Mikä on normaalipainoiselle paras tapa laihduttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokemuksia?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokemuksia?

Vieras
Olen nyt aikamoinen lölly (168/68-69) ja haluan laihduttaa ja olla kesän aikana 12 kiloa laihempi. Olen siis joskus ollutkin hoikassa kunnossa. Eli suht ripeästi, mutta kuitenkin realistisessa ajassa. Liikuntaa/salia olenkin jo vähissä erissä lisäillyt ja sitä alkaisi olla jo riittävästi, mut laihduttavaa vaikutusta sillä ei nyt ole, kun syön liikkumani, mutta kunto on kasvanut... Nyt olis sit aika sille ruokavalion muutokselle.

Millä te muut normaalipainoiset olette laihduttaneet itselle indeksin yläpäästä alaspäin? Karppaus? Jutta-dieetti? Mihin olette perustaneet ruokavalionne, esim. hiilareiden vähentämiseen tai vähärasvaisuuteen?

Luulen, että mulla toimisi rasvan vähentäminen (käytän sitä nyt aika runsaasti) parhaiten, hiilareita tarvitsen kuitenkin jonkin verran, kun liikun ja muutenkin tykkään niistä. go fat go-tyyppisesti siis. Syön aika paljon herkkuja nyt että niidenkin poisjättäminen tekee varmaan jo paljon.

MItes karppaajat? Mulla on se kokemus, että normaalipainoisella karppaus ei niin tehokkaasti pudottaisi painoa. Mulla on kuitenkin pudotettavaa kiloissakin.

Motivaatio on nyt korkealla ja haluan todellakin olla kevyemmässä kunnossa ja timmimpi

Äh, ei kalorilaskuria, mä en jaksa tuollaisia. Eikä mulle ole aikaa kirjata kaikkea nettiin. Olen miltei kaikki päivät menossa. Haluan sellaisen pohjan ruokavaliolle, että voin teipata sen vaikka jääkappin oveen, joka toimii varmasti ja jota voi helposti soveltaa ilman, että tarvitsee laskea kaikesta tarkkaan kalorit. Siis sellaisia ruoka-aineita pitäsi olla. Koska en vaan ehdi laskemaan nittä jatkuvasti.

Kovaa liikuntaa, syketasot vaihdellen, mutta hiki pitää tulla ja hengästyä. Siis oikeasti kuntoa kehittävää liikuntaa. Lähtee ne löllykät.

Annoskokoja pienentämällä ja herkut minimiin. Lautasmalli siis käyttöön ja voipi niitä hiilareitakin tarkkailla. Eli siis vaihdetaan koko lautasellinen pastaa 1/4 osaan pastaa ja loput salaatti tai kasviksia tms.

Laihtumisen idea kai on, että kuluttaa enemmän kuin syö eli syö vähemmän kuin kuluttaa.

itse laihdutin tuolla kalorilaskurilla. alkuun merkitsin ylös mitä syön mutta äkkiä sen oppi että mitä voi syödä että pysyy kalorit tietyn rajan alle. ei siis ollenkaan vaikeeta.

[QUOTE="vieras";23226060]Kovaa liikuntaa, syketasot vaihdellen, mutta hiki pitää tulla ja hengästyä. Siis oikeasti kuntoa kehittävää liikuntaa. Lähtee ne löllykät.

Annoskokoja pienentämällä ja herkut minimiin. Lautasmalli siis käyttöön ja voipi niitä hiilareitakin tarkkailla. Eli siis vaihdetaan koko lautasellinen pastaa 1/4 osaan pastaa ja loput salaatti tai kasviksia tms.

Laihtumisen idea kai on, että kuluttaa enemmän kuin syö eli syö vähemmän kuin kuluttaa.[/QUOTE]

Kyllä se vaan niin on, että liikuntahan ei laihduta vaan se ruokavalio.

mie olen laihtunu liikunna parhaimmillaan 14kg söin ku sika mutta liikuin erittäin paöjon. esim: työpäivä keittiössä 8h + päälle ratsastusta 2h siihen lisänä muut tallihommat tähän meni aikaa 3kk

nyt olen laihtunu liikunnalla 8kg perus kävelyä, juoksua. lumitöitä. joka ainoa päivä 20-45min lihaskunto treeniä. vyötäröltä on kaonu 18cm vuentakasesta. vaatekoko ennen 40 nyt 36 aikaameni tähän suurimpaan muutokseen, viimeset 10cm 2kk

joten on liikunnasta hyötyä. ja syön aivan samaan tapaan ku ennenki. perunaa,leipää,pullaa, karkkia ja sipsiä mutta kohtuus herkuissaki ;)

Ruokavaliota muuttamalla ja ihan perusliikuntä päälle. 3 lenkkiä päivässä koiran kanssa plus normi elämä. 8 vkoa -4,7kg. Kaikki herkut pois ja annoskokoja pienemmäksi.

Hiilarien rajoittaminen, mutta ei varsinaisesti karppaus. Vähärasvaisen proteiinin lisääminen. Kokonaiskalorimäärän tarkkailu eli sellainen 700 alle kulutuksen per päivä. Tarkoittanee liikunnan määrästä riippuen sinulla 1300-1500. Liikuntaa 5 kertaa viikossa, puolet hikirääkkiä ja puolet salia. Kyllä näillä lähtee :) Multa lähti 72->63kg neljässä kuukaudessa.

Ei kastikkeita eikä eineksiä. Rasvaiset juustot pois ruokavaliosta ja tilalle vähärasvaisia. Suö paljon keittoja, kasviksia ja täyslihaa, broileria ja kalaa. Jätä leipä aamupalalle tai iltapalalle.

Yhteistyössä