Ei toisen lasta varmaan saisi vihata, mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tässä nyt kaikenlaista sääliä tuota lasta kohtaan.
Väkivalta synnyttää väkivaltaa ja huonot kotiolot.
Mutta tuollaiset väkivaltaiset vanhemmat eivät lässytä tarhassa, he kyllä jossain vaiheessa paljastavat oman väkivaltaisuuden lasta kohtaan. Ovat yleensä alkoholisteja.

Kyllä piruja syntyy ihan pilalle passaamalla ja lellimällä vanhemmat ja tädit ja isovanhemmat yhdessä. Kukaan ei koskaan sano ei. Ihaillaan aivan käsittämättömistä jutuista. "hei katsokaa 5 v syö itse" hän on aivan ihme" Lapsi saa tehdä mitä haluaa. Ihailua vain.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen tuntenut vastaavan tapauksen, vähän alle 4v.
Nuori yh-äiti, oletan koska puolisoa en nähnyt koskaan, sen sijaan äidin siskoa ja lapsen mummoa ym. aikuisia ison liudan ihailemassa "perkelettä".
Lapsi oli oikein älykäs, ilmeisesti koska ison aikuisjoukon piirittämänä kasvoi.

Alkoi järjestelmällisesti kiusata lastani päiväkodissa. Päiväkodin tätien mielestä lapsella on oikeus harjoitella toisten kanssa olemista. Äiti opiskeli lastentarhanopettajaksi itse.

Lapseni meni uutena ryhmään, mutta tuo päätti eristää lapseni. Meni pihalla päälle makaamaan ja lupasi tulla pois, jos lapseni ei tule mukaan. Töni muita, aina jos piti jonottaa, jos ei kehuttu koko ajan häntä. Sotki lelupäivänä lapseni lelun.

Tädit antoivat lapsen rellestää, koska on kuulemma oikeus harjoitella olemista. Tuossa päiväkodissa ei seurannut mitään rangaistusta kiusaamisesta, sen sijaan sai palkinnon. Sai olla erikseen aikuisen kanssa juttelemassa. Eli harvinaista herkkua, yksin aikuisen huomiota. Ei puhettakaa jäähystä ym. oikeastsa rangaistuksesta. Kun lapsi meni lapseni päälle takapihalla, ja toin asian esiin, koko ryhmältä kiellettiin siellä oleskelu. Kun lapsi sotki alpseni lelun, koko ryhmältä kiellettin lelupäivä.

Tuota lasta suosittiin räikeäst. Oli lahjakas tarinankertoja ja samanluonteinen mielikuvitusrikas ihminen kuten lastentarhanopettaja, joka oli ryhmän henkinen "pomo". En surisi jos näkisin tuon lapsen kuolleena. Vihaan häntä. on jättänyt lapselleni ikuiset traumat.

Aivan samanlainen koko suvun lellikki. Jos joskus näen mummojen ja tätien ym. joukon ympäröimän yhden lapsen, ajattelen heti, että siinä on kiusaaja.

Sä olety sairas toivoessasi pienen lapsen kuolemaa.

Montakohan kuolemaa tuo ihminen aiheuttaa kiusatessaan muita. Kiusaaminen jättää ihmiseen jäljet ja saattaa johtaa jopa jokelan ja kauhajoen kaltaisiiin tapahtumiin. Kerran kiusatttuun jää yleensä ikuiset arvet ja kiusaaminen kroonistuu, jatkuu uudessa paikassa jne.

Nuori yh-äiti, oletan koska puolisoa en nähnyt koskaan, sen sijaan äidin siskoa ja lapsen mummoa ym. aikuisia ison liudan ihailemassa "perkelettä".
Lapsi oli oikein älykäs, ilmeisesti koska ison aikuisjoukon piirittämänä kasvoi.

Alkoi järjestelmällisesti kiusata lastani päiväkodissa. Päiväkodin tätien mielestä lapsella on oikeus harjoitella toisten kanssa olemista. Äiti opiskeli lastentarhanopettajaksi itse.

