EI TOSIKOILLE

URSULA

Rakkaat ystävät! Pyydän teiltä nöyrästi anteeksi pitkää poissaoloani palstalta. Päästäkseni päiväjärjestykseen annan edellisiin kysymyksiin lyhyet mutta sitäkin ytimekkäämmät vastaukset, ja jatkossa palaan jälleen pitempään ja perusteellisempaan vastaustyyliini. Olkoon tämä lyhyt tyyli ns. kesäversio, jonka käyttöä en aio ottaa vakinaiseksi tavaksi!

Hyvä Utelias Ulla! Palstaterapeutiksi päästäkseni olen käynyt elämänkoulua silmät ja korvat auki.

Hyvä Eevin äiti! Ammensin nimen mielikuvitukseni pohjattomista lähteistä.

Hyvä NuoriAikuinen! Avaruus on ääretön, joten ei ole avaruuden ulkopuolta.

Hyvä RJS! 1) Merenneidot elävät yhtä intensiivisesti vuodenajoista riippumatta. 2) Pikkuvauvojen tapoihin ei kuulu vessanpönttöily.

Hyvä Feenikslintu! 1) Olemattomien pelko on yksi tavallisimmista pelon lajeista. Se ohella yleisimpiä pelon kohteita ovat mm. pimeä ja hämähäkit. 2) Maidon sopiva määrä jääkaapissa on yksi elämän suurista mysteereistä, joihin ei ole vastausta. Itse kamppailen sen ongelman kanssa, ettäjos ostan litran, se ei riitä, mutta jos ostan 1,5 litraa, siitä 0,5 litraa jää happanemaan.

Hyvä Tyy! Lasten väsymys on sangen suhteellista. Varhaislapsuuden vuodet ihmettelet, miksi lapsia ei tahdo saada nukkumaan ja teinivuosina huokailet, kun lapsia ei tahdo saada hereille. Lienee kyse viivästymästä tottelun alueella.

Hyvä RJS! Kengillä on vain kaksi vaihtoehtoa: ne menevät molemmat oikeisiin tai molemmat vääriin jalkoihin. Kannattaa huolestua vasta sitten, kun lapsi laittaa kaksi jalkaa samaan kenkään tai kaksi kenkää samaan jalkaan.

Hyvä nibbler! 1) Minulla ei ole kaksoissiskoa mikäli äitiini on uskominen. 2) Sinitarran pieneneminen johtuu a) siinä olevan kosteuden haihtumisesta b) käteen tarttuvista jäämistä ja c) siitä, että kaikki on katoavaista.

Hyvä Feenikslintu! Nuoruudessani olen minäkin tehnyt yötyötä, jossa velvollisuutena oli lähinnä olla paikalla ja hereillä. Syy kellon outoon käyttäytymiseen aamuyön tunteina ei koskaan selvinnyt seikkaperäisistä tutkimuksistani huolimatta. Asia liittyy oleellisesti siihen, että tällaista ilmenee vain työvuoron tai synnytyksen aikana. Jos aamulla herää klo 03.30 lähteäkseen vaikkapa matkalle, ei kellon käyttäytymisessä ole mitään poikkeavaa!

Hyvä starlookers! Äidin sylihän on meille kaikille niitä ensimmäisiä lohdun ja turvan paikkoja, joten sänky toimittaa sinulle nykyään tätä tärkeän suojapaikan tehtävää.

Hyvä RJS! Voi kuinka tuskantäyteinen kysymys! Jos lapsen äiti on kuollut ja isä vankilassa, on todennäköistä, että taustalla on hirveä tragedia, jossa isä on kuoloon syyllinen. Lapsesta huolehtii silloin joku vastuuntuntoinen ja rakastava aikuinen, jonka ensisijaisena tehtävänä ei ole arestin toimeenpano vaan ahomansikoiden kerääminen kesäisenä poutapäivänä lapsen kanssa.

Hyvä Surtsey! loma on alati ahertavalle Ursulalle tuntematon käsite.

Hyvä Tyssy! Kerro lapsellesi, että nukkumaan kannattaa mennä ennen kuin kovasti väsyttää, sillä liian väsyneenä ei osaa suunnata sänkyyn ja nukkuminen on kuitenkin ihmiselle elintärkeää ja pienelle ihmiselle erityisesti, sillä unen aikana tapahtuu merkittävin osa kasvamisesta.
Tässä kaikki tällä, tosin tavoistani poiketen lyhyesti. Yrjänän kuorsaus kutsuu minua makuuhuoneen puolelle, joten käyn levolle ja palaan jälleen palstalle!

Rakkain kesäterveisin Ursula, kkpt


 
Hei Ursula!
Olisin kysynyt sellaista, että miksi syksy vie aina kaiken mennessään? Aina lauluissa sanotaan niin. Miksi se ei voi olla vaikka kesä, joka vie kaiken? Tai voiko talvi tuoda kaiken ihanan tullessaan?
 
URSULA
Hyvä Palindromi-imordnilaP! Käsitys siitä, että syksy vie kaiken, perustuu vanhaan maataluskulttuuriin, jolloin kesä oli aikaa, jonka antamat kasvunmahdollisuudet takasivat ravinnon saamisen ja elinmahdollisuudet. Kesällä eläimet saivat ruokaa luonnosta, samoin tietysti ihmiset. Keväällä kylvettiin ja istutettiin, syksyllä korjattiin sato talteen. Syksy vei kasvunmahdollisuudet, siis kaiken.

