"Ei Tainaa minun takapihalleni"

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Tässä kohussahan ei olla rakentamassa uutta taloa, vaan kyse on tehdasrakennuksesta, joka on käsittääkseni jonkinlaisena suojelukohteena eli pitää ylläpitää. Yhtenä ideana on ollut, että sinne rakennetaan kehitysvammaisille kämppiä. Ei laitosa vaan omia luukkuja.

Taina on ottanut kärkevästi kantaa asiaan julkisuudessa. Esittänyt omia näkemyksiään, siis omiaan, koko asuinalueen nimissä. Mutta ne ovat hänen omiaan, ei kaikkien! Ja hän kertoo olevansa suoraselkäinen ja rohkea, kun muut ei uskalla. Satun tietämään ettei siinä lähiössä kaikki, ole Tainan kanssa samaa mieltä, eivätkä tykkää siitä, kun heidätkin tähän soppaan sekoitetaan.

Tottakai tuollainen asia herättää keskustelua, mutta jokainen puhukoon vain omissa nimissä. Alueena se on muutenkin sellainen, että kehittyy koko ajan ja asukasmäärät nousevat. Miun ollessa lapsuusvuosien jälkeen on kouluja laajennettu ja rakennettu lisää.

Se on taattu, että jotain sille tehtaalle tullaan kehittämään. Jos sinne lydään palloiluhallia ja muuta sellaista, niin sitten ainakin on liikenne taattua.
Kävisköhän Tainalle moskeija? Talkootöinä rakennettaisiin minareetti. Ei tulisi kehitysvammaisia Tainan kotinurkille.
 
  • Tykkää
Reactions: tasamaan tallaaja
on näitä kyllä
Minusta on naurettavaa, et ihmiset vetää herneenpalot nenään siitä, et joku tyyppi ei halua kehitysvammaisia naapuriin, siitä että rehellisesti kertoo peloistaan.
Tyhmäkö olet?

No on se vittu jos kehitysvammasia pelkää sen takia että asunnon hinta saattaa laskea tai että sen takia että pihalla on invatakseja joskus.

Monella on noita ennakkoluuloja jotka kyllä karisee aika nopeasti kun käy vierailulla noissa avustetun asumisen paikoissa. Onhan ne joskus päällekäyviä mutta harmittomia.

Rehellinen mielipiteeni tuosta akasta on että sais muuttaa Siperiaan niin ei tarviis pelätä että siellä invataksi pörrää pihassa eikä lumimajan hinta tipu vaikka vammanen orava asuukin viereisessä kuusessa.

Saatana että näitä idiootteja löytyy, mutta jos ei nuppi kestä niin silmukkaa kaulaan vaan ja terve menoa.
 
"blaa"
En itsekkään haluaisi rauhalliselle omakotialueelle mitään vammaistentaloa, juurikin tuon lisääntyneen liikenteen takia. Ja itse olen taloni ostanut täältä, enkä halua katselle kun vammaiset ihmiset haahuilevat ympäri kylää, kun eivät ymmärrä aina asioiden oikeaa laitaa.
Et taida itse ymmärtää asioiden oikeaa laitaa.

Enhän minäkään voi kieltää lapsiperheiden asumista lähelläni sillä syyllä että ne penskat meluaa ja tekee mitä sattuu kun ei ole kotona opetettu miten käyttäydytään.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja on näitä kyllä;24997550:
Tyhmäkö olet?

No on se vittu jos kehitysvammasia pelkää sen takia että asunnon hinta saattaa laskea tai että sen takia että pihalla on invatakseja joskus.

Monella on noita ennakkoluuloja jotka kyllä karisee aika nopeasti kun käy vierailulla noissa avustetun asumisen paikoissa. Onhan ne joskus päällekäyviä mutta harmittomia.

Rehellinen mielipiteeni tuosta akasta on että sais muuttaa Siperiaan niin ei tarviis pelätä että siellä invataksi pörrää pihassa eikä lumimajan hinta tipu vaikka vammanen orava asuukin viereisessä kuusessa.