Lapseni meni uutena ryhmään, mutta tuo päätti eristää lapseni. Meni pihalla päälle makaamaan ja lupasi tulla pois, jos lapseni ei tule mukaan. Töni muita, aina jos piti jonottaa, jos ei kehuttu koko ajan häntä. Sotki lelupäivänä lapseni lelun.

Tädit antoivat lapsen rellestää, koska on kuulemma oikeus harjoitella olemista. Tuossa päiväkodissa ei seurannut mitään rangaistusta kiusaamisesta, sen sijaan sai palkinnon. Sai olla erikseen aikuisen kanssa juttelemassa. Eli harvinaista herkkua, yksin aikuisen huomiota. Ei puhettakaa jäähystä ym. oikeastsa rangaistuksesta. Kun lapsi meni lapseni päälle takapihalla, ja toin asian esiin, koko ryhmältä kiellettiin siellä oleskelu. Kun lapsi sotki alpseni lelun, koko ryhmältä kiellettin lelupäivä.

Tuota lasta suosittiin räikeäst. Oli lahjakas tarinankertoja ja samanluonteinen mielikuvitusrikas ihminen kuten lastentarhanopettaja, joka oli ryhmän henkinen "pomo". En surisi jos näkisin tuon lapsen kuolleena. Vihaan häntä. on jättänyt lapselleni ikuiset traumat.

Aivan samanlainen koko suvun lellikki. Jos joskus näen mummojen ja tätien ym. joukon ympäröimän yhden lapsen, ajattelen heti, että siinä on kiusaaja.

Montakohan kuolemaa tuo ihminen aiheuttaa kiusatessaan muita. Kiusaaminen jättää ihmiseen jäljet ja saattaa johtaa jopa jokelan ja kauhajoen kaltaisiiin tapahtumiin. Kerran kiusatttuun jää yleensä ikuiset arvet ja kiusaaminen kroonistuu, jatkuu uudessa paikassa jne.

SE LAPSI ON ITSEKIN UHRI! Ei noin pieni voi pahuuttaan tehdä tuollaista. Hän purkaa huonoa oloaan. Jos joku muka olisi potentiaalinen kauhajoki -tyyppi, niin se, joka haluaa tappaa jonkunh pienen ihmisen omankädeoikeutuksella tekoaan perustellen!

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Kyllä tuo kuulostaa just muulta kuin vapaalta kasvatukselta. Jos lapsi hakkaa muita ja kiroilee ja huutaa heille, niin mistäköhän on moiset aggressiot oppinut :( En tosiaan näe, että on lapsen vika jos hänelle huudetaan kotona "sä oot paska, voi v*ttu.." ja hakataankin jopa..

Voi olla, että kotioloissa on vikaa. Jos on, niin asia on varmaan jo tullut esille, sillä kyseinen päiväkoti kyllä kutsuu ns. ammattilaisia aika herkästi apuun. Siis ovathan pk:n täditkin tuon käytöksen huomanneet.

Toisaalta taas sanotaan, että lapset jotka kokevat väkivaltaa ja turvattomuutta kotonaan, ovat sellaisia jotka tekevät kaikkensa miellyttääkseen, ja takertuvat vieraaseenkin aikuiseen. Sensuuntaista mä olen todennut muutamassa lapsessa, joiden kotona tiedän väkivaltaa olleen/olevan (ja ennen kun kukaan ärähtää niin poliisille ja lastensuojeluun on kyllä annettu tieto asiasta).

