" Ei vaan ehdi syödä " ...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23595094]Mitäs sun jääkaapissas sit oikein on? Jos siellä ei oo valmiina mitään "hollilla"? vaikkapa jukurttia tms..

Ei niinkään häiritse vaan ihmetyttää,kuinka aikuinen ihminen voi olla niin avuton tai kenties tyhmä että ei "ehdi syödä" .. se on kyllä ihan potaskaa.
Tiedän itse valitettavasti yhden pienten lasten äidin jolla on niin kieroutunut mielikuva omasta kropastaan ettöö tieten tahtoen jättää syömättä ja näyttää jo nyt siltä että sairas on.. eikä itse ymmärrä.[/QUOTE]

Kultaseni, kysymys ei ole tyhmyydestä tai avuttomuudesta. Joskus vaan käy niin, etenkin töissä. Mutta sähän et varmaan sitä käsitettä tunne? Ja olen ihan tyytyväinen kroppaani. Keskityhän omaan elämääsi, jooko? :)

No mun täytyy olla sitten TOSI avuton...

Mä saatan siirtää ja siirtää joskus syömistä niin että unohdan kokonaan että mun pitikään syödä. Lopulta tajuan sitten joskus iltapäivällä/illalla että "hitto... Sen takia mua siis sattuu vatsaan". Saatan siis tässä välissä tehdä lapsille ruuan ja kaikkea, mutta ajattelen että laitan äkkiä tiskit kun lapset istuu paikallaan ja syö, niin syömisen jälkeen tuleekin kasvojen ja käsien pesu, sitten tulee sitä ja tätä ja sen jälkeen pitääkin jo pestä kakkapyllyjä, sitten... Jossain vaiheessa vaan mietin että "mikähän hitsi se juttu oli mitä piti muistaa?"

No kyllä mulla oli sellaisia päiviä, että ei tullut syötyä paljon mitään, kun lapsi oli vauva. Se aika oli raskasta, vauva oli itkuinen ja vaati jatkuvaa kanniskelua ja heijausta/hypyttelyä tai sitten imetin. Mies jatkuvasti töissä ja ihan alusa mun oli vaikea päästä kauppaan edes. Ja vaikka ruokaa oliskin ollut, niin se syömiinen oli sellaista nopeaa särpimistä. jos pääsin livahtamaan pois, kun vauva nukahti tissille, niin siinä oli noin 30 min aikaa heittää jotain suuhun. Ei siinä kovin suuria ehtinyt tehdä. Ja kun jokapäivä oli sellaista, niin ei ollut mitään eilisiä ruokia mitä lämmittää. Leipää tietysti ehdin tehdä. Sitten tuli allergiaepäilyt ja olin pitkään tiukalla imetysdieetillä, kun ei edes tiedetty että mikä aiheuttaa oireita.

Johonkin se aika sit vaan menee, jos ei ehdi syödä... Ihan outoa, koska pakkohan on lapsille antaa ruokaa kuitenkin, mutta ettei ehdi itse oikeasti syödä mitään...

Ymmärrän sen, ettei muista syödä, mutta ei ne muistamattomat muista muitakaan normaalielämän asioita. Taiteilijat ei ehkä muista aina syödä. Mutta ei silloin ole mikään sankari, on vaan ylikeskittynyt omiin juttuihinsa.

Viimeksi muokattu:
Kultaseni, kysymys ei ole tyhmyydestä tai avuttomuudesta. Joskus vaan käy niin, etenkin töissä. Mutta sähän et varmaan sitä käsitettä tunne? Ja olen ihan tyytyväinen kroppaani. Keskityhän omaan elämääsi, jooko? :)

Ihan ekaksi: en ole kultasi :)
Ja toiseksi: en puhunut sinusta vaan jostain muusta ja on kyllä erittäin hyvä (tässä nykymaailmassa) olla huolissaan lähimmäisestään. Etkös tuota tiennyt?
Ja kolmanneksi: en puhunu myöskään sinun kropastasi vaan otin esimerkki ihmisen kasvoiksi lauseelle "en ehdi syödä"

Miksi heti otit itseesi jos olet ihan tyytyväinen itseesi ja toimintasi on mielestäsi tervettä?

