Eihän se karppaus terveellistä ole,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
joten karppaajat:
- lopetatteko hiilareiden syönnin kokonaan vai vähennättekö vain
- jatkatteko dieettiä kauan ja kuinka kauan sitä voi jatkaa niin, ettei terveys vaarannu?

Tähän pitää taas muistutella tosiasiasta.

Eli HIILIHYDRAATTI=SOKERI

Ja jokainen voi miettiä, onko pelkkä sokeri elimistössä terveellistä?
Se on sokeri, mikä on elimistön polttoaine ja ylimääräinen varastoituu rasvaksi.
Vähähiilarinen ruoka ihan terveellistä

"Hiilihydraatit ovat elimistömme pääasiallinen ravinnonlähde. Niistä elimistö pystyy vapauttamaan energiaa nopeasti. Hiilihydraatteja tarvitaan elimistössä kasvuun, lihastyöhön, lämmön ylläpitämiseen, aineenvaihduntaan sekä hermoston ja elinten toimintaan."

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"Hiilihydraatit ovat elimistömme pääasiallinen ravinnonlähde. Niistä elimistö pystyy vapauttamaan energiaa nopeasti. Hiilihydraatteja tarvitaan elimistössä kasvuun, lihastyöhön, lämmön ylläpitämiseen, aineenvaihduntaan sekä hermoston ja elinten toimintaan."

:laugh: niin että eiköhän kaikki vaan lopteta hiilareiden syönti kokonaan!

Kyllähän sitä laihtuu kun lopettaa sen "elimistön pääasiallisen ravinnonlähteen" syömisen kokonaan. :o Mäkin haluisin tietää, miten kauan karppaajat uskaltaa karpata?

karppaus taitaa monelle siihen hurahtaneelle :) olla elämäntapa ennemminkin kuin dieetti,eli kai ne elää "koko loppuelämänsä" niin. Ja ite en siitä sen paremmin tiedä muutakun että kaveri karppaa ja se siitä jaksaa aina paasata :)

kyllä mä tiedän yhden i hmisen joka on pääasiassa karpannu viimeset 5 vuotta, joo kyllä hänkin joskus saattaa syödä kakkua tms mutta aika harvoin, tummalla suklaalla herkuttelee, vaikka tää tyyppi on siis jo laiha,mutta siitä jäi sille elämäntapa ja hän kehuu aina kuinka hyvä olo sillä on!

Kyllä mun hyvä olo kertoo sen että tää on terveellistä :) Eli jatkan koko loppuelämäni. Ei ollu laihdutettavaa ni en oo käyttäny laihdutuskeinona. Syy karppaukseen oli mahavaivat, huono iho ja kauhee makeenhimo.

Syön n. 50 g hiilareita päivässä. Paljon kasviksia ja vielä enemmän rasvaa!

Mitä idiootteja te oikein olette? Kukaan karppaaja EI lopeta hiilihydraattien syömistä KOKONAAN!! Rautalangasta siis: karppaus ei ole hiilihydraatiton ruokavalio, vaan vähähiilihydraattinen ruokavalio.

Tuollaisten ihmisten kanssa, jotka eivät edes tiedä alkeellisimpia asioita karppauksesta, on ihan turha keskustella tämän enempää. Mutta joo, onhan se iltapäivälehtien tyyliin kauhistelu ja v.ttuilu ilman alkeellisintakaan faktanmurusta paljon jännittävämpää...:headwall: Joten jatkakaa ihmeessä!

Alkuperäinen kirjoittaja ei karppi itsekään:
Mutta mihin sitä sokeria tarvitaan?

Wiki: Tärkein elimistön sokeri on glukoosi, joka on aivojen yksinomainen energianlähde. Glukoosia voidaan varastoida elimistössä glykogeeniksi joko maksa- tai lihassoluihin. Maksasolujen glykogeenista pilkkoutuu tarvittaessa glukoosia elimistön ravintoaineeksi, mutta lihassolut käyttävät varastoimansa glykogeenin omiin energiatarpeisiinsa eikä sitä siis vapaudu verenkiertoon. Glukoosia voidaan valmistaa maksassa ja jonkin verran munuaisissa maitohaposta, aminohapoista sekä rasvojen glyseroliosasta. Eläinsolu ei voi valmistaa glukoosia rasvahapoista, vaan niistä muodostuu ketoaineita, joita aivot ja sydänlihas voivat käyttää ravinnokseen.

Mä katoin sen Dieetit vaihtoon-jakson, missä oli himokarppaaja ja se ei todellakaan lääkärin mukaan voinut hyvin. Sydänkohtausta odotteli... :(

Joo, monet sanoo karppaavansa ku ei syö hiilareita. Ne ei ymmärrä korvata hiilareita rasvalla. Oon nähny tälläsiä luurankoja, eli liika proteiini on pahasta!

