Eikä! :( Olen raskaana!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
itselläni on viisi lasta ja olin samassa tilanteessa kun lapsia oli neljä ja kierukan kanssa raskaaksi tulin. Meillä siinä painoi toinenkin syy (kohdussa oli kaksoset joista toisen elinmahdollisuudet olivat olemattomat ja sen myötä samamunaisina myös toisen) MUTTA päädyimme kaavintaan juurikin jo olemassaolevien lasten ja oman jaksamisemme suhteen Oikein yllätyn kun sanon tämän "ääneen", mutten ole asiaa katunut. Saimme sitten sen ihanaisen viidennen reilu vuosi tapahtuneesta :heart: Ja kaikki meni enemmän kuin hyvin kaikkien kannalta.

Ja sinulle joka olet katkera kun olet yrittänyt raskautua 18 kuukautta tuloksetta: ei se ole silti meidän syy, jotka helpommin raskautuvat. Ongelma se sekin on, jos ehkäisytkin pettää. Ja itse olen teikäläisiä juuri auttanut luovuttamalla munasolujani.

Voimia, mitä ikinä päätätkään!

Alkuperäinen kirjoittaja kassu:
itselläni on viisi lasta ja olin samassa tilanteessa kun lapsia oli neljä ja kierukan kanssa raskaaksi tulin. Meillä siinä painoi toinenkin syy (kohdussa oli kaksoset joista toisen elinmahdollisuudet olivat olemattomat ja sen myötä samamunaisina myös toisen) MUTTA päädyimme kaavintaan juurikin jo olemassaolevien lasten ja oman jaksamisemme suhteen Oikein yllätyn kun sanon tämän "ääneen", mutten ole asiaa katunut. Saimme sitten sen ihanaisen viidennen reilu vuosi tapahtuneesta :heart: Ja kaikki meni enemmän kuin hyvin kaikkien kannalta.

Ja sinulle joka olet katkera kun olet yrittänyt raskautua 18 kuukautta tuloksetta: ei se ole silti meidän syy, jotka helpommin raskautuvat. Ongelma se sekin on, jos ehkäisytkin pettää. Ja itse olen teikäläisiä juuri auttanut luovuttamalla munasolujani.

Voimia, mitä ikinä päätätkään!

Kiitos, olipa kiva kirjoitus. :heart:

Meen nyt juttelemaan miehen kanssa, tulen vielä joskus jossain vaiheessa (mahdollisesti) kertomaan mihin päätökseen tultiin.

Ja Kassu kirjoitti kyllä ihan oikeasta tosielämästä ja ihan sydämestä. Kaunista oli se, että kommentoit kirjoitukseeni. Meitä on niin moneen junaan ja osa jää asemallekkin. Ja se juuri on rikkaus. Kuitenkaan emme ole kukaan toisiamme tuomitsemaan. Emme päätöksissämme, emme elämäntyylissämme, emme vaikeuksissamme. Katkeruus sen sijaan kuolettaa loputkin elämänilosta. Surua saa ja pitääkin tuntea ja vihaakin! Viha ei ole rakkauden vastakohta, vaan välinpitämättömyys.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mama:
älä tee ainakaan aborttia, se painaa mielessäsi koko loppuelämän..mulle on käynyt niin :( Olosuhteiden pakosta jouduin tekemään abortin(jota olen aina vastustanut) 7vuotta sitten ja jatkuvasti mietin, että olisiko se ollut tyttö vai poika, minkä näköinen ja nyt hän olisi niin ja niin vanha...KADUTTAAAA :'( Onneksi mulla on kuitenkin kaksi ihanaa lasta :)

Mutta eihän se tarkoita, että mä sitä kadun ja tunnen syyllisyyttä loppuelämäni, jos sinä niin teet?

Nimenomaan. Varmasti joku katuu, mutta perstuntumalta (joo, ei ole todisteita eikä tilastoja) sanoisin kuitenkin, että suurempi osa kokee abortin jälkeen helpotusta kuin vuosikausia syyllisyyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tai:
Alkuperäinen kirjoittaja harmis:
Töiden peruuntuminen voi harmittaa sua jonkin aikaa,mutta abortin tekeminen saattaa (alitajuisesti) painaa kenties koko loppuelämän...

Tai toisinpäin, elämä ei ole aina niin yksinkertaista.

Veit sanat suustani! Ikinä ei voi tietää kuinka käy. Mä ap sun tapauksessa tekisin keskeytyksen sen enempiä miettimättä.
Onnea töihin :)

Alkuperäinen kirjoittaja kassu:
Ja Kassu kirjoitti kyllä ihan oikeasta tosielämästä ja ihan sydämestä. Kaunista oli se, että kommentoit kirjoitukseeni. Meitä on niin moneen junaan ja osa jää asemallekkin. Ja se juuri on rikkaus. Kuitenkaan emme ole kukaan toisiamme tuomitsemaan. Emme päätöksissämme, emme elämäntyylissämme, emme vaikeuksissamme. Katkeruus sen sijaan kuolettaa loputkin elämänilosta. Surua saa ja pitääkin tuntea ja vihaakin! Viha ei ole rakkauden vastakohta, vaan välinpitämättömyys.

.... kassu taitaa kirjoitella keskustelussa vähän useammalla nickillä...? ;)

Jos sä oot oikein LOISTAVA siinä työssä, niin ihan varmasti saat jatkaa töitä raskauden jälkeen. Älä tee keskeytystä töiden takia ainakaan :) Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja kaikki ei saa ensimmäistäkään:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kaikki ei ees saa:
SITÄ ENSIMMÄISTÄKÄÄN!!!!!!!MIETI SITÄ..