No tuskin sä tiedät onko jo asialla lastensuojeluihmisetkin. Tuosta väkivaltaisesta käytöksestä! Mä luulisin että on!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
mä vihaan |O

Helevetti. Meidän tytön päiväkodissa on 4 v poika (ONNEKSI eri ryhmässä kuin meidän likka) joka on ihan hullu. Viime keväänä tuli hakkaamaan meidän rattaissa istunutta 2-vuotiasta, oman isän katsellessa vieressä, isä ei tehnyt tai sanonut mitään. On hakannut mua ja poikaani päiväkodin eteisessä kurahousujen soljilla (siis huitonut ihan tosissaan niillä kuriksilla) kun ollaan tultu hakemaan tyttöä tarhasta. Kiroilee hoitokavereiden vanhemmille, mullekin on huudellut että sä oot paska, kakkapää, kusipää...Lyö ja tönii, eikä siis pelkästään muita lapsia, vaan myös itselleen vieraita aikuisia. Oikeastaan ihan aina kun nähdään.

Kerran, kun poika huuteli mulle paskaa ja vittua, oli pojan oma äiti ja vissiin kummitäti vieressä. Kumpikaan ei reagoinut pojan kiroiluun, vaan äiti lässytti että "mitä mun oma mussukka, mitä rakas" ja kummitäti ihmetteli miten noin pieni (haloo, 4 v!) voi jo osata pukea haalarin päälle ihan itse.

Tänään tytön pk:n pihassa oli lasten ja vanhempien yhteinen ulkoilutapahtuma, ja eikös tämä pikkupiru tullut sielläkin potkimaan mua. Sanoin sille että kotona saat potkia vanhempiasi ihan miten paljon lystäät, mutta minua et potki |O

Päiväkodin tädit ja setä puuttuvat asiaan aina, ja pojan omat vanhemmat möllöttävät vieressä kuin mitkäkin lampaat.

Omalle tytölleni olen sanonut, että kun XXX tulee tönimään/potkimaan/lyömään niin siirryt kauemmas ja huudat kovaan ääneen että LOPETA. Ja jos ei usko, ja jatkaa hakkaamista/potkimista, niin vetäiset turpaan niin kovin kuin pystyt :kieh: . En kannata väkivaltaa, mutta tuntuu siltä että ei tuollainen koskaan opi, että muita ei saa kohdella miten lystää, jos ei saa joskus maistaa omaa lääkettään :whistle:

Sanonta "Joka vitsaa säästää se lastaan vihaa" (tms) pitää aika hyvin paikkansa. En mä lasten ruumiillista kuritusta kannata, mutta se "vitsa" voisi olla verbaalinen: kun se oma mussu kiroilee muille tai käy toisten kimppuun, niin se nostetaan tilanteesta pois, sitä torutaan, ja sille annetaan rangaistus. Sille EI lässytetä että oletpas sinä ihana äidin kultapoju |O . Tämäkin muksu on kuitenkin jo 4 v, ja vaikka hän onkin keskiverto kaksivuotiaan kokoinen (jos sitäkään) niin silti häneltä voi ja pitää vaatia edes jonkinmoisia käytöstapoja, eikä kohdella häntä kuin pikkutaaperoa (meillä tosin komennettiin jo taaperoakin jos oli syytä ).

Kivittäkää. Mun mielestä tuo lapsi on kertakaikkisen ällöttävä :saint: :ashamed: ja sen vanhemmat on perseestä kun eivät viitsi sanoa mussukalleen että ei.

Tulosta tämä ja tökkää vanhempien käteen, kun seuraavan kerran näät. Sano, että teistä puhutaan netissäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ööh.:

SE LAPSI ON ITSEKIN UHRI! Ei noin pieni voi pahuuttaan tehdä tuollaista. Hän purkaa huonoa oloaan. Jos joku muka olisi potentiaalinen kauhajoki -tyyppi, niin se, joka haluaa tappaa jonkunh pienen ihmisen omankädeoikeutuksella tekoaan perustellen!

