"Ei Tainaa minun takapihalleni"

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Taina Kovalainen julisti jossain radio(?) tms ohjelmassa että he (=hän, mutta puhui vissiin mukamas koko naapuruston puolesta, tai niin se ainakin tulkittiin) eivät halua kehitysvammaisia takapihalleen. Asuinalueelle kun on suunnitteilla kehitysvammaisten asuntola.

Lienee siis vastaisku sille, luulisin.
 
"palma"
Pisti vihaksi ton Tainan jutut. Esiintyy jonain suoraselkäisyyden perikuvana ja käyttää tuttua mänttiretoriikkaa "mä vaan sanon niinku asiat on kun kukaan muu ei uskalla". Tunnen tuon ihmistyypin ja sellaiseen törmääminen ärsyttää joka kerta.
 
No en mäkään haluais niitä kehitysvammasia mun takapihalle jos voisin valita.
Peesi. Kuljin joskus bussilla kehitysvammaisten keskuksessa kävijöiden kanssa ja ovat kyl kaamean pelottavia. En mahda mitään mut en tykkää siitä et mun vieressä bussiss joku kuolaa, ellei se ole vauva. Sit se käyttäytyminen voi olla välillä tosi agressiivista niin kasvata siinä sit lapsia niin ettei ne tee mitään vaikka ei pahaa tarkottaskaan.
 
"jopas"
En mäkään haluaisi Tainaa takapihalleni. Lapsena pelkäsin joitakin kehitysvammaisia, mutta pelot hälvenivät tehokkaasti, kun silloisen ala-asteemme yhteyteen tuli myös kehitysvammaisten koulu. Kehitysvammaisista tuli osa arkea, enkä mä osaa kuvitella, että se olisi kellekään ollut huono asia.

Nykyään asun itse alueella, jossa on tällainen kehitysvammaisten asuntola tyyliin naapurissa. Ei kyllä ole mitään haittaa kyseisistä asukkaista ollut. Iloisia moita ja heitä ja kuulumisia kyllä vaihdetaan harva se päivä.

Kaverin kaupungissa oli vastustettu erityislastenkotia ja koulua (tulivat vanhaan tyhjilleen jääneeseen kouluun) vähän samanlaisin perustein. Kaverini oli täysin järkyttynyt asiasta, että jotkut sivuuttavat noiden ongelmaisten lasten ja nuoren hädän ja avuntarpeen perustelemalla, että kyseisenlainen toiminta lähistöllä laskee kiinteistöjen arvoa.

Vaan tätähän tuo nykyaikana tuntuu oleva. Oma napa tärkein napa, eikä millään pystytä asettumaan muiden saappaisiin.
 
  • Tykkää
Reactions: versatile
"vieras"
No meillä on mielenterveyskuntoutujien tukiasunto naapurustossa. Parempi vaihtoehto se olisi että kehitysvammaisten tukiasunto.

Mutta ihan aikuisten oikeasti se on totta että sellainen laskee asuntojen hintoja sillä alueella, mihin sijoittuu. Tiedän että ei pitäisi olla nimby, mutta noi mielenterveyskuntoutuja välillä pelottelee lapsia bussipysäkillä. Eikä kukaan heistä varmaan ikinä enää tule asumaan itsenäisesti.
 
Meillä on lähistöllä kolme hoitokotia.Eipä ole mitään haittaa ollut.Ovat isoissa omakotitalon tyyppisissä taloissa.No ainut ehkä on että invataksi tukkii joskus jalkakäytävän.Tukkii kyllä ihan samalla tavalla roskisauto,postiauto ym muutkin autot välillä...
 
"vieras"
Minä oon asunut sellaisessa talossa jossa poliisit kävi vähän väliä, porukka mölysi yötä myöten.
Äijät veteli vaimojaan turpiin, rapputasanteilla makasi viikonloppuisin ja välillä viikollakin ukkoja kuset housuissa ja ykät rinnuksilla.
Lasten leikkipaikallekaan ei voinut kesäisin mennä, kun niilläkin penkeillä notkui usein möliseviä pullon kallistelijoita.
Eikä toi meno johtunut siitä että kenelläkään asukkaista olisi ollut kehitysvammaa, olipahan vaan ihan "tavallinen" kaupungin vuokratalo johon oli sattunut asumaan tavallista rauhattomampaa sakkia.
 
