Ei suppoja vaan mieluummin nestemäistä särkylääkettä suuhun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juuri ap:n kuvailemista syistä ja myös sen takia, että olen kuullut supon olevan melkoisen tuskallinen (yksi äiti oli testannut itsellä), en ole koskaan laittanut lapsilleni suppoja.

Käytin molemmilla lapsilla siihen noin 1-vuotiaaksi asti suppoja, koska mielestäni ne olivat kätevämpiä. Supon sai helposti laitettua myös nukkuvalle vauvalle. Sen jälkeen olen käyttänyt Pamol F-tabletteja. Kuopus jopa joskus pyyteli niitä, luuli raukka että ne on karkki :)

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;22021292:
sinne lapsen suuhun on kuule usein pakko lykätä jotain. esim. meillä oli pojalla pissatulehdukseen estolääkitys kolme vuotta. ja kyllä se oli sinne suuhun pakko lykätä kaksi kertaa päivässä. muuten olis käynyt huonosti. ja siinä ei ole ainakaan mitään nöyryyttävää. mutta siinä on nöyryytystä kerrakseen, että sille kiljuvalle itkevälle lapselle sössötät, että äiti laittaa nyt tällaisen puikon sun pyllyyn plää plää. alistaa selälleen tai vatsalleen tai kyljelleen taistelevan lapsen. tällaisenkin olen nähnyt

Sulla meni pointti ihan ohi.

Tarkoitin et jos se supon laitto ei ole lapselle mikään tappelun aihe,vaan se menee sinne ihan helposti ilman äidin sössötystä ja riuhtomista.
Onko se silloinkin jokaisessa tällaisessa tapauksessa kauheaa,ja aivan saatanan pervoa.Ei ole.

Käytin molemmilla lapsilla siihen noin 1-vuotiaaksi asti suppoja, koska mielestäni ne olivat kätevämpiä. Supon sai helposti laitettua myös nukkuvalle vauvalle. Sen jälkeen olen käyttänyt Pamol F-tabletteja. Kuopus jopa joskus pyyteli niitä, luuli raukka että ne on karkki :)

Minäkään en ymmärrä tuota tappelupointtia. Minä olen onnistunut laittamaan supot vaipanvaihdon yhteydessä niin ettei lapsi ole huomannut yhtään mitään. Enkä ole harrastanut mitään perskannikoiden yhteenpuristamista, suppo on aina pysynyt siellä missä on pitänyt. Ehkä joku sitten tekee supon laittamisesta hirveän shown kun on itsellä jotain angstia peräsuoleen lääkitsemistä kohtaan, että saa lapsenkin hermostumaan.

käytin vauvoilla suppoa, mutta syy oli näinkin yksinkertainen: nestemäistä panadolia varten tarvii reseptin, supot on käsikauppatavaraa. Kun ei ollut muuten asiaa lääkäriin, niin eipä tullut hankittua sitä reseptiä.

Ja tuota Panadolia on suppona ihan aikuistenkin annosta, että senkun vaan kokeilemaan. Ei ole paha rasti ollenkaan. Itse olen käyttänyt suppoa silloin kun pahoinvoinnin takia ei mikään - ei vesitilkkakaan - pysynyt sisällä.

esikoinen käyttää nestemäistä, sekä panadolia että ibuprofeenia, kuopus onksentaa molemmat joten suppoa peliin vaan. kuumemittarina meillä kyllä on infrapunamittari...

Buranasta ei ole liuosta, koska ibuprofeiini on ihan kamalan makuista, makua on hankala peittää. Kuulemani mukaan lius on kyllä kehitteillä, mutta en osaa sanoa, koska se tulee apteekkeihin.

Meidän esikoinen tykkää täällä meillä myytävästä ibuprofeeniliuoksesta, makuina appelsiini ja mansikka (menee maistamaan...) ja ainakin toi mansikka on todella hyvää, hieman vaan jälkipoltetta kurkussa.

[QUOTE="puddighinu";22024428]Meidän esikoinen tykkää täällä meillä myytävästä ibuprofeeniliuoksesta, makuina appelsiini ja mansikka (menee maistamaan...) ja ainakin toi mansikka on todella hyvää, hieman vaan jälkipoltetta kurkussa.[/QUOTE]

missä myydään mikstuurana ibuprofeenia?

Onhan niitäkin lapsia jotka saa rektion mansikka-/banaaniaromistakin mitä on panadolissa. Mites heitä lääkitään?

Pamol F:llä

Itse luovuin nestemäisestä Panadolista ensimmäisen pullon jälkeen ( en itse asiassa tainnut käyttää edes pulloa loppuun asti. Oli niin järkyttävän tahmeaa! Pamol F on mainio vaihtoehto.

60 ml nestemäisen Panadol-pullon saa ilman reseptiä, 200 ml pullo reseptillä.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa;22024904:
Mistä lähtien nestemäinen Panadol on ollut reseptilääke? :O

Kyllä apteeekeissa on piiiitkä rivi tuota Panadol mansikanmakuista mixtuuraa. Ihan ilman reseptiä. Sen muoviruiskunkin saa ilmatteeks kaupan päälle ja sitä voi käyttää vaikka kuinka kauan ja muihinkin tarkoituksiin. Esim. vauvalle saan rela-tipat ja d-vitamiinit tohon ruiskuun ja sit vain ruiskutan suuhun. Kun yrittää pulloa pitää ylösalaisin ja et vauva pitäis alla suuta auki, niin suurin osa on rinnuksilla tai poskilla, ku pää ei pysy paikoillaan tai suu auki.

Suppoja olen kolmella ekalla käyttänyt n. vähän päälle vuoden ikään asti. Neljättä ei (vielä) ole tarvinnut lääkitäkään...

Ja ihan siitä syystä, että niillä ei ole nestemäiset lääkkeet pysyneet sisällä.
Enkä tarkoita mitään sylkemistä, vaan koko vatsalaukun sisällön oksentamista useammassa erässä.

Pamol F veteen liuotettavat tabletit on ihan pahimpia, se litku tuli esikoiselta yli vielä 3-vuotiaanakin, enkä sen jälkeen ole sitä kokeillut.
Panadolin nestemäinen on kaikilla ruvennut pysymään sisällä siinä jossain vähän päälle vuoden ikäisestä, siihen asti on menty supoilla.

Kukaan ei ole koskaan mitenkään supon laittoa tapellut, ja olen kokenut sen järkevämpänä tapana, kuin litkun, joka ei varmasti ehdi imeytyä ollenkaan. Ja tyhjentää senkin vähän ravinnon ja nesteen, jonka kipeään lapseen hyvällä tuurilla saanut upotettua...

Viimeksi muokattu:
Mä olen käyttäny molempia reittejä lääkitsemiseen. Kakkosen kohdalla hieman ongelmallista kun useimmiten kakkaa supon pihalle ja Pamol-F:n oksentaa ellei sitä saa maidon joukossa annettua.

Yhteistyössä