Mä olen nähnyt kun lapsi tappaa itse itsensä kun toiset lapset kiusas sitä. Mitäs siihen sanotte? Tyttö juoksi TAHALTEEN suoraan junan alle. Näin siis kun sadetakki viuhahti junan alle. Onneksi en nähnyt enempää. Katuikohan kiusaajat edes.. tajusikohan ne edes mitä he olivat tehneet?
Kuten myös aiemmin sanoin.. myös kiusaaja voi olla syyllinen eikä sen vanhemmat. Kiusaajistahan tehtiin hiljattain suomessa tutkimus joka kumosi sen että kiusaajilla olisi huonot kotiolot joitakin poikkeuksia lukuunottammatta ( jotka ovatkin sitten sossun käsissä koko perhe ). Kiusaamisen syy on usein biologinen. Jotkut lapset syntyvät "johtajiksi" jotka alkavat jo ihan pienestä pitäen alistamaan ympäristöä valtaansa. Johtajuus on sisäsyntyistä eikä suinkaan mikään taikatemppu joka tapahtuu 50 vuotiaana. Nämä lapset "mielipidejohtajat" ja heidän laumansa "alamaisensa" voidaan huomata myös aikuisväestössä.

Koittakaas nyt vähän rauhoittua!

Koita sinä rauhoittua sitten, kun joku jo päiväkodissa alkaa kiusata lastasi. Kieltää osallistumasta muiden leikkeihin, lapsesi saa leikkiä vauvojen kanssa.

Ja sellaisen on helppo kieltää, joka on paikan pomo, on älykäs ja tullut aikaisemmin. On "ajanut itsensä sisään". Sitten saapuu pystymetsäsät hölmö pieni lapsi, joka kuvittelee, että kaikki lapset kivoja. Kaikki ovat päiväkodissa leikkieäkseen kaikkien kanssa. Ja tädit ovat kiintyneet älykkääseen perkeleeseen.

Sanokaas, mitä se lapsi sillä vihalla oppii. Kun sille nelivuotiaalle sanotaan, että olet paha, ilkeä ja inhottava paska, ihan oikein että sinuakin joku löisi että oppisit. Vihaan sinua, kaikki vihaa sinua!

Sellainen lapsi,joka kokee ettei ole kenellekään MITÄÄN. Eikä hänellä olemitään merkitystä, käyttäytyy noin.

Ja te jotkapuolustelette,ettei vika ole välttämättä lapsen vanhemmissa "vaan siinä pennussa" niin eikös se vanhempien välinpitämättömyys puuttua lapsensa käytökseen kerro mitään,eiköse ole jo tarpeeksi paha. Ei huonot kotiolot aina tarkoita, että lasta hakataan!

Sanokaas, mitä se lapsi sillä vihalla oppii. Kun sille nelivuotiaalle sanotaan, että olet paha, ilkeä ja inhottava paska, ihan oikein että sinuakin joku löisi että oppisit. Vihaan sinua, kaikki vihaa sinua!

Sellainen lapsi,joka kokee ettei ole kenellekään MITÄÄN. Eikä hänellä olemitään merkitystä, käyttäytyy noin.

Ja te jotkapuolustelette,ettei vika ole välttämättä lapsen vanhemmissa "vaan siinä pennussa" niin eikös se vanhempien välinpitämättömyys puuttua lapsensa käytökseen kerro mitään,eiköse ole jo tarpeeksi paha. Ei huonot kotiolot aina tarkoita, että lasta hakataan!

Voi myös kertoa että äiti / huoltaja on jo pahasti masentunut ja turtunut.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:

Mä olen nähnyt kun lapsi tappaa itse itsensä kun toiset lapset kiusas sitä. Mitäs siihen sanotte? Tyttö juoksi TAHALTEEN suoraan junan alle. Näin siis kun sadetakki viuhahti junan alle. Onneksi en nähnyt enempää. Katuikohan kiusaajat edes.. tajusikohan ne edes mitä he olivat tehneet?
Kuten myös aiemmin sanoin.. myös kiusaaja voi olla syyllinen eikä sen vanhemmat. Kiusaajistahan tehtiin hiljattain suomessa tutkimus joka kumosi sen että kiusaajilla olisi huonot kotiolot joitakin poikkeuksia lukuunottammatta ( jotka ovatkin sitten sossun käsissä koko perhe ). Kiusaamisen syy on usein biologinen. Jotkut lapset syntyvät "johtajiksi" jotka alkavat jo ihan pienestä pitäen alistamaan ympäristöä valtaansa. Johtajuus on sisäsyntyistä eikä suinkaan mikään taikatemppu joka tapahtuu 50 vuotiaana. Nämä lapset "mielipidejohtajat" ja heidän laumansa "alamaisensa" voidaan huomata myös aikuisväestössä.