Alkuperäinen kirjoittaja onko järkeä?:
Mitä idiootteja te oikein olette? Kukaan karppaaja EI lopeta hiilihydraattien syömistä KOKONAAN!! Rautalangasta siis: karppaus ei ole hiilihydraatiton ruokavalio, vaan vähähiilihydraattinen ruokavalio.

Tuollaisten ihmisten kanssa, jotka eivät edes tiedä alkeellisimpia asioita karppauksesta, on ihan turha keskustella tämän enempää. Mutta joo, onhan se iltapäivälehtien tyyliin kauhistelu ja v.ttuilu ilman alkeellisintakaan faktanmurusta paljon jännittävämpää...:headwall: Joten jatkakaa ihmeessä!

Eikös tuossa heti alkuun nimenomaan asiasta KYSYTTY, eikä arvosteltu? Turha vetää herneitä nenään...

Alkuperäinen kirjoittaja ei karppi itsekään:
Mutta mihin sitä sokeria tarvitaan?

Wiki: Tärkein elimistön sokeri on glukoosi, joka on aivojen yksinomainen energianlähde. Glukoosia voidaan varastoida elimistössä glykogeeniksi joko maksa- tai lihassoluihin. Maksasolujen glykogeenista pilkkoutuu tarvittaessa glukoosia elimistön ravintoaineeksi, mutta lihassolut käyttävät varastoimansa glykogeenin omiin energiatarpeisiinsa eikä sitä siis vapaudu verenkiertoon. Glukoosia voidaan valmistaa maksassa ja jonkin verran munuaisissa maitohaposta, aminohapoista sekä rasvojen glyseroliosasta. Eläinsolu ei voi valmistaa glukoosia rasvahapoista, vaan niistä muodostuu ketoaineita, joita aivot ja sydänlihas voivat käyttää ravinnokseen.

Ja keho pystyy tuottamaan n. 200 g glukoosia ihan itse, ei siihen hiilareita tartteta.

Alkuperäinen kirjoittaja jgflgkd:

Eikös tuossa heti alkuun nimenomaan asiasta KYSYTTY, eikä arvosteltu? Turha vetää herneitä nenään...

En tarkoittanut ap:tä, vaan muutamaa muuta.

Hmm, tosi epäterveellistä kun kaikki arvot parantuneet! Mm. kolesteroli ja verensokeri. Ja ei voi laittaa laihdutuksen piikkiin, oon aina ollu normaalipainoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja jgflgkd:

En tarkoittanut ap:tä, vaan muutamaa muuta.

No mutta, eikö silti ole mukavampi valistaa epätietoisia kuin alkaa kiroilemaan ja haukkumaan? :)

Kyllä niitä hyviä hiilareita saa ihan riittävästi kasviksista joita voi halutessaan syödä todella monipuolisestikin.
Ja rasva kun on muutakin kuin voita ja pekonia.. :whistle:
(mä käytän oliiviöljyä reippaasti salaateissa, paistamisessa voi-öljyseosta sekä välipaloina usein pähkinöitä, saksanpähkinät parhaita )

No mutta, eikö silti ole mukavampi valistaa epätietoisia kuin alkaa kiroilemaan ja haukkumaan? :)

Ei jaksa enää. Näitä ketjuja on täällä pilvin pimein joka päivä vuodesta toiseen. Itse asiassa eipä tuo ap:n otsikkokaan ole mikään ihan asenteeton: "Eihän se karppaus terveellistä ole,"...

Lasketteko kovin tarkkaan paljonko on päivän hiilarisaanti? Mitä muita hyötyjä on ollut? Aiemmin joku kertoi veriarvojensa parantuneen..

Mä en laske, tosin en kyllä mikään "himokarppaaja" olekaan.
Verenpaine on mulla laskenut reilussa kuukaudessa, se on mulle tosi tärkeä juttu. :) Kiloja en kyttää mutta housut väljentyneet ja kasvot kaventuneet.

Ei jaksa enää. Näitä ketjuja on täällä pilvin pimein joka päivä vuodesta toiseen. Itse asiassa eipä tuo ap:n otsikkokaan ole mikään ihan asenteeton: "Eihän se karppaus terveellistä ole,"...

Eiköpä se otsikkokin ole epätietoisuutta? Ja eipä kai ole pahasta, että asiasta keskustellaan nimen omaan siitäkin syystä, ettei karppausta tehdä väärin! Kyllä vaikuttaa tosiaan siltä että väärin tehtynä eli asiaan tutustumatta, voi vaarantaa terveytensä.

Eiks karppaajilla ensimmäisenä jää poies valkoset jauhot, pasta yms? Musta tuo karppaus kuulostaa kalliilta... Kasvikset ja piffit ei kovin edullisia oo. Onks teillä antaa jotain ruokavinkkejä, jotka ois edullisiakin?

Yhteistyössä