Mitä laulujen sanomaan tulee, liittynee siihen suurta kaihoa kesän tarjoamien lemmenhetkien menettämisestä. Syksy kylmensi aitat ja heinäladot ja niin pariskuntien kuin piikojen ja renkienkin oli palattava nukkumaan yhteisiin tiloihin, joissa lemmenhetkien harjoittamiselle ei juurikaan löytynyt yksityisyyttä. Niinpä entisaikaan kevätpuoli olikin runsainta syntymän aikaa; alkukesän lemmenleikkien hedelmät kypsyivät syntymään.

Rakkain terveisin URSULA; kkpt
 
Rakkaat ystävät! Koska harmaat menettivät palstauudistuksen myötä mahdollisuuden esim. lihavoida tai kursivoida tekstiä, päätti palstaterapeuttinne kerrassaan mustua. Iloitkaatte siitä! =)

Rakkain terveisin URSULA, kkpt, jonka nikiksi ei riittänyt pelkkä URSULA, koska joku oli jo sen rekisteröinyt! :eek:
 
Hyvä Palstaterapeutti!
Mieheni ilmoitti alkaneensa laihdutuskuurin. Onko minun osallistuttava siihen? Hänen kuurinsa ovat "kurjuusteoriaan"-pohjautuvia ja saan siitä hermoromahduksen tyylisiä oireita. Avioliittoon kuuluu toisen tukeminen -mutta tässä asiassa (kurjuusteoriassa) haluaisin olla eriävää mieltä. :ashamed:
 
Hyvä Palindromi-imordnilaP! Looginen ajattelusi on osunut oikeaan! Odottakaamme vain, niin pian putkahtaa brittien levylistoille uusi Beatlesin menetystarinan jatkaja, Englanders!

Hyvä Rania! Tokihan on niin, että puolison tehtävänä on olla tukena, varsinkin vaimon miehelle, koska miehet ovat huterampaa tekoa ja tarvitsevat vahvaa tukea. Kurjuusteoria itse asiassa on juuri laihdutuskuuri, joka vie ehkä kilot, mutta kuuriluontoisena loputtuaan paluttaa elämän entiselleen ja kilot kantajalleen. Anna miehesi harjoittaa kurjuuttaan niin kauan kuin kykenee ja kulje hänen rinnallaan ja syö samaa ruokaa, silloin kun mies on läsnä. Mikäänhän ei estä sinua ravitsemasta itseäsi hieman enemmän silloin, kun mies on silmänkantamattomissa. KOeta ohjata perheen ruokavaliota kaikenkaikkiaan kevyempään ja terveellisempään suuntaan, niin vältyt tulevilta kurjuuskuureilta!

Hyvä Honostooppari! a) Kokemuksesi todistaa hyvästä mielikuvituksesta! Tässä tapauksessa asiasta ei ole haittaa, mutta toivottavasti vastaavat kokemuksesi rajoittuvat viesteihin Ursulalle! Ei nimittäin ole lainkaan hauskaa huomata, että kun luulee esimerkiksi siivonneensa koko laajan huushollin, onkin vain kuvitellut kaiken!
b) Kysyit, miksi mikään ei riitä. Kyllä toki riittää: ekaluokkalainen kuopus sanoi aamulla, että riittää, kun äiti tulee kirkon kohdalle vastaan iltapäivällä!
 
Hyvät ystävät! Oletteko unohtaneet uskollisen palstaterapeutin, Ursulan? Kukaan ei kysele mitään. :'( Onko Ursulan aika ohi? Pitäisikö siirtyä uusille urille? Rupeanko rekkakuskiksi? Alanko automekaanikoksi? Luenkö lääkäriksi? Opiskelenko optikoksi? Hakeudunko harrastelijanäyttämölle? Pyrinkö puutarhuriksi?

No niin, kyselyksihän tuo meni, kun ei vastaamaan päässyt! Hei vain hetkeksi, palaan palstalle taasen, joten kyselkää!

Rakkain terveisin URSULA, kkpt
 
Ihana et olet vielä olemassa!
Kysyisinkin nyt tuon 2-v äitinä. Kun sanotaan et kyllä maailmaan ääntä mahtuu...., niin kuinka paljon sitä voi vielä mahtua, vai kärsinkö vain hetkellisestä tinnituksesta?
Toinen kysymys koskee sitä kun perheen nuorin meistä kolmestä sanoo:
"Ei äiti sano, ei isi sano ja en minä sano" -Kuka saa sanoa, ja mitä?
 


Hiphei, Ursula is back! En edes huomannut kkpt:n paluuta kun ajattelin että Ursula on mennyt majan majoille vaan ilokseni huomasin että eipä olekaan :) !

Ja tässä yksi kysymys:

"Miksi minun pitää olla sinun palvelija?" (5v tytön kysymys kun käskin hänen laittaa levittelemänsä lelut ja vaatteet oikeille paikoille.)

:wave: RJS
 
Vieras
Minullakin pieni kysymys. Jos soitan ystävälleni ja hän ei vastaa ja yrittää myöhemmin soittaa minulle (kysyäkseen mikä oli asiani) jolloin minä en vastaa. Eli varsinainen kysymys, kumpi soittaa seuraavaksi? Olenko se minä, koska minullahan sitä asiaa oli vai ystäväni?
 
MEREN LUOMA
menin ja nain parhaan ystäväni kanssa... olemme kumpikin naimisissa ja meillä on lapsia, joten parahin ursula, miten meidän käy??
himoitsemme toisiamme, mutta koskaan enää emme tee samaa virhettä.
 

Yhteistyössä