Keijupölly
Minusta on naurettavaa, et ihmiset vetää herneenpalot nenään siitä, et joku tyyppi ei halua kehitysvammaisia naapuriin, siitä että rehellisesti kertoo peloistaan.
Musta on vähän naurettavaa, että se täti pitää ovia auki ja pelkää, että VAMMAISET kävis sieltä varastelemassa. Ihan niinkuin kuka tahansa rosvo ei voisi käydä, varsinkin tän jälkeen kun se kerto missä se asuu, et se on kallista aluetta ja et hän pitää ovia auki.

Ton tädin vuodatus ei ollut mitenkään looginen, eikä se osannut millään perustella pelkojaan. pahin pelko taisikin olla oman asunnon jälleenmyyntiarvon huononeminen. Eli raha, raha, raha.
 
  • Tykkää
Reactions: LisaMarie ja HelgaP
"heh"
Minusta on naurettavaa, et ihmiset vetää herneenpalot nenään siitä, et joku tyyppi ei halua kehitysvammaisia naapuriin, siitä että rehellisesti kertoo peloistaan.
Vedetään täällä monesta asiasta herne nenukkiin. Esim. jos perhe ei vietä kaverisynttäreitä jne..

En tiedä että opettasko elämä, jos tällaset saisi itse kehitysvammasen lapsen tai lapsenlapsen?
 
"vieras"
Kaupunki on suunnittelemassa meidän talon lähelle päättyvän kadun päähän kehitysvammaisten palvelutaloa. Alue on nyt omakoti- ja rivitaloalue. Todella rauhallinen, ei liikennettä. Pienen lapsen äitinä minua huolestuttaa lisääntyvä liikenne - niin työ-, huolto-, vierailu- ja taksiliikenne. Hyvästi rauha! Pääosin tästä syystä - ei palvelukotia naapuriin!
 
Huom harmaana
Kuinka idiootti -ja vielä avoimesti sitä - voi ihminen olla, jos ei suvaitse ihmisiä, joilla on jokin vamma. Vielä jaksan käsittää alkoholistiasuntolat tms. itse aiheutetut asiat.
Juu ei ole Taina tervetullut meidän takapihalle.
 
uskomaton nainen kun uskalsi julkisesti puhua syrjivästi vammaisesta. Ketään ei saa syrjiä vamman, ihonvärin tai minkään muun tuollaisen asian takia.

Ymmärrän jos kyse olisi vankeinhoitolaitoksesta tai huumevierotusyksiköstä, mutta vammaisista ihmisistä?!
 
Peesi. Kuljin joskus bussilla kehitysvammaisten keskuksessa kävijöiden kanssa ja ovat kyl kaamean pelottavia. En mahda mitään mut en tykkää siitä et mun vieressä bussiss joku kuolaa, ellei se ole vauva. Sit se käyttäytyminen voi olla välillä tosi agressiivista niin kasvata siinä sit lapsia niin ettei ne tee mitään vaikka ei pahaa tarkottaskaan.
Musta on ihan sama onko aggressiivinen ihminen kehitysvammainen, mielisairas, päihdeongelmainen vaiko ns normaali. Aggressiivinen ihminen on usein pelottava. Mutta toi kuolaaminen ei kyllä ole mitenkään häiritsevä seikka. Itse en ole törmännyt aggressiivisiin kehitysvammaisiin buussissa tai muualla. Vaikka toki tiedän niitäkin olevan.
 
Mä en ihan ymmärtänyt sitä, että "Kun niillä ei ole omia autoja, ja kuljetaan takseilla, niin se autoliikenne lisääntyy".

Miten ne taksit lisää sitä liikennettä yhtään enemmän, kuin mitä lisäisi jos paikalle muuttaisi samanlainen määrä ihmisiä, joilla olisi ne omat autot ja ajokortit?
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;24956128:
Mä en ihan ymmärtänyt sitä, että "Kun niillä ei ole omia autoja, ja kuljetaan takseilla, niin se autoliikenne lisääntyy".

Miten ne taksit lisää sitä liikennettä yhtään enemmän, kuin mitä lisäisi jos paikalle muuttaisi samanlainen määrä ihmisiä, joilla olisi ne omat autot ja ajokortit?
Niinpä...

Ja mulla on halpa & hyvä ratkaisu siihen, jos Taina pelkää että vammaiset tulee ovesta sisään: pitää ne ovet lukossa.
 

Yhteistyössä