En mieti.

Itsellä 3v. yritystä...

Naurettavaa..!

No mitä sitten? Ainako pitäisi elämä miettiä siltä kantilta mitä muut mahtaa ajatella?

Ai kyllä tässä tapauksessa? Miksi? Miksi joku sinulle vieras ihminen on sinulle velvollinen omista tekemisistään? Älä vaan ikinä mee enää töihin kun joku työtön voi vaikka loukkaantua! Tai älä ikinä osta asuntoa kun se loukkaa kodittomien tunteita. Jos voitat lotossa niin muista palauttaa rahat ettei köyhiä kiukuta. Siis ihan tosi..eiköhän tässä elämässä ole aina jollain enemmän kuin toisella ja sen takia ei tarvitse olla kenellekään mitään velkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Kyllähän sun pitäisi tietää, että jos pilleri unohtuu pitää lisäksi käyttää muuta ehkäisyä.

Seksiä ei harrastettu enää pillerin unohduksen jälkeen (oli toiseksviimeinen koko listasta).

öö eihän sen enää pitäs haittaa jos oli toiseks viimenen? oisit pitänyt sen taukoviikon heti sillon sitte....

Mun mielestä kuulostaa siltä et keskeytys ois oikea ratkaisu. Minutkin voi nyt kivittää, ajattele mitä voit perheellesi tarjota kun saat sen työn..sanoit et ootte poikki..vielä vauva siihen ? halauksia ja voimia mitä ikinä päätätkin!!! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja kaikki ei ees saa:
SITÄ ENSIMMÄISTÄKÄÄN!!!!!!!MIETI SITÄ..

En mieti.

Itsellä 3v. yritystä...

Naurettavaa..!

No mitä sitten? Ainako pitäisi elämä miettiä siltä kantilta mitä muut mahtaa ajatella?

Ai kyllä tässä tapauksessa? Miksi? Miksi joku sinulle vieras ihminen on sinulle velvollinen omista tekemisistään? Älä vaan ikinä mee enää töihin kun joku työtön voi vaikka loukkaantua! Tai älä ikinä osta asuntoa kun se loukkaa kodittomien tunteita. Jos voitat lotossa niin muista palauttaa rahat ettei köyhiä kiukuta. Siis ihan tosi..eiköhän tässä elämässä ole aina jollain enemmän kuin toisella ja sen takia ei tarvitse olla kenellekään mitään velkaa.

Niinpä! Älkääkä rakastuko ajatelkaa niitä yksinäisiä! :D

Alkuperäinen kirjoittaja cv:
No kuule hienoa, itse yrittäny raskautua 18 kuukautta eikä onnistu. Mietipä sitä kun pohdit aborttia, ääliö.

On on se tämäkin asenne ja katkeruus. Jos itellä ei suju lastenhankinta niin ei oo mitään oikeutta purkaa sitä muihin tai halveerata heidän tilanteitaan ja päätöksiään. Toivottavasti et saakkaan lapsia kun olet noin katkera akka etkä osaa pitää muiden kriisejä minään, omiasi vain.

En todella tajua, miksi niin monet sanovat, että älä tee aborttia, jos et ole varma, tulet katumaan sitä.

Jos ei ole varma, eikö ole paljon PALJON pahempaa katua syntynyttä lasta kuin tehtyä aborttia? Abortista kärsivät vain vanhemmat jos he katuvat, ei-toivotusta lapsesta kärsii koko perhe.

Ei elämässä ole kyse vain siitä, montako vuotta on kotona, ja saako töitä. Yksikin lapsi lisää vaikuttaa kuitenkin kokonaisvaltaisesti perheen elämään, vuosikausia. Jos on sellainen tunne, että perheeseen ei enää halua lisää lapsia, niin ei niitä silloin tule hankkia! Jokainen lapsi ansaitsee olla oikeasti toivottu!

Abortin jälkeen voi luultavasti vielä tulla raskaaksi uudelleen jos haluaa. Lasta sen sijaan ei voi perua, ei voi palauttaa, se on ja pysyy, 18 vuotta vähintään!

Jos olet jo nyt väsynyt kotona olemiseen ja arjen pyörittämiseen, niin älä hyvä ihminen synnytä lasta. Itse olen todella väsynyt 4,5 kk vanhan ja 3-vuotiaan kanssa, vaikka tämä toinen lapsi oli TODELLA TOIVOTTU! En voi edes kuvitella niitä tunteita, jos tämä lapsi olisi vielä ollut vahinko, jota en olisi halunnut. On tämä sen verran raskasta ollut.

Itselleni on täysin selvää, että jos tulisin vahingossa raskaaksi, tekisin abortin. Pari tavallista sinnikkäämpää solua eivät määritä minun perheeni tulevaisuutta. Raskaaksi tuleminen ei ole mikään ihme eikä jumalan tahto, se on biologiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kahden äiti ja onnellinen näin:
Raskaaksi tuleminen ei ole mikään ihme eikä jumalan tahto, se on biologiaa.

Kaikki ei ajattele näin. ;)
Mutta ap:n tapauksessa, jos tuntuu siltä ettei enää jaksa yhtään vauvaa lisää arkeen, ratkaisu lienee sitten helpompi.

Yhteistyössä