Mutta kysymys äippälomalaiselle! luuletko että lapset ja muut toimii tutkimusten mukaan aina? Ja että siten kuuluu kaikkien elää? Ja että ne asiat ovat vain niin kun tutkimukset kertoo ym.

Mutta myönnän että on mahdollista että ko lapsella on vain maailman surkeimmat vanhemmat.. Mutta enemmän itse uskon biologiseen valtateroriaan valtaa hakevista lapsista. fifti sixti

Hei, saisinko linkkiä tutkimukseen ? Aika paksua väittää, että lapsessa joku piirre laittaa hänet kiusaamaan. Sittenhän tuo piirre on pysyvä, "kiusaaja on aina kiusaaja". En usko :) . Yksi tutkimus ei kumoa tosiasiaa, että lapsella empatiakyky ei ole vielä kehittynyt, eikä hän osaa eläytyä toisen asemaan. Vanhempien ohjauksella on suuri merkitys.

Toi itsemurha tapahtui Vantaalla 1990

Mun käsittääkseni tuo poika kiusaa ja haukkuu kaikkia eikä kohdista aggressioitaan johonkin yhteen raasuun.Se viha kaikkia kohtaan kertoo ettei kaikki ole ok kotioloissa. Silloin kun kiusaaja kohdistaa vihansa yhteen ihmiseen, voisi sanoa että en ehkä vanhempia lähtis osoittelemaan.

Ihan hienoa, että olet kiinnostunut selkeästi tutkimuksista. Minusta vain näyttää siltä, että tulkitset niitä mielelläsi juuri siten, kun sinun ajatusmaailmallesi on suotuisinta. Olen lukenut useampiakin kirjoituksiasi ja asiassa kuin asiassa nostat esille omia ajatuksiasi ja ennakkoluulojasi tukevan tutkimuksen unohtamatta, että ihminen/ihmisluonto on monimutkainen ja tutkimuksia mm. tästäkin aiheesta on tehty tuhansia. Muistakin aiheista (vaikka mielenterveys) olet vetänyt aina esiin ne mielenkiintoisimmat, sinun ennakkoluuloja tukevat tutkimukset. Kiusaamiseen vaikuttaa toki esim. lapsen temperamentti (luonnostaan ujo, syrjään vetäytyvä harvemmin ryhtyy kiusaamaan, kun taas ulospäin suuntautunut, rohkea lapsi kiusaa todennäköisemmin), vanhempien antama malli (esim. miten kohdellaan muita), lapsen kehitysaste (empatia kehittyy vähitellen, lapsi ei osaa asettua toisen asemaan kuten aikuinen), mahdollisesti huonot kotiolot, huomiontarve, psyykkinen ongelma/traumat.. Syitä on vaan niin lukemattomia ja kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Ihan hienoa, että olet kiinnostunut selkeästi tutkimuksista. Minusta vain näyttää siltä, että tulkitset niitä mielelläsi juuri siten, kun sinun ajatusmaailmallesi on suotuisinta. Olen lukenut useampiakin kirjoituksiasi ja asiassa kuin asiassa nostat esille omia ajatuksiasi ja ennakkoluulojasi tukevan tutkimuksen unohtamatta, että ihminen/ihmisluonto on monimutkainen ja tutkimuksia mm. tästäkin aiheesta on tehty tuhansia. Muistakin aiheista (vaikka mielenterveys) olet vetänyt aina esiin ne mielenkiintoisimmat, sinun ennakkoluuloja tukevat tutkimukset. Kiusaamiseen vaikuttaa toki esim. lapsen temperamentti (luonnostaan ujo, syrjään vetäytyvä harvemmin ryhtyy kiusaamaan, kun taas ulospäin suuntautunut, rohkea lapsi kiusaa todennäköisemmin), vanhempien antama malli (esim. miten kohdellaan muita), lapsen kehitysaste (empatia kehittyy vähitellen, lapsi ei osaa asettua toisen asemaan kuten aikuinen), mahdollisesti huonot kotiolot, huomiontarve, psyykkinen ongelma/traumat.. Syitä on vaan niin lukemattomia ja kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Toinen vieras lisää meinaatko että lapset kasvaa tutkimusten tai mitä kirjassa kerrotaan!?