Saatana että näitä idiootteja löytyy, mutta jos ei nuppi kestä niin silmukkaa kaulaan vaan ja terve menoa.
Ikävä tosiasia kuitenkin on, että niiden asuntojen hinnat voi todella laskea. Meillekin tuli aikoinaan tähän naapuriin kaupungin vuokrataloja. Tontille, joka oli alunperin kaavoitettu puistoalueeksi. Totta mooses tän taloyhtiön asukkaat pillastuivat siitä, että heidän asuntojensa arvo laskee. Kaupungin vuokratalo, kehitysvammaisten palvelutalo, kettutarha, kaatopaikka, huumevieroitusklinikka....kaikki noi laskee asuntojen arvoa.
 
on näitä kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24997554:
Ikävä tosiasia kuitenkin on, että niiden asuntojen hinnat voi todella laskea. Meillekin tuli aikoinaan tähän naapuriin kaupungin vuokrataloja. Tontille, joka oli alunperin kaavoitettu puistoalueeksi. Totta mooses tän taloyhtiön asukkaat pillastuivat siitä, että heidän asuntojensa arvo laskee. Kaupungin vuokratalo, kehitysvammaisten palvelutalo, kettutarha, kaatopaikka, huumevieroitusklinikka....kaikki noi laskee asuntojen arvoa.
No niin tekee mutta jos on elämässä muutakin kuin raha niin kyllä siitä yli pääsee ilman että tarvii yleisesti siitä vinkua.

Näin "hoitokotilaisen" omaisena ihmettelen kuinka itsekkäitä ihmiset kehtaavat julkisesti olla.

Joskus käy huono tuuri ja rahaa palaa ilman että siihen pystyy itse vaikuttamaan mutta antaa kyllä aika heikon kuvan itsestään jos siitä pitää tosiaan mälviä muuten kuin suljettujen ovien takana.

Saisitte ottaa itteänne niskasta kiinni ja niellä tappionne joka on voitto ihmisille jotka ovat vuosien ajan toivoneet että olisi lisää hoitopaikkoja.

Kyllähän minullekkin on suuri taloudellinen tappio että minä maksan veroina teidän perheellisten menoja lapsilisinä/vuokratukina/toimeentulotukina ja ties minä muina tukina. Enkä minä siitä vingu ja mongu vaikka minun rahat palaa teidän menoihin.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja on näitä kyllä;24997564:
No niin tekee mutta jos on elämässä muutakin kuin raha niin kyllä siitä yli pääsee ilman että tarvii yleisesti siitä vinkua.

Näin "hoitokotilaisen" omaisena ihmettelen kuinka itsekkäitä ihmiset kehtaavat julkisesti olla.

Joskus käy huono tuuri ja rahaa palaa ilman että siihen pystyy itse vaikuttamaan mutta antaa kyllä aika heikon kuvan itsestään jos siitä pitää tosiaan mälviä muuten kuin suljettujen ovien takana.

Saisitte ottaa itteänne niskasta kiinni ja niellä tappionne joka on voitto ihmisille jotka ovat vuosien ajan toivoneet että olisi lisää hoitopaikkoja.

Kyllähän minullekkin on suuri taloudellinen tappio että minä maksan veroina teidän perheellisten menoja lapsilisinä/vuokratukina/toimeentulotukina ja ties minä muina tukina. Enkä minä siitä vingu ja mongu vaikka minun rahat palaa teidän menoihin.
No se harmi kaiketi lienee siinä, että ihmiset ottavat lainan, joka vuoden tai parin päästä onkin asunnon arvon laskettua paljon suurempi kuin mitä piti olla. Tai jos ajatellaan toisinpäin...kun haluat päästä asunnostasi eroon, et saa edes omiasi pois vaan sulle vielä asunnon myymisen jälkeenkin jää velkaa. Olet siis asunnoton ja velkainen. Kuka sellaista haluaa? Tai kuka ostaa asunnon paikasta, jossa kaavapiirustuksissa on merkitty, että 50 metrin päähän rakennetaan kettutarha, kaatopaikka tai vankila? Ei kovinkaan moni. Niinpä ne asunnot myydään ensin ja vasta sitten tehdään kaavamutos ja puistoalueen paikalle tuleekin kaupungin vuokratalo tai kaatopaikka.

