sektioon, ne on tuolla kaapissa odottamassa, ei tarvii enään varastaa.. : /

Oiskohan voinut vaikka kysyä, voisinko ottaa yhdet kun tarvitsisin oikeasti? Kyllä varmaan antaisivat, ei ole niille iso meno kuitenkaan, mutta kivempi kun ei noin vain omin luvin oteta.

Mä näin kerran kirpparilla pöydän, jossa oli sairaalan leimoilla vauvanpeitto ja sellanen aamutakki. Hei oikeesti, kuka ostaa.

Kai jotkut pöllii kaiken ihan siks kun ilmaseks saa. Muistan kun yks luokkakaverin vaimo esitteli onnessaan aarteitaan, kun se oli pölliny töistä lipastollisen tavaraa, hervottomat kasat klemmareita, nitojia, teippirullia, kalentereita, rei'ittäjiä, mappeja, käyntikorttikoteloita....kaikki mahdollinen ja mahdoton. Auliisti mainosti että hän voi kyllä sullekin pölliä, se on tosi helppoo kun ei kukaan vahdi.

Joo....

Minulla unohtui keskimmäisen lapsen kohdalla ne verkkokalsarit jalkaan kun olin omissa vaatteissani niitä lukuunottamatta (PKL-synnytys, lähdettiin kotiin vauvan ollessa vajaat kuusi tuntia).

Aika jännä... Mulla oli äiti pakkaamassa tavaroita mun kanssa ja ei tajunnut kun oli heittänyt sairaalan pikku puseron kassiin muiden vaatteiden myötä. Mutta en mä kyllä tarkotuksella varasta ikinä mitään muutenkaan, saati sitten synnytyslaitokselta, missä niitä tavaroita ja vaatteita tarvitsee pienet vauvat...

Yhteistyössä