EI TAJUA! EIKÖ MIES SAA SYÖDÄ RUOKALASSA JOS RUOKA ON PAHAA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vähänkö ketuttaisi olla perheen elättäjä, työssäkäyvä osapuoli, jos ei edes työpaikkaruokalassa saisi käydä koska se on mukamas pois siltä kotona olevalta osapuolelta :|

Se, että työssäkäyvän miehen pitäisi huolehtia myös siitä, että kotona on jääkaappi suht täynnä, on sanomattakin selvää (joskin niinkin voi sopia, että nainen maksaa kotihoidontuesta ruuat ja mies kustantaa sitten asumisen, lainojen lyhennykset, laskut jne).

Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Tämä ei ole kenenkään mielestä outoa? :D Miehellä oli rahaa, vaimolla ei..

Tämähän tuntuu olevan tosi yleistä ainakin tällä palstalla että kaikilla on omat rahat.

mä en ymmärrä miten joku nainen alistuu tollaseen??
jos molemmat palkkatyössä ja maksellaan asuminen ja eläminen puoliksi,nii ok,
mutta jos toinen kituuttaa 300? kuukaudessa ja ostaa siitä vielä ruoat ni voi ny vittu!
en ikinä,ikinä kattelis tuollaista. yksi jo yritti ja kengänkuvan sai perseeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Vähänkö ketuttaisi olla perheen elättäjä, työssäkäyvä osapuoli, jos ei edes työpaikkaruokalassa saisi käydä koska se on mukamas pois siltä kotona olevalta osapuolelta :|

Kotona olevalta osapuolelta = koko perheeltä!

Se, että työssäkäyvän miehen pitäisi huolehtia myös siitä, että kotona on jääkaappi suht täynnä, on sanomattakin selvää (joskin niinkin voi sopia, että nainen maksaa kotihoidontuesta ruuat ja mies kustantaa sitten asumisen, lainojen lyhennykset, laskut jne).

Paitsi jos perhe ei elä niin, että toinen on elättäjä, vaan rahat on yhteiset ja niiden käyttötarkoituksesta päätetään yhdessä. Kyllä mä ainakin oudoksuisin, jos mies ei ottais kotoa eväitä töihin vaan söis ruokalassa. Muutenkin kun penniä venytetään.

jos on varaa niin tottakai saa käydä,mutta jos syy siihen käymiseen on pelkästään puolison tekemä paharuoka niin katsoisin sinne kotiopäin ja kehottaisin meneen kokkikouluun. vaihtoehtona on se,että tekee maistuvaa ruokaa kaikille tai se,että käy syömässä ulkona.

Kyllähän se ketuttaa kun joutuu joka asiassa tinkimään. Mutta silti, ensin perheen suu, sitten oma suu. Meillä ei vaan jää ylimääräistä rahaa sen jälkeen kun välttämättömät on maksettu, tai sitten käytetään se johonkin yhteiseen kivaan eikä yhden ihmisen syömiseen. Mutta tosiaan, ikinä ei ole tarvinnut tästä asiasta riidellä vaan mies on täysin samaa mieltä, joten meidän kohdalla en näe asiassa mitään ongelmaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vatsakasilmanvauvaa:
Meillä saa mies ihan itse päättää ottaako eväät vaiko ei.
Useimmin mies taitaa ottaa kotoa mukaan kahvileipää tauoille ja ostaa sitten tuhdimman ruoan joko työpaikkaruokalasta tai kaupasta.
Samoin minäkin saan päättää. Ehkä itse otan useammin eväät (jonkun tutkimuksen mukaan naiset nakertavat mielummin omia eväitä kuin miehet).

Kyllä meillä sanotaan ääneen, jos ruoka on pahaa. Siitähän on helppo tie lähteä kehittämään ruokia parempaan suuntaan.

Lapsilta kuitenkin vaaditaan se, että niitä oudompiakin ruokia pitää maistaa.

Onpas reilua että lapsilta vaaditaan enemmän kuin vanhemmilta.Eikös vanhempien pitäis nimenomaan olla esimerkin näyttäjiä?!!Ja mitäs sitten kun lapset alkavat kylässä sanoa ääneen "ruoka on pahaa" onks se susta ihan normaalia?ei yhtään hävetä?ihmetyttää miten jotkut kasvattavat lapsensa

Kyllä täytyy olla avuton mies jos ei voi itse lisätä suolaa ruokaan, siitähän oli kyse.
Ja jos rahat on tiukilla, totta helvetissä syödään sitä mitä on eikä nirsoilla. Sen sanoo jo normaalijärkikin.

meillä mies saa ruokakorvauksen 7.9e päivä. Käy syömässä sitten jossain, joskus halvemmalla, joskus kalliimmalla. Ja pakko sen syödä että jaksaa, ja minäkin vain kotihoidontuella.

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:

En voi kuin todeta, että onneks ei oo mun perhe...:headwall:

5-6 euroa sinne tai tänne.

6 euroa joka työpäivä tekee 120 e / kk. Meille se on noin puolentoista viikon ruokarahat...

Huoh. Ei siellä kukaan oo joka työpäivä syömässäkään.