Mutta omistusasumisessa on aina riskinsä. Onhan monet mummot ja papat menettäneet kotitalonsa ja korvaukseksi saaneet jonkun naurettavan summan...ja ihan vaan siksi, että tähän nyt rakennetaan uusi kauppakeskus tai moottoritie.
 
Tainan ongelma ei taida olla mitkään irrationaaliset pelot, vaan imago. Taina asuu järven rannalla, 1800-luvun pitsihuviloiden ja linnan ja muiden hienojen vanhojen asuntajen keskellä. Tainan kerrostalo on överi-hintainen vanha saneerattu tahdaskiinteistö, jossa asuu muka vähän "parempaa väkeä".

Älytöntä että tollasta paskaa saa sanoa telkkarissa ääneen. Ihan vaan oman ulkokuoren kiillottamista tuo koko touhu. Tainaa pelottaa kiinteistön arvonlasku ja asuinalueen imagon muutos. Miten tällanen asia voi olla edes uutisoimisen arvonen juttu?
 
hämmästelijä
Kylläpä Tainaa kävi niin sääliksi kun kävi Maria -ohjelmassa itkemässä, että hän ei olisi tarvinnu tällaista vastarinnan puuskaa itselleen kun vain kertoi "totuuksia" voi voi kun aivan kävi sääliksi Tainaa, jonka ei yhtään käy sääliksi muita ihmisiä. Harmi jos Tainakin vanhenee ja tarvii itse taksia kulkemiseensa, niin naapurit voivat käydä julkisesti tv-ohjelmissa huutelemassa, että kun liikenne vilkastuu meidän kadulla kun Tainaa kuljetetaan taksilla, silloinhan Tainan pitää muuttaa pois, että yleinen asuntojen arvo säilyisi. Ja sehän olisi vielä hirveämpää, jos Tainan vanhemmat muuttavat samalle alueelle ja haahuilevat ympäriinsä kun eivät löydä Tainan ovea, puhumattakaa siitä, että kun Tainan lapset tulevat teini-ikäisiksi ja alkavat päristellä mopoillaan ja "ituttelevat " kaikille naapureille - siinähän vasta pelko naapurustossa nousee ja kukaan ei halua muuttaa tällaiselle alueelle ja Tainankin asunnon arvo laskee.
Kyllä nyt käy Tainaa sääliksi, siksihän se kävi Marian ohjelmassakin pillittämässä, että säälikää nyt mua edes vähän.
 
Taina takapihallani
Tainan ongelma ei taida olla mitkään irrationaaliset pelot, vaan imago. Taina asuu järven rannalla, 1800-luvun pitsihuviloiden ja linnan ja muiden hienojen vanhojen asuntajen keskellä. Tainan kerrostalo on överi-hintainen vanha saneerattu tahdaskiinteistö, jossa asuu muka vähän "parempaa väkeä".

Älytöntä että tollasta paskaa saa sanoa telkkarissa ääneen. Ihan vaan oman ulkokuoren kiillottamista tuo koko touhu. Tainaa pelottaa kiinteistön arvonlasku ja asuinalueen imagon muutos. Miten tällanen asia voi olla edes uutisoimisen arvonen juttu?
Korjaan vaan sen verran, että Taina ei asu itse tehdaskiinteistössä vaan yhdessä niistä 1800-luvun pitsihuviloista.
 
"lähihoitaja"
uskomaton nainen kun uskalsi julkisesti puhua syrjivästi vammaisesta. Ketään ei saa syrjiä vamman, ihonvärin tai minkään muun tuollaisen asian takia.

