Eihän se karppaus terveellistä ole,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Mä en laske, tosin en kyllä mikään "himokarppaaja" olekaan.
Verenpaine on mulla laskenut reilussa kuukaudessa, se on mulle tosi tärkeä juttu. :) Kiloja en kyttää mutta housut väljentyneet ja kasvot kaventuneet.

Kuulostaa hyvältä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lasketteko kovin tarkkaan paljonko on päivän hiilarisaanti? Mitä muita hyötyjä on ollut? Aiemmin joku kertoi veriarvojensa parantuneen..

En laske. Tiedän vaan paljo suunnilleen tulee. Oikeastaan ainut hiilarilähde on vihannekset (ja vähän tulee pähkinöistä ). Ei sitä tartte miettiä ku on tottunu.

Hyötyjä on tosi pitkä lista:
-ennen tuli nälkä vähintään 2 tunnin välein (vaikka söin "huipputerveellistä" kaurapuuroa ), nyt pysyy poissa 4-6 tuntia
-makeenhimo poissa
-kaikki mahaongelmat kadonnu (pieretys, ripulikohtaukset, närästys)
-virkeempi olo
-parempi iho
-ja mikä parasta: oikeasti hyvänmakuinen ruoka!

Eiks karppaajilla ensimmäisenä jää poies valkoset jauhot, pasta yms? Musta tuo karppaus kuulostaa kalliilta... Kasvikset ja piffit ei kovin edullisia oo. Onks teillä antaa jotain ruokavinkkejä, jotka ois edullisiakin?

Mä käytetään paljo halpoja pakastevihanneksia. Eikä niitä nyt ihan älytöntä määrä tartte vetää. Porkkanat on halpoja tuoreena.

Liha tulee halvemmaks ku voi ostaa sitä halvinta ja rasvasinta, nauta-sika jauhelihaa ja kylkisiivuja. Ja rasva täyttää, lihaa tarttee syödä vähemmän.

Lasketteko kovin tarkkaan paljonko on päivän hiilarisaanti? Mitä muita hyötyjä on ollut? Aiemmin joku kertoi veriarvojensa parantuneen..

Hyötyjä olen huomannut mm.
- tasainen verensokeri
- olen paljon pirteämpi kuin ennen
- iho voi paremmin
- vatsavaivat kadonneet

Alkuperäinen kirjoittaja karppi:
Eiks karppaajilla ensimmäisenä jää poies valkoset jauhot, pasta yms? Musta tuo karppaus kuulostaa kalliilta... Kasvikset ja piffit ei kovin edullisia oo. Onks teillä antaa jotain ruokavinkkejä, jotka ois edullisiakin?

Mä käytetään paljo halpoja pakastevihanneksia. Eikä niitä nyt ihan älytöntä määrä tartte vetää. Porkkanat on halpoja tuoreena.

Liha tulee halvemmaks ku voi ostaa sitä halvinta ja rasvasinta, nauta-sika jauhelihaa ja kylkisiivuja. Ja rasva täyttää, lihaa tarttee syödä vähemmän.

Tähän mä lisäisin vielä että kananmunat ovat tosi halpoja ja oikeestaan karppaajan parasta ruokaa. Mä ainakin itse syön kananmunia päivittäin.

Kallista? No ei tosiaan, meillä ainakin on kauppalaskut pienentyneet kun on turhat mässyt ja leivät jääneet pois, sokerijugurtit ja muut turhat.
Pakasterehuja käytetään meilläkin ja kurkkua syön usein "leipänä", leikkeleet ja juustot vaan päälle. :p

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Alkuperäinen kirjoittaja karppi:

Tähän mä lisäisin vielä että kananmunat ovat tosi halpoja ja oikeestaan karppaajan parasta ruokaa. Mä ainakin itse syön kananmunia päivittäin.

Joo, kananmunat unohtu. Mekin syödään niitä joka päivä vähintään 2!

Jaa että kallista. Joo, on se kallista jos syö vaan sisäfilettä ja kylkiäisiks vetää vihersalaattinipun per nuppi. Meillä esim. pihviä on syöty vuoden sisällä hurjat pari kertaa :D

Hyviä puolia:
- migreenit hävinneet täysin (ennen noin kerran viikossa)
- mahaongelmat hävinneet, mulla ollut ummetusta lähinnä
- aiemmin meni rankoissa ylämäissä lihakset helposti maitohapoille, ei enää kun saa tarpeeksi proteiinia
- iho ja hiukset parantuneet selvästi kun saa tarpeeksi rasvaa - ennen piti vähentää rasvasta kun hiilihydraateista tuli tarpeeksi kaloreita
-päiväunentarpeet hävisi, ei tule syömisen jälkeen uneliasta oloa kun ei heittele sokerit
- pystyn tunnistamaan nälän jo jotenkuten aiemmin sitä ei ollut tunnistettavissa
- mua janottaa välillä - oon aina juonut liian vähän vain pari lasia päivässä, nykyään saan jo litran tai ylikin juotua ilman itseni käskemistä

Olen ollut puoli vuotta ja en missään vaiheessa laihtumistarkoituksessa, paino ollut koko ajan sama bmi21.
Negatiivisia en ole vielä löytänyt, tietty se että pitää pysyä kurissa kun käy juhlissa.

