mä vihaan |O
Helevetti. Meidän tytön päiväkodissa on 4 v poika (ONNEKSI eri ryhmässä kuin meidän likka) joka on ihan hullu. Viime keväänä tuli hakkaamaan meidän rattaissa istunutta 2-vuotiasta, oman isän katsellessa vieressä, isä ei tehnyt tai sanonut mitään. On hakannut mua ja poikaani päiväkodin eteisessä kurahousujen soljilla (siis huitonut ihan tosissaan niillä kuriksilla) kun ollaan tultu hakemaan tyttöä tarhasta. Kiroilee hoitokavereiden vanhemmille, mullekin on huudellut että sä oot paska, kakkapää, kusipää...Lyö ja tönii, eikä siis pelkästään muita lapsia, vaan myös itselleen vieraita aikuisia. Oikeastaan ihan aina kun nähdään.
Kerran, kun poika huuteli mulle paskaa ja vittua, oli pojan oma äiti ja vissiin kummitäti vieressä. Kumpikaan ei reagoinut pojan kiroiluun, vaan äiti lässytti että "mitä mun oma mussukka, mitä rakas" ja kummitäti ihmetteli miten noin pieni (haloo, 4 v!) voi jo osata pukea haalarin päälle ihan itse.
Tänään tytön pk:n pihassa oli lasten ja vanhempien yhteinen ulkoilutapahtuma, ja eikös tämä pikkupiru tullut sielläkin potkimaan mua. Sanoin sille että kotona saat potkia vanhempiasi ihan miten paljon lystäät, mutta minua et potki |O
Päiväkodin tädit ja setä puuttuvat asiaan aina, ja pojan omat vanhemmat möllöttävät vieressä kuin mitkäkin lampaat.
Omalle tytölleni olen sanonut, että kun XXX tulee tönimään/potkimaan/lyömään niin siirryt kauemmas ja huudat kovaan ääneen että LOPETA. Ja jos ei usko, ja jatkaa hakkaamista/potkimista, niin vetäiset turpaan niin kovin kuin pystyt :kieh: . En kannata väkivaltaa, mutta tuntuu siltä että ei tuollainen koskaan opi, että muita ei saa kohdella miten lystää, jos ei saa joskus maistaa omaa lääkettään
Sanonta "Joka vitsaa säästää se lastaan vihaa" (tms) pitää aika hyvin paikkansa. En mä lasten ruumiillista kuritusta kannata, mutta se "vitsa" voisi olla verbaalinen: kun se oma mussu kiroilee muille tai käy toisten kimppuun, niin se nostetaan tilanteesta pois, sitä torutaan, ja sille annetaan rangaistus. Sille EI lässytetä että oletpas sinä ihana äidin kultapoju |O . Tämäkin muksu on kuitenkin jo 4 v, ja vaikka hän onkin keskiverto kaksivuotiaan kokoinen (jos sitäkään) niin silti häneltä voi ja pitää vaatia edes jonkinmoisia käytöstapoja, eikä kohdella häntä kuin pikkutaaperoa (meillä tosin komennettiin jo taaperoakin jos oli syytä ).
Kivittäkää. Mun mielestä tuo lapsi on kertakaikkisen ällöttävä :saint: :ashamed: ja sen vanhemmat on perseestä kun eivät viitsi sanoa mussukalleen että ei.