Ymmärrän jos kyse olisi vankeinhoitolaitoksesta tai huumevierotusyksiköstä, mutta vammaisista ihmisistä?!
Sanot ettei ketään saa syrjiä ja jo seuraavassa lausessa sanot että ymmärtäisit jos kyse olisi vankeinhoitolaitoksesta tai huumevieroitusyksiköstä. Eikös tuo ole syrjintää? Esim. huumevieroitusyksikössä tai oikealla nimellään päihdeklinikalla on ankarat säännöt, missään nimessä ei saa käyttäytyä aggressiivisesti tai se on samantien uloskirjoitus. Vai ajatellaanko tässä taas sitä asunnon arvon laskua?!

Mitä tulee tuohon Tainan sanomiseen niin tässä on tehty kärpäsestä härkänen. Ymmärrän hyvin pelon mikä hänellä on, kehitysvammaiset voivat käyttäytyä aggressiivisesti, varsinkin jos niitä ei osaa käsitellä oikein! Itse mietin että tuon asunnon arvon alenemis-kommentin olisi voinut jättää pois kokonaan mutta totta se taitaa sekin olla, on ihmisiä jotka eivät halua maksaa asunnosta käypää hintaa jos naapurissa asuu kehitysvammainen, näin se vain on!
 
>>Oletko varma, että se on nimenomaan kehitysvammainen?
Kaverini naapurissa asuu muuten vaan mt-ongelmainen nainen, joka käyttäytyy samalla lailla

Kyllä, koska tämä henkilö ei huuda sanoja, vaan paria tavua, aina niitä samoja. Kuin vauvan puhetta, ainoa että huutaja on aikuinen mies ja karjuu minkä kurkusta lähtee. Myös ihan AAAAA ja AH AH AH kuuluu sanavarastoon.

Jokainen, joka antaa ymmärtää että keharit on aina lepposia ja hauskoja naapureita, miettikää vähän. Tulkaa vaikka meille hetkeksi kuuntelemaan, olisko mukavaa asua asunnossa jossa kuulostaa siltä kuin jotain tapettais joka päivä?
No ei ne aina ole lepposia ja hauskoja mutta ei se tarkoita, että heidät voisi sulkea yhteiskunnan ulkopuolelle. Ei lapsetkaan aina ole leppoisia, helppoja ja hauskoja, eivätkä vanhuksetkaan. Mutta ei kokonaisia ihmisryhmiä voi sen perusteella sulkea yhteiskunnan ulkopuolelle tai eristää, että osa heistä aiheuttaa joskus jotain haittaa. Jos on joku ongelma jonkun ihmisen kanssa niin se asia pitäisi pyrkiä hoitamaan. Ei se yksi ongelma tarkoita sitä, että kaikki maailman "keharit", lapset, vanhukset tai (insert group here) pitäisi sulkea jonnekin korpeen keskenään.
 
kehitysvammaisen äiti
Kenelle vaan voi sattua jokin tapaturma tai halvauksen kautta vammautua. Kyllä on kylmä sydän ihmisellä, joka ei hyväksy lähelleen vammautunutta ihmistä, oli synnynnäinen tai elämän aikana synytynyt vamma. Halvaantuminen on jokaisen kohdalla mahdollista, onnettomuuden tai veritulpan seurauksena, ikäkään ei ole ratkaiseva.
 
no huh
ihmetekopyhää teeskentelyä. Jokainen joka haukkuu tainaa, huomenna ilmoittautumaan ja ehdottamaan omalle takapihalle kehitysvammaisten asuntolaa tai skeittipaikkaa tai vankilaa tai nuorisokotia tai päiväkotia.
 
vierailija
Olen asunut kehitysvammaisten naapurina ja hirveää meteliä pitivät tukiasunnoissaan kun lääkkeet jäi ottamatta. Rikkoivat kotirauhaa ja menivät ihmisten pihoille eivätkä lähteneet kun pyytämällä vaan siitä seurasi raivarit ja uhkailut, tuli poliisiasiakin. Oli muutettava pois kun meno äityi mahdottomaksi. Ei ole helppoa elää naapurissa lapsen tasolla olevien ja aikuisten voimat omaavien kanssa joilla ei ole mitään rajoja.
 

Yhteistyössä