Yleensä tykkään sun tyylistä mutta nyt on pakko sanoa että melko röyhkeää. Toisilla on tosiaan yhteiset rahat eikä toinen ole "elättäjä".
6 eur on iso raha siihen nähden että kotona menee sitten ruokaa roskiin jos sitä ei kaikki syö.

Alkuperäinen kirjoittaja plm:

Yleensä tykkään sun tyylistä mutta nyt on pakko sanoa että melko röyhkeää. Toisilla on tosiaan yhteiset rahat eikä toinen ole "elättäjä".
6 eur on iso raha siihen nähden että kotona menee sitten ruokaa roskiin jos sitä ei kaikki syö.

Mä en taas tajua, mikä estää säästämästä sitä miehen makaronilaatikkoannosta huomiseen...mutta joo, asiat on juuri niin vaikeita kuin niistä itse tekee :)

Ei kai yhteiset rahat voi sitä tarkoittaa, ettei se, joka rahat yhteiseen kassaan tuo, saa edes kuutta euroa irroittaa ilman sotaa tai perheneuvottelua? Varmaan kotona olevallakin menee rahaa johonkin mukamas turhaan; hiusväri, muu kosmetiikka, karkkipussi, bussilippu vaikka kävellenkin pääsis...jne. Tietenkään ei voi mielin määrin tuhlata, mutta jos joka eurosta pitää tehdä selvitys niin se kuulostaa kovin ankealta.

Eiköhän se toisen katjun ap:n mies osaa suolan siihen laatikkonsa päälle heittää, mutta mua kiinnostaakin lähinnä se, millä helkkarilla mikrossa lämmitettyyn pari päivää vanhaan makaronilaatikkoon saa lisättyä sen suolan tasaisesti.

Eli perheen mies ei saa syödä välillä työpaikkaruokalassa, kun se on perheeltä pois. Perheen äitikin varmasti sitten ottaa tuon mentaliteetin huomioon esimerkiksi kuukautissuojia ostaessaan. Ovathan nekin rahat koko perheeltä pois (tulevat ainoastaan naisen hyväksi), kun nainen voisi ihan hyvin kääriä jalkoväliinsä vaikka vanhan lakanan- tai pyyhkeenpalan.

Ei taivas, sekä minä että mieheni syömme IHAN JOKA PÄIVÄ lounaamme ravintolassa! Kauhistelkaa sitä! Omista palkoistamme ne maksamme, minulla on pienempi palkka ja tykkään syödä kevyesti, joten viidellä eurolla pärjään. Mies syö aina vähintään 8 euron lämpimän ruoan ja päälle vielä pullakahvit. Hui kauhistus mitä törsäilyä...

Mä en taas tajua, mikä estää säästämästä sitä miehen makaronilaatikkoannosta huomiseen...mutta joo, asiat on juuri niin vaikeita kuin niistä itse tekee :)

Ei kai yhteiset rahat voi sitä tarkoittaa, ettei se, joka rahat yhteiseen kassaan tuo, saa edes kuutta euroa irroittaa ilman sotaa tai perheneuvottelua? Varmaan kotona olevallakin menee rahaa johonkin mukamas turhaan; hiusväri, muu kosmetiikka, karkkipussi, bussilippu vaikka kävellenkin pääsis...jne. Tietenkään ei voi mielin määrin tuhlata, mutta jos joka eurosta pitää tehdä selvitys niin se kuulostaa kovin ankealta.

Ei ne itsetehdytkään ruuat loputtomiin säily, huomiseen toki mutta jos ap on suunnitellut että kaikki syö useamman kerran ja yksi ei sitten syökään.
Periaatteessa olen samaa mieltä siitä että liian ankeaa ei saa olla, sittenhän elämässä ja rahantienaamisessa ei olisi mitään järkeä mutta mä ajattelin että tämä ei ole vain yksittäistapaus ap:n perheessä.

Ei ne itsetehdytkään ruuat loputtomiin säily, huomiseen toki mutta jos ap on suunnitellut että kaikki syö useamman kerran ja yksi ei sitten syökään.

Sitten maailma romahtaa, ei voi mitään...
(oikeesti, onko se niin vaikeaa ja riitelyn & stressin arvoista?!)

Alkuperäinen kirjoittaja uuu:
Eiköhän se toisen katjun ap:n mies osaa suolan siihen laatikkonsa päälle heittää, mutta mua kiinnostaakin lähinnä se, millä helkkarilla mikrossa lämmitettyyn pari päivää vanhaan makaronilaatikkoon saa lisättyä sen suolan tasaisesti.

Eli perheen mies ei saa syödä välillä työpaikkaruokalassa, kun se on perheeltä pois. Perheen äitikin varmasti sitten ottaa tuon mentaliteetin huomioon esimerkiksi kuukautissuojia ostaessaan. Ovathan nekin rahat koko perheeltä pois (tulevat ainoastaan naisen hyväksi), kun nainen voisi ihan hyvin kääriä jalkoväliinsä vaikka vanhan lakanan- tai pyyhkeenpalan.

:laugh: :laugh: :ashamed:

No toki, mut jos koko perheen ruokabudjetti on vaiks 20 euroa päivälle ja mies ahtaa siitä 7,5 euroa ruokalassa vain lounaaseensa niin on kelvoton tyyppi. Ottakoot vaik leipiä ellei kelpaa.

Yhteistyössä