EI TOSIKOILLE

Tervehdys teille vaihtelevan talvi- ja kevätsään keskeltä: välillä tulee lunta taivaan täydeltä, välillä aurinko paistaa ja krookukset avaavat nuppujaan. Vuodenaikojen vaihtelu on ihana ilmiö, joskaan vaihtelua ei tarvitsisi olla niin paljon yhden vuorokauden sisällä!

Hyvä mämmikoura! Mämmiä on siksi, että sellainen oivallinen keksintö on joskus tehty! Mämmihän on ruisjauhopohjainen miedossa lämmössä imellytetty esim. marjoilla tai yleisimmin maltailla maustettu ruoka. Muistan kuulleeni, että alun pitäen mämmi ei ole ollut pääsiäisruoka vaan pääsiäistä edeltävän paastoajan ruoka. Olen kuullut mämmin symboloivan myös Raamatussa mainittua happamatonta leipää: onhan siinä ruisleivän aineksia eli ruisjauhoa, vettä ja suolaa, mutta hapate puuttuu. Minä syön mämmini nykyään pehmenneen vaniljajäätelön kera, ja olen saanut tällä yhdistelmällä Yrjänänkin mämmiä maistamaan.

Hyvä Feenikslintu! Vanheneminen ei ole pakko vaan onni! Vaihtoehtona vanhenemisen päättymiselle on näet ainoastaan tuonen tuville siirtyminen, joten jokainen syntymäpäivä olkoon paitsi vuodella vanhentaja myös kiitospäivä elämän jatkumisesta!

Hyvä äipätti-1972! Kyse lienee siitä, että lapsesi on astumassa puberteetin aikaan, ja tällöin pitää pikkuhiljaa kyseenalaistaa moniakin vanhempien arvoja. Hän lienee aloittanut siitä, että koska äiti (hänen näkökulmastaan kenties kamala kalkkis) nauraa hauskoille kotivideoille, hänen on toimittava täysin toisin, eli hän mitätöi koko ohjelman ilmiselvän hauskuuden. Luulenpa, että ennen pitkää hän laajentaa kyseenalaistamisen käyttöä muillekin elämänaloille, jolloin pannaan joutuvat monet vanhempien suosimat seikat! Lohduttaudu sillä, että mitä pikemmin puberteetti alkaa, sitä aiemmin se on ohi. Ainakin joskus käy onnellisesti näin.

Hyvä Inker Imatralt! Vaikka luonto meitä jo ehti varhaisella keväällä helliäkin, on aika vielä sangen varhainen lumien ja pakkasten lopulliselle katoamiselle, joten oikeastaan ei kyse edes ole takatalvesta vaan ihan normaalista tähän aikaan vuodesta tapahtuvasta säiden vaihtelusta. Sanoisin siis, että takatalvi on siksi, ettei kesä tulisi liian aikaisin!

Siinäpä sitä tietoa täksi kerraksi. Pikaisiin palstailemisiin! Kaunista kevään jatkoa toivottaa URSULA, kkpt.
 
NuoriAikuinen
Jospa sinä Ursula osaisit vastata erääseen kysymykseen, joka jo pienenä tyttönä sai pääni pyörälle ja jota jostain kumman syystä vielä nykyäänkin jään ihan tosissani ihmettelemään ja tunnen itseni tosi pieneksi miettiessäni moista.

Ursula, mitä on avaruuden jälkeen? Entäpä sen jälkeen? Ja sen? Ja mitä onkaan sen jälkeen? jne..? .... ? ....? ..... ? ... .. . . . .. . ..

Miten on Ursula, osaatko vastata tähän ja päästää minut viimein tästä piinasta, joka jo vuosia on kaihertanut hartioillani? :D :flower:

Jään innolla odottamaan vastausta, kiitokset jo etukäteen! :heart:
 
kaksi kysymystä joihin toivon sinun vastaavan mahd. pian.

1.oletko friendeistä tutun Phoeben Kaksoissisko?
2.olen tässä pyöritellyt sinitarraa jo pian kaksiviikkoa.pehmentymisen havaitsin jo aijemmin, mutta nyt tuntuu että kasa on pienentynytn.onko mahdollista että tässä on käynyt näin?

kiitos jo etukäteen. :flower:
 
Piti tulla tarkistamaan, onko Ursulaa näkynyt :|

Miksi yövuorossa ollessani kaikki talon kellot lähes pysähtyvät klo. 04.00. Kun luulen puolen tunnin kuluneen, onkin aikaa vierähtänyt suunnattomat 2min. Suunnilleen 06.30 kellon kulku normalisoituu :whistle:
 
Parahin Kotikutoinenpalstaterapeuttimme Ursula!

4-vuotias poikani esitti visaisen kysymyksen, johon en keksinyt äkkiseltään vastausta. Ajattelin tulla kysymään neuvoa sinulta. Kysymys kuuluu: "Miksi pitää mennä nukkumaan, vaikka ei yhtään väsytä?".

Vastausta odottaen
Tyssy ja poika 4v.
 

Yhteistyössä