EI TOSIKOILLE

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2006 klo 22:08 Herkkis äiti kirjoitti:
löytäisitkös sinä mulle niitä laulun sanoja (meksikon pikajunan sävelellä hirvenmetsästys-laulu?)

tai huumorijuttu miehen vuosikymmenistä (ei auto tai soitin vertauksia)

oikeesti näitä kaipailen, kiltti Ursula!
tää on ihan "tosikkohaku" nyt, kun ei kukaan muu auta mua.... :(
 
Hyvä Herkkis äiti!Tällaista ei Ursulalle usein satu, mutta nyt on vain nöyrästi todettava, ettei Ursulasta ole apua! Pääni puhki mietin, mistä kyselemäsi sanoitus ja viisaus löytyisivät, mutta en päässyt alkua pitemmälle.

Hirvenmetsästyksestä en muista mitään Meksikon pikajunaan sävellettyä koskaan kuulleenikaan. Ainoa hirvenmetsästyslaulelo, joka mieleeni tuli, on laadittu samaan säveleen kuin Dannyn aikoinaan laulelema iskelmä, joka alkoi:" Kun eräs cowboy kerran...". Siitäkään hirviviisusta en juuri muuta muista kuin kertosäkeen osan "... hirvi vai eiiiii...". Olisiko alkuperäinen jotain siihen tapaan kuin "Ghostriders in the sky" ; suomeksi Danny laulelee "Aaveet taivahan..."

Miehen vuosikymmenistä kertovaa tekstiä en myöskään tunnista muistini mittavista uumenista!

Nöyrästi tällä erää tietämättömyytensä tunnustaen URSULA, kkpt
 
hyvä URSULA!

kerrohan minulle mistä tämä johtuu: vauvani nukkuu kaupan pihalla vaunuissa, melkein kaikki parkkipaikat ovat tyhjiä, mutta aina se seuraava kauppan tulija ajaa suoraan vaunujen viereen??? "hyvässä" lykyssä jättää vielä auton käyntiin tai tyyttäilee...
 
Hyvä Eewok!Turvallisuussyistä jätät tietenkin vaunut lähelle kaupan ovea. Autoilijat taas jättävät laiskuussyistä autonsa mahdollisimman lähelle kaupan sisäänkäyntiä. Näin ollen autot ikään kuin tunkevat lapsesi reviirille ja häiritsevät hänen untaan. Harva autoilija tulee ajatelleeksi nukkuvan vauvan parasta tai omaa terveyttään: autohan kannattaisi parkkeerata mahdollisimman kauas sisäänkäynnistä, niin saisi hyötyliikuntaa ihan itsestään. Ursula jättää auton aina kauimmaiseen parkkiruutuun, kävelee portaat jne. Niinpä Ursulan keho onkin pysynyt hyvin kuosissaan!

Terveisin URSULA, kkpt
 
Hyvä Eewok! Omakohtaista kokemusta tupakoinnista ei Ursulalla ole, joten en osaa sanoa, saako tupakoitsija sauhuistaan enemmän irti vaunujen vierellä. Ajattelematonta ja haitallista se toki lapsen kannalta on. Ehkä selitys siihen, että tupakoitsija noinkin käsittämättömästi toimii, on siinä, että pitkäaikainen tupakointi on aiheuttanut verenkiertoa hankaloittavaa suonien kalkkeutumista, ja tästä aiheutuu ajattelua vaikeuttavaa aivojen ajoittaista hapen puutetta.

Näin arvelee URSULA, kkpt
 
Mullaki ois muutama kysymys, tai oikeastaan poikani kysymyksiä, joihin en näin tyhmänä äitinä osannut oikeen vastata...! B) :D

a)onko enkelillä verisuonia?
b)selitin pojalle, mihin ruoka menee ku sitä syö ja kysymys kuului: jos tulee haava, onko siinä veressä pottua??
c)missä aurinko on kiinni?
d)mikä on aikuinen?

:xmas:
 
Kiltti Ursula!

Ethän sinä voinut löytää sanoja mistään, kun minulla oli annettuna väärä sävel, johon sanat on muokattu. Joku ystävällinen sielu oli yöllä ojentanut auttavan kätensä ja nyt minulla on oikeat laulunsanat ja sävel oli juuri se mitä sinäkin Ursula muistelit... täällä päässä vanhalla alkaa jo tuo muisti vipata...


Nyt pitää mennä vääntämään töitä. Palaan taas kun jotain akuuttia ongelmaa ilmenee.
Sinusta on tullut luottoterapeuttini!

:flower:
 
Hyvä PäiväsiPelastaja! Välitä lapsukaisellesi vastaukset:
a) Enkeleillä ei ole verisuonia, koska he ovat henkiolentoja.
b) Ruuansulatuksen tehtävänä on muuttaa pottu sellaiseen muotoon, ettei sitä enää verestä potuksi tunnista. Verenkierronkin avulla elimistö kuljettelee potusta hyödynnettäviä aineksia ympäri kehoa. c) Aurinko ei itse asiassa ole kiinni missään. Kuuluu universumin ihmeisiin, että aurinko pysyy pitelemättä paikallaan.
d) Aikuinen on yksilö, joka harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta on kasvanut täyteen pituuteensa; paino sen sijaan ei ole ymmärrettävällä tavalla aikuisuuteen sidoksissa. Aikuinen on henkisiltä ominaisuuksiltaan kypsynyt niin, että hän osaa ottaa vastuun omasta elämästään, ja tarvittaessa toistenkin. Ikävä kyllä, kaikki eivät koskaan kasva aikuiseksi! Näitä Peter Pan -miehiä ja ikiteinejä Ursulakin on silloin tällöin tavannut.

