EI TAJUA! EIKÖ MIES SAA SYÖDÄ RUOKALASSA JOS RUOKA ON PAHAA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllähän siinä toisessa ketjussa oli ongelmana, että mies syö melkein joka päivä siellä ruokalassa. Vaimolla on kotona rahat nollissa, miehellä ei ole varaa antaa omasta tilistään lisää, mutta kuitenkin löytyy ne varat heittää kotiruokaa roskiin ja ostaa työpaikalla kallista sapuskaa.

Eihän nyt kukaan helvetti ole kieltänyt ketään syömästä missä haluaa jos se raha piisaa. Pikkaisen eri asia jos on perheen tilit nollilla ja sitten se työssäkäyvä jumala päättää että viimeiset eurot meneekin sitten muuten mun ruokaan kun ei nappaa tuo sun kokkaamas sapuska.

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Kyllähän siinä toisessa ketjussa oli ongelmana, että mies syö melkein joka päivä siellä ruokalassa. Vaimolla on kotona rahat nollissa, miehellä ei ole varaa antaa omasta tilistään lisää, mutta kuitenkin löytyy ne varat heittää kotiruokaa roskiin ja ostaa työpaikalla kallista sapuskaa.
Siinä perheessä on ongelmat paljon syvemmällä kuin makaronilaatikossa tai työpaikkaruokalassa.

Eihän nyt kukaan helvetti ole kieltänyt ketään syömästä missä haluaa jos se raha piisaa. Pikkaisen eri asia jos on perheen tilit nollilla ja sitten se työssäkäyvä jumala päättää että viimeiset eurot meneekin sitten muuten mun ruokaan kun ei nappaa tuo sun kokkaamas sapuska.

Sehän on ihan vastaava asia kuin se, että tämä kotona hääräävä jumala päättää, että perheessä syötäköön täysin mautonta makaronilaatikkoa ja vietäköön sitä vielä parin päivän ajan töihinkin, koska ei viitsi vauvalle erottaa/tehdä omaa satsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Ei ne itsetehdytkään ruuat loputtomiin säily, huomiseen toki mutta jos ap on suunnitellut että kaikki syö useamman kerran ja yksi ei sitten syökään.

Sitten maailma romahtaa, ei voi mitään...
(oikeesti, onko se niin vaikeaa ja riitelyn & stressin arvoista?!)

Toisille se on tärkeää että ruokaa ei heitetä roskiin ja toisille ei, that´s it.

Mulle ainakin oli tärkeetä päästä siitä työtilasta ja "ihmistenilmoille" ja sellaiseen puolirentoon ilmapiiriin eli syömään. Jo on perkele jos ei työssäkäyvä saa syödä niinkuin tahtoo. Jos pakotettaan ottamaan eväät kotoa niin silloin emäntä vois hoitaa asian niin että eväät on nautinto ja gourmet tasoiset ihanuudet. Ei onnistu 6e. Mukava raataa töissä ja sitten vetästä ruokatunnilla suolatonta makaronilaatikkoa kuutiorasiasta, ja mikron kautta syömään. Hyvä ruka, parempi mieli.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Ei saa, jos ei ole rahaa.

Jos mies on perheen ainoa elättäjä, totta hitossa on tärkeää että jaksaa tehdä sen työnsä! Ja siihen jaksamiseen vaikuttaa myös ravinto. On oltava oikeus syödä ruokalassa, jos firmasta sellainen löytyy. Monissa on tarjolla erittäin maittavaa ja monipuolista ruokaa. Parempaa kuin jokin mauton makaronimössö ;)

Ja kyllä, kht:lla oleminen pienentää tuloja. Itse olin 5 vuotta, mutta ei meidän tarvinnut ruuasta säästellä :o Tingittiin sitten muusta turhasta...

niin niin. mutta ei olekaan kyse siitä että mies joutuis nälässä tekeen töitä. vaan siittä, että kotona on ruokaa ja sitä syödään.
ihan oikeesti normaali palkkaisella perheellisellä ei todellakaan ole varaa syödä työpaikkaruokalassa oli sielä sitten kuinka maittavat tai monipuoliset tarjonnat tahansa.
kirjoitin jo edelliseen aloitukseenkin, niin se tekee äkkiä kahvitaukoineen yli 180e/kk. pelkästään töissä syöminen!
siihen päälle sitten ruoka ostokset kotiin... kyllä jostain on tingittävä

