uu,minkä alan ammattilainen olet? montako haastavaa lasta olet kasvattanu? onko joukossa adhd lapsi? entä autistinen lapsi? dysfasia? vaikeasti kehitysvammainen?
Ai ei, no ehkä sun pitäs sit olla hiljaa kasvattamisesta= siis kun sä suoraan syytät että lasten käytös johtuu kasvatuksesta,mitä se ei useinkaan ole.
Minä itse olen vapaan kasvatusken tulos, täysin kasvattamaton(sillä mielellä mitä sinä ajat takaa) ja tiedätkö mitä, en ikinä kiusannut ketään,en läpsinyt ketään,enkä puhunut rumasti,olin kiltti ja avulias.
Omaa lastani olen kasvattanut kirjaimellisesti hikihatussa(juu kun pidät kiinni 20kg painavasta 7vuotiaasta kun hän yrittää lyödä ja potkia ja purra ja raapia,niin kyllä siinä hiukan hiki tulee.Mutta puhumisesta ei ole mitään hyötyä jos hän menee niin ylikierroksille suuttuessaan), ja hän puhuu rumia, lyö suuttuessaan yms. ei sallittua. Kyllä minä ennakoin,minä kiellän asetan sääntöjen rikkomisesta seuraamusket,pidän niistä kiinni. ja tarvittaessa pysäytän kielletyn toiminnan, ohjaan hyväksyttävään toimintatapaan.
Palkitsen hyvää käytöstä, touhuan lapsen kanssa joka päivä, ja yritän järjestää tilanteita joissa hän saa kokemuksia siitä että hän osaa ja onnistuu=vahvistaa itsetuntoa. hän saa syliä ja haleja. paljon fyysistä toimintaa,koska se laskee hänen levottomuustasoa.
Silti kaikesta huolimatta harjoittelun kohteena on edelleen siirtymät,paikallaan olo,muitten huomioon ottaminen yms sosiaaliset tilanteet.
Mutta niinku neurologiselta sanottiin saattaa vaatia sata tai satoja toistoja,jopa vuosia.
Sit tulee kaltaisesi ymmärtämätön osoittelemaan syyttävällä sormella. ÄLÄ