Herkkis äiti! Olen iloinen, että olet löytänyt avun ongelmaasi. Toimin edelleen mielelläni Sinunkin ongelmiesi ratkaisijana, jos niitä edelleen ilmenee.

Ystävällisin terveisin URSULA, kkpt
 
Hyvä Ursula!
Vaikka miulla on kolme lasta,en vieläkään ole keksinyt mistä johtuu että:

Juuri kun olet istuttanut lasta potalla,turhaan,ja vaihdat vaipan,kakka tulee heti puhtaaseen vaippaan?
Miksi pikkulapsi opetellessaan syömään kääntää lusikan nurinpäin juuri ennen suuhun laittamista?
Miksi kaikessa rauhassa omiaan touhuava lapsi lopettaa puuhailunsa heti kun äiti istahtaa ja alkaa kärttää huomiota.(Niin kauan kun äitikin puuhailee jotain lapsi viihtyy omissa oloissaan)
Miksi pikkulapset heräävät tavallista aikaisemmin kun ovat menneet nukkumaan tavallista myöhemmin?

Kiitokset jo etukäteen! =)
 
Hyvä Merianna! 1) Ongelmasi on tuttu ja luulen tietäväni, mistä se johtuu. Puhdas vaippa on pienoisen pepulle niin mukava, että se saa lihakset, myös peräsuolen sulkijalihakset, rentoutumaan, mikä sitten mahdollistaa ulosteen tupsahtamisen suolesta pois. 2) Kokeilepa itse: kädelle on paljon helpompi ja luontevampi liikerata sellainen, jossa kädessä oleva lusikka kipataan kevyellä ranneliikkeellä alassuin. Vasta harjoituksen kautta lapsi oppii, että kädenliikkeen vaikeuden määrä on suoraan verrannollinen suuhun päätyvän ruuan määrään. 3) Tähän kysymykseen löytyy vastaus suoraan Ursulan jääkaapin ovessa olevasta magneetista, jossa lukee: " Äidin nopein tapa saada lastensa huomio on istahtaa alas ja rentoutua". 4) Se on heidän tapansa pitää elämä tasapainossa: jos illalla myöhään, niin vastapainoksi aamulla aikaisin!

Terveisin URSULA, kkpt ja uskollinen ystävänne
 
Ikoo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2006 klo 17:50 URSULA kirjoitti:
Ikoo! Kiitos kommentista! Mietin itsekin vastatessani, miten pitäisi pienen kysyjän 'aresti' tulkita. Päädyin sitten ajattelemaan lapselle tuttua arestia esim. poistumiskieltoa kotoa, omasta huoneesta, arestipenkiltä jne. Laajasti ottaen vankila voidaan kyllä käsittää arestiksi. Lisäksi vaikutti tietystu lapsen kysymyksen lähtökohta-asettelu: "Miksi aikuiset eivät mene arestiin?" Vankilaanhan aikuiset valitettavasti silloin tällöin menevät! Ulkomailta olemme joskus saaneet uutisia merkkihenkilöiden kotiaresteista.

Ystävällisesti URSULA, kotikutoinen palstaterapeutti, jonka ikkunat ovat edelleen likaiset, mutta pihapensaat pienemmät!
;)
 
Armas Kirsikka! Ymmärrän hyvin 4-vuotiastasi, joka kaipaa isopappaa takaisin. Ehkäpä sinun on syytä pyrkiä selittämään hänelle, että se, mitä isopapasta pantiin mullan alle oli vain vanha ja väsynyt ulkokuori. Itse isopappa on taivaassa (tuonpuoleisessa, ellet usko taivaaseen). Takaisin hän ei sieltä voi tulla!

Hyvä Anna83! 1) Luulen, että syy miehesi haluttomuuteen hankkia lapsia vaikuttaa hänen sisäsyntyinen olettamuksensa siitä, että hänen harteilleen laskeutuu lapsen syntyessä niin suuri vastuun taakka, ettei hän vielä ole valmis sitä kantamaan. Voi myös olla, että hän pelkää menettävänsä sinut pienokaiselle ja jäävänsä kaikin puolin kakkoseksi. Uskon, että keskustelu poistaa hänen pelkonsa. Pian hän ymmärtää, että vastuuseen kasvetaan sitä mukaa kuin vastuu lisääntyy, ja että vauva ei suinkaan ole hänen kilpailijansa. Pahimmassa tapauksessa hänen vastahankaisuutensa johtuu isojen poikien kauhukertomuksista, joita he kertovat synnytyssalikokemuksistaan tuleville isille. 2) Kynsinauhojen herkullisuus johtunee siitä, että ne sisältävät toistaiseksi tunnistamatonta elvyttävää eliksiiriä, joka auttaa selviytymään aktiivista ajattelutyötä vaativista tehtävistä. Vastauksia pohtiessaan Ursula usein nauttii tätä tuntematonta tehoainetta kynsinauhoja pureskellen!

Näin teitä jälleen tervehtii URSULA, kkpt
 

Yhteistyössä