Ja mikäs se sellainen työpaikka on ettei siellä syödä saa? Välittömästi yhteyttä johonkin sillä tuo on laitonta.

[QUOTE="vieras";23595180]Ihan ekaksi: en ole kultasi :)
Ja toiseksi: en puhunut sinusta vaan jostain muusta ja on kyllä erittäin hyvä (tässä nykymaailmassa) olla huolissaan lähimmäisestään. Etkös tuota tiennyt?
Ja kolmanneksi: en puhunu myöskään sinun kropastasi vaan otin esimerkki ihmisen kasvoiksi lauseelle "en ehdi syödä"

Miksi heti otit itseesi jos olet ihan tyytyväinen itseesi ja toimintasi on mielestäsi tervettä?

Ja mikäs se sellainen työpaikka on ettei siellä syödä saa? Välittömästi yhteyttä johonkin sillä tuo on laitonta.[/QUOTE]

Voi hyvä tavaton. :)

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23595175:
Johonkin se aika sit vaan menee, jos ei ehdi syödä... Ihan outoa, koska pakkohan on lapsille antaa ruokaa kuitenkin, mutta ettei ehdi itse oikeasti syödä mitään...

Ymmärrän sen, ettei muista syödä, mutta ei ne muistamattomat muista muitakaan normaalielämän asioita. Taiteilijat ei ehkä muista aina syödä. Mutta ei silloin ole mikään snakari, on vaan ylikeskittynyt omiin juttuihinsa.

No näimpä.. kun tekee ja toivottavasti tekee (eikä anna kaupan eineksiä) lapsille ruokaa niin miksi ei istahtaa pöytään ja syödä itsekkin?? Ja nimenomaan yhteinen ruokailuhetki on yksi tärkeimpiä asioita lapsille että tehdään perheenä..

Millaisen mallin antavatkaan nämä äidit lapsillee?? Huonon!
Syömisongelmat alkaa no pienenä/nuorena.

No mun täytyy olla sitten TOSI avuton...

Mä saatan siirtää ja siirtää joskus syömistä niin että unohdan kokonaan että mun pitikään syödä. Lopulta tajuan sitten joskus iltapäivällä/illalla että "hitto... Sen takia mua siis sattuu vatsaan". Saatan siis tässä välissä tehdä lapsille ruuan ja kaikkea, mutta ajattelen että laitan äkkiä tiskit kun lapset istuu paikallaan ja syö, niin syömisen jälkeen tuleekin kasvojen ja käsien pesu, sitten tulee sitä ja tätä ja sen jälkeen pitääkin jo pestä kakkapyllyjä, sitten... Jossain vaiheessa vaan mietin että "mikähän hitsi se juttu oli mitä piti muistaa?"

Miksi ihminen siirtää ja siirtää syömistä? Normaali ihminen ei tee niin. Normaali äiti istuu lastensa kanssa lounaspöytään YHTÄ AIKAA. Tiskit laitetaan sitten ruoan jälkeen, jos ehditään. Tiskit voi siirtää, syömistä ei. Tiskit on syömiseen verrattuna toisarvoista.

Se jo pelkästään kuulostaa sairaalta, että laittaa toisille ruokaa, mutta ei itse syö.

Miksi ihminen siirtää ja siirtää syömistä? Normaali ihminen ei tee niin. Normaali äiti istuu lastensa kanssa lounaspöytään YHTÄ AIKAA. Tiskit laitetaan sitten ruoan jälkeen, jos ehditään. Tiskit voi siirtää, syömistä ei. Tiskit on syömiseen verrattuna toisarvoista.

Se jo pelkästään kuulostaa sairaalta, että laittaa toisille ruokaa, mutta ei itse syö.

Mä en ainakaan syö kuin yhden ruuan päivän aikana ja joskus illalla ehkä iltapalaa, se yksi ruoka tehdään sitten kun mies tulee töistä, joskus jää tekemättä kokonaan. Mä en vaan osaa/pysty syömään muutoin, lapselle annan kyllä ruokaa melkein kellon tarkasti, mut näin syötettävän kanssa kun vielä elää, niin ei siinä itse ees pysty syömään samalla..

Kai mä sitten olen sairas? Tiiä häntä..