Toivottavasti tää on trolli, ettei normaalipalkkainen voisi syödä ruokalassa? Sen ymmärrän jos ravintolassa syöminen on liian kallista, mutta työpaikkaruokalan hinnat on sellaisia että kyllä useimmilla normaaleilla työssäkäyvällä niihin on yleensä varaa. Minä arvostan sitä että noissa työpaikkaruokailuissa on salaatit ja leivät ja maidot mukana, eikä pelkkää pääruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Mulle ainakin oli tärkeetä päästä siitä työtilasta ja "ihmistenilmoille" ja sellaiseen puolirentoon ilmapiiriin eli syömään. Jo on perkele jos ei työssäkäyvä saa syödä niinkuin tahtoo. Jos pakotettaan ottamaan eväät kotoa niin silloin emäntä vois hoitaa asian niin että eväät on nautinto ja gourmet tasoiset ihanuudet. Ei onnistu 6e. Mukava raataa töissä ja sitten vetästä ruokatunnilla suolatonta makaronilaatikkoa kuutiorasiasta, ja mikron kautta syömään. Hyvä ruka, parempi mieli.

Ja ainakin minulle se työpaikkaruokalassa syöminen on sosiaalinen tapahtuma. Olis vähän kurjaa jäädä joka kerta yksikseen taukotilaan syömään eväitä, kun toiset lähtee syömään. Eväät välillä on ok, mutta jos muut kaikki käy syömässä yhdessä niin helposti ajautuu porukan ulkopuolelle tuolla "säästämisellään."

Alkuperäinen kirjoittaja Etsiväkaksoset:
Toivottavasti tää on trolli, ettei normaalipalkkainen voisi syödä ruokalassa? Sen ymmärrän jos ravintolassa syöminen on liian kallista, mutta työpaikkaruokalan hinnat on sellaisia että kyllä useimmilla normaaleilla työssäkäyvällä niihin on yleensä varaa. Minä arvostan sitä että noissa työpaikkaruokailuissa on salaatit ja leivät ja maidot mukana, eikä pelkkää pääruokaa.

Samaan aikaan vaimo ja lapset tyhjentää pakastinta kotona?

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:

Juuri näin. Minua jopa hävettäisi viedä jotain makaroonimössöä työpaikalle.

Alkuperäinen kirjoittaja mielipide:

Sehän on ihan vastaava asia kuin se, että tämä kotona hääräävä jumala päättää, että perheessä syötäköön täysin mautonta makaronilaatikkoa ja vietäköön sitä vielä parin päivän ajan töihinkin, koska ei viitsi vauvalle erottaa/tehdä omaa satsia.

Kotona hääräävän jumalan mauttomaan makaroonilaatikkoon (joka sitäpaitsi oli maustettu about 10 eri mausteella mutta ei suolalla) voi aika helposti ripotella vähän suolaa tai ketsuppia. Tai vaikka chiliä ja ruohosipulia. Mistä ne olemattomat rahat taiotaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Siinä perheessä on ongelmat paljon syvemmällä kuin makaronilaatikossa tai työpaikkaruokalassa.

Toki toki, lähinnä kommentoinkin siihen, että se yksi kerta olisi ollut ongelma.

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:

Varmaan asiasta pitää keskustella puolin ja toisin, mutta useimmissa perheissä tämä asia on järjestettävissä jos niin halutaan. Varsinkin jos työpaikkalounas on ns. noutopöydästä mistä voi ottaa rokaa niin paljon kuin haluaa, niin voisi kuvitella että on ihan järkevää että mies syö kerran päivässä mahansa täyteen muualla kuin kotona.

Miten työssäkäyvän miehen perheellä olis ruokarahat niin vähissä, niin on vaikea ymmärtää? Varsinkin jos kyse on siitä ettei edes joka päivä syö ruokalassa?

Kotonaolokin on valinta, jos tuntuu että rahat ei riitä niin pitäisikö vaimon mennä töihin myös? Mun on vaikea ymmärtää sitäkään että töissäkäyvän miehen pitäsi ihan kaikesta tinkiä jotta toinen voi olla kotona pitkään. Jokainen perhe varmaan keskustelee nämä asiat keskenään.

Meillä kukaan ei arvostele toistensa ruokia. Kumpikin tekee parhaansa kokkaillessaan, ja koskaan ei ole ollut semmosta ruokaa, josta olisi voinut sanoa että on pahaa. Saati että alettais vääntää nirsoilijalle uutta ruokaa. Ei ihme ettei nykypäivän lapset suostu syömään ihan tavallisia ruokia, kun kotoa opitaan tuollaisia tapoja. Kaikki ruoka ei ole lempiruokaa, mutta kaikkea ruokaa voi syödä.

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:

vaimo voi syödä työpaikalla ja lapset päiväkodissa, niin ei tartte syödä pakastimesta mössöjä.

Yhteistyössä