mä en vihaa, mutta en erityisemmin pidäkään... Mun yhden kaverin lapsi on r-a-i-v-o-s-t-t-a-v-a!!! Meille kun tulevat kylään, niin lähtiessään kämppä on lähes remonttikunnossa. ja vanhemmat ei kiellä, hieman välillä saattavat sanoa jotain mutta ei sen enempää. kissoja roikotetaan ja ajetaan takaa, sohvilla hypitään, juostaan ruuan kanssa ympärikämppää, käydään kaikki kaapit penkomassa ja sitten levitetään löydöksiä ympäri taloa. ja kyse ei ole mistään taaperosta vaan kouluikäsestä. Luoja että pistää välillä vihaks... nyt kun meille tuli vauva, niin en ees uskalla pyytää enää kylään kun heidän käydessään vauvaa katsomassa eka kerran niin hyvä kun ei hyppinyt väkisin syliin vaikka vauva oli sylissä... tällä pennulla ei oo mitään rajotteita ollut ja sen kyllä huomaa. hänen äitinsä aina kehuu miten hyväkäytöksinen tuo on jne...

Tuossa minun tapauksessa tuo kiusaajalapsi oli kaikkien jumaloima. Äitinsä, tätiensä, isovanhempiensa, päiväkodin hoitajienn. Muut lapset tottelivat kaikkien palvomaa jumalaa.

Kiusaajistahan tehtiin hiljattain suomessa tutkimus joka kumosi sen että kiusaajilla olisi huonot kotiolot joitakin poikkeuksia lukuunottammatta ( jotka ovatkin sitten sossun käsissä koko perhe ).

On olemassa huonoja kotioloja, ja huonoja kotioloja. Se, että kotona on kulissit kunnossa ja tietyt asiat hoidossa, ei tarkoita sitä että se koti olisi emotionaalisesti kunnossa oleva paikka.

Ns. hyviä perheitä. Joissa kaikki on näennäisesti niin kuin pitää, mutta kukaan ei välitä tai suhde on kylmä.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:

Toinen vieras lisää meinaatko että lapset kasvaa tutkimusten tai mitä kirjassa kerrotaan!?

Yleisellä tasolla voi aivan hyvin miettiä ja erotella syitä sille, miksi kiusataan ja miksi joistakin tulee kiusaajia. Se EI tarkoita, että tutkimustuloksen voisi yleistää yksilöön. En aio kasvattaa lapsiani kirjojen mukaan, mutta olen kiinnostunut siitä, mikä vaikuttaa mihinkin. On esim. tärkeää, että itse ei anna lapselle mallia siitä, että toisia voi kohdella huonosti (esim. äiti, joka haukkuu lapsen kuullen muita, ei voi olla kovin yllättynyt, jos lapsesta tulee muita nälvivä kiusaaja.. siis esimerkiksi).

Alkuperäinen kirjoittaja siperia:
Kiusaajistahan tehtiin hiljattain suomessa tutkimus joka kumosi sen että kiusaajilla olisi huonot kotiolot joitakin poikkeuksia lukuunottammatta ( jotka ovatkin sitten sossun käsissä koko perhe ).

On olemassa huonoja kotioloja, ja huonoja kotioloja. Se, että kotona on kulissit kunnossa ja tietyt asiat hoidossa, ei tarkoita sitä että se koti olisi emotionaalisesti kunnossa oleva paikka.

Ns. hyviä perheitä. Joissa kaikki on näennäisesti niin kuin pitää, mutta kukaan ei välitä tai suhde on kylmä.

Juuri näin. Miten tutkitaan esim. tunne-elämän kylmyyden vaikutusta lapseen? Miten kaikki tekijät perheessä voidaan huomioida tai vakioida? Aika mahdoton tehtävä. Se ei ole vielä "hyvät kotiolot", jos vanhemmat käy töissä, on akateemisia, on varakkuutta jne.. Nimim. itsekin tilastoissa hienosti akateemisten vanhempien penska, todellisuudessa toisella oli paha alkoholiongelma.

Äitiyslomalaisen teksti on mielestäni outo. Mutta kiusaamisen suhteen hän on oikeassa siinä, etttä muistaakseni noin puolet kiusaajista tulee huonoista kotioloista, siis on väkivaltaa ym.

Toinen puoli tulee aivan normaalista kodista, mutta on vain joku pirun tarve päteä, kun vanhemmat ja mummo ja pappa ym. ovat aina ihailleet ja kukaan ei ole koskaan sanonut ei. NÄmä ovat lapsia, joille yhdessä suvun kanssa ostellaan lahjalistat ym. Heile tulee tarve katsoa, miten pitkälle voivat mennä kaikkien muiden pyörittämisessä. Kun kukaan ei koskaa pärjää, ei saa mitään konkreettista raganistusta sille, että ensin koko perhe tottelee ja hyppii pllin mukaan, isovanhemmat suku ym.

Eikö elämänlähde maininnut ett hänellä tällainen kuopus? Hakkaa potkii sylkee kiroilee haistattelee kaikille.

Hmm. No mieluummin mietin tutkimusten kannalta asioita kuin noitavainon ( anteeksi voimakas, mutta oikea ilmaisu ) kannalta asioita.

Mielestäni on turhaa syyllistää kaikki maailman huonojen lasten vanhemmat huonoiksi vanhemmiksi. Huomaa ettei teillä ole ongelmaisia lapsia? Ette tiedä kun lapsi on ( jotkut ihan oikeasti on ) sadisti vaikka vanhemmat olisi oikeasti ihan okej.

Tuollainen noitavaino voisi mielestäni jäädä jonnekin keskiajalle ja lakata syyllistämästä vanhempia ilman faktatietoa. Tuollainen vaino vain pahentaa tilannetta ja täällä palstallakin on ollut äitejä jotka ovat kertoneet olevansa tällaisen lapsen äitejä .. ja he ovat olleet ihan mustilla nikeillä.. He tietävät että lapsi voi myös syntyä vailla kykyä omaantuntoon ja siksi alistaa ja on väkivaltainen kaikin tavoin.

Aikuinen voi vaikuttaa välinpitämättömältä siksikin jos on masentunut tai nurkkaan ajettu. Näin on joissakin tapauksissa. Täälläkin palstalla moni mainostaa olevansa lääkityksellä. Lääkitys voi lamauttaa ihmistä ja ilman lääkitystä masentunut voi olla "mitä on".

Olen kuulkaas nähnyt niin läheltä "pahan" lapsen kuin vain voi olla.. että se siitä teoriastanne että vain vanhemmat on pahoja. Enkä aio kertoa koska täällä moni i halua uskoa pelkästään noitavainotahdon takia uskoa. Ja en tarkoita noitavainoa minua kohtaan. En tosiaankaan. Vaan niitä vanhempia.. jotka ovat lapsiensa uhreja.

Mielestäni voitte jatkaa mututuntua eli tietoa.. joka sopii teille parhaiten että maailmanne olisi mahdollissimman ruusuinen. Mitäpä se mulle kuuluu. Kerroin vain kantani sne pohjalta mitä tiedän ( en arvaile.. eli en noitavainoile ).

Yhteistyössä