Mä en ainakaan syö kuin yhden ruuan päivän aikana ja joskus illalla ehkä iltapalaa, se yksi ruoka tehdään sitten kun mies tulee töistä, joskus jää tekemättä kokonaan. Mä en vaan osaa/pysty syömään muutoin, lapselle annan kyllä ruokaa melkein kellon tarkasti, mut näin syötettävän kanssa kun vielä elää, niin ei siinä itse ees pysty syömään samalla..

No tervettähän tällainen ei ole. Ja kyllä mä olen ainakin onnistunut syömään silloin, kun on ollut vielä syötettävä vauva/taapero. Yhteiset ruokahetkethän on tosi tärkeät lasten kanssa.

Siis kuinka avuton ihminen voi olla? Kun syötät lasta, et mitenkään kykene itse syömään :O
Uskomatonta paskan jauhantaa!

No tervettä tuo ei edelleenkään ole, että laittaa lapsille ruokaa, mutta itse tiskaa syömisen sijaan.

Juu, voithan sanoa tuon vaikka kuinka monta kertaa... Ei se silti ole mulle ongelma, syönhän kuitenkin, eikä esimerkkini kertonut jokapäiväisestä elämästämme..

Mä haluaisin nähdä mistä sinä tingit kun hoidat kahta alle 3-vuotiasta kotona.. Uskon että jokainen samassa tilanteessa tinkiii jostain.

Minustakin tuo en ehdi ja en muista on kaksi eri asiaa. Se että "ei ehdi" on minulla ainakin ihan järjestelmällisyyden puutetta. Sitä kun sählää liian monta asiaa yhtäaikaa ja yksinkertaisesti vaan jättää syömisen välistä. Eli kyse ei ole kuitenkaan ehtimisestä...

Tietenkään joka päivä ei ole mahdollisuutta laittaa rauhassa mitään aikaa vaativaa herkkuateriaa ja syödä sitä sitten kaikessa hiljaisuudessa. Mutta siis tarvittaessa sitä pystyy vaikka syömään samalla kun syöttää yhtä lasta ja imettää toista sekä muuten valvoo kolmannen ruokailua. Ehkei kaikista rentouttavimpia ruokailuhetkiä, mutta tulee kuitenkin syötyä. :D Oma mokani sitten jos jätän tuon välistä ja jään odottamaan sitä rauhallista hetkeä jolloin saan syödä ilman mitään häiriötekijöitä.

mä harvoin muistan syödä päivällä eikä mulle niin tule nälkäkään. En tykkää syödä kiireessä (ts. vetää lennossa) vaan haluan rauhoittua ruokailun ajaksi (syödä rauhassa enkä hotkimalla) mikä pienen lapsen kanssa on aika haastavaa.. ja päikkäriajankin yleensä hyödynnän muihin juttuihin. Illalla tuleekin sitten syötyä oikein kunnolla, joten ei oo musta mikään ongelma.

Saatan siis tässä välissä tehdä lapsille ruuan ja kaikkea, mutta ajattelen että laitan äkkiä tiskit kun lapset istuu paikallaan ja syö, niin syömisen jälkeen tuleekin kasvojen ja käsien pesu, sitten tulee sitä ja tätä ja sen jälkeen pitääkin jo pestä kakkapyllyjä, sitten... Jossain vaiheessa vaan mietin että "mikähän hitsi se juttu oli mitä piti muistaa?"

Miksi sä et syö lastesi kanssa? Mä oon aina pitäny tärkeänä että näyttää esimerkkiä.
Toinen variaatio on se että yksi tuntemani äiti on tosi nirso ja silti edellyttää että lapset syö ja maistaa kaikkea, vaikka hän itse "yökkii" ko ruualle.

mä voin hyvin kuvitella että kaksosten tai kolmosten äidit eivät pahemmin ehdi syömään. Tai koliikki vauvan omaavat vanhemmat jotka nukkuvat kaiken ylimääräisen ajan. Ja tietenkin jos on paljon ohjelmaa niin ei välttämättä ehdi säännöllisesti syödä. Ja mikäs siinä jos joku syö mielummin rauhassa illalla kuin kiireessä juostessa syö...