Faktoina sanotaan että hiilihydraatit on pääasiallinen energianlähde sen takia koska ihmiset on alkaneet käyttää niitä pääasiallisena energianlähteenä, ei sen takia että niiden oikeasti kuuluisi sitä olla.

Mulle ruokavalio sopii kuin nenä päähän ja haluan syödä näin pitkään. kummisetäni on elänyt 80-luvulta asti vhhruokavaliolla ja porskuttaa elämänsä kunnossa 60 veenä. Maratonia harrastaa eli tuskin on kovin pahoja sydänoireita.

Itselläkin kolesteroli on tippunut yhdellä vaikka on jätetty kaikki kevyttuotteet pois ja syödään oikeita tuotteita.

Alkuperäinen kirjoittaja plop:
Hyviä puolia:
- migreenit hävinneet täysin (ennen noin kerran viikossa)
- mahaongelmat hävinneet, mulla ollut ummetusta lähinnä
- aiemmin meni rankoissa ylämäissä lihakset helposti maitohapoille, ei enää kun saa tarpeeksi proteiinia
- iho ja hiukset parantuneet selvästi kun saa tarpeeksi rasvaa - ennen piti vähentää rasvasta kun hiilihydraateista tuli tarpeeksi kaloreita
-päiväunentarpeet hävisi, ei tule syömisen jälkeen uneliasta oloa kun ei heittele sokerit
- pystyn tunnistamaan nälän jo jotenkuten aiemmin sitä ei ollut tunnistettavissa
- mua janottaa välillä - oon aina juonut liian vähän vain pari lasia päivässä, nykyään saan jo litran tai ylikin juotua ilman itseni käskemistä

Olen ollut puoli vuotta ja en missään vaiheessa laihtumistarkoituksessa, paino ollut koko ajan sama bmi21.
Negatiivisia en ole vielä löytänyt, tietty se että pitää pysyä kurissa kun käy juhlissa.

Faktoina sanotaan että hiilihydraatit on pääasiallinen energianlähde sen takia koska ihmiset on alkaneet käyttää niitä pääasiallisena energianlähteenä, ei sen takia että niiden oikeasti kuuluisi sitä olla.

Mulle ruokavalio sopii kuin nenä päähän ja haluan syödä näin pitkään. kummisetäni on elänyt 80-luvulta asti vhhruokavaliolla ja porskuttaa elämänsä kunnossa 60 veenä. Maratonia harrastaa eli tuskin on kovin pahoja sydänoireita.

Itselläkin kolesteroli on tippunut yhdellä vaikka on jätetty kaikki kevyttuotteet pois ja syödään oikeita tuotteita.

Hei, kiitos tästä kirjotuksesta! :flower: Selventää aika paljon asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Kyllä niitä hyviä hiilareita saa ihan riittävästi kasviksista joita voi halutessaan syödä todella monipuolisestikin.
Ja rasva kun on muutakin kuin voita ja pekonia.. :whistle:
(mä käytän oliiviöljyä reippaasti salaateissa, paistamisessa voi-öljyseosta sekä välipaloina usein pähkinöitä, saksanpähkinät parhaita )

Voi on terveellisempää kuin oliiviöljy
http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/terveys.asp?id=1948755
Näin ei kuitenkaan välttämättä ole. Tuoreen ruotsalaistutkimuksen mukaan voin käyttö ruoassa johtaa huomattavasti pienempään veren rasva-arvojen kohoamiseen aterian jälkeen kuin oliivi- tai rypsi- ja pellavaöljyn käyttö

Alkuperäinen kirjoittaja PöRHiKKi:
"Hiilihydraatit ovat elimistömme pääasiallinen ravinnonlähde. Niistä elimistö pystyy vapauttamaan energiaa nopeasti. Hiilihydraatteja tarvitaan elimistössä kasvuun, lihastyöhön, lämmön ylläpitämiseen, aineenvaihduntaan sekä hermoston ja elinten toimintaan."

:laugh: niin että eiköhän kaikki vaan lopteta hiilareiden syönti kokonaan!

:/ Näinpä! Kai tekin olette jo osallistuneet "vehnäjauhoja ja sokeria eskimoparoille" keräykseen ?
Ajatella että ne raukkaparat elivät vuosituhansia ilman hiilihydraatteja! :o
Mahtoivat taantua ihan tautisiksi debiileiksi sinä aikana...